Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Marinin perheessä mussutetaan aamiaista valtion varoista!

Kommentit (616)

Vierailija
501/616 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Presidenttiä avustavat virkamies/miehet eivät ole tehneet tällaista laintulkintaa presidentin virka-asunnon suhteen. Herää kysymys, kuka/ketkä pääministerin virkamieistä ovat tällaisen keksineet ja miksi. Saako henkilökunta syödä/viedä kotiinsa aamiaiselta ylijääneet sämpylät, juustot, leikkeleet, levitteet, kasvikset, hedelmät, jogurtit, hillot ja marmeladit?

Presidentin perusarki poikkeaa aivan täysin pääministeristä.

Pääministerin päivät ovat minuuttiaikataulutettuja aamusta iltaan lähes joka ikinen päivä.

On ihan hyvä että sinnen Kesärantaan toimitetaan jotain elintarvikkeita, jos se sitten helpottaa sen Pääministerin homman hoitamista! Kun siinä kuviossa on vielä pieni lapsikin mukana.

Mun puolesta sille voisi tarjota vaikka kaikki ateriat siellä.

Tottakai demarin puolesta voi tarjota vaikka mitä, veronmaksajien piikkiin, tietty.

Hauska lukea tätä ketjua sitten, kun pääministerinä on Halla-aho. Vieläköhän demarit ovat sitten tätä mieltä, etta pm:n tulee saada asua ja syödä mitä mieli tekee ja aivan ilmaiseksi

Vierailija
502/616 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika hyvin syö, jos 300€ kuukaudessa menee pelkkiin aamiaisiin. Pitäisi tuosta edusta ainakin verot maksaa. Tavallinen palkansaaja joutuisi näin tekemään.

Melko monessa yrityksessä tarjotaan henkilökunnalle klo 9.00 + iltapäiväkahvit + kahvileivät työnantajan piikkiin, eikä meillä koskaan ole työntekijät maksaneet edusta veroa, eikä siihen tilintarkastuksessa ole puututtu.

Ja mitä tulee pääministerin aamiaisetuun, niin luulisi tuossa asemassa olevan aamiaisvieraita, kun monet neuvottelut käydään Kesärannassa.

Eikös kehysriihen aikana Annika Saarikko ollut yhteydessä pm jo klo 6.00jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/616 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lakia pitäisi selventää niin, että pääministerille ja hänen perheelleen kuuluu valtion puolesta ruokatarjoilut silloin kun he asuvat virka-asunnossa. (ei muutoin)

Tämä selventäisi tilannetta.

Presidentillekin voisi tämän saman tarjota virka-asunnon osalta.

Näinhän se on. Pääministerille kuuluu aamiainen kun hän asuu Kesärannassa. Ei hän sitä Tampereelle tai Töölön yksiöönsä saakaan. Luetun ymmärtäminen...

Olen sitä paitsi ihan varma, että Saulikin saa ruokansa veronmaksajilta. Se vain laskutetaan joltain toiselta momentilta niin Iltalehden toimittaja ei osaa epäillä mitään. 

Lain mukaan ei kuulu pääministerille aamiaista.

"Lain mukaan".. heh. Ihan kuin lakikirjassa olisi kohta pääministerin aamiaisesta puoleen tai toiseen. 

Mikä pykälä se on?

Vierailija
504/616 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Presidenttiä avustavat virkamies/miehet eivät ole tehneet tällaista laintulkintaa presidentin virka-asunnon suhteen. Herää kysymys, kuka/ketkä pääministerin virkamieistä ovat tällaisen keksineet ja miksi. Saako henkilökunta syödä/viedä kotiinsa aamiaiselta ylijääneet sämpylät, juustot, leikkeleet, levitteet, kasvikset, hedelmät, jogurtit, hillot ja marmeladit?

Pääministerin päivät ovat minuuttiaikataulutettuja aamusta iltaan lähes joka ikinen päivä.

On ihan hyvä että sinnen Kesärantaan toimitetaan jotain elintarvikkeita, jos se sitten helpottaa sen Pääministerin homman hoitamista! Kun siinä kuviossa on vielä pieni lapsikin mukana.

Tottakai demarin puolesta voi tarjota vaikka mitä, veronmaksajien piikkiin, tietty.

Hauska lukea tätä ketjua sitten, kun pääministerinä on Halla-aho. Vieläköhän demarit ovat sitten tätä mieltä, etta pm:n tulee saada asua ja syödä mitä mieli tekee ja aivan ilmaiseksi

Kyllä. Minustakin on hauska, että jos pääministerinä olisi nyt Halla-aho, kukaan ei miettisi kenen rahoilla hän syö aamulla taikka illalla Kesärannassa.

Vierailija
505/616 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ollutkaan Sanna M. ensimmäinen pääministeri, joka virka-asunnossaan Kesärannassa nauttii ilmaisesta aamiaisesta. Valitettavasti näissä valtakunnan huippuviroissa nautitaan ilmaisista aterioista melko usein. Kaikenlaisia kokoustarjoilua, juhlaa, joissa tarjotaan aivan ilmaiseksi ruokaa ja juomaa. Näin se vaan menee, proletaarit maksaa kaurapuuronsa itse, mutta valtion ylin johto saa ilmaisia aterioita - virka-asunnossa. 

Vierailija
506/616 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ministeripalkkiolain kuudennen pykälän mukaan

”Pääministerillä on asunto valtion talossa, jonka kunnossapito, lämmitys ja valaistus sekä sisustus kustannetaan ja tarpeellinen henkilökunta maksetaan valtion varoista”.

Lista ei sisällä elintarvikkeita eikä niitä mainita lain esitöissäkään.

Vierailija
507/616 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lakia pitäisi selventää niin, että pääministerille ja hänen perheelleen kuuluu valtion puolesta ruokatarjoilut silloin kun he asuvat virka-asunnossa. (ei muutoin)

Näinhän se on. Pääministerille kuuluu aamiainen kun hän asuu Kesärannassa. Ei hän sitä Tampereelle tai Töölön yksiöönsä saakaan. Luetun ymmärtäminen...

Olen sitä paitsi ihan varma, että Saulikin saa ruokansa veronmaksajilta. Se vain laskutetaan joltain toiselta momentilta niin Iltalehden toimittaja ei osaa epäillä mitään. 

"Lain mukaan".. heh. Ihan kuin lakikirjassa olisi kohta pääministerin aamiaisesta puoleen tai toiseen. 

Mikä pykälä se on?

Määkin haluun nähdä tän lakipykälän. 

Persulit hoi, laittakaapa se lakipykälä nyt tulemaan missä puhutaan pääministerin aamiaisesta.

Vierailija
508/616 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

”Pääministerillä on asunto valtion talossa, jonka kunnossapito, lämmitys ja valaistus sekä sisustus kustannetaan ja tarpeellinen henkilökunta maksetaan valtion varoista”.

Laitatko vielä sen lakipykälän, jossa kerrotaan siitä pääministerin aamiaisesta?

Tuo on jo nähty, eikä liity aamiaiseen mitenkään.

Vierailija
509/616 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kansanedustajatkaan maksa eduskunnan kahviossa aamupalasta, kahvista tai lounaasta, vaan ne kuuluvat "talon etuihin", ei edes verotusarvoa. Näin on ollut Suomen historian ajan.

Eikä myöskään alkoholitarjoilusta saunailloissa. Eihän siitä ole kuin pari vuotta, kun Persut viettivät saunailtaa ja Teuvo Hakkarainen joi alkoholia liikaa ja sai alkoholimyrkytyksen ja eduskunnan istunnossa Päivi Räsänen joutui aikaistamaan puheenvuoroansa, kun Persut tarvitsivat eduskunnan pippaloihin kiireellistä lääkäriapua. Räsänen on ammatiltaa lääkäri.

Vierailija
510/616 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuodessa 3600euroa ruokarahaa aamiaisiin. Aika hyvä.

Moni joutuu selviytymään 300e/ kk koko perheen ruokakuluista. Perheessä 3- 4 jäsentä.

Sinä siis haluat köyhän pääministerin, jonka aika menee leipäjonossa seisomiseen, ja valtion asiat jää hoitamatta ja venäjän tankit vyöryy kaduille?

Minä en halua. Minä toivon että pääministeri saa kaikki ateriat valmiiksi kokattuina ja tarjoiltuna kesärannassa heti kun tarvitsee. Olen aika järkyttynyt jos näin ei ole, vaan ainoastaan aamupala tulee. Mutta se voi johtua siitä, että yleensä pääministeri ei siellä ehdi olla kuin aamulla. Ei kai siellä turhan panttinakaan kannata kokin oleilla.

En oikeasti tiedä mistä johtuu.

Halooo!

Pääministerin palkka on 17.000 euroa kuussa. Hän saa asua ilmaiseksi. Ei hän leipäjonoon joudu. Tiedätkö mitä se sanonta edes tarkoittaa? Voi pieksut tota sun logiikkaa.

Hän voi ostaa ruoat kaupasta tai tilata ne kotiin. Hänellä on varaa siihen palveluun.

Vierailija
511/616 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla menee kuukaudessa enemmän rahaa alkoholiin ja nikotiiniin, kuin pääministerin perheellä aamupalaansa.

Olen pettynyt.

Aamiainen on se tärkein päivän ateria.

oon syönyt vuosi kaurapuuroa, hyvää, halpaa ja pitää veren sokerin tasaisena puolille päivin. Laitan päälle sokeroimatonta suomalaista marjaa ja jos on niin Paratiisi mysliä ja rasvatonta maitoa vähän päälle. Hyvin oon voinut. 

Vierailija
512/616 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika hyvin syö, jos 300€ kuukaudessa menee pelkkiin aamiaisiin. Pitäisi tuosta edusta ainakin verot maksaa. Tavallinen palkansaaja joutuisi näin tekemään.

Melko monessa yrityksessä tarjotaan henkilökunnalle klo 9.00 + iltapäiväkahvit + kahvileivät työnantajan piikkiin, eikä meillä koskaan ole työntekijät maksaneet edusta veroa, eikä siihen tilintarkastuksessa ole puututtu.

Ja mitä tulee pääministerin aamiaisetuun, niin luulisi tuossa asemassa olevan aamiaisvieraita, kun monet neuvottelut käydään Kesärannassa.

Eikös kehysriihen aikana Annika Saarikko ollut yhteydessä pm jo klo 6.00jälkeen.

Luuletko, että Sanna sitten siellä tekee voikkarit neuvottelemaan saapuville jääkaapistaan. Voi taivas. Ne tilataan valmiina. Niistä on kyllä kuitit esittää.

Jos nää voikkaritarpeet menisivät kokousmuonaksi, ei niiden laskujen esittämisessä olisi mitään vaikeaa.

Tämä on ihan Yliviikari -tasoa.

Vierailija
513/616 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Motivoi tosi paljon tehdä jotain pskaduunia kun tietää, että maksat veroistasi vielä pääministerin aamiaisen aivan kuin hänellä ei muuten olisi varaa sitä maksaa. Röyhkeää meininkiä, ei voi muuta sanoa. Noh, raha tekee sokeaksi ja mitä enemmän saa, sitä ahneemmaksi tulee.

Vierailija
514/616 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla menee kuukaudessa enemmän rahaa alkoholiin ja nikotiiniin, kuin pääministerin perheellä aamupalaansa.

Olen pettynyt.

Aamiainen on se tärkein päivän ateria.

oon syönyt vuosi kaurapuuroa, hyvää, halpaa ja pitää veren sokerin tasaisena puolille päivin. Laitan päälle sokeroimatonta suomalaista marjaa ja jos on niin Paratiisi mysliä ja rasvatonta maitoa vähän päälle. Hyvin oon voinut. 

vuosia

Vierailija
515/616 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä pykälä se on?

Voisi kirjata sinne lakiin, että arkisin on aamulla kaurapuuroa, mutta riisipuuroa saa vain jouluna ja mannapuuroa jokatoinen toinen sunnuntai. Mansikkasoppa lisämaksusta.

Vierailija
516/616 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
517/616 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta pääministerin aamiainen virka-aikana ei ole niin paha juttu, kun tuskin käytetään alkoholitarjoilua.

Jos vertaa Persujen vieraanvaraisuuden nauttimiseen eduskunnassa ja vielä työaikana ja täysistunnossa, kun Persut halusivat eduskunnassa olla viihteellä ja joivat itsensä siihen kuntoon, että tarvittiin kiireellisesti lääkäriapua ja juopuneet kiidätettiin vatsahuuhteluun sairaalaan, kun tuli kännättyå liikaa. Tuskin maksoivat eduistaan mitään veroa.

Mitäs Persut tästä sanovat

https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000007286238.html

Vierailija
518/616 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koettakaa nyt hyvät ihmiset ymmärtää, miten niin pienillä tuloilla olisi varaa itse ostaa aamiaistarpeet.

Vierailija
519/616 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja näitä te ääliöt äänestätte sinne  hah hah

Vierailija
520/616 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Minustakin on hauska, että jos pääministerinä olisi nyt Halla-aho, kukaan ei miettisi kenen rahoilla hän syö aamulla taikka illalla Kesärannassa.

Se nähdään varmaan pian. Se päivä voi tulla nopeammin kuin arvaammekaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi