Miksi vanhemmat ihmiset pitää käsiä selän takana seisoessaan?
Kommentit (21)
https://woodgrow.fi/2026/01/11/psykologia-vaittaa-etta-jos-kavelet-kade…
kädet selän takana liittyvät itseluottamukseen ja auktoriteettiin.
Niin huono tasapaino tai kipuja niin pakko pitää.
Prinssi Philip piti seistessään käsiä selän takana. Hän sanoi, että muuten selkä tulee kipeäksi. Hän opetti sen myös (nykyiselle) kuningas Charlesille, joka myös seisoo kädet selän takana.
Tasapainon takia. Jos katson vanhenevien ryhtiä niin se painuu etukenoon. Kädet selän takana muuttaa painokeskipistettä taaemmas ja tasapaino on parempi.
Hankalalta? Sehän tarkoitta että nivelet on vielä notkeat, kun saa kädet selän taakse!
Itse havahtunut tuohon, että ryhtynyt kävelytiellä liikennevaloissa pitämään käsiä selän takana. Ikää vasta 45 v. Aivan uusi juttu. Ilmeisesti toinen jalka haudassa. Ihmiset ikääntyy jokainen omaa tahtia.
Mulla alkaa joskus kävelylenkeillä olkapäitä särkeä, varmaan kulumaa, ja tällöin saattaa tuo käsien selän taa laittaminen auttaa kipuun jonkin verran.
Josko mummot ovatkin niin lihavia ettei kädet yllä etupuolelle?
Oon käsittäny sen ystävällisenä eleenä, esim. ei aiota lyödä tai varastaa
Miksi nuoremmat kulkevat koko ajan pää kumarassa. ..Ai niin, ne kattelee puhelinta
Niillä on ase selän takana piilossa.
Mulle se tapa tuli mummulta. Se on jotenkin luonteva tapa seisoskella. Tuli ikävä mummua, tässä elämässä ei enää tavata. :(
Osoittaa kehon kipeän kohdan. Nuoremmatkin osaa.
Entisiä mäkihyppääjiä! Kädet seläntakana, polvet koukussa ja perse pitkällä valmiina ponkaisuun!
Miespuoliset varjelevat rahapussiaan, joka on takataskussa.
Vierailija kirjoitti:
Tasapainon takia. Jos katson vanhenevien ryhtiä niin se painuu etukenoon. Kädet selän takana muuttaa painokeskipistettä taaemmas ja tasapaino on parempi.
Vanhoilla miehillä ja miehillä yleensä painoa kertyy keskivartaloon. Asento siirtää painon keskemmälle.
Voi lapsi rakas, jossakin niitä kasiä on pidettävä, kun ne syntyessä on annettu. Pidä sinä edessä ja muut takana, niin tasapuolisuus säilyy.
Vierailija kirjoitti:
Josko mummot ovatkin niin lihavia ettei kädet yllä etupuolelle?
Enemmän isorintaisia silloin.
Ikää vasta 30+ mutta kun olkapäät ja lavat jumittaa, tuo asento helpottaa. Minusta sympaattinen tapa!
Pitivät ehkä 40-luvun Suomi-filmeissä, mutta eivät ehkä muuten.