Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen "oikeus" ottaa perheestä vapaata..

Vierailija
04.07.2014 |

Minkä takia perheenisillä on joku ihmeen oikeus ottaa ja häipyä yksin johonkin mökille tai matkoille ja jättää äiti yksin kotiin lasten kanssa. 

- "Tarvitsen lomaa perheestä", -"En jaksa kuunnella kiukuttelua", -"En voi rentoutua jos lapset ovat mukana". Tällaisia selityksiä on kuultu.. Mutta auta armias jos äiti haluaisi lähteä yksin johonkin yhdeksi yöksi niin alkaa hirmuinen sota, että eihän äiti nyt voi ilman lapsia mihinkään lähteä. Kun jo yksi hemmetin tunti kun äiti on kuntosalilla on niin hemmetin vaikeeta pärjätä kahden pienen lapsen kanssa. Ja joo, turha tulla valittamaan että itse on lapset tehty. Niin on ja ihanat lapset on, mutta vituttaa kun äiti ja isä ei ole tasa-arvoiset vanhemmat vaan lähes AINA äiti joutuu luopumaan omista menoistaan ja haluistaan reilusti enemmän kuin isät. 

Ja tää kommentti oli nyt niinkuin yleisellä tasolla, mitä olen omista kokemuksista ja muiden äitien jutuista päätellyt. 

Onko oikeasti olemassa isää, joka antaa äidille yhtä paljon aikaa omiin juttuihin kuin äitiä, joka antaa isälle omaa aikaa?

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 12:59"][quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 12:56"]Miksi on niin vaikea uskoa, etteivät kaikki miehet nauti perhe-elämästä? Onko pakko "pakottaa jaksamaan", kunnes mies häipyy tai surmaa perheensä?

[/quote]

Hei kuule, miksi helvetissä sellainen mies sitten perustaa perheen? Voi helvetti näitä itsekkäitä mulkkumiehiä.

[/quote]

Niin ja tollasella noin itsekkäällä miehellä EI ole mitään oikeutta hankkia perhettä, ei missään mielessä. Jos ei tykkää, niin jää suku jatkamatta ja piste. Tai sitten AVOIMESTI etsitään nainen joka on ok sen kanssa että jää esim. kotiäidiksi. Kaikki valehtelu ja harhaan johtaminen ja perhe-elämän vihaamisen paljastaminen kun pullat on jo uunissa on ihan vitun väärin. Pitää olla reilu ja rehellinen.

Vierailija
22/84 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 13:03"][quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 12:59"][quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 12:56"]Miksi on niin vaikea uskoa, etteivät kaikki miehet nauti perhe-elämästä? Onko pakko "pakottaa jaksamaan", kunnes mies häipyy tai surmaa perheensä?

[/quote]

Hei kuule, miksi helvetissä sellainen mies sitten perustaa perheen? Voi helvetti näitä itsekkäitä mulkkumiehiä.

[/quote]

Kaikki tekevät virheitä. Kysymys kuuluukin, miten menetellä, kun virhe on tapahtunut.

Te naiset voisitte muuten lopettaalevittämästä tuota valhetta, että kaikki nauttivat vvanhemmuudesta ja se tuo suuremman onnen kuin kukaan voi kuvitellakaan.

[/quote]

No esim. minä en nauti vaikka olen nainen. En hanki lapsia ellen muuta mieltäni tästä. Se on ainoa oikea päätös. Eikä esim. tän langan ap vaikuta yhtään sen enempää siitä nauttivan että kaikki vastuu on hänellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 13:03"][quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 12:59"][quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 12:56"]Miksi on niin vaikea uskoa, etteivät kaikki miehet nauti perhe-elämästä? Onko pakko "pakottaa jaksamaan", kunnes mies häipyy tai surmaa perheensä?

[/quote]

[/quote]

Kaikki tekevät virheitä. Kysymys kuuluukin, miten menetellä, kun virhe on tapahtunut.

Te naiset voisitte muuten lopettaalevittämästä tuota valhetta, että kaikki nauttivat vvanhemmuudesta ja se tuo suuremman onnen kuin kukaan voi kuvitellakaan.

[/quote]

Teoista kannetaan vastuu. En ole varma, ovatko nämä "kaikki tekee virheitä"-tyypit provoja. Rikoksistakaan ei saisi tuomita, kun kyllähän kaikki joskus mokaavat ja mokaajalla voi olla paha mieli. Koska enää ei olekaan niin kivaa.

Vierailija
24/84 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 13:06"][quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 13:03"][quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 12:59"][quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 12:56"]Miksi on niin vaikea uskoa, etteivät kaikki miehet nauti perhe-elämästä? Onko pakko "pakottaa jaksamaan", kunnes mies häipyy tai surmaa perheensä?

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Teoista kannetaan vastuu. En ole varma, ovatko nämä "kaikki tekee virheitä"-tyypit provoja. Rikoksistakaan ei saisi tuomita, kun kyllähän kaikki joskus mokaavat ja mokaajalla voi olla paha mieli. Koska enää ei olekaan niin kivaa.

[/quote]

Tollasilla ihmisillä on jotain päässä vikaa. Yritetään aina omat mokat kääntää toisen syyksi. Tuossakin voivotellaan että sori mä tein virheen, akka nalkuttaa ja siksi sen voi tappaa, mies polo kun on niin stressaantunut (omien tekojensa seurauksena)

Vierailija
25/84 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 13:06"][quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 13:03"][quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 12:59"][quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 12:56"]Miksi on niin vaikea uskoa, etteivät kaikki miehet nauti perhe-elämästä? Onko pakko "pakottaa jaksamaan", kunnes mies häipyy tai surmaa perheensä?

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

"Vastuun kantaminen" on abstraktia sanahelinää. Ihmisillä on erilainen sietokyky. Eikö ainusta ole vastuullisempaa poistaa itsensä joksikin aikaa kuvioista, ennennkuin tukistaa tai lyö lasta?

Vierailija
26/84 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 13:05"][quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 13:03"][quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 12:59"][quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 12:56"]Miksi on niin vaikea uskoa, etteivät kaikki miehet nauti perhe-elämästä? Onko pakko "pakottaa jaksamaan", kunnes mies häipyy tai surmaa perheensä?

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No esim. minä en nauti vaikka olen nainen. En hanki lapsia ellen muuta mieltäni tästä. Se on ainoa oikea päätös. Eikä esim. tän langan ap vaikuta yhtään sen enempää siitä nauttivan että kaikki vastuu on hänellä.

[/quote]

Kysy häneltä, jättäisikö hän nyt lapset tekemättä. Kyllä ihminen jaksaa paljonkin epämukavuutta, jos hän tuntee kärsimyksen olevan sen arvoista.

Vierailija
27/84 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 13:10"][quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 13:06"][quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 13:03"][quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 12:59"][quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 12:56"]Miksi on niin vaikea uskoa, etteivät kaikki miehet nauti perhe-elämästä? Onko pakko "pakottaa jaksamaan", kunnes mies häipyy tai surmaa perheensä?

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

"Vastuun kantaminen" on abstraktia sanahelinää. Ihmisillä on erilainen sietokyky. Eikö ainusta ole vastuullisempaa poistaa itsensä joksikin aikaa kuvioista, ennennkuin tukistaa tai lyö lasta?

[/quote]

Ei se kyllä minun mielestäni ole missään mielessä abstraktia sanahelinää.

Sun asenne on vaan niin väärin. Muistutat hieman eksääni, hänellä oli myös vastaavia jotenkin kieroutuneita käsityksiä asiasta ja omasta oikeudestaan tehdä mitä huvittaa. Hänkään ei vaan tajunnut mitä se vastuun kantaminen käytännössä on.

Tähän ketjuun voisikin antaa vinkkejä naisille että mistä tunnistaa perhekeskeisen miehen seurusteluvaiheessa. Ja mistä erottaa valehtelijat oikeista perhekeskeisistä miehistä.

Vierailija
28/84 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 13:12"]

Kysy häneltä, jättäisikö hän nyt lapset tekemättä. Kyllä ihminen jaksaa paljonkin epämukavuutta, jos hän tuntee kärsimyksen olevan sen arvoista.

[/quote]

Niin kestää. Pakon edessä. Eihän sitä muutakaan voi.

Se on edelleen helvetin väärin tehty mieheltä silti.

Vierailija
29/84 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ottanut oman aikani miestä kuuntelematta. Koska meillä mies on voinut omalla ilmoituksella lähteä mökille, työmatkalle (ei-välttämättömälle, enemmänkin tutustumista kuin työtä) ja ihan mihin tahansa, niin minulla on alusta alkaen ollut sama oikeus.

Tosin en oleta miehen hoitavan lapsia päivääkään vaan vien lapset luottohoitajalle tai otan mukaan. Jos mies on viikonlopun mökillä, voin minä lähteä tiistaina lasten kanssa mummolaan (ja sieltä edelleen kavereitten kanssa vaikka mihin) ja palata vasta lauantaiksi kotiin. Mies tietty valittaa, että ei näe minua tai lapsia pitkiin aikoihin, mutta muistutan, että tämmöistä se perhe-elämä on: jos ei itse ota aikaa perheen kanssa, ei sitä oikein saa.

Vierailija
30/84 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:lle: käännä keskustelu lasten oikeuteen viettää aikaa isänsä kanssa. Toimi meillä.

juttelin lapsille jo pienestä pitäen, miehen kuullen, että "tänään on isän vuoro laittaa teidät nukkumaan, huomenna taas äidin vuoro" ja "nyt äiti on viettänyt teidän kanssa niin paljon aikaa, että isi varmaan haluaisi viettää aikaa teidän kanssa, menkää pyytämään isi vaikka pelaamaan"  jne

Vierailija
31/84 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saa välillä valituksia, etten ole tarpeeksi kotona. Se johtuu työstäni, joka vie enemmän kuin 8h päivässä. Yhtään säännöllistä omaa harrastusta minulla ei ole. Ainoa harrastus on poikani joukkueen valmentaminen.

Vaimo sen sijaan kävi talvella 2-3 kertaa viikossa jossain jumpassa yksin/ystävän kanssa. Näin kesällä ei hänelläkään säännöllisiä harrastuksia ole. Vaimollani on enemmän omaa vapaa-aikaa, mutta hän on myös enemmän lasten kanssa. Että mikä on sitä omaa aikaa?

Vierailija
32/84 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies on enemmän kotona lasten kanssa. Urheilen joukkuelajia 1-divisioonatasolla ja harjoitukset ja pelit ottaa aikansa. Miehellä harrastukset kotona vietettäviä ja menee siinä sivussa. Kavereiden kanssa viikonlopun kerran-pari vuodessa. Minä pääsen purkamaan urheillessa energiaani ja jaksan näin ollen paremmin arkea.

Vierailija
33/84 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies on enemmän kotona lasten kanssa. Urheilen joukkuelajia 1-divisioonatasolla ja harjoitukset ja pelit ottaa aikansa. Miehellä harrastukset kotona vietettäviä ja menee siinä sivussa. Kavereiden kanssa viikonlopun kerran-pari vuodessa. Minä pääsen purkamaan urheillessa energiaani ja jaksan näin ollen paremmin arkea.

Vierailija
34/84 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin sellaisia isejä on. Esim. minä. Nyt on lapsen äidillä omaa aikaa harrastaa, ja tehdä mitä huvittaa. n 26/27 päivää kuussa. Loput päivät sitten muksun kanssa.

T: Yh-isi

Vierailija
35/84 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni tarjosi minulle etelänmatkan, kun huomasi että olen aivan poikki. Lapset jo niin isoja, että oli helppo lähteä. Rahaa ei ollut koko perheen lomaan, eikä yritystoimintammekaan oikein mahdollista yhtäaikaista lomailua. Lisäksi lähtee lasten kanssa äidilleen viikonlopuksi pari kertaa vuodessa, että saan olla yksin kotona. Minä myös järjestän hänelle samanlaisen "kotiviikonlopun" menemällä sukuloimaan lasten kanssa. Joskus on kiva olla yksin kotona.

Arkipäiväisiin menoihin en kysy lupaa vaan ilmoitan, jos tiedän, että miehellä ei ole samaan aikaan työjuttuja tms. Tiedetään toistemme menot aika tarkkaan kun on yhteinen työkalenteri :)

Ainoa mikä ärsyttää on se, että pyytää melkein heti anopin apuun kun jää lasten kanssa yksin... olisi kiva jos hänkin joskus joutuisi yksin vastaamaan arjen pyörityksestä (käy työmatkoilla muutaman kerran vuodessa niin, että minä hoidan sillä välin firman, kodin ja lapset).

Vierailija
36/84 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 10:53"]

Minkä takia perheenisillä on joku ihmeen oikeus ottaa ja häipyä yksin johonkin mökille tai matkoille ja jättää äiti yksin kotiin lasten kanssa. 

- "Tarvitsen lomaa perheestä", -"En jaksa kuunnella kiukuttelua", -"En voi rentoutua jos lapset ovat mukana". Tällaisia selityksiä on kuultu.. Mutta auta armias jos äiti haluaisi lähteä yksin johonkin yhdeksi yöksi niin alkaa hirmuinen sota, että eihän äiti nyt voi ilman lapsia mihinkään lähteä. Kun jo yksi hemmetin tunti kun äiti on kuntosalilla on niin hemmetin vaikeeta pärjätä kahden pienen lapsen kanssa. Ja joo, turha tulla valittamaan että itse on lapset tehty. Niin on ja ihanat lapset on, mutta vituttaa kun äiti ja isä ei ole tasa-arvoiset vanhemmat vaan lähes AINA äiti joutuu luopumaan omista menoistaan ja haluistaan reilusti enemmän kuin isät. 

Ja tää kommentti oli nyt niinkuin yleisellä tasolla, mitä olen omista kokemuksista ja muiden äitien jutuista päätellyt. 

Onko oikeasti olemassa isää, joka antaa äidille yhtä paljon aikaa omiin juttuihin kuin äitiä, joka antaa isälle omaa aikaa?

[/quote]

Minulla ainakin mies, joka tasan antaa minulle jopa enemmän aikaa, kuin mitä itse saa "vapaata" töidensä lisäksi. Olen itse ns. uraäiti, mutta nyt kuopuksen kanssa kotona vielä. Välillä itseltäkin unohtuu, että ei mies ole lomalla päivisin, vaan töissä ja silti antaa minun mennä esim. jumppaan töistä tultuaan ja haluaa myös itse olla lapsikatraamme kanssa. Tiedän itse, että töissä jää välillä aikaa haaveiluun ja nettisurffailuun, mutta se ei poista työn tekijälleen asettamaa vastuuta hommista, että ne pelittää ja joskus on rauhallisempaa. Mies meillä menee vähemmän omissa menoissaan ja jos menee, niin heti sanoo, että menisitkö sä vaikka viikonlopuksi kaupunkilomalle, tai kylpylään? Eli kait se on parinvalinnastakin kiinni, millaisen isän lapsilleen haluaa...ja puolison itselleen. Tas-arvoisen suhteen vai jotain muuta...

Vierailija
37/84 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu otti juuri perheestään lomaa... loppuelämäkseen. Lähti nuoren tytön matkaan, kun ei kestä perhe-elämää.

Ihan kun tuo tyttö ei haluaisi sitä kaikke mistä tuo mies lähti juuri kävelemään. Nyt se mies vain varastaa tuon uuden naisen aikaa. (Nainen haluaa saada lapsi, mutta mies ei viitsi sille kertoa, että ei itse meinaa enään koskaan niitä hankkia).

Vierailija
38/84 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla on taipumus hakeutua olemaan alistettu. Biologiaa.

Vierailija
39/84 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 11:00"]

Minä annan itseasiassa vaimolle enemmän lapsivapaata kuin itse saan. Minusta on kaikkien etu kun äiti on jaksavainen ja hyvätuulinen, jota hän on kun saa myös vapaata: käydä salilla, ommella, tavata ystäviä. Tottakai on kireä jos kaiket päivät on lasten kanssa, sitten illat (jos mä vain huilisin) ja viikonloput samoten. Molemmat tarvitsevat vapaata (kin).

[/quote]

Oletkohan mun mieheni. Välillä tulee melkein huono omatunto, koska meillä mies on niin paljon lasten kanssa työssäkäymisen lisäksi. Saan "omaa aikaa" lähes aina kun haluan jumpata tms.

Vierailija
40/84 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 13:23"] 

Minä saa välillä valituksia, etten ole tarpeeksi kotona. Se johtuu työstäni, joka vie enemmän kuin 8h päivässä. Yhtään säännöllistä omaa harrastusta minulla ei ole. Ainoa harrastus on poikani joukkueen valmentaminen.

Vaimo sen sijaan kävi talvella 2-3 kertaa viikossa jossain jumpassa yksin/ystävän kanssa. Näin kesällä ei hänelläkään säännöllisiä harrastuksia ole. Vaimollani on enemmän omaa vapaa-aikaa, mutta hän on myös enemmän lasten kanssa. Että mikä on sitä omaa aikaa?

[/quote]

Joukkueen valmentaminen vie vähemmän aikaa kuin 2 kertaa viikossa? En nyt ihan usko.