Miehen "oikeus" ottaa perheestä vapaata..
Minkä takia perheenisillä on joku ihmeen oikeus ottaa ja häipyä yksin johonkin mökille tai matkoille ja jättää äiti yksin kotiin lasten kanssa.
- "Tarvitsen lomaa perheestä", -"En jaksa kuunnella kiukuttelua", -"En voi rentoutua jos lapset ovat mukana". Tällaisia selityksiä on kuultu.. Mutta auta armias jos äiti haluaisi lähteä yksin johonkin yhdeksi yöksi niin alkaa hirmuinen sota, että eihän äiti nyt voi ilman lapsia mihinkään lähteä. Kun jo yksi hemmetin tunti kun äiti on kuntosalilla on niin hemmetin vaikeeta pärjätä kahden pienen lapsen kanssa. Ja joo, turha tulla valittamaan että itse on lapset tehty. Niin on ja ihanat lapset on, mutta vituttaa kun äiti ja isä ei ole tasa-arvoiset vanhemmat vaan lähes AINA äiti joutuu luopumaan omista menoistaan ja haluistaan reilusti enemmän kuin isät.
Ja tää kommentti oli nyt niinkuin yleisellä tasolla, mitä olen omista kokemuksista ja muiden äitien jutuista päätellyt.
Onko oikeasti olemassa isää, joka antaa äidille yhtä paljon aikaa omiin juttuihin kuin äitiä, joka antaa isälle omaa aikaa?
Kommentit (84)
Nostan, kun on hyvää(kin) keskustelua.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 10:56"]
Ei ole eikä tule.
[/quote]
Kyllä tästä taloudesta löytyy tuollainen mies =)
Meillä mieheni usein ehdottelee, että lähtisin urheilemaan tai tyttöjen kanssa ulos ja hän jäisi vahtimaan lapsia. Minun on vaan vaikea välillä irtautua lapsista ja perhekuviosta. Välillä huomaan (epäreilusti) harmistuvani kun hän kysyy omille menoilleen parhauten sopivaa ajankohtaa. Yritän pitää mielessä, että vaikka minulle usein viisistään olo menee ns.omien menojen edelle, puoliso ehkä tarvii enemmän muuta. Ja toisen menot ei kiukuta lainkaan jos menee joskus itsekin. :)