Ystäväni juo alkoholitonta OLUTTA vaikka on raskaana :(
tiedän, se on alkoholitonta, mutta silti OLUTTA. Eihän se olut siitä miksikään muutu että on alkoholitonta, olut on olut. En pysty suhtautumaan asiaan rennosti, vaikka hän naureskelee kuinka hermoilen hänen oluenkäytöstään. Hän ottaa 0% oluen aina kun kokoonnumme heillä tai grillaamme tai istumme iltaa rannalla. Itse olen absolutisti, ystäväni mies juo oikeaa olutta ja oma mieheni myös juo oikeaa olutta. Olen aikeissa ilmoittaa neuvolaan ystäväni oluenkäytöstä, tietenkään sinne en viitsi sanoa että olut on alkoholitonta, koska eivät ota ehkä ongelmaa tarpeeksi vakavasti muutoin.
Kertokaa te muut alkoholittomien oluiden juojat että miksi sitä olutta pitää juoda? Olen ystäväni oluen juonnista erittäin huolissani. Alkoholittomasta oluesta on vain askel alkoholilliseen olueen ja hän on RASKAANA.
Kommentit (224)
Että voi ihmiset olla tyhmiä ja ahdasmielisiä. Jos nimi tekee juomasta alkoholillisen. Tosiaa se olut ei ole väkijuoma edes mitä täällä jauhataan... Jos tämä alkoholiton juoma ei tee sikiölle mitään haittaa niin vidduako on sillä väliä jos joku raskaana oleva sitä joskus juo? Jos se on riippuvuutta niin eipä ole ainakaan vaarallinen riippuvuus. Kyseinen tekstin kirjoittaja on ilmeisesti päihteiden totaalikieltäytyjä, ei juo kahvia, teetä, syö/juo sokeripitoisia litkuja ja mässyjä, riippuvuuksia kaikki. Toivon mukaan kirjoittaja ei mausta ruokaansa millään tapaa, koska riippuvuutta sekin jos vain laittaa niitä maun takia, jos ei voi alkoholittomia juomia maun takia juoda. Sairas riippuvuus tuo ruoan maustaminen...idiootti
Aivan pettämätön logiikka! AlkoholiTON juoma on alkoholijuoma! Osaatko AP tulkita tuota ton-liitettä? Mitä jos murehtisit ihan omia syömisiä ja julkisia? Veikkaan, että löytyis enemmän korjaamisen varaa, kuin ystävälläsi. Onneksi en tunne tällaisia AP:n kaltaisia ihmisiä irl, vähän menis hermot;-)
Ei kannata [quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 16:04"][quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 16:02"]
Väität siis että vain viidennes käyttää yli 1,5-3 annosta päivässä? Mistähän se suuri kulutus tulee, kun vain pieni osa on rapajuoppoja ja osa ei juo yhtään? Olet selvästi juonut liikaa kun et kykene normaaliin järkeilyyn.
Suomen kulutus on muuten noussut tuosta v. 2002 jutusta.
[/quote]
Olipa äärimmäisen asiallinen kommentti taas. Ellei kykene olemaan menemättä henkilökohtaisuuksiin niin enpä edes viitsi yrittää jatkaa keskustelua kanssasi.
"
Noin viidennes alkoholia käyttävistä miehistä ja kymmenisen prosenttia naisista juo viikon aikana riskirajan verran tai sitä enemmän."
http://www.paihdelinkki.fi/tietoiskut/111-alkoholinkaytto-suomessa
[/quote]
Et ole ainut kuka on saanut tässä ketjussa epäasiallisen vastauksen ;) Kestän kyllä itse, palstan meininki selvästi.
Ok, mielestäsi siis 1,5-3 annosta (riskiraja) ja enemmän käyttävät ovat eniten juova viidennes. Minulle tuo olisi aika iso motivaattori vähentää ja lopettaa. Hassua vaan, että tuon määrän juovat pitävät itseään kohtuukäyttäjinä. Keskivertokäyttäjiähän ei eivät sitten ole, vaan ilmeisesti suurkuluttajia. Itse varmasti pysyt siinä yhdessä per päivä :)
Onneksi ei tarvitse omaa käyttöä laskeskella.
Ottakaa rauhallisesti näin lauantaina, moni taitaa olla jo hyvässä nousussa!
Eiks tällä samalla logiikalla sitten cokiskin ole alkoholijuoma, koska kossukolassa on alkoholia? Tsiisus mitä typeryyttä tästäkin maasta löytyy.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 16:43"]
Ei kannata [quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 16:04"][quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 16:02"]
Väität siis että vain viidennes käyttää yli 1,5-3 annosta päivässä? Mistähän se suuri kulutus tulee, kun vain pieni osa on rapajuoppoja ja osa ei juo yhtään? Olet selvästi juonut liikaa kun et kykene normaaliin järkeilyyn.
Suomen kulutus on muuten noussut tuosta v. 2002 jutusta.
[/quote]
Olipa äärimmäisen asiallinen kommentti taas. Ellei kykene olemaan menemättä henkilökohtaisuuksiin niin enpä edes viitsi yrittää jatkaa keskustelua kanssasi.
"
Noin viidennes alkoholia käyttävistä miehistä ja kymmenisen prosenttia naisista juo viikon aikana riskirajan verran tai sitä enemmän."
http://www.paihdelinkki.fi/tietoiskut/111-alkoholinkaytto-suomessa
[/quote]
Et ole ainut kuka on saanut tässä ketjussa epäasiallisen vastauksen ;) Kestän kyllä itse, palstan meininki selvästi.
Ok, mielestäsi siis 1,5-3 annosta (riskiraja) ja enemmän käyttävät ovat eniten juova viidennes. Minulle tuo olisi aika iso motivaattori vähentää ja lopettaa. Hassua vaan, että tuon määrän juovat pitävät itseään kohtuukäyttäjinä. Keskivertokäyttäjiähän ei eivät sitten ole, vaan ilmeisesti suurkuluttajia. Itse varmasti pysyt siinä yhdessä per päivä :)
Onneksi ei tarvitse omaa käyttöä laskeskella.
Ottakaa rauhallisesti näin lauantaina, moni taitaa olla jo hyvässä nousussa!
[/quote]
Kyse ei ole siitä etteikö kommentteja kestäisi, niitä ei vaan tarvitse kestää.
Mun mielestä tälläinen alkoholismi-viittailu on todella perseestä.
-ohis
Rumimmat kommentit alkoholin käyttäjiltä tässä ketjussa. Kuinka yllättävää..!
Eihän alkoholin käyttöä saa arvostella, pyhä aihe suomessa.
Hitto mitä typeryyttä ja tahallista väärinymmärrystä tässä ketjussa! Kumottu kai liian monta... Joo cola onkin ihan sama kuin kossu. Ja mausteiden käyttö ja teen juonti haitallinen riippuvuus?! Niiden ei ole kyllä todettu aiheuttavan syöpää ja sairauksia, päinvastoin.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 16:51"]
Rumimmat kommentit alkoholin käyttäjiltä tässä ketjussa. Kuinka yllättävää..!
Eihän alkoholin käyttöä saa arvostella, pyhä aihe suomessa.
[/quote]
Ai on vai? Jos tuo faktoja tiskiin niin heti aletaan haukkumaan alkoholistiksi, ilman että on omasta alkoholinkäytöstä edes puhunut. :) Sehän on asiallista se.
"totaalikieltäytyjä, ei juo kahvia, teetä, syö/juo sokeripitoisia litkuja ja mässyjä, riippuvuuksia kaikki. Toivon mukaan kirjoittaja ei mausta ruokaansa millään tapaa, koska riippuvuutta sekin jos vain laittaa niitä maun takia, jos ei voi alkoholittomia juomia maun takia juoda. Sairas riippuvuus tuo ruoan maustaminen...idiootti"
HAHAHAHHAHAAA :'DDD
[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 16:59"]Hitto mitä typeryyttä ja tahallista väärinymmärrystä tässä ketjussa! Kumottu kai liian monta... Joo cola onkin ihan sama kuin kossu. Ja mausteiden käyttö ja teen juonti haitallinen riippuvuus?! Niiden ei ole kyllä todettu aiheuttavan syöpää ja sairauksia, päinvastoin.
[/quote]
No cola on kuule ihan yhtä lailla kossu, kuin alkoholiton olut alkoholijuoma. Mistä lähtien alkoholiton olut aiheuttaa syöpää? Eiköhän light limu aiheuta enemmän haittaa niin sikiölle, kuin äidillekin? Ja millä oikeudella sinä voit väittää alkoholitonta olutta juovaa lähes alkoholistiksi, mutta jos kohtuudella alkoholia käyttävä yrittää puolustautua, niin sinä väität, että on tullut kumottua jo liikaa?
En ole väittänyt alkoholittomia juomia juovia alkoholisteiksi. Olen kirjoittanut vain alkoholia sisältävistä juomia.
Niin sinun logiikallasi saat haukkua ketjussa ketä haluat, mutta kun sinua kritisoi ja vihjailee niin se on asiatonta?!
[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 17:15"]
[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 16:59"]Hitto mitä typeryyttä ja tahallista väärinymmärrystä tässä ketjussa! Kumottu kai liian monta... Joo cola onkin ihan sama kuin kossu. Ja mausteiden käyttö ja teen juonti haitallinen riippuvuus?! Niiden ei ole kyllä todettu aiheuttavan syöpää ja sairauksia, päinvastoin.
[/quote]
No cola on kuule ihan yhtä lailla kossu, kuin alkoholiton olut alkoholijuoma. Mistä lähtien alkoholiton olut aiheuttaa syöpää? Eiköhän light limu aiheuta enemmän haittaa niin sikiölle, kuin äidillekin? Ja millä oikeudella sinä voit väittää alkoholitonta olutta juovaa lähes alkoholistiksi, mutta jos kohtuudella alkoholia käyttävä yrittää puolustautua, niin sinä väität, että on tullut kumottua jo liikaa?
[/quote]
Lisäisin tähän,että ap ja hänen kannattajansahan tässä ovat niitä "tahallisia väärinymmärtäjiä".Siis tämä koko aihe"alkoholiton olut johtaa alkoholismiin",ei kai kukaan täysjärkinen tällaista väitä,vakavalla naamalla?Ja sitten vedetään herne nenään,kun ihmiset eivät niele tätä"alkoholiton juoma on alkoholia"-paskaa.Ei hyvää päivää,mitäs jos te alkoholittoman oluen vastustajat katsoitte peiliin ennen kuin alatte jurputtaa muiden käytöksestä?Yllättävän kiivasta keskustelua aihe on herättänyt,provo olikin parempi kuin ensin luulin.Hyvä ap!
Voi luoja kuinka tyhmiä ihmisiä.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 17:22"]
En ole väittänyt alkoholittomia juomia juovia alkoholisteiksi. Olen kirjoittanut vain alkoholia sisältävistä juomia.
Niin sinun logiikallasi saat haukkua ketjussa ketä haluat, mutta kun sinua kritisoi ja vihjailee niin se on asiatonta?!
[/quote]
Tajuatko että täällä keskustelee enemmän ihmisiä kuin sinä ja tuo toinen?
Eli et voi sanoa että juuri hän on haukkunut ketään.
Voi voi, ekasta vastauksesta alkaen asiaton haukkumaketju. Jos on niin herkkä ettei sellaista kestä, kannattaa varmaan pysyä poissa. Metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan...
Ap, kaverisi juo olutta jossa ei ole alkoholia. Hän ei juo alkoholijuomaa.
T: absolutisti, joka juo tänäänkin alkoholitonta kuohujuomaa.
Ps. juotko simaa?
Voi ei!
Syön VIINIrypäleitä, lapsenikin syövät
Juomme kaikki VIINImarjamehua. Apua!
Olemmeko kaikki alkoholisteja? Olen myös joskus juonut kotiKALJAA. Onneksi lapset eivät pidä siitä.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 18:09"]
Voi voi, ekasta vastauksesta alkaen asiaton haukkumaketju. Jos on niin herkkä ettei sellaista kestä, kannattaa varmaan pysyä poissa. Metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan...
[/quote]
Uli uli.
...Uli ulii...
Tulevaisuudessa et varmaan eksy keskusteluihin joiden aiheelle olet yliherkkä. Juo vaan ihan rauhassa siellä, ja kasvata samalla paksumpi nahka.
Voi hitto, mitä idiootteja.
Kiitos vaan sinä fiksu äitikin kun muistutit, minähän olen myös alkoholisti kun olen syönyt viinirypäleitä! En kyllä syö enää! Varaan nyt ajan a-klinikalta, tehkää tekin äkkiä sama!!!
Joo. Ap:n vois viedä saunan taakse ja pam. Varsinainen yhteiskunnan syöpä. Vinkki: kannattaa pitää suu kiinni julkisesti.