Normaalin naisen rooli tuntuu vain kapenevan koko ajan
ja tavallisten naisten tekemisiä paheksutaan. Ihan monet naisetkin ovat määrittelemässä millaisia muiden naisten pitää olla kuten tuossa vaellusmekko-kohussa.
Normaalia naiseutta ei ole käyttää meikkiä ja jotkut kauneusleikkaukset ja näyttävät vaatteet ovat nounou. Jos on kikattaja joka katsoo salkkareita ja tyttöjen leffoja niin on auttamattomasti säälittävä bimbo.
Kommentit (261)
Vierailija kirjoitti:
Naiset lokeroi ja arvostelee toisiaan, mikä on sitten miesten vika.
Ketää miestä ei kiinnosta vedätkö mitkä kuteet päällä metsässä tai pukeudetko kahtena päivänä putkeen samaan mekkoon.
Lopettakaa muiden kanojen mielipiteistä ja lokeroinnista välittäminen, niin pääsette helpommalla.
Molemmat sukupuolet tuota arvostelua ja lokerointia harrastaa, mutta sekä miesten että naisten ja kaikkien muidenkin mielipiteistä tarvitsee välittää yhtä vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketää miestä ei kiinnosta vedätkö mitkä kuteet päällä metsässä tai pukeudetko kahtena päivänä putkeen samaan mekkoon.
Lopettakaa muiden kanojen mielipiteistä ja lokeroinnista välittäminen, niin pääsette helpommalla.
Nimenomaanhan täällä hyökkäillään meiningillä "sisko, itsetuntosi on huono" jos kyseenalaistaa eetoksia vaikka korkokenkien käytöstä ja sen haitallisuudesta ja nainen roolista. Siksi olen aloituksen tehnyt naisten palstalle enkä miesten.
Sen nyt tietää mitä se olisi jossain miesten palstalla ollut, jotain paljon paljon pahempaa. Maksulliseksi haukkumista jne. Äläkä tosissasi väitä ettei naisen ulkonäöllä ole miehelle mitään väliä, se olisi jo aika paksua.
Miksi mies sitten valitsee aina naisen kauniimmasta päästä mitä saa? Ja niin, että se osaa pukeutua kauniisti, käyttäytyä ja laittaa vaikka ruokaa, siivota jälkensä ja sen kanssa voi jostain keskustella. Ai niin koska nämä asiat ovat kuin tehdasasetuksia. Muu ei ole edes vaimomatskua.
AP
Voi ei, ei. Itsetunto on huono niin kauan kuin olettaa muiden olevan erityisen kiinnostunut siitä, kuinka joku "ilmentää naiseuttaan". Jossain vaiheessa sitä huomaa, ettei ketään oikeasti erityisemmin kiinnosta, että maailma ei kaadu, jos on sellainen kuin on, ja että ne "odotukset" ovat pitkälti omassa päässä luotuja himmeleitä. Tee kuten haluat, ole kuten haluat, näytä miltä haluat.
-Röyhelömekosta
Sano tuo kehonkuvahäiriöisille. Sinäkin varmaan pidät kauneusteollisuuden, kardashianeiden ja muovisten ihanteiden ylläpitoa nuorille naisille ihan ok asiana. Tai jos tyttäresi sairastuu syömishäiriöön vahingollisen mainistamisen takia. Voit sanoa että hänen itsetuntonsa on huono ja ketään ei kiinnosta :D äläkä nyt lähde vetämään esimerkistä mitään minuun liittyviä olkiukkoja, voi ei, ei...
AP
AP
Minä kirjoittelen täältä marginaalista, eräästä alakulttuurista. Paljon vähemmän olisin hukannut aikaa, jos olisin rohjennut aiemmin olla se, joka olen, enkä olisi aikanaan tuskaillut tuulimyllyjä vastaan. Mitään ihmeellistä ei tapahtunut kuviteltujen odotusten täyttämisestä luopuessa, edes isompien normien ja elämänmuutosten kohdalla.
Tytär on nuori aikuinen, kasvatettu mediakriittiseksi. Parikymppiset erottavat somen siloitellun todellisuuden siitä, millaista elämä todellisuudessa on. Epäilemättä nuoremmatkin. On aikuisten tehtävä auttaa heitä siinä, pitää heidän jalkansa maassa. Joka sukupolvella on ilmeisesti samat kipuilut, riitänkö, olenko hyvä tällaisena. Kyllä olet, luota siihen. Ihmisyys tulee ensin, ja se on epätäydellistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen on normaali nainen?
Sellainen, joka ei ole lukenut lehdestä tai raamatusta millainen naisen pitäisi olla. Se, joka ei yritä olla Jennifer Lopez tai Lady Gaga, vaan on ihan oma itsensä ilman "naiseuden" rakennettua kuorta. On siis ihan normaali, eikä teeskentele olevansa jotain muuta kuin mitä on. Tämä luonnollisesti sisältää paljon erilaisuutta. Siksi on ikävää, että termiin naiseus yritetään ängetä vain yksi lehden myymä muotti. Kaikki naiset ovat naisellisia ja jokainen nainen on naiseuden kuva. (paitsi ne rakennetut irvikuvat, jotka menevät amaan kastiin drag queenien kanssa). Naisen ei tarvitse esittää naista, koska hän on jo sellainen. Naiseudessaan naisellinen.
Tässä itsekin lokeroit mitä saa olla ja mitä ei. Jos joku haluaa olla oman elämänsä lady Gaga tai muu kuningatar, mikä sinä olet tuomitsemaan?
Kolmekymppisenä olet muiden naisten mielestä automaattisesyi liki nelikymppinen, vaihdevuosia lähestyvä keski-ikäinen varhaismummo.
Sinun pitää omistaa asunto/talo ja olla velkaa pankille. Muuten olet elämässä epäonnistunut luuseri.
Et saa enää haaveilla matkustamisesta ja kananpersetukka on PAKKO leikata.
Muuten olet teini-ikään jämähtänyt aikuispissis.
Huumorintaju täytyy menettää ja kulkea naama norsun veellä harmaa jakkupuku päällä ja suhtautua tosikkomaisesti ihan kaikkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaanhan täällä hyökkäillään meiningillä "sisko, itsetuntosi on huono" jos kyseenalaistaa eetoksia vaikka korkokenkien käytöstä ja sen haitallisuudesta ja nainen roolista. Siksi olen aloituksen tehnyt naisten palstalle enkä miesten.
Sen nyt tietää mitä se olisi jossain miesten palstalla ollut, jotain paljon paljon pahempaa. Maksulliseksi haukkumista jne. Äläkä tosissasi väitä ettei naisen ulkonäöllä ole miehelle mitään väliä, se olisi jo aika paksua.
Miksi mies sitten valitsee aina naisen kauniimmasta päästä mitä saa? Ja niin, että se osaa pukeutua kauniisti, käyttäytyä ja laittaa vaikka ruokaa, siivota jälkensä ja sen kanssa voi jostain keskustella. Ai niin koska nämä asiat ovat kuin tehdasasetuksia. Muu ei ole edes vaimomatskua.
AP
Tollanen mies hakee statusvaimoa. Miksi kuvittelet enemmistön janoavan statusvaimon asemaan? Muunlaisiakin miehiä on.
Mutta eivätkö nuo ole aika lailla ihmisen tehdasasetuksia? Kyllä minäkin otin itselleni miehen, joka osaaa pukeutua, käyttäytyä, keskustella, laittaa ruokaa ja siivota jälkensä. Miksi en olisi näitä halunnut miehessä, miksi joku mies ei näitä haluaisi naisessaa?
Saa haluta. Kaikki eivät välttämättä halua tuollaista miestä joka toivoo perinteistä naista. Toi mistä itse puhut edustaa 50/50 eli ideaalia. Edempänä oleva puhui miehelleen omistautuvasta naisesta.
Vierailija kirjoitti:
Kolmekymppisenä olet muiden naisten mielestä automaattisesyi liki nelikymppinen, vaihdevuosia lähestyvä keski-ikäinen varhaismummo.
Sinun pitää omistaa asunto/talo ja olla velkaa pankille. Muuten olet elämässä epäonnistunut luuseri.
Huumorintaju täytyy menettää ja kulkea naama norsun veellä harmaa jakkupuku päällä ja suhtautua tosikkomaisesti ihan kaikkeen.
Ok. Oisko kyse kuitenkin mukavuudenhalusta? Tiedoksesi, kauniitakin bisnesnaisia löytyy. Meidänkin firman pomolla on 2 lasta, trimmattu kroppa ja pitkä tukka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huumorintaju täytyy menettää ja kulkea naama norsun veellä harmaa jakkupuku päällä ja suhtautua tosikkomaisesti ihan kaikkeen.Ok. Oisko kyse kuitenkin mukavuudenhalusta? Tiedoksesi, kauniitakin bisnesnaisia löytyy. Meidänkin firman pomolla on 2 lasta, trimmattu kroppa ja pitkä tukka.
Lähinnä mietin, miksi muita häiritsee toisten nuorekas ja tyyli ja iloinen, huoleton elämänasenne yli kolmekymppisellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huumorintaju täytyy menettää ja kulkea naama norsun veellä harmaa jakkupuku päällä ja suhtautua tosikkomaisesti ihan kaikkeen.Ok. Oisko kyse kuitenkin mukavuudenhalusta? Tiedoksesi, kauniitakin bisnesnaisia löytyy. Meidänkin firman pomolla on 2 lasta, trimmattu kroppa ja pitkä tukka.
Lähinnä mietin, miksi muita häiritsee toisten nuorekas ja tyyli ja iloinen, huoleton elämänasenne yli kolmekymppisellä.
Välität liikaa. Onhan nähtävästi jollekin sekin jokin henkinen ongelma ettei naiset mieti jatkuvalla syötöllä miehiä.
Noihin keskusteluihin, niin mä ainakin saan puhua työkseni ihan tarpeeksi politiikkaa ja yms. Järkevää. Vapaa-ajalla haluan kuulla Hollywoodtähtien sekoiluja tai uusista kynsilakoista. Parasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeesti raivostuttava epäkohta. Mä olen juuri enemmän se itsenäinen poikatyttö, eikä sitä naisten keskuudessa tod. hyvällä katsota. Pitäisi ilmeisesti olla niin herkkä ja haavoittuvainen, aina unelmien prinssiä jahtaamassa. Onneksi on yrpä kasvanut otsassa jo sellaisiin mittakaavoihin ettei pahemmin enää kiinnosta muiden mielipiteet, mutta esim. lapsettomuuden ja sinkkuuden jatkuva äänen kummastelu ja niistä tilille vaatiminen syö kyllä hermoja, vaikka samaan aikaan miehissä samankaltaisia yksilöitä riittää, eikä niissä valinnoissa tunnu sitten olevan niin mitään kummasteltavaa. Naiselta odotettu rooli on kapea ja ahdas kyllä.
Itsenäisenä poikatyttönä olo on kyllä haaste. Olen myös enemmän poikatyttö ja se on ikuinen vitsi ollut aina.
Esimerkiksi kavereiden kanssa jos ollaan menty mökille niin äkkiä todetaan että eihän saunomisesta tule mitään, kun ei ole puita. Sitten jos otan kirveen käteen, niin muut kokoontuvat ympärille naureskellen. Ihan kuin polttopuiden pilkkominen olisi rakettitiedettä ja naiselle mahdotonta kun liittyyhän siihen, hui sentään, fyysinen suoritus kirveen heilautuksen muodossa.
Ja intistä monet olivat aivan kauhuissaan. Koska siellähän joutuu tekemään niitä fyysisiä juttuja ja vielä keskellä mieslaumaa.Samoin järkevä keskustelu on ihan hirveän vaikeaa esimerkiksi bileissä. Viihdyn usein miesporukoissa puhumassa politiikkaa tai inttimuistoja ennemmin kuin kaakattamassa muodista tai viihdetähdistä.
Ihana uniikki lumihiutale olet <3
Minua ei haittaa mitä muut minusta (kun laitan kukkamekon tai kun kuljen farkuissa ja lenkkareissa, meikkaan tai en).
Minua haittaa silloin, kun minulle työpaikalla sanotaan, että en pääse koulutukseen/toiseen asemaan tms., koska olen nuori ja ehdin kyllä myöhemminkin (HR:n kanssa pohdittiin sitä, miten vanha pitäisi olla, olin tuolloin 35). Vaihdoin ns. esimiestä. Kouluttautumista ja uusia haasteita tuli ja nautin työstäni ja hyvää palautetta sain (eli ei kai ihan metsään mennyt).
Minua haittaa silloin, kun olen esim. lasten kanssa päivällä vaikka kaupassa, ja tullaan sanomaan (ventovieras), että ei naisen tulisi pukeutua noin.
Minua haittaa silloin, kun minulle tullaan kertomaan, että minulla on liian iso naama/kivat tissit/pitäisi meikata enemmän/käydä leikkauttamassa silmät/laihduttaa/ei laihdutta... Ihan tuntemattomian puolesta, ilman kysymättä.
Mikä ihmisiä vaivaa, miksi he luulevat, että heidän mielipiteensä (ja vain se) on niin arvokas, että se pitää jakaa tuntemattomalle. Ja kyllä, vaikka asia ei heille kuuluisi ja vaikka se mielestäni ei olisi totta, pahoitan mieleni tästä.
Ei ole oikein, että joudun lapsillenikin kertomaan, että tällaista joutuu joskus kuuntelemaan ja että siitä ei pidä välittää. Koska en halua, että he pahoittavat mielensä kun heille tullaan (en usko, että tämä ihmistyyppi katoaa) avautumaan.
Ei, alkoholi ei ole vapauttava tekijä.
Ei, puolituttuuskaan ei ole vapauttava tekijä.
Ei, toinen ei kaipaa "hyvää tarkoittavia" neuvojasi.
Ei, some ei ole vapauttava tekijä.
Se on sama kuin niin monen muun asian kohdalla. Vapautta ei kukaan tule sinulle tyrkyttämään, vaan se täytyy ottaa itse.
Taas tekopyhät huutamassa jostain ripsiliimasta. Tulee mieleen joku pullero harmaa pollkkatukka, ja 20vuotta sama kampaus ja marimekon ruskea säkki päällä ostettu 70-luvulla. Se on sinun muottisi ja muilta et voi vaatia samaa.
Ei nainen ole tasa-arvoinen. Olin juhannuksena mökillä, missä minun tehtäväni oli siivota vessa miesten jäljiltä, mökin emännän mukaan näin on aina tehty ja antoi siivousliinoja ja pesuaineen käteen. Menin siis ihmettelemään, kuka huussin on tuolla tavalla sotkenut, no miehethän ne, pojat (50v.) sotkee, ei siinä auta kuin naisten siivota, heh heh. Nämä sontiaiset eivät saaneet edes maitopurkkia jääkaapista, vaan pyysivät pokkana minulta, vieraalta naiselta, että hakisitko jääkaapista maidon ja sillin. Voi j*malauta. :D Naiset tiskasivat, miehet pelasivat shakkia verannalla. Kun siinä tuli hämärä, minulle huudettiin pihan toiselle puolelle, että Jennnaaaaa! Käytkö laittamassa valon päälle. Katkaisin oli heistä 2,5 m päässä mutta kun ei mies pysty sellaiseen. Lähdin pois kesken vierailun ja olin erittäin järkyttynyt. Oma mieheni sanoi, että tällainen ajatusmaailma ja naisten alistaminen piioiksi on edelleen ihan yleistä miesten keskuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Saman huomannut. En itse ole ollenkaan naisellinen nainen ja nykyisin minut lokeroidaan ihan käsittämättömiin alaluokkiin, joita en itsessäni ollenkaan tunnista. Tykkäsin ajasta 10v sitten, jolloin olin ihan vain yksi muiden joukossa enkä jonkun tuntemattoman alaluokan alaluokan edustaja.
Mutkin luokitellaan palstalla (olen lyhythiuksinen ja lihava) mitä oudoimmin vihreäksi (inhoan kys.puoluetta) ja miestenvihaajaksi tms.
Vierailija kirjoitti:
Ei nainen ole tasa-arvoinen. Olin juhannuksena mökillä, missä minun tehtäväni oli siivota vessa miesten jäljiltä, mökin emännän mukaan näin on aina tehty ja antoi siivousliinoja ja pesuaineen käteen. Menin siis ihmettelemään, kuka huussin on tuolla tavalla sotkenut, no miehethän ne, pojat (50v.) sotkee, ei siinä auta kuin naisten siivota, heh heh. Nämä sontiaiset eivät saaneet edes maitopurkkia jääkaapista, vaan pyysivät pokkana minulta, vieraalta naiselta, että hakisitko jääkaapista maidon ja sillin. Voi j*malauta. :D Naiset tiskasivat, miehet pelasivat shakkia verannalla. Kun siinä tuli hämärä, minulle huudettiin pihan toiselle puolelle, että Jennnaaaaa! Käytkö laittamassa valon päälle. Katkaisin oli heistä 2,5 m päässä mutta kun ei mies pysty sellaiseen. Lähdin pois kesken vierailun ja olin erittäin järkyttynyt. Oma mieheni sanoi, että tällainen ajatusmaailma ja naisten alistaminen piioiksi on edelleen ihan yleistä miesten keskuudessa.
Etelä-Pohjanmaalla? Etkai siivonnut?
Vierailija kirjoitti:
Jos jää tässä tilanteessa marttyyrina oottelemaan naiskuvan ja naisiin kohdistuvien odotusten muuttumista niin seuraavaksi kasvaa jo rätti kädessä horsmaa. Ainoa keino on ottaa itse vapaus toimia toisin. Sen kautta naiskuvakin saattaa muuttua.
Minä olisin sanonut, että se joka sotkee saa myös siivota, ja vienyt rätit miehille. Ei se oikeasti sen vaikeampaa ole.
Vierailija kirjoitti:
Ja jengi tykkää väittää ettei poikien kasvatuksessa olisi jotain häikkää.
Newsflash: ON!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen on normaali nainen?
Sellainen, joka ei ole lukenut lehdestä tai raamatusta millainen naisen pitäisi olla. Se, joka ei yritä olla Jennifer Lopez tai Lady Gaga, vaan on ihan oma itsensä ilman "naiseuden" rakennettua kuorta. On siis ihan normaali, eikä teeskentele olevansa jotain muuta kuin mitä on. Tämä luonnollisesti sisältää paljon erilaisuutta. Siksi on ikävää, että termiin naiseus yritetään ängetä vain yksi lehden myymä muotti. Kaikki naiset ovat naisellisia ja jokainen nainen on naiseuden kuva. (paitsi ne rakennetut irvikuvat, jotka menevät amaan kastiin drag queenien kanssa). Naisen ei tarvitse esittää naista, koska hän on jo sellainen. Naiseudessaan naisellinen.
Tässä itsekin lokeroit mitä saa olla ja mitä ei. Jos joku haluaa olla oman elämänsä lady Gaga tai muu kuningatar, mikä sinä olet tuomitsemaan?
Opi erottamaan eri asiat toisistaan. Ihminen saa näytellä tuotetta Lady Gaga mikäli haluaa. Se vain ei ole normaalia naiseutta. Lady Gaga on rakennettu tuote, imago, myyntiartikkeli.
Nimenomaan. Voin kyllä kuvitella, että juttujen taso ei ole yhtään sen korkeampi joissain miesvaltaisten työpaikkojen kahvipöydissä. Tuskin sielläkään aina politiikkaa ja filosofiaa puhutaan. Tyhjäpäisyys tuntuu olevan sukupuolineutraalia.