Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystäväni juo alkoholitonta OLUTTA vaikka on raskaana :(

Vierailija
14.06.2014 |

tiedän, se on alkoholitonta, mutta silti OLUTTA. Eihän se olut siitä miksikään muutu että on alkoholitonta, olut on olut. En pysty suhtautumaan asiaan rennosti, vaikka hän naureskelee kuinka hermoilen hänen oluenkäytöstään. Hän ottaa 0% oluen aina kun kokoonnumme heillä tai grillaamme tai istumme iltaa rannalla. Itse olen absolutisti, ystäväni mies juo oikeaa olutta ja oma mieheni myös juo oikeaa olutta. Olen aikeissa ilmoittaa neuvolaan ystäväni oluenkäytöstä, tietenkään sinne en viitsi sanoa että olut on alkoholitonta, koska eivät ota ehkä ongelmaa tarpeeksi vakavasti muutoin.

Kertokaa te muut alkoholittomien oluiden juojat että miksi sitä olutta pitää juoda? Olen ystäväni oluen juonnista erittäin huolissani. Alkoholittomasta oluesta on vain askel alkoholilliseen olueen ja hän on RASKAANA.

Kommentit (224)

Vierailija
121/224 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvä päivä miten ääliöitö voi osa olla! Minä itse en voi sietää alkoholin makua, en missäön muodossa. Tämän vuoksi alkoholiton olut on aivan mukava ottaa esim kesällä grillatessa. Ei tule krapulaa/ edes humalaan. En ymmärrä, että millä logiikalla saadaan alkoholistiksi tai ylipäänsä jos juo "alkoholijuomia" kun ei tuossa alkoholittomassa kaljassa ole sitä alkoholia! Miten juuri nämä simat, kotikaljat, viinietikka, mustaviinmarjat? Samalla logiikallahan apn mielestä ollaan alkoholisteja tai riippuvaisia ko. Aineesta kun " minun on nyt pakko saada viinimarjoja!!" voi huoh..

Vierailija
122/224 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on tainnut ymmärtää jotain aivan väärin.

Ei se alkoholiton olut ole askel alkoholiin vaan päin vastoin.

Totuus on se, vesi ei muutu viiniksi eikä alkoholiton juoma alkoholiksi, vaikka kerrotaan noin pari vuosituhatta sitten sellaisenkin ihmeen joissakin häissä tapahtuneen.

Sitä tosin on sattunut, että varsinkin nuoret ovat olleet hyvinkin humalassa juotuaan jotain, joka on ollut 25:n ymmärryksen mukaisesti alkoholijuomaa, vaikka prosentteja on ollut 0.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/224 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 18:51"]

...Uli ulii...

Tulevaisuudessa et varmaan eksy keskusteluihin joiden aiheelle olet yliherkkä. Juo vaan ihan rauhassa siellä, ja kasvata samalla paksumpi nahka.

Voi hitto, mitä idiootteja.

Kiitos vaan sinä fiksu äitikin kun muistutit, minähän olen myös alkoholisti kun olen syönyt viinirypäleitä! En kyllä syö enää! Varaan nyt ajan a-klinikalta, tehkää tekin äkkiä sama!!!

[/quote]

Voi kristus joku on naurettava. :D

Vierailija
124/224 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen tyhmyys kyllä huipusssan. Ei kai kukaan ole niin idiootti, että tosissaan vertaa alkoholittomia juomia alkoholillisiin? Ilmeisesti on.

Luulenpa, että ap tuntee kaverinsa ja tietää paremmin hänen alkoholinkäytöstään kuin palstamammat ja kaliaäijät. Tuskin kukaan olisi huolissaan alkoholittoman oluen juomisesta, jos henkilöllä ei muuten ole ollut alkoholin liikakäyttöä? Ehkä tässä tapauksessa tulevalle äidille on maistunut hyvin ennen raskautta. Voisin kuvitella jotain tälläistä olevan taustalla...

Vierailija
125/224 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokaa hanasta vettä janoon saatanan idiootit...

Vierailija
126/224 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 19:02"]

Suomalainen tyhmyys kyllä huipusssan. Ei kai kukaan ole niin idiootti, että tosissaan vertaa alkoholittomia juomia alkoholillisiin? Ilmeisesti on.

Luulenpa, että ap tuntee kaverinsa ja tietää paremmin hänen alkoholinkäytöstään kuin palstamammat ja kaliaäijät. Tuskin kukaan olisi huolissaan alkoholittoman oluen juomisesta, jos henkilöllä ei muuten ole ollut alkoholin liikakäyttöä? Ehkä tässä tapauksessa tulevalle äidille on maistunut hyvin ennen raskautta. Voisin kuvitella jotain tälläistä olevan taustalla...

[/quote]

No tämän olisi ap sitten  voinut aloitukseen kirjoittaa, mikäli asia noin on. Ihan todennäköistä toki, että olut on maistunut varsin hyvin ennenkin raskautta. Toisaalta voi olla että olut on joku kaverin raskauden ajan mielihalu tms. Ja jos kerran grillaillaan ja istuskellaan iltaa (ap kirjoitti) niin ei kai sitä nyt ihan kuivin suin tarvitse raskaanaolevankaan koko iltaa istua. Maailmassa on alkoholittomia juomia vaikka kuinka, joista voi valita, ja tämä kyseinen kaveri nyt sattuu tykkäämään holittomasta oluesta.

Vierailija
127/224 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

uhh, jaa. Itse en pahemmin pidä oluen mausta joten alkoholittomassa oluessa ei tunnu olevan paljoa järkeä. Vähän sama ongelma on varmaan alkoholittomassa kossussa.

On kait siinä oluessa jotain mitä nyt viljatuotteissa on hivenaineita tms. jos jotain etuja siitä etsii.

Vierailija
128/224 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluun tietää sen neuvolatädin reaktion! :D

Vierailija
129/224 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 13:47"]

Alkoholittoman oluen juonti on sama kuin polttaisi tupakan ilman että sytyttää sitä. Miksi se pitää juoda? Miksi juuri olut, miksi ei vaikka kivennäisvesi oluen sijaan? Jotkut perustelee sitä maulla, mutta miksi juuri väkijuoman maku on mieluisin? Mielestäni kyse on riippuvuudesta, sanoi asianosaiset mitä vain.

[/quote]

viinat On väkijuomia. Olut on mieto juoma.

Vierailija
130/224 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin minäkin huolissani. Alkoholiton olut on niin pahaa, että minäkin vannoutunut oluen juoja olen vaihtanut raskauden ajaksi siideriin. Siis alkoholittomaan siideriin.

Vierailija
131/224 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 22:35"]Olisin minäkin huolissani. Alkoholiton olut on niin pahaa, että minäkin vannoutunut oluen juoja olen vaihtanut raskauden ajaksi siideriin. Siis alkoholittomaan siideriin.

[/quote]

No kyllähän alkoholiton olut on tuhat kertaa parempaa, kuin alkoholiton siideri tai viini! Niitä en juo, mutta hyvä alkoholiton (ulkomainen) olut maistuu oikein hyvälle kesällä:)

Vierailija
132/224 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pasia että itse alkoholia ei tule nautittua. Alkoholiton olut on siis hyväksyttyä myös raskainaoleville.

Vierailija
133/224 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisun sädekehäni ja tunnustan syntini.

Olen aikoinaan vienyt kuolemaa tekevälle ja vahvan kipulääkityksen vaikutuksen alaisena olevalle syöpäpotilaalle sairaalaan alkoholitonta olutta koska hänen suutaan kuivasi pahasti ja se oli ainoa juoma joka hänelle enää maistui.

Olen myös tarjonnut raskaana olevalle juhlavieraalleni muutaman tölkin Kopparbergin alkoholitonta siideriä.

Saa kivittää.

Vierailija
134/224 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olut on mieto juoma. Alkoholiton olut on pelkkä juoma, kuten kivennäisvesikin. Sana olut ei tee siitä haitallista, vaarallista, huumaavaa tai pahaa.

Vierailija
135/224 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska provo.

Vain av:lla alkoholittomasta juomastakin tulee ALKOHOLIjuoma. Hehhee.

Vierailija
136/224 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

^mikä esimerkiksi? Mun mielestä aina oli tarjolla vain nikolaita tai sitten sitä toista. Crowmoore oli kuitenkin siedettävää.

Vierailija
137/224 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 13:43"]

Tekisin samoin. En nimittäin tiedä mitään sen tekopyhempää kuin se että ihminen on muka-alkoholiton, mutta juo silti siidereitä ja oluita, eräs tuttuni juo alkoholittomia viinejä joka viikonloppu ja silti paheksuu alkoholisteja, vaikka itse on ihan koukussa alkoholijuomiin, olkoonkin alkoholittomia. Hirveän tekopyhää. Oikeat alkoholista pitäytyjät eivät juo mitään alkoholijuomiksi alunperin tarkoitettuja juomia!

[/quote]

Ja moni diabeetikko syö sokerittomia karkkeja. Minäkin ilmiannan niitä kotikuntamme diabeteshoitajalle. 

Vierailija
138/224 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oluen juominen lisää maidonnousua ja rentouttaa eli raskaana olevalle ja imettävälle olut on vaan hyväksi. Join alkoholionta olutta raskaana ollessa ja imettäessä. Ei tietenkään niin,että koko ajan tölkkiä kumotaan. En edelleenkään saa vieroitusoireita jos meillä ei satu olemaan olutta silloin kun sitä tekee mieli.

Vierailija
139/224 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän keskustelun innoittamana päätin ostaa alkoholillista olutta ja humaltua oikein perinpohjaisesti. Tsup!

Vierailija
140/224 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoh-hoijaa.Että semmoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan