Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Normaalin naisen rooli tuntuu vain kapenevan koko ajan

Vierailija
30.06.2021 |

ja tavallisten naisten tekemisiä paheksutaan. Ihan monet naisetkin ovat määrittelemässä millaisia muiden naisten pitää olla kuten tuossa vaellusmekko-kohussa.

Normaalia naiseutta ei ole käyttää meikkiä ja jotkut kauneusleikkaukset ja näyttävät vaatteet ovat nounou. Jos on kikattaja joka katsoo salkkareita ja tyttöjen leffoja niin on auttamattomasti säälittävä bimbo.

Kommentit (261)

Vierailija
1/261 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän sanoa, että naisen on Suomessa vedettävä jossain määrin sellaista hyvä äijä-roolia. Eli pitää olla naisellinen ja luonnollinen, mutta pärjätä miesten maailmassa samaan aikaan ja olla hyvin itsenäinen.

AP

Vierailija
2/261 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman huomannut. En itse ole ollenkaan naisellinen nainen ja nykyisin minut lokeroidaan ihan käsittämättömiin alaluokkiin, joita en itsessäni ollenkaan tunnista. Tykkäsin ajasta 10v sitten, jolloin olin ihan vain yksi muiden joukossa enkä jonkun tuntemattoman alaluokan alaluokan edustaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/261 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En allekirjoita yhtään. Olen omanlaiseni nainen enkä ole koskaan kokenut, että minun kuuluisi olla jonkinlainen ollakseni normaali tai oikea nainen.

Vierailija
4/261 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet naiset vetävät sitten tämän not like other girls-kortin esiin. Eli ei voi puhua vaikka hiuksista jonkun tytön kanssa kotibileissä ja oletetaan, että se toinen tyttö haluaisi puhua juuri hiuksista ja meikeistä kun se on tyttömäisen näköinen tyyliltään.

Itsellänikin on kaapissa varmaan kymmenet eri korkkarit ja tuntuu jotenkin hankalalta käyttää niitä maassa jossa pitäisi olla aina niin rempseä äijä, vaikka haluaisi olla naisellisempi. Se on vain hyvin vaivaannuttavan tuntuista.

AP

Vierailija
5/261 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saman huomannut. En itse ole ollenkaan naisellinen nainen ja nykyisin minut lokeroidaan ihan käsittämättömiin alaluokkiin, joita en itsessäni ollenkaan tunnista. Tykkäsin ajasta 10v sitten, jolloin olin ihan vain yksi muiden joukossa enkä jonkun tuntemattoman alaluokan alaluokan edustaja.

Niin juuri se lokerointi.

AP

Vierailija
6/261 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi minä voin ja olenkin juuri sellainen kun itse haluan.

Vierailija
7/261 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainahan suomessa on ollut tuollaista. Vain herrasväen naisilla on ollut lupa olla sekä näkyvästi feminiinisiä että herkkiä. Muiden pitää olla rempseitä ja reippaita, sanavalmiita tai vähintään ihan vain "vakavista ja tärkeistä aiheista" eli ns. miesten jutuista kiinnostuneita.

Vierailija
8/261 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti raivostuttava epäkohta. Mä olen juuri enemmän se itsenäinen poikatyttö, eikä sitä naisten keskuudessa tod. hyvällä katsota. Pitäisi ilmeisesti olla niin herkkä ja haavoittuvainen, aina unelmien prinssiä jahtaamassa. Onneksi on yrpä kasvanut otsassa jo sellaisiin mittakaavoihin ettei pahemmin enää kiinnosta muiden mielipiteet, mutta esim. lapsettomuuden ja sinkkuuden jatkuva äänen kummastelu ja niistä tilille vaatiminen syö kyllä hermoja, vaikka samaan aikaan miehissä samankaltaisia yksilöitä riittää, eikä niissä valinnoissa tunnu sitten olevan niin mitään kummasteltavaa. Naiselta odotettu rooli on kapea ja ahdas kyllä.

Vierailija
9/261 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oli pitkä keskustelu rumista naisista ja kauneusleikkauksista. Siinä naisella oli iso nenä jonka halusi korjauttaa plastiikkakirurgilla. Siitäkös haukuttiin ja varsinkin itsetunto. Pitäisi hyväksyä syntymässä saatu ja hankkia "hyvä itsetunto" vaikka käymällä terapiassa.

Tuossakin siis määritellään jo se toisen ihmisen itsetunto, lytätään alas toinen nainen siksi ettei se hyväksy jotain osaa ulkonäössään jonka voisi muuttaa - luonnollisuuden vaade!

Mitä sitten jos se luonto on vastaan? Syntyy vaikka väärään sukupuoleen? Silloin saa koko sukupuolen muuttaa ja se tulee hyväksyä. Muttei saa nenää käydä leikkauttamassa. Tässä on yksi esimerkki juuri tavallisille naisille osoitetuista vaateista.

Sitten varsinkin jos muokkaa ulkonäköään vaikkei ns. olisi siihen tarvetta eli hankkii vaikka silikonit tai täyttää huuliaan niin se haukutaan varmasti lyttyyn. Sehän vertautuu bimboihin ja työväenluokkaan kun eihän varakkaiden säätyjen naiset hanki tuollaisia! Eli lisää luonnollisuuden vaateita.

AP

Vierailija
10/261 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä oli pitkä keskustelu rumista naisista ja kauneusleikkauksista. Siinä naisella oli iso nenä jonka halusi korjauttaa plastiikkakirurgilla. Siitäkös haukuttiin ja varsinkin itsetunto. Pitäisi hyväksyä syntymässä saatu ja hankkia "hyvä itsetunto" vaikka käymällä terapiassa.

Tuossakin siis määritellään jo se toisen ihmisen itsetunto, lytätään alas toinen nainen siksi ettei se hyväksy jotain osaa ulkonäössään jonka voisi muuttaa - luonnollisuuden vaade!

Mitä sitten jos se luonto on vastaan? Syntyy vaikka väärään sukupuoleen? Silloin saa koko sukupuolen muuttaa ja se tulee hyväksyä. Muttei saa nenää käydä leikkauttamassa. Tässä on yksi esimerkki juuri tavallisille naisille osoitetuista vaateista.

Sitten varsinkin jos muokkaa ulkonäköään vaikkei ns. olisi siihen tarvetta eli hankkii vaikka silikonit tai täyttää huuliaan niin se haukutaan varmasti lyttyyn. Sehän vertautuu bimboihin ja työväenluokkaan kun eihän varakkaiden säätyjen naiset hanki tuollaisia! Eli lisää luonnollisuuden vaateita.

AP

Tämäkin on totta että muiden naisten ahtereita kutittelee hirveästi muiden valinnat. En itsekään ole tarpeettomien kauneusleikkausten enkä sen puoleen tatuointien kannattaja, mutta mitäpä se minun elämääni haittaa jos joku muu niitä haluaa.

Samoin meikit, kesämekot, hiusmallit, peppubikinit yms. Aivan kaikesta on nykyisin ok arvostella, jos se jotenkin on luokiteltavissa naisellisuuden korostamiseksi.

Ja taas jos kuljet meikittä, kuten minä, olet automaattisesti jotain mieltä ja johonkin lokeroon survottavissa. Vaikka tosiasiassa en meikkaa, koska en jaksa enkä oikein osaakaan. Käytän mieluummin meikkaamiseen kuluvan ajan uniin.

Vierailija
11/261 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on pääkaupunkiseudun hysteerikkojen ongelma, siellä lokeroidaan naisia milloin mitenkin ja etsitään ongelmia asioista, joissa oikeasti ei ongelmaa ole.

Täällä kehäkolmosen ulkopuolella saa olla ihan millainen tahansa.

Ei tämä ongelma ole vain pääkaupunkiseudulla. Itsekin olen Turusta. Maaseudulla ehkä ilmiö ei ole niin paha, koska erilaiset muoti-ilmiöt rantautuvat maaseudulle aina hitaammin kuin kaupunkeihin ja toisaalta maaseudulla ei voi samalla tavalla valita viiteryhmäänsä kuin kaupungeissa.

Mutta on maallakin ahdasmielistä porukkaa. Siellä riittää ihan se, että on kaupungista kotoisin niin on jo auttamattomasti ulkona porukoista.

-2

Vierailija
12/261 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeesti raivostuttava epäkohta. Mä olen juuri enemmän se itsenäinen poikatyttö, eikä sitä naisten keskuudessa tod. hyvällä katsota. Pitäisi ilmeisesti olla niin herkkä ja haavoittuvainen, aina unelmien prinssiä jahtaamassa. Onneksi on yrpä kasvanut otsassa jo sellaisiin mittakaavoihin ettei pahemmin enää kiinnosta muiden mielipiteet, mutta esim. lapsettomuuden ja sinkkuuden jatkuva äänen kummastelu ja niistä tilille vaatiminen syö kyllä hermoja, vaikka samaan aikaan miehissä samankaltaisia yksilöitä riittää, eikä niissä valinnoissa tunnu sitten olevan niin mitään kummasteltavaa. Naiselta odotettu rooli on kapea ja ahdas kyllä.

Kukaan ei ole koskaan kummastellut itsenäisyyttäni, vapaaehtoista lapsettomuuttani ja sinkkuuttani. Tai tyyliäni ja pukeutumistani, pitkiä tai lyhyitä hiuksia ym.

Tai ei ole ainakaan minulle tullut sanomaan. Mitä kummallista minussa nyt edes olisi? Ihan tavallinen ihminen.

T. Keski-ikäinen nainen

Vierailija
13/261 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on samaa sarjaa ku se yks ulisija, että aina pitää emännöidä ja ties mitä shittiä. Tai sama metatyöläinen, jonka on pakko ulkoisteb paineiden vuoksi lähettää joulukortit, koska se on mitä naiselta vaaditaan. Sama ongelma kaikilla näillä nimenomaan OMASSA PÄÄSSÄ. Koskaan nää uhrit ei osaa täsmentää mitään, aina se on joku kasvoton "taho", kuten media, yhteisö, "muut ihmiset" tai mitä milloinkin, joka on jotain juuri häneltä vaatimassa kaikkea.

Vierailija
14/261 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on samaa sarjaa ku se yks ulisija, että aina pitää emännöidä ja ties mitä shittiä. Tai sama metatyöläinen, jonka on pakko ulkoisteb paineiden vuoksi lähettää joulukortit, koska se on mitä naiselta vaaditaan. Sama ongelma kaikilla näillä nimenomaan OMASSA PÄÄSSÄ. Koskaan nää uhrit ei osaa täsmentää mitään, aina se on joku kasvoton "taho", kuten media, yhteisö, "muut ihmiset" tai mitä milloinkin, joka on jotain juuri häneltä vaatimassa kaikkea.

Aika itsekeskeiseltähän tuo loppujen lopuksi kuulostaa...

Vierailija
15/261 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas, naisellisena naisena, koen oloni lähinnä vaivaantuneeksi kun eri paikoissa on tarjolla juttuseuraksi kaikenmaailman liberaalifeministejä ja poikatyttöjä. Viimeisin fiasko oli kaksi joulua sitten, kun tapasin ekaa kertaa mieheni parhaan ystävän avovaimon, joka alkoi pienessä sievässä kyseenalaistaa oikeuttani ilmaista mielipiteitäni, koska oma mieheni sattuu olemaan aika sanavalmis tyyppi. Käytännössä siis haukkui mieheni sovinistiksi ja minut...no, en edes tiedä mikä olisi oikea ilmaisu tähän. 

Vierailija
16/261 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, sitten kun on sellainen sanavalmis "rempseä äijä" niin ajatellaan ettei ole naisellinen tai feminiininen. Minä ainakin olen nainen kiireestä kantapäähän. 

Ja sitten kun on "vakavista ja tärkeistä" asioista kiinnostunut, niin sitä pidetään jonain miesesityksenä ja "not like other girls" -käytöksenä. Mä en vaan jaksa puhua mistään hiuksista tai parisuhteista, en tee siitä mitään numeroa mutta mulle tulee sellainen todella epävarma ja hukassa oleva olo, jos joudun sellaisiin keskusteluihin. Ihan kuin kadottaisin itseni. 

Olkaa mitä olette ja antakaa muidenkin olla. 

Vierailija
17/261 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsenäisenä poikatyttönä olo on kyllä haaste. Olen myös enemmän poikatyttö ja se on ikuinen vitsi ollut aina.

Esimerkiksi kavereiden kanssa jos ollaan menty mökille niin äkkiä todetaan että eihän saunomisesta tule mitään, kun ei ole puita. Sitten jos otan kirveen käteen, niin muut kokoontuvat ympärille naureskellen. Ihan kuin polttopuiden pilkkominen olisi rakettitiedettä ja naiselle mahdotonta kun liittyyhän siihen, hui sentään, fyysinen suoritus kirveen heilautuksen muodossa.

Ja intistä monet olivat aivan kauhuissaan. Koska siellähän joutuu tekemään niitä fyysisiä juttuja ja vielä keskellä mieslaumaa.

Samoin järkevä keskustelu on ihan hirveän vaikeaa esimerkiksi bileissä. Viihdyn usein miesporukoissa puhumassa politiikkaa tai inttimuistoja ennemmin kuin kaakattamassa muodista tai viihdetähdistä.

Vierailija
18/261 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä määrität normaali nainen ja ei normaali nainen? Itse teen juuri niinkuin haluan eläsässäni.Pukeudun ninkuin haluan,meikaan tai en! Kukaan ei määrittele minua,on aivan fakta.Sen verran hyvä itse tunto on! Uskon useimilla naisilla sama asia!Voivat olla juuri selaisia kuin itse haluavat!

Vierailija
19/261 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä määrität normaali nainen ja ei normaali nainen? Itse teen juuri niinkuin haluan eläsässäni.Pukeudun ninkuin haluan,meikaan tai en! Kukaan ei määrittele minua,on aivan fakta.Sen verran hyvä itse tunto on! Uskon useimilla naisilla sama asia!Voivat olla juuri selaisia kuin itse haluavat!

Joillakin naisilla on kova halu sanella minkälainen nainen ei saisi ainakaan olla.

Vierailija
20/261 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsenäisenä poikatyttönä olo on kyllä haaste. Olen myös enemmän poikatyttö ja se on ikuinen vitsi ollut aina.

Esimerkiksi kavereiden kanssa jos ollaan menty mökille niin äkkiä todetaan että eihän saunomisesta tule mitään, kun ei ole puita. Sitten jos otan kirveen käteen, niin muut kokoontuvat ympärille naureskellen. Ihan kuin polttopuiden pilkkominen olisi rakettitiedettä ja naiselle mahdotonta kun liittyyhän siihen, hui sentään, fyysinen suoritus kirveen heilautuksen muodossa.

Ja intistä monet olivat aivan kauhuissaan. Koska siellähän joutuu tekemään niitä fyysisiä juttuja ja vielä keskellä mieslaumaa.

Samoin järkevä keskustelu on ihan hirveän vaikeaa esimerkiksi bileissä. Viihdyn usein miesporukoissa puhumassa politiikkaa tai inttimuistoja ennemmin kuin kaakattamassa muodista tai viihdetähdistä.

Ongelma on sun todella vittumaisessa ja ylimielisessä suhtautumisessa muihin naisiin. Katsopa vähän peiliin.