Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi hiljaisista ei pidetä?

Vierailija
01.07.2014 |

Oon aina ollut ujo ja hiljainen ja koko elämäni 36v joutunut kiusatuksi ja syrjityksi.

Kommentit (162)

Vierailija
121/162 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus kuitenkin on että ei näistä hiljaisista välitetä. Saisivat kuolla pois.

Vierailija
122/162 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suora vastaus ap:n kysymykseen: Koska hiljaiset (siis LIIAN hiljaiset, sellaiset jotka vastaavat vain lyhyesti kysymyksiin tyýliin "joo", "okei" tai "selvä" eivätkä oma-aloitteisesti puhu mitään), antavat itsestään hieman juntin ja epäkohteliaan kuvan. Vaikuttavat myös monesti ärtyneiltä, vaikka eivät sitä olisikaan. Siis rauhallisuudessa ei ole mitään pahaa, mutta liika hiljaisuus kyllä antaa epäsivistyneen kuvan. Mielestäni peruskäytöstapoihin kuuluu, että olisi edes hieman kiinnostunut muiden asioista ja kertoisi omistaan. Ja ei toki tarvitse olla mikään kälättäjä, he ovat ihan yhtä rasittavia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/162 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suora vastaus ap:n kysymykseen: Koska hiljaiset (siis LIIAN hiljaiset, sellaiset jotka vastaavat vain lyhyesti kysymyksiin tyýliin "joo", "okei" tai "selvä" eivätkä oma-aloitteisesti puhu mitään), antavat itsestään hieman juntin ja epäkohteliaan kuvan. Vaikuttavat myös monesti ärtyneiltä, vaikka eivät sitä olisikaan. Siis rauhallisuudessa ei ole mitään pahaa, mutta liika hiljaisuus kyllä antaa epäsivistyneen kuvan. Mielestäni peruskäytöstapoihin kuuluu, että olisi edes hieman kiinnostunut muiden asioista ja kertoisi omistaan. Ja ei toki tarvitse olla mikään kälättäjä, he ovat ihan yhtä rasittavia.

Vierailija
124/162 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 22:39"]

Totuus kuitenkin on että ei näistä hiljaisista välitetä. Saisivat kuolla pois.

[/quote]

kaikki me kuollaan, sama koskee niitä suulaita. Odota vaan.

Vierailija
125/162 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan, jos kerran puheliaiden pitää hyväksyä hiljaiset, niin miksei sama päde toisinpäin? Tässäkin ketjussa tunnutaan haukkuvan puheliaita ja yleistettävän, että he olisivat automaattisesti jotain kälättäjiä ja juoruilijoita.

Vierailija
126/162 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 22:29"]Mielestäni parasta olisi ns. kultainen keskitie. Ei tarvitse olla mikään suulas kälättäjä, joka ei anna muille puheenvuoroa, mutta en mielelläni oleile myöskään liian hiljaisten, siis sellaisten, jotka eivät juuri koskaan itse aloita keskustelua, seurassa. On vain niin raskasta muille osapuolille, kun joutuvat pitämään huolen keskustelun sujuvuudesta ja kalastelemaan tästä henkilöstä kaikki sanat. Tällaiset ihmiset jäävät valitettavasti usein yksin, he eivät vain anna suurimmalle osalle ihmisistä juuri mitään.

[/quote]

Mä en puhu töissä koska ne ihmiset ei kiinnosta mua. Ei niiden seura eikä niiden elämä.

Vierailija
127/162 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 23:02"]

Tosiaan, jos kerran puheliaiden pitää hyväksyä hiljaiset, niin miksei sama päde toisinpäin? Tässäkin ketjussa tunnutaan haukkuvan puheliaita ja yleistettävän, että he olisivat automaattisesti jotain kälättäjiä ja juoruilijoita.

[/quote]

tässä ketjussa on käynyt selväksi, että puheliaat eivät hyväksy hiljaisia. Itselläni ei ole puheliaita mitään vastaan. En vain välitä heidän seurastaan. En kuitenkaan ajattele pahallakaan tai toivo mitään pahaa kuten tuo yksi kuoleman toivottelija. Antaa kaikkien kukkien kukkia. Jotenkin taas tuntuu että tämäkin ketju koskee vain naisia. ;) Miehet saa olla sellaisia kuin haluavat.

Vierailija
128/162 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 23:06"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 22:29"]Mielestäni parasta olisi ns. kultainen keskitie. Ei tarvitse olla mikään suulas kälättäjä, joka ei anna muille puheenvuoroa, mutta en mielelläni oleile myöskään liian hiljaisten, siis sellaisten, jotka eivät juuri koskaan itse aloita keskustelua, seurassa. On vain niin raskasta muille osapuolille, kun joutuvat pitämään huolen keskustelun sujuvuudesta ja kalastelemaan tästä henkilöstä kaikki sanat. Tällaiset ihmiset jäävät valitettavasti usein yksin, he eivät vain anna suurimmalle osalle ihmisistä juuri mitään.

[/quote]

Mä en puhu töissä koska ne ihmiset ei kiinnosta mua. Ei niiden seura eikä niiden elämä.

[/quote]

Sama täällä. Puhun vain asiaa, tuo ns. tyhjän jauhaminen on yksi turhimmista ja yliarvostetuimmista asioista, joita tiedän.

Vierailija
129/162 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, miten minustakin tuntuu ihan siltä, että miesten on aivan sallittua olla hiljaisia ja vähemmän sosiaalisia, mutta naisten pitäisi aina olla niin puheliaita ja ihmiskeskeisiä?

Vierailija
130/162 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 23:02"]

[/quote]

Hiljaiset on jotenkin niin . . . Turhia. Ne ei anna mulle mitään eikä ne ole mulle mitään. 95% ihmisistä  ajattelee samoin. Säälittäviä ja noloja.

Vierailija
131/162 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle hiljaiset ovat täysin yhdentekeviä. Eihän heitä yleensä edes huomaa. En kuitenkaan kiusaa ketään. Syrjään varmaan jääkin, jos sinne haluaa jäädä. Ei sille muut voi mitään, vain se hiljainen itse. 

Vierailija
132/162 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 23:17"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 23:02"]

[/quote]

Hiljaiset on jotenkin niin . . . Turhia. Ne ei anna mulle mitään eikä ne ole mulle mitään. 95% ihmisistä  ajattelee samoin. Säälittäviä ja noloja.

[/quote]

Olen ollut hiljainen aina. Ja voin rehellisesti kertoa, että ajattelen suurimmasta osaa ihmisistä juuri noin. En kaipaa ihmisten seuraa ja suurin osa ei merkitse minulle mitään, vain lähimmäiseni. Joten älä kuvittele, että kaipaisin seuraasi tai että olisit mulle yhtään mitään.

Vierailija
133/162 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne hiljaiset  ja ujot, joihin olen törmännyt ovat pitkässä juoksussa paljastuneet lähes poikkeuksetta kieroiksi ja epäluotettaviksi juonittelijoiksi. Hiljaa kuunnellaaan mitä muut ovat mieltä ja sitten juonitaan asiat niin, että saadaan omat intre4ssit läpi. En luota ihmiseen joka ei anna itsestään mitään, mutta kuuntelee toisten jutut.

Vierailija
134/162 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse hiljaisenpuoleinen ja saanut kuulla siitä koko elämäni. Miksi ihmeessä minun pitäisi osallistua small talk -keskusteluihin, joissa tuntuu vielä isossa roolissa olevan muiden asioista juoruilu, kun se ei minua pätkääkään kiinnosta? Miksi minun pitäisi käydä baareissa kun minua ei voisi vähempää kiinnostaa kännäily ja örveltäminen? Ja miksi minun pitäisi kertoa henkilökohtaisista asioistani joillekin puolitutuille? Haluan luottaa ihmisiin kunnolla ennen kuin uskoudun heille. Minulla ei paljoa ystäviä ole, mutta ne muutama riittää oikein hyvin ja olen heille sitten sitäkin uskollisempi.

Vierailija
135/162 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska tämä on ekstroverttien maailma. Valitettavasti. Monessa työpaikassakin tunnutaan arvostavan sosiaalisuutta ja tyhjän jauhamista, vaikka tärkeintä pitäisi olla, että hoitaa hommansa. Tutkimusten mukaan introverteilla on keskimäärin parempi empatiakyky kuin ekstroverteilla, he sietävät paremmin erilaisuutta ja hyväksyvät ihmiset juuri sellaisina kuin nämä ovat. Tämän johdosta on puhuttu siitäkin, että esimiehinä on ihan liikaa ekstrovertteja, vaikka se homma sopisi paremmin introverteille, jotka keskittyvät työhönsä ja välittävät alaisistaan.

Vierailija
136/162 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 23:51"]

Siksi koska tämä on ekstroverttien maailma. Valitettavasti. Monessa työpaikassakin tunnutaan arvostavan sosiaalisuutta ja tyhjän jauhamista, vaikka tärkeintä pitäisi olla, että hoitaa hommansa. Tutkimusten mukaan introverteilla on keskimäärin parempi empatiakyky kuin ekstroverteilla, he sietävät paremmin erilaisuutta ja hyväksyvät ihmiset juuri sellaisina kuin nämä ovat. Tämän johdosta on puhuttu siitäkin, että esimiehinä on ihan liikaa ekstrovertteja, vaikka se homma sopisi paremmin introverteille, jotka keskittyvät työhönsä ja välittävät alaisistaan.

[/quote]

Niin mitenköhän tämä ketju on ilmentänyt tätä suurempaa empatiaa, erilaisuuden hyväksymistä sekä välittämistä? Entä omat sanasi? Vai onko jälleen kerran ongelmana se, että ratsastetaan introversiolla vaikka ollaan täydellisen kyvyttömiä muuhun empatiaan kuin ihailemaan sokeasti omaa ryhmää ja projisoimaan ongelmat muiden ominaisuuksiksi?

Vierailija
137/162 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon itse todella ulospäinsuuntautunut ihminen, puhun ja ilmeilen paljon, pyrin töissäkin saamaan muut hyvälle tuulelle ja nauramaan. Olen kuitenkin empatiakykyinen ja osaan lukea ihmisiä hyvin, en juoruile tai puhu vain itsestäni. Pyrin ottamaan ujompia ihmisiä huomioon ja mukaan keskusteluihin. Väitän että se ei merkitse niin paljoa onko ihminen ujo vai ei, enemmän merkitsee huumorintaju. Jos hiljaisella ihmisellä on hyvä huumorintaju on tämän kanssa helppo toimia. Jos taas on hiljainen ja vakava niin tuo keskusteluihin ja porukkaan mukaan otto on vaikeampaa. Vaikka täällä nyt onkin haukuttu meitä puheliaita, niin itse olen monta kertaa saanut kiitosta siitä että ylläpidän hyvää työhenkeä. Asiakaspalvelutyössä toimiessani puheliaisuus ja sosiaalisuus oli vain valttia. P.S. Ennen kuin kukaan ehtii sanomaan että olen tälläinen aivoton pälättäjä ja että ne hiljaiset ovat älykkäämpiä, niin voin mainita että äo:ni on mitattu keskivertoa rutkasti korkeammaksi ja mensan jäsenkin olen ollut jo 8 vuotta.

Vierailija
138/162 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 23:06"]

[/quote]

[/quote]

Olet siis huonotapainen. Parempi olisikin puhua hyvistä tavoista kuin persoonallisuudesta. Sekä introvertti että ekstrovertti voivat olla mukavia tai ikäviä, riippuen siitä, onko heillä käytöstapoja vai ei. Se tapojen puute vain ilmenee erilaisilla persoonallisuustyypeillä eri tavoin.

Vierailija
139/162 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 23:20"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 23:17"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 23:02"]

[/quote]

[/quote]

Olen ollut hiljainen aina. Ja voin rehellisesti kertoa, että ajattelen suurimmasta osaa ihmisistä juuri noin. En kaipaa ihmisten seuraa ja suurin osa ei merkitse minulle mitään, vain lähimmäiseni. Joten älä kuvittele, että kaipaisin seuraasi tai että olisit mulle yhtään mitään.

[/quote]

Olette siis molemmat epämiellyttäviä ihmisiä. Ja kyllä sen ne läheisetkin huomaavat...

Vierailija
140/162 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 23:51"]

[/quote]

Jep. Tässäkin ketsjussa tulee hyvin esiin, miten mukavia ja empatiakyyisiä introvertit ovat.