Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystäväni juo alkoholitonta OLUTTA vaikka on raskaana :(

Vierailija
14.06.2014 |

tiedän, se on alkoholitonta, mutta silti OLUTTA. Eihän se olut siitä miksikään muutu että on alkoholitonta, olut on olut. En pysty suhtautumaan asiaan rennosti, vaikka hän naureskelee kuinka hermoilen hänen oluenkäytöstään. Hän ottaa 0% oluen aina kun kokoonnumme heillä tai grillaamme tai istumme iltaa rannalla. Itse olen absolutisti, ystäväni mies juo oikeaa olutta ja oma mieheni myös juo oikeaa olutta. Olen aikeissa ilmoittaa neuvolaan ystäväni oluenkäytöstä, tietenkään sinne en viitsi sanoa että olut on alkoholitonta, koska eivät ota ehkä ongelmaa tarpeeksi vakavasti muutoin.

Kertokaa te muut alkoholittomien oluiden juojat että miksi sitä olutta pitää juoda? Olen ystäväni oluen juonnista erittäin huolissani. Alkoholittomasta oluesta on vain askel alkoholilliseen olueen ja hän on RASKAANA.

Kommentit (224)

Vierailija
141/224 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 23:00"]Tämän keskustelun innoittamana päätin ostaa alkoholillista olutta ja humaltua oikein perinpohjaisesti. Tsup!

[/quote]

Känni sopii tyyliisi hyvin :)

Vierailija
142/224 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 23:08"][quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 23:00"]Tämän keskustelun innoittamana päätin ostaa alkoholillista olutta ja humaltua oikein perinpohjaisesti. Tsup!

[/quote]

Känni sopii tyyliisi hyvin :)

[/quote]

Joka bissen jälkeen tuntuu sopivan yhä vain paremmin, kiitos! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/224 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kuitenkin tosiasia on se, että kukaan ei kehtaa myöntää kuinka alkoholi rentouttaa rankan viikon jälkeen. Alkoholiton olut oli minun valintani raskaana ollessani, koska pidin oluesta. Nyt en tiedä miten ihmeessä olen saanut litkittyä kyseistä ainetta. Olemme mieheni kanssa sopineet, että kerran kuukaudessa saamme lähteä vaikkapa oluelle,siiderille, lasilliselle ja juoda kännin ilman, että lapsemme näkee sen. Ja ajattelimme opettaa lapsellemme kohtuullisen alkoholinkäytön, uskomatonta miten musta-valkoisesti alkoholista ajatellaan. Itse olen alkoholistiperheestä ja mielestäni käytän alkoa kohtuullisesti, minulla ei ole tarvetta tai himoa siihen. Mutta kyllä jääkaappikylmä olut maistuu saunan jälkeen eri hyvältä. Kohtuus kaikessa.

Vierailija
144/224 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 00:19"]

Varmaan kuitenkin tosiasia on se, että kukaan ei kehtaa myöntää kuinka alkoholi rentouttaa rankan viikon jälkeen. Alkoholiton olut oli minun valintani raskaana ollessani, koska pidin oluesta. Nyt en tiedä miten ihmeessä olen saanut litkittyä kyseistä ainetta. Olemme mieheni kanssa sopineet, että kerran kuukaudessa saamme lähteä vaikkapa oluelle,siiderille, lasilliselle ja juoda kännin ilman, että lapsemme näkee sen. Ja ajattelimme opettaa lapsellemme kohtuullisen alkoholinkäytön, uskomatonta miten musta-valkoisesti alkoholista ajatellaan. Itse olen alkoholistiperheestä ja mielestäni käytän alkoa kohtuullisesti, minulla ei ole tarvetta tai himoa siihen. Mutta kyllä jääkaappikylmä olut maistuu saunan jälkeen eri hyvältä. Kohtuus kaikessa.

[/quote]

Mistähän johtuisi se että se maistuu sinusta hyvältä, eikä pahalta? Voisiko syy olla siinä että olet kallellaan alkoholismiin? Absolutistin mielestä olut maistuu pahalta, kuten kaikki muukin alkoholi. Täysraittiina vastustan kaikkea alkoholimyönteisyyttä ja siihen vastustamiseen liittyvät myös alkoholittomat alkoholijuomat.

Vierailija
145/224 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 00:19"]Varmaan kuitenkin tosiasia on se, että kukaan ei kehtaa myöntää kuinka alkoholi rentouttaa rankan viikon jälkeen. Alkoholiton olut oli minun valintani raskaana ollessani, koska pidin oluesta. Nyt en tiedä miten ihmeessä olen saanut litkittyä kyseistä ainetta. Olemme mieheni kanssa sopineet, että kerran kuukaudessa saamme lähteä vaikkapa oluelle,siiderille, lasilliselle ja juoda kännin ilman, että lapsemme näkee sen. Ja ajattelimme opettaa lapsellemme kohtuullisen alkoholinkäytön, uskomatonta miten musta-valkoisesti alkoholista ajatellaan. Itse olen alkoholistiperheestä ja mielestäni käytän alkoa kohtuullisesti, minulla ei ole tarvetta tai himoa siihen. Mutta kyllä jääkaappikylmä olut maistuu saunan jälkeen eri hyvältä. Kohtuus kaikessa.

[/quote]

kyllä mä myönnän, että rentouttaa ihan loistavasti. Ei tarvi vetää perseitä. Toki sekin on joskus ihan mahtavaa olla ku ellun kana :)

Vierailija
146/224 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin huomannut täysraittiina sen, että kaikki alkoholittomat alkoholin makuiset juomat maistuu ihan paskalle.

Ei niitä juo varmaan kukaan muu kuin alkoholiriippuuvuudesta pois yrittävät tai entiset alkkikset. Tai raskaana olevat muuten alkoholiin menevät äipät.

Hyi helvetti.

Vierailija
147/224 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa asia puheeksi kaverin kanssa. Jos hän vauvan synnyttyä alkaa nauttimaan normaali alkoholia sisältävää olutta samaan tapaan kuin alkoholitonta sinun kuuluu tehdä lastensuojeluilmoitus.

Vierailija
148/224 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 13:37"]Oot sinä pöljä, ei voi muuta sanoa =DDDDD

[/quote]Tää oli hyvä

Vierailija
149/224 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän juoma teistä ei sitten maistu paskalle? Voiskohan olla, että teillä on vain hieman yksitoikkoiset makuhermot? Ei kai kukaan juo alkoholijuomia alkoholin maun vuoksi? Miksi on niin vaikea ymmärtää, että esim. hyvä viini sopii aivan loistavasti hyvän ruoan kanssa ja tasapainottaa monia ruoan makuja? Samalla tavalla olut sopii esim. johonkin grilliruokaan jne. Kaikki eivät ehkä osaa nauttia/ole oppineet nauttimaan hyvästä ruoasta ja juomasta, mutta sen verran suvaitsevaisia voisitte olla, että yritätte edes ymmärtää meitä, jotka eivät pidä maitoa maailman loistavimpana ruokajuomana. Tällä ei edelleenkään ole mitään tekemistä alkoholismin taikka humalahakuisuuden kanssa!

Vierailija
150/224 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 00:47"]Mikähän juoma teistä ei sitten maistu paskalle? Voiskohan olla, että teillä on vain hieman yksitoikkoiset makuhermot? Ei kai kukaan juo alkoholijuomia alkoholin maun vuoksi? Miksi on niin vaikea ymmärtää, että esim. hyvä viini sopii aivan loistavasti hyvän ruoan kanssa ja tasapainottaa monia ruoan makuja? Samalla tavalla olut sopii esim. johonkin grilliruokaan jne. Kaikki eivät ehkä osaa nauttia/ole oppineet nauttimaan hyvästä ruoasta ja juomasta, mutta sen verran suvaitsevaisia voisitte olla, että yritätte edes ymmärtää meitä, jotka eivät pidä maitoa maailman loistavimpana ruokajuomana. Tällä ei edelleenkään ole mitään tekemistä alkoholismin taikka humalahakuisuuden kanssa!

[/quote]

No ei tietenkään juo, vaan humalan takia. Vitsi noi selitykset on aina NIIN hyviä.

Vierailija
151/224 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 00:59"]

[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 00:47"]Mikähän juoma teistä ei sitten maistu paskalle? Voiskohan olla, että teillä on vain hieman yksitoikkoiset makuhermot? Ei kai kukaan juo alkoholijuomia alkoholin maun vuoksi? Miksi on niin vaikea ymmärtää, että esim. hyvä viini sopii aivan loistavasti hyvän ruoan kanssa ja tasapainottaa monia ruoan makuja? Samalla tavalla olut sopii esim. johonkin grilliruokaan jne. Kaikki eivät ehkä osaa nauttia/ole oppineet nauttimaan hyvästä ruoasta ja juomasta, mutta sen verran suvaitsevaisia voisitte olla, että yritätte edes ymmärtää meitä, jotka eivät pidä maitoa maailman loistavimpana ruokajuomana. Tällä ei edelleenkään ole mitään tekemistä alkoholismin taikka humalahakuisuuden kanssa!

[/quote]

No ei tietenkään juo, vaan humalan takia. Vitsi noi selitykset on aina NIIN hyviä.

[/quote]

En ole tuo ketä lanasit, mutta humalaan en ole itseäni juonut moneen vuoteen, ei kiinnosta kännäys. Ruoka- ja seurustelujuomana juon silloin tällöin muuraman annoksen. Ja toki juoman maun vuoksi, en siis alkoholin ts. etanolin maun vuoksi, vaan sen juomasta riippuen täyteläisen/kepeän/maltaisen jne. maun vuoksi.

Vierailija
152/224 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 01:07"]

[/quote]

[/quote]

En ole tuo ketä lanasit, mutta humalaan en ole itseäni juonut moneen vuoteen, ei kiinnosta kännäys. Ruoka- ja seurustelujuomana juon silloin tällöin muuraman annoksen. Ja toki juoman maun vuoksi, en siis alkoholin ts. etanolin maun vuoksi, vaan sen juomasta riippuen täyteläisen/kepeän/maltaisen jne. maun vuoksi.

[/quote]

Te alkoholistit olette niin säälittäviä selityksinenne.

Vierailija
153/224 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 01:12"]

[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 01:07"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Te alkoholistit olette niin säälittäviä selityksinenne.

[/quote]

Ai olitkin trolli, no olisihan tuo vuorokaudenajasta pitänyt osata päätellä. Over and out.

Vierailija
154/224 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Miksi ei todella hyviä viinejä ole holitomana?

Vierailija
155/224 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 16:40"]

Aivan pettämätön logiikka! AlkoholiTON juoma on alkoholijuoma! Osaatko AP tulkita tuota ton-liitettä? Mitä jos murehtisit ihan omia syömisiä ja julkisia? Veikkaan, että löytyis enemmän korjaamisen varaa, kuin ystävälläsi. Onneksi en tunne tällaisia AP:n kaltaisia ihmisiä irl, vähän menis hermot;-)

[/quote]

Riippuu kuule ihan siitä mihin sen tavuviivan laitat. Sanan "alkoholiton" voi ajatella myös "alkoholit-on". Eli syy miksi absolutisti haluaa juoda alkoholitonta, onkin se ajatus että siinä alkoholit on.

Vierailija
156/224 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 01:23"]

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 16:40"]

Aivan pettämätön logiikka! AlkoholiTON juoma on alkoholijuoma! Osaatko AP tulkita tuota ton-liitettä? Mitä jos murehtisit ihan omia syömisiä ja julkisia? Veikkaan, että löytyis enemmän korjaamisen varaa, kuin ystävälläsi. Onneksi en tunne tällaisia AP:n kaltaisia ihmisiä irl, vähän menis hermot;-)

[/quote]

Riippuu kuule ihan siitä mihin sen tavuviivan laitat. Sanan "alkoholiton" voi ajatella myös "alkoholit-on". Eli syy miksi absolutisti haluaa juoda alkoholitonta, onkin se ajatus että siinä alkoholit on.

[/quote]

: D !?

Vierailija
157/224 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

porvoossa alkoton olut on myrkkyä

-hinaajapoika-

Vierailija
158/224 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 13:43"]

Tekisin samoin. En nimittäin tiedä mitään sen tekopyhempää kuin se että ihminen on muka-alkoholiton, mutta juo silti siidereitä ja oluita, eräs tuttuni juo alkoholittomia viinejä joka viikonloppu ja silti paheksuu alkoholisteja, vaikka itse on ihan koukussa alkoholijuomiin, olkoonkin alkoholittomia. Hirveän tekopyhää. Oikeat alkoholista pitäytyjät eivät juo mitään alkoholijuomiksi alunperin tarkoitettuja juomia!

[/quote]say whaaaat?

Vierailija
159/224 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Juoda alkoholin makuisia alkoholittomia juomia"

Miten se voi olla alkoholin makuista jos siinä ei ole alkoholia?

Tää ketju menee aivan täysin yli ymmärrykseni. Jos se kaveri olis juonut vaikka Vichyä tai Coca-colaa? Olisko sekin ollut tuomittavaa, koska niiden sekaan on mahdollista lisätä alkoholia?

Vierailija
160/224 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että miten loistava Provo, toivottavasti mullakin on sit ap:n kaltasia ystäviä, kun tulevaisuudessa olen raskaana. Olen luullut olevani kohtuu käyttäjä kun saatan juoda kerran kuukaudessa oluen saunan jälkeen, kylmän coca-cola:n sijaan, mutta onneksi asia nyt selvisi, että olenkin alkoholisti, kun oluen mausta pidän. Eikös kuskina olokin baarissa tee jo melkein alkoholistin, kun kuitenkin katsoo niitä oluen ja muiden alkoholijuomien juojia??  Onhan se selvää, että veden ja muiden perus alkoholittomien juomien (maito, kivennäisvesi jne.)  juominen raskausaikana ei poista tätä alkoholisti taustaani. Voi lapsiparkaani, kun äiti on pitänyt ennen raskautta oluen mausta ja todennäköisesti pitää sen jälkeenkin ja saattaa JOPA juoda edelleen sen YHDEN saunan jälkeen kuukaudessa, kun lapsi on mummolassa yökylässä. Toivottavasti joku ystävistäni on sitten viisas ja ilmoittaa neuvolaan, tästä hirveästä riskistä että saatan juoda Yhden, silloin kun siitä ei lapselle koidu haittaa. :D