Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Normaalin naisen rooli tuntuu vain kapenevan koko ajan

Vierailija
30.06.2021 |

ja tavallisten naisten tekemisiä paheksutaan. Ihan monet naisetkin ovat määrittelemässä millaisia muiden naisten pitää olla kuten tuossa vaellusmekko-kohussa.

Normaalia naiseutta ei ole käyttää meikkiä ja jotkut kauneusleikkaukset ja näyttävät vaatteet ovat nounou. Jos on kikattaja joka katsoo salkkareita ja tyttöjen leffoja niin on auttamattomasti säälittävä bimbo.

Kommentit (261)

Vierailija
121/261 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset lokeroi ja arvostelee toisiaan, mikä on sitten miesten vika.

Ketää miestä ei kiinnosta vedätkö mitkä kuteet päällä metsässä tai pukeudetko kahtena päivänä putkeen samaan mekkoon.

Lopettakaa muiden kanojen mielipiteistä ja lokeroinnista välittäminen, niin pääsette helpommalla.

Vierailija
122/261 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeesti raivostuttava epäkohta. Mä olen juuri enemmän se itsenäinen poikatyttö, eikä sitä naisten keskuudessa tod. hyvällä katsota. Pitäisi ilmeisesti olla niin herkkä ja haavoittuvainen, aina unelmien prinssiä jahtaamassa. Onneksi on yrpä kasvanut otsassa jo sellaisiin mittakaavoihin ettei pahemmin enää kiinnosta muiden mielipiteet, mutta esim. lapsettomuuden ja sinkkuuden jatkuva äänen kummastelu ja niistä tilille vaatiminen syö kyllä hermoja, vaikka samaan aikaan miehissä samankaltaisia yksilöitä riittää, eikä niissä valinnoissa tunnu sitten olevan niin mitään kummasteltavaa. Naiselta odotettu rooli on kapea ja ahdas kyllä.

Itsenäisenä poikatyttönä olo on kyllä haaste. Olen myös enemmän poikatyttö ja se on ikuinen vitsi ollut aina.

Esimerkiksi kavereiden kanssa jos ollaan menty mökille niin äkkiä todetaan että eihän saunomisesta tule mitään, kun ei ole puita. Sitten jos otan kirveen käteen, niin muut kokoontuvat ympärille naureskellen. Ihan kuin polttopuiden pilkkominen olisi rakettitiedettä ja naiselle mahdotonta kun liittyyhän siihen, hui sentään, fyysinen suoritus kirveen heilautuksen muodossa.

Ja intistä monet olivat aivan kauhuissaan. Koska siellähän joutuu tekemään niitä fyysisiä juttuja ja vielä keskellä mieslaumaa.

Samoin järkevä keskustelu on ihan hirveän vaikeaa esimerkiksi bileissä. Viihdyn usein miesporukoissa puhumassa politiikkaa tai inttimuistoja ennemmin kuin kaakattamassa muodista tai viihdetähdistä.

Vaikea kyllä ymmärtää miten joku vihaa omaa sukupuoltaa niin, että pitää esitellä itsensä POIKAtyttönä ikäänkuin se olisi jotain parempaa kuin olla pelkkä tyttö. Ja miten viihtyy niin paljon paremmin järkevien miesten kanssa sen sijaan, että tuhlaisi aikaansa tyhmien naisten kanssa keskustelemalla. Jos jollakulla niin sinulla on kapea käsitys naisten roolista ja kavennat sitä omalla asenteellasi entisestään. Naisellisuus ei ole yhtä kuin tyhmyys ja turhamaisuus. Naisen ei tarvitse olla äijä tullakseen hyväksytyksi. Oma sovinistinen asenteesi muita naisia kohtaan vain alleviivaa stereotypioita. 

Useimmiten naisten kanssa voi kahden kesken jutella järkeviä, mutta jostain syystä työpaikan kahvipöydässä (99,9% naisia) aiheet liittyvät poikkeuksetta sisustamiseen, kauneusleikkauksiin, laihduttamiseen ym. joita sitten kilpaa huudetaan toisten yli kimakalla äänellä. Jonkinlainen outo laumaefekti siinä syntyy, kun pöydän ympärillä on paljon naisia. Outoa siksi, että harvemmin kukaan kahden kesken intoutuu huutamaan mariskooleista tai luomileikkauksistaan. Ehkä se on jonkinlaista kilpailua sillä oletetulla naisellisuudella?

Noh noh. Ehkä kahvipöytiäkin on aika monenlaisia. Omassa asiantuntijayhteisössä ei ole näiden kymmenen vuoden aikana sivuttu noita aiheita lainkaan, vaikka naisvaltainen työpaikka olemmekin. 

Varmasti on. Myös omat kokemukseni ovat korkeakoulutettujen parista sote- ja kasvatusalalta. T. lainattu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/261 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole ihme, miksi tytöillä trans- ja muunsukupuolisuus lisääntyy, ellei sitten halua elää "epänaisena".

On hyvä ottaa huomioon, että suomalaisessa kulttuurissa naisissa on aina arvostettu rohkeutta ja vahvuutta. Suomalainen nainen ei ole voinut koskaan keskittyä passiivisena lakkaamaan kynsiään, vaan piti kuokkia perunoita maaseutuyhteiskunnassa. Suomalaisessa kulttuurissa tytöistä ei ole koskaan kasvatettu prinsessoja, vaan esim. skandinaavisessa mytologiassakin nainen on kuvattu henkisesti vahvana ja itsenäisenä.

Vierailija
124/261 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen on normaali nainen?

Sellainen, joka ei ole lukenut lehdestä tai raamatusta millainen naisen pitäisi olla. Se, joka ei yritä olla Jennifer Lopez tai Lady Gaga, vaan on ihan oma itsensä ilman "naiseuden" rakennettua kuorta. On siis ihan normaali, eikä teeskentele olevansa jotain muuta kuin mitä on. Tämä luonnollisesti sisältää paljon erilaisuutta. Siksi on ikävää, että termiin naiseus yritetään ängetä vain yksi lehden myymä muotti. Kaikki naiset ovat naisellisia ja jokainen nainen on naiseuden kuva. (paitsi ne rakennetut irvikuvat, jotka menevät amaan kastiin drag queenien kanssa). Naisen ei tarvitse esittää naista, koska hän on jo sellainen. Naiseudessaan naisellinen.

Vierailija
125/261 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeesti raivostuttava epäkohta. Mä olen juuri enemmän se itsenäinen poikatyttö, eikä sitä naisten keskuudessa tod. hyvällä katsota. Pitäisi ilmeisesti olla niin herkkä ja haavoittuvainen, aina unelmien prinssiä jahtaamassa. Onneksi on yrpä kasvanut otsassa jo sellaisiin mittakaavoihin ettei pahemmin enää kiinnosta muiden mielipiteet, mutta esim. lapsettomuuden ja sinkkuuden jatkuva äänen kummastelu ja niistä tilille vaatiminen syö kyllä hermoja, vaikka samaan aikaan miehissä samankaltaisia yksilöitä riittää, eikä niissä valinnoissa tunnu sitten olevan niin mitään kummasteltavaa. Naiselta odotettu rooli on kapea ja ahdas kyllä.

Itsenäisenä poikatyttönä olo on kyllä haaste. Olen myös enemmän poikatyttö ja se on ikuinen vitsi ollut aina.

Esimerkiksi kavereiden kanssa jos ollaan menty mökille niin äkkiä todetaan että eihän saunomisesta tule mitään, kun ei ole puita. Sitten jos otan kirveen käteen, niin muut kokoontuvat ympärille naureskellen. Ihan kuin polttopuiden pilkkominen olisi rakettitiedettä ja naiselle mahdotonta kun liittyyhän siihen, hui sentään, fyysinen suoritus kirveen heilautuksen muodossa.

Ja intistä monet olivat aivan kauhuissaan. Koska siellähän joutuu tekemään niitä fyysisiä juttuja ja vielä keskellä mieslaumaa.

Samoin järkevä keskustelu on ihan hirveän vaikeaa esimerkiksi bileissä. Viihdyn usein miesporukoissa puhumassa politiikkaa tai inttimuistoja ennemmin kuin kaakattamassa muodista tai viihdetähdistä.

Vaikea kyllä ymmärtää miten joku vihaa omaa sukupuoltaa niin, että pitää esitellä itsensä POIKAtyttönä ikäänkuin se olisi jotain parempaa kuin olla pelkkä tyttö. Ja miten viihtyy niin paljon paremmin järkevien miesten kanssa sen sijaan, että tuhlaisi aikaansa tyhmien naisten kanssa keskustelemalla. Jos jollakulla niin sinulla on kapea käsitys naisten roolista ja kavennat sitä omalla asenteellasi entisestään. Naisellisuus ei ole yhtä kuin tyhmyys ja turhamaisuus. Naisen ei tarvitse olla äijä tullakseen hyväksytyksi. Oma sovinistinen asenteesi muita naisia kohtaan vain alleviivaa stereotypioita. 

Poikatyttö on ihan normaali, vuosikymmenet vanha sana, jota käytetään tytöistä, jotka eivät sovi muottiin. Kirjoittaja on ihan oikeassa siinä, että aina on naureskeltu tytöille, jotka ovat halunneet leikkiä traktoreilla, pilkkoa puita tai tehdä "miesten töitä". Se on kuitattu "mikä luulet olevasi" -asenteella. Ja jos suhtautuminen on tuo, niin siihen voi joko alistua tai alkaa suhtautua siihen naureskelevaan vastapooliin vihamielisesti. Sinäkin olet heti tuomitsemassa kirjoittajan, etkä ajattele lainkaan sitä ympäristöä, jossa lytätään jatkuvasti muiden naisten toimesta hänen mielenkiinnon kohteensa.

Ennen oli minusta ainakin ihan normaalia ja hyväksyttyä, että tyttö leikki "poikien leikkejä" tai poikamaisia juttuja - ainakin hyväksytympää kuin toisin päin. Itse ainakin vietin lapsuuteni  lapsiporukassa, jossa oli sekä tyttöjä että poikia ja useimmiten leikit tuppasivat sitten olemaan aika aktiivisia ja seikkailullisia. En ole aikuisenakaan kokenut minkäänlaista dissaamista siitä, jos nyt sattuu tekemään jotain "miesten töitä" tms. Asumme koko ajan enemmän ja enemmän sinkkutalouksissa, joten kyllä ainakin oman naisverkostoni tyypit tekevät ihan sujuvasti kaikenlaisia remotti- ym. hommia ja kirves pysyy tarvitaessa kädessä. Ehkä jos sitä itse pitää kovinkin kummoisena suorituksena ja haluaa sillä leijua, niin näkee muiden reaktiot vahvempina kuin ne ovatkaan?    

Ympäristöstähän se on kiinni. Minä sain leikkiä autoilla, mutta en kuitenkaan ollut yhtä hyvä kuin perheen pojat enkä saanut osallistua miesten juttuihin. Kiiteltiin kyllä kun tiskailin kotona. Eräs kaverini sinkkutaloudessa 20 vuotta eläneenä ei ole koskaan käyttänyt edes ruuvimeisseliä, vaan on oppinut soittamaan aina miehen paikalle. Toisen kaverin perheessä tytöt on aina otettu talon töihin ja osaavat ajaa traktoria ja ovat kouluttautuneet perinteisille miesten aloille.

Niin, eikös tämäkin kuvaa ihan hyvin sitä, että monenlainen tyttöys ja naiseus on yleisesti ottaen hyväksyttyä, tietysti eri ympäristöissä eri tavoin, mutta se nyt koskee ihan kaikkia ilmiöitä maailmassa.

Vierailija
126/261 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas, naisellisena naisena, koen oloni lähinnä vaivaantuneeksi kun eri paikoissa on tarjolla juttuseuraksi kaikenmaailman liberaalifeministejä ja poikatyttöjä. Viimeisin fiasko oli kaksi joulua sitten, kun tapasin ekaa kertaa mieheni parhaan ystävän avovaimon, joka alkoi pienessä sievässä kyseenalaistaa oikeuttani ilmaista mielipiteitäni, koska oma mieheni sattuu olemaan aika sanavalmis tyyppi. Käytännössä siis haukkui mieheni sovinistiksi ja minut...no, en edes tiedä mikä olisi oikea ilmaisu tähän. 

En minä ole mikään liberaalifeministi, vaikka nostan naisena rautaa enkä ole edes rekkalesbo - en ulkoisestikaan. Itse asiassa monet tuntemani liberaalifeminsitit on niitä humanistisia kirjallisuus- ja taidellisuushaahuilijoita. Monetkin tuntemani vihreän aatteen kannattajat ovat sellaisia kovan hoivavietin omaavia ja pehmeitä sekä äidillisiä. Itse taas naisena puhunkin kovia, enkä ala itkemään nähtyäni hukkuneen pakolaislapsen kuvaa. Eikö silloin minun pitäisi olla miehinen ilman feminismiä?

Vierailija
127/261 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on ihan hakoteillä. Päinvastoin Suomessa naisen malli on laajempi kuin useimmissa muissa maissa, ja on ok olla myös jätkämäinen jne. Mutta kyllä oletus täälläkin on, että samalla myös sitä 'perinteistä' naisellisuutta löytyy. Jos jokin on kapeaa, se on insta- ym. medioiden ylikansallinen naiskuva, ja Suomessa sitä kohtaan ollaan varmaan kriittisempiä kuin monessa muussa paikassa. Mutta sehän on ihan hyvä.

Niin siis saa olla jätkämäinen, mutta perinteistä naisellisuutta pitäisi silti löytyä. Eli saa olla lintu, mutta hieman kala pitäisi kuitenkin olla :D

Eihän tuosta vielä ymmärrä mitään. Keskusteluissa määritellään monesti naiselliseksi pitkät hiukset. Ei minulla ole sitä vaan pixie. Miehellä meistä pitkä tukka on ja eilenkin vedin häneltä takut auki pituuksista tangle teazerilla.

En minä ole naiseuteni kanssa mitenkään sekaisin vaan halusin ylipäänsä herättää keskustelua kun niin paljon näen sekaisin olevia naisia tänä päivänä, että jossain täytyy olla vikaa.

Kuitenkaan ei ilmeisesti ole vaan koko asia on minun keksintöäni ja varsinkin vanhemmilla naisilla on "hyvä itsetunto". Kuitenkin puolet väestöstä on ylipainoisia, syömishäiriöt ja kehonkuvaongelmat rehottavat ja syntyvyys on huonolla tolalla.

Jotkut nuoret tytöt haluavat vaihtaa sukupuolta kun heille on syntynyt kapea käsitys naiseudesta jossa naisten juttuihin eivät kuulu vaikka poikamaiset harrastukset.

Mutta ilmeisesti jokainen ilmiö pitää kieltää argumentilla, että "minä olen ihan tyytyväinen itseeni" jolloin oikeastaan mitään ilmiötä ei ole olemassa tai jos on niin selittäjänä on "huono itsetunto" eli kielto päälle.

Edelleenkään asiasta ei voida keskustella yleisellä tasolla näemmä vaan sillä, että pitää ylentää omia preferenssejä alentamalla muiden ja vihjaamalla asioista epämääräisesti.

AP

Nuo kaikki ovat ilmiöitä, joita selittävät niin monet muutkin asiaat kuin se, millainen naiksuva meillä yhteiskunnassa on. Ja samat ilmiöt koskevat kasvavasti myös miehiä. Ei tämä ole mitenkään leimallisesti naiskysymys, jos siitä haluaa  OIKEASTI keskustella yleisellä tasolla.

Vierailija
128/261 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on ihan hakoteillä. Päinvastoin Suomessa naisen malli on laajempi kuin useimmissa muissa maissa, ja on ok olla myös jätkämäinen jne. Mutta kyllä oletus täälläkin on, että samalla myös sitä 'perinteistä' naisellisuutta löytyy. Jos jokin on kapeaa, se on insta- ym. medioiden ylikansallinen naiskuva, ja Suomessa sitä kohtaan ollaan varmaan kriittisempiä kuin monessa muussa paikassa. Mutta sehän on ihan hyvä.

Niin siis saa olla jätkämäinen, mutta perinteistä naisellisuutta pitäisi silti löytyä. Eli saa olla lintu, mutta hieman kala pitäisi kuitenkin olla :D

Eihän tuosta vielä ymmärrä mitään. Keskusteluissa määritellään monesti naiselliseksi pitkät hiukset. Ei minulla ole sitä vaan pixie. Miehellä meistä pitkä tukka on ja eilenkin vedin häneltä takut auki pituuksista tangle teazerilla.

En minä ole naiseuteni kanssa mitenkään sekaisin vaan halusin ylipäänsä herättää keskustelua kun niin paljon näen sekaisin olevia naisia tänä päivänä, että jossain täytyy olla vikaa.

Kuitenkaan ei ilmeisesti ole vaan koko asia on minun keksintöäni ja varsinkin vanhemmilla naisilla on "hyvä itsetunto". Kuitenkin puolet väestöstä on ylipainoisia, syömishäiriöt ja kehonkuvaongelmat rehottavat ja syntyvyys on huonolla tolalla.

Jotkut nuoret tytöt haluavat vaihtaa sukupuolta kun heille on syntynyt kapea käsitys naiseudesta jossa naisten juttuihin eivät kuulu vaikka poikamaiset harrastukset.

Mutta ilmeisesti jokainen ilmiö pitää kieltää argumentilla, että "minä olen ihan tyytyväinen itseeni" jolloin oikeastaan mitään ilmiötä ei ole olemassa tai jos on niin selittäjänä on "huono itsetunto" eli kielto päälle.

Edelleenkään asiasta ei voida keskustella yleisellä tasolla näemmä vaan sillä, että pitää ylentää omia preferenssejä alentamalla muiden ja vihjaamalla asioista epämääräisesti.

AP

Joku sanoi hyvin tässä keskustelussa, että ne odotukset ovat oman pään sisällä. Minulla on ollut tukka takapuoleen asti, on ollut lyhyt tukka, polkka ja jopa puolikalju. On luultu pojaksi ja lesboksi, mutta so what? En ole kokenut, etten saisi tai voisi tehdä tukallani mitä haluan. Mutta tietysti, jos olisin kovasti riippuvainen muiden oletetuista odotuksista ja miellyttämisestä, voisin kokea syyllisyyttä polkasta. Ja kuten joku toinen myös sanoi keskustelussa, Suomi on erittäin vapaa yhteiskunta, jossa naisella on maailman mittakaavassa rajattomat mahdollisuudet. Sivusta

Vierailija
129/261 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketää miestä ei kiinnosta vedätkö mitkä kuteet päällä metsässä tai pukeudetko kahtena päivänä putkeen samaan mekkoon.

Lopettakaa muiden kanojen mielipiteistä ja lokeroinnista välittäminen, niin pääsette helpommalla.

Nimenomaanhan täällä hyökkäillään meiningillä "sisko, itsetuntosi on huono" jos kyseenalaistaa eetoksia vaikka korkokenkien käytöstä ja sen haitallisuudesta ja nainen roolista. Siksi olen aloituksen tehnyt naisten palstalle enkä miesten.

Sen nyt tietää mitä se olisi jossain miesten palstalla ollut, jotain paljon paljon pahempaa. Maksulliseksi haukkumista jne. Äläkä tosissasi väitä ettei naisen ulkonäöllä ole miehelle mitään väliä, se olisi jo aika paksua.

Miksi mies sitten valitsee aina naisen kauniimmasta päästä mitä saa? Ja niin, että se osaa pukeutua kauniisti, käyttäytyä ja laittaa vaikka ruokaa, siivota jälkensä ja sen kanssa voi jostain keskustella. Ai niin koska nämä asiat ovat kuin tehdasasetuksia. Muu ei ole edes vaimomatskua.

AP

Vierailija
130/261 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaanhan täällä hyökkäillään meiningillä "sisko, itsetuntosi on huono" jos kyseenalaistaa eetoksia vaikka korkokenkien käytöstä ja sen haitallisuudesta ja nainen roolista. Siksi olen aloituksen tehnyt naisten palstalle enkä miesten.

Sen nyt tietää mitä se olisi jossain miesten palstalla ollut, jotain paljon paljon pahempaa. Maksulliseksi haukkumista jne. Äläkä tosissasi väitä ettei naisen ulkonäöllä ole miehelle mitään väliä, se olisi jo aika paksua.

Miksi mies sitten valitsee aina naisen kauniimmasta päästä mitä saa? Ja niin, että se osaa pukeutua kauniisti, käyttäytyä ja laittaa vaikka ruokaa, siivota jälkensä ja sen kanssa voi jostain keskustella. Ai niin koska nämä asiat ovat kuin tehdasasetuksia. Muu ei ole edes vaimomatskua.

AP

Voi ei, ei. Itsetunto on huono niin kauan kuin olettaa muiden olevan erityisen kiinnostunut siitä, kuinka joku "ilmentää naiseuttaan". Jossain vaiheessa sitä huomaa, ettei ketään oikeasti erityisemmin kiinnosta, että maailma ei kaadu, jos on sellainen kuin on, ja että ne "odotukset" ovat pitkälti omassa päässä luotuja himmeleitä. Tee kuten haluat, ole kuten haluat, näytä miltä haluat.

-Röyhelömekosta

Vierailija
131/261 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Ymmärrän hyvin, että normaalia valkoista heteronaista hämmentää, kun naiseuden rajoja muutetaan. Äärifeminismin nousu on "ravisuttanut" rakentaita eli tuhonnut ydinperheen ja ydinperheen roolit. Peniksen omaavat miehet laittavat tissiliivit päälle ja muuttuvat naisiksi. Naisten pitää kuulia äärivasemmistolaiseen klikkiin tai hän tulee suljetuksi yhteisön ulkopuolelle.

Vierailija
132/261 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Voi ei, ei. Itsetunto on huono niin kauan kuin olettaa muiden olevan erityisen kiinnostunut siitä, kuinka joku "ilmentää naiseuttaan". Jossain vaiheessa sitä huomaa, ettei ketään oikeasti erityisemmin kiinnosta, että maailma ei kaadu, jos on sellainen kuin on, ja että ne "odotukset" ovat pitkälti omassa päässä luotuja himmeleitä. Tee kuten haluat, ole kuten haluat, näytä miltä haluat.

-Röyhelömekosta

Sano tuo kehonkuvahäiriöisille. Sinäkin varmaan pidät kauneusteollisuuden, kardashianeiden ja muovisten ihanteiden ylläpitoa nuorille naisille ihan ok asiana. Tai jos tyttäresi sairastuu syömishäiriöön vahingollisen mainistamisen takia. Voit sanoa että hänen itsetuntonsa on huono ja ketään ei kiinnosta :D äläkä nyt lähde vetämään esimerkistä mitään minuun liittyviä olkiukkoja, voi ei, ei...

AP

AP

Vierailija
133/261 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse taitaa olla nyt enemmän passiivisesta aggressiosta täällä ja tarpeesta korottaa itseä hyväitsetuntoisena naisena. Tämä näyttää olevan se oikea naiseuden ydin :D

AP

Vierailija
134/261 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja silti sinäkin kutsut muita naisia kanoiksi. Miksi?

Vierailija
135/261 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Tollanen mies hakee statusvaimoa. Miksi kuvittelet enemmistön janoavan statusvaimon asemaan? Muunlaisiakin miehiä on.

Vierailija
136/261 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse taitaa olla nyt enemmän passiivisesta aggressiosta täällä ja tarpeesta korottaa itseä hyväitsetuntoisena naisena. Tämä näyttää olevan se oikea naiseuden ydin :D

AP

Eli juurikin se "en ole kuin muut naiset".

Vierailija
137/261 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

En ihan saa kiinni siitä, mitä odotit tältä keskustelulta. Jos täällä on suuri osa naisista sitä mieltä, että ihan saa olal sellainen kuin haluaa, sen kun vain on ja haistattaa pitkät muiden oletuksille ja odotuksille, niin eikö se ole juuri parasta mitä voi tehdä? Minua vähän säälittää, että vaikka elämme maassa jossa lähes kaikilla mahdollisilla mittareilla naisen elämä on parempaa ja hempompaa ja vapaampaa kuin juuri missään muualla, niin sitten tuntuu siltä että aletaan ongelmia etsiä ihan mistä tahansa.

Vierailija
138/261 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Tollanen mies hakee statusvaimoa. Miksi kuvittelet enemmistön janoavan statusvaimon asemaan? Muunlaisiakin miehiä on.

Mutta eivätkö nuo ole aika lailla ihmisen tehdasasetuksia? Kyllä minäkin otin itselleni miehen, joka osaaa pukeutua, käyttäytyä, keskustella, laittaa ruokaa ja siivota jälkensä. Miksi en olisi näitä halunnut miehessä, miksi joku mies ei näitä haluaisi naisessaa? 

Vierailija
139/261 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen on normaali nainen?

Sellainen, joka ei ole lukenut lehdestä tai raamatusta millainen naisen pitäisi olla. Se, joka ei yritä olla Jennifer Lopez tai Lady Gaga, vaan on ihan oma itsensä ilman "naiseuden" rakennettua kuorta. On siis ihan normaali, eikä teeskentele olevansa jotain muuta kuin mitä on. Tämä luonnollisesti sisältää paljon erilaisuutta. Siksi on ikävää, että termiin naiseus yritetään ängetä vain yksi lehden myymä muotti. Kaikki naiset ovat naisellisia ja jokainen nainen on naiseuden kuva. (paitsi ne rakennetut irvikuvat, jotka menevät amaan kastiin drag queenien kanssa). Naisen ei tarvitse esittää naista, koska hän on jo sellainen. Naiseudessaan naisellinen.

Minä nautin esimerkiksi rakennekynsistä, koska ne ovat kauniit omissa silmissäni. Katselen niitä iloisena useita kertoja päivässä. Samoin käytän hajuvettä, koska sen tuoksu ilahduttaa minua päivän mittaan. Olenko rakennettu irvikuva?

Vierailija
140/261 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä olla rohkeasti epänormaali ja olla välittämättä rooleista ja tuomitsijoista.

Ihmetyttää kyllä aina nämä puheet siitä mitä saisi olla tai ei ja millaisia tyhjäpäitä ja muottiin ahdettuja kaikki (muut) naiset ovat, kun itse liikun sellaisissa porukoissa joissa kaikki ovat erilaisia ja kykenevät järkeviin keskusteluihin. Valitkaa nyt porukkanne vähän paremmin, ei ole edes vaikeaa.