Ammatti, jossa tylsistyisit?
Minä tylsistyisin, jos olisin Pikku kakkosen askartelutäti tai päiväkodin täti. Vessapaperirullien hylsyjen ym kanssa räpeltäminen ei ole minusta mielekästä.
Muita?
Kommentit (17)
Sanon nyt näin että tylsistyisin kaikessa työssä joka on tylsää, jossa ei siis ole tekemistä riittävästi mutta olen myös huomannut että tylsistyn työhön jonka oppii eikä kuitenkaan tuo sielullista tyydytystä mutta se ei ole niin paha asia jos työssä on kuitenkin tekemistä ja se on mukavaa.
Aika lailla kaikki duunit mitkä eivät ole luovaa töitä.
Siistit sisätyöt. On kokemusta. Nyt teen ruumillista työtä, jossa liikutaan koko ajan. On kylmää, kuumaa, sateista ja tuulista säätä silloin kun on. Keho ja mieli voivat paljon paremmin.
Työt joissa on ylettömän paljon byrokratiaa ja rutiiniluontoista suorittamista.
Joku virastotyöntekijä; näpynäpy koneella, exeliä, wordiä, kokouksia, palavereita...
Konttorirottana tylsistyisin nopeasti.
Museon valvojana oli tappavan tylsää. Päivän aikana ei tee mitään kun on vaan. Huoh.
Nuudelitehtaalla nuudelin pussittajana olisi tylsää. Työ jossain kennelissä olisi kivempaa.
Mikä tahansa toimistotyö jossa joutuu käkkimään sisällä, pöydän ja koneen vieressä koko työpäivän.
Liukuhihnatyö jossa seistään painamassa nappia koneen vieressä että se tekee jotakin.
Mikä ihmeen päiväkodin täti? Ne ovat varhaiskasvatuksen opettajia, joiden työhön kuuluu todella paljon muutakin kuin askartelu.
Eikä varsinkaan ole sellaista ammattia kuin Pikku Kakkosen askartelutäti. Myös televisio-ohjelman tekemisessä on varmasti aika paljon muutakin sisältöä kuin vessapaperirullia.
Olet varmaan niitä samoja ihmisiä, jotka luulevat, että meteorologit ovat töissä vain telkkarin sääennusteen ajan tai että opettaja tekee vain sen, mitä oppilas näkee tunnilla.
Vierailija kirjoitti:
Työnteko yleensäkin...EVVK!
Niin. Jostain vain sitä rahaa on saatava, että voi elää.
Autolla ajaminen (rekka, bussi). Ei vain ole minun juttu istua tuntikausia paikoillaan.
Kaikki mahdolliset ammatit. En osaa edes keksiä tai kuvitella mitään työtä mistä pitäisin.
Toki töissä olen ja aina olen ollut, mutta vihaan työtäni niin kuin kaikki muutkin.
Rakennustyöntekijä, miten aika kuluu kun kärsit jossain ulkona kylmässä tai märällä kelillä ja hakkaat jotain nauloja?
Itse ajelen autolla lämpimään toimistoon ja perjantaisin olen kotona etänä.