Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystäväni juo alkoholitonta OLUTTA vaikka on raskaana :(

Vierailija
14.06.2014 |

tiedän, se on alkoholitonta, mutta silti OLUTTA. Eihän se olut siitä miksikään muutu että on alkoholitonta, olut on olut. En pysty suhtautumaan asiaan rennosti, vaikka hän naureskelee kuinka hermoilen hänen oluenkäytöstään. Hän ottaa 0% oluen aina kun kokoonnumme heillä tai grillaamme tai istumme iltaa rannalla. Itse olen absolutisti, ystäväni mies juo oikeaa olutta ja oma mieheni myös juo oikeaa olutta. Olen aikeissa ilmoittaa neuvolaan ystäväni oluenkäytöstä, tietenkään sinne en viitsi sanoa että olut on alkoholitonta, koska eivät ota ehkä ongelmaa tarpeeksi vakavasti muutoin.

Kertokaa te muut alkoholittomien oluiden juojat että miksi sitä olutta pitää juoda? Olen ystäväni oluen juonnista erittäin huolissani. Alkoholittomasta oluesta on vain askel alkoholilliseen olueen ja hän on RASKAANA.

Kommentit (224)

Vierailija
81/224 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 15:26"]Tätä palstaa lukiessa huomaa kyllä sen, että muutama olut tekisi monelle hyvää. Raskaana oleville sitten vaikka se alkoholiton. 

[/quote]

Saat juoda mun puolesta, ole hyvä :)

On niitä muitakin rentoutumiskeinoja, vähän terveellisempiä. Tuskin olet niistä kuullut.

Vierailija
82/224 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 15:28"]

Kyllä juo, jopa enemmän!

[/quote]

Minkä lähteen mukaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/224 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis millä logiikalla alkoholittomien juomien juojat ovat alkoholisteja? Jos juon alkoholitonta siideriä, maitoa, limpparia, vettä olen alkoholisti koska juon alkoholittomia juomia? Ootteko oikeesti noin tyhmiä vai esitättekö vaan?

Vierailija
84/224 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 15:11"][quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 14:45"]

Vaikea aihe suomalaisille tämä alkoholi. Ei yhtäkään ketjua ilman riitaa :D

Minusta kyllä jokaisen aikuisen kannattaisi kokeilla elämää täysin ilman alkoholia, edes puoli vuotta. Voisitte yllättyä ja oppia itsestänne paljon uusia asioita.

Oodi päihteettömyydelle!

[/quote]

Ei sellainen ihminen ole absolutisti, joka juo 0% alkoholijuomia, ne ovat ALHOKOLOJUOMIA!!

[/quote]

Absolutisti ei juo alkoholia sisältäviä juomia. Absolutisti voi sen sijaan juoda alkoholia sisältämättömiä juomia kuten vettä, olutta tai siideriä. Absolutisti voi myös syödä vaikkapa härkää punaviinikastikkeessa, sillä se ei sisällä alkoholia koska alkoholi on palanut kuumennettaessa.

Mm. olutta ja viiniä käytetään ruuanlaitossa maun vuoksi. Samasta syystä (eli maun vuoksi) niitä, olutta ja viiniä, juodaan alkoholittomana. Koskien maistuvat hyvälle sekä juotuna, että ruuanvalmistuksessa.

Vierailija
85/224 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen viimeiset kymmenen vuotta luullut olevani absolutisti, mutta nyt olen AV:ltä oppinut että oikea sana onkin ALKOHOLISTI!!! Juon kyllä alkoholittomia oluita, ja jopa viinejä! OMG, kaikkea sitä oppii...! :-DDD

Ps. miksi teette näin pitkän ketjun idiootista provosta???

Vierailija
86/224 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä kävin raskausaikana mieheni kanssa baarissa pelaamassa biljardia ja join limpparia TUOPISTA,niin aika alkkis ;)

Vierailija
87/224 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://m.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288338599064.html

Ai minkä lähteen mukaan? Osaatko googlettaa tai katsotko uutisia? Löytyy noin miljoona artikkelia. Tuossa yksi Stakesin laskelma. Jaa tuo tulos vielä niin, että kyseessä olisi miedommat juomat, tulee aika hiton monta kaljaa per vk. Harva varmaan kossua vetelee pelkiltään.

Vierailija
88/224 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja miten tyhmä ap on! Ei ole vaaraksi vauvalle. Se on pääasia. Toivottavasti et soita neuvolaan. Olet naurettava.

Vierailija
89/224 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdettä kun ei tullut niin etsinpä sitten itse. 

"Alkoholijuomien kokonaiskulutus oli 11,6 litraa 100-prosenttista alkoholia 15 vuotta täyttänyttä asukasta kohti vuonna 2013. "

"Suomalaisten alkoholinkulutus jakautuu erittäin epätasaisesti. Pieni osa ei juo ollenkaan, suuri osa juo vähän, suurin osa kohtuudella ja pieni osa erittäin paljon"

"

Noin viidennes alkoholia käyttävistä miehistä ja kymmenisen prosenttia naisista juo viikon aikana riskirajan verran tai sitä enemmän."

Vierailija
90/224 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://m.iltalehti.fi/elintavat/2014060318366097_el.shtml

Tuossa teille "sivistyneille lasi/ilta-nautiskelijoille" =tissuttelijoille ajateltavaa. Hyvä artikkeli.

Vierailija
91/224 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 15:44"]

Ai minkä lähteen mukaan? Osaatko googlettaa tai katsotko uutisia? Löytyy noin miljoona artikkelia. Tuossa yksi Stakesin laskelma. Jaa tuo tulos vielä niin, että kyseessä olisi miedommat juomat, tulee aika hiton monta kaljaa per vk. Harva varmaan kossua vetelee pelkiltään.

[/quote]

Katsonko uutisia? No joo, mutta jos linkkisi on vuodelta 2002 niin ei ihan hiljattaIn oo ollut uutisissa. :D

Vierailija
92/224 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 15:44"]

[/quote]

Tämä ei kultapieni koske suurinta osaa suomalaisista, kuten väitetty on. :)

Vierailija
93/224 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=nix00349

Riskiraja naisilla 1,5 ja miehillä 3 lasillista päivässä. Aika monella paukkuu yli. Haittoja saa pienemmilläkin määrillä. Elimistölle on terveellisempää esim. parit perskännit vuodessa kuin lasi joka päivä. Terveyttään vaaliva pidättäytyy kummastakin.

Vierailija
94/224 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 15:49"][quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 15:44"]

[/quote]

Katsonko uutisia? No joo, mutta jos linkkisi on vuodelta 2002 niin ei ihan hiljattaIn oo ollut uutisissa. :D

[/quote]

Ei se ole muuttunut, KVG.

Vierailija
95/224 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 15:54"]

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 15:49"][quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 15:44"]

[/quote]

[/quote]

Ei se ole muuttunut, KVG.

[/quote]

No juurihan käytin. Edelleenkin vain viidennes käyttää alkoholia riskirajan yli.

Vierailija
96/224 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väität siis että vain viidennes käyttää yli 1,5-3 annosta päivässä? Mistähän se suuri kulutus tulee, kun vain pieni osa on rapajuoppoja ja osa ei juo yhtään? Olet selvästi juonut liikaa kun et kykene normaaliin järkeilyyn.

Suomen kulutus on muuten noussut tuosta v. 2002 jutusta.

Vierailija
97/224 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 14:31"]

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 14:26"]

Av-mamman päivitetty porttiteoria:alkoholittomien juomien juominen johtaa alkoholillisesten juomien juomiseen! Kiitos ap hyvistä nauruista! :D

[/quote]Entäs limsa? Tai energiajuomat? Ollaan vaan yhen hörpyn päästä bacardi-breezeristä ja virtasesta.

[/quote]

Energiajuomat ja kahvihan on piristeitä,niiden käyttö luonnollisesti johtaa amfetamiinin ja ekstaasin käyttöön,siis mammalogiikalla.On kyllä taas hulvaton ketju,"kyllä olut on alkoholijuoma vaikka siinä ei olisikaan alkoholia!"

Vierailija
98/224 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 16:02"]

Väität siis että vain viidennes käyttää yli 1,5-3 annosta päivässä? Mistähän se suuri kulutus tulee, kun vain pieni osa on rapajuoppoja ja osa ei juo yhtään? Olet selvästi juonut liikaa kun et kykene normaaliin järkeilyyn.

Suomen kulutus on muuten noussut tuosta v. 2002 jutusta.

[/quote]

Olipa äärimmäisen asiallinen kommentti taas. Ellei kykene olemaan menemättä henkilökohtaisuuksiin niin enpä edes viitsi yrittää jatkaa keskustelua kanssasi. 

"

Noin viidennes alkoholia käyttävistä miehistä ja kymmenisen prosenttia naisista juo viikon aikana riskirajan verran tai sitä enemmän."

http://www.paihdelinkki.fi/tietoiskut/111-alkoholinkaytto-suomessa

Vierailija
99/224 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy mennä AA kerhoon koska juon usein alkoholittomia juomia Olutta, siideriä, mehua, limua, simaa...

Vierailija
100/224 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aika sanaton ketjua lukiessani. Alkoholiton olut ja viini on alkoholijuomia vaikka ne on alkoholittomia? WTF? Mietittekö te yhtään mitä te tänne kirjoitatte? Alkoholiton juoma EI ole alkoholia. Miten voi olla käsittämättä sitä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi