Mies ei halua käyttää rahaa mihinkään, oikeasti ärsyttää!
Mies ei halua harrastaa tai tehdä mitään (maksullista). Me ei käydä ravintoloissa, konserteissa (koronaa ennen siis jo), ei matkoilla. Ja kyse ei ole siitä, että olisin loinen loinen, voisin itse oman osuuteni matkasta maksaa. Mua vähän ihmetyttää sekin, että asun miehen omistamassa kämpässä ja maksan hänelle 500€/kk vuokraa siitä. Okei, jos asuisin itsekseni täällä Helsingissä, niin saisin maksaa lähes tuplat tuohon nähden. Mutta kuka oikeasti kumppaniltaan vaatii vuokraa? Varsinkin kun asunto on lähes velaton. Kun kysyn mieheltä, että mihin sinä rahaa sitten haluat käyttää, niin selitys on aina: sijoitukset ja pahan päivän varalle. Ymmärrän osittain, mutta kun elämä menee ihan ohi. Ei tämä ole mitään elämää, että töissä käydään ja muuten istutaan kotona kaikki lomat ja viikonloput! Pitääkö tässä eroa harkita?
Kommentit (430)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sun pitäs saada asua ilmaiseksi toisen asunnossa? Oletteko naimisissa, onko teillä lapsia?
Avoliitossa olemme, ei lapsia. Mä ajattelen tuon silleen, että jos mä omistaisin asunnon, niin en rakkaalta elämänkumppaniltani vuokraa perisi, varsinkin jos asunto on lähes tai kokonaan velaton. Ap
Ja sitten jos menette naimisiin tai avosuhde kestää riittävän pitkään ja tuleekin ero, puolet asunnosta kuuluisi sinulle, vaikket mitään olisi maksanutkaan, ellei ole avioehtoa tehty? Näinkö sen pitäisi mennä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ihanko oikeasti osa porukasta on täällä sitä mieltä, että kumppanin pitäisi maksaa alueen hintatason mukaista vuokraa?? Puolet asuinkustannuksista tietenkin ja jos tätä haluaa "vuokraksi" kutsua niin miksei, mutta mikäli vuokra on suurempi summa kuin puolet asunnon kustannuksista, niin silloin käytännössä lyhentää toisen lainaa ja kerryttää varallisuutta toiselle. 5 vuoden päästä tulee ero ja asunnon omistaja voi olla tyytyväinen, kun yhdessä on makseltu hänen lainaansa pois.
Asutko sinä tai tämä mielikuvituspariskunta jossain ilmaiseksi?
Miten pariskunta, joka asuu vuokra-asunnossa? Aivan.
Tämäkin aloitus on ikuisuustrolli, tällä kertaa tässä muodossa. Mikä siinä oman elämän maksamisessa on teille naisille niin saatanan vaikeaa? Siitä kahvikupista alkaen
Minä voisin voisin kysyä samaa teiltä miehiltä. Heitin jo kolmannen miehen ulos siksi, että alkoi siipeillä. Muutti luokseni ja samantien muuttui käytös täysin. Lopetti työt ja luetteli vaan, mitä kaikkea pitäisi ostaa. Salaili hemmetin pitkää ulosottorekisteriä ja haaveili vaan kaikesta, mitä ostetaan yhdessä (=minä ostan, koska itse ei voi omistaa mitään). Ei osannut edes peitellä innostustaan siitä, miten oli suunnitellut olevansa loppuelämänsä elättinä. Silti yritti koko ajan kontrolloida minun rahankäyttöäni, kun oli kerran 'perheenpää'.
Minulla on näkyvää omaisuutta ja taloudellisesti asiat hyvin. Se vetää ihan helvetisti puoleensa hyväksikäyttäjiä ja loisia. En olisi ikinä uskonut, että nykyajan miehissä löytyy noin paljon selkärangattomia paskoja.
Fiksunkin kumppanin kanssa tulee aina vääntöä raha-asioista, joten olen päättänyt, että yhteen en enää muuta kenenkään kanssa. Suhde pysyy parempana, kun ei yhdistellä talouksia eikä raha-asioita.
Kristiina xx kirjoitti:
Mä en maksaisi vuokraa aviomiehelle. Toki osallistuisin asumiskustannuksiin maksamalla puolet vastikkeesta ja laskuista.
Jos olisit meikäläisen akka, niin lentäisit aika nopeasti pihalle. Vähintäänkin koko vastike sietää maksaa, jos toinen osapuoli maksaa asuntolainaeriä. Tai toki voi sitten pakata hammasharjan koteloon ja muuttaa yksinään vuokralle, joka lienee helposti sen ainakin kolme kertaa vastikkeen verran. Tuollaisten lokkien kanssa ei kyllä pysty mitään vakaata elämää rakentamaan.
Piheys on yksi MT ongelma siinä missä muutkin. Pystyy kontrolloimaan jotain ja menee äärimmäisyyksiin, mitä enemmän ahdistaa, sitä säästeliäämpää. Tiedän, koska mulla on itsellä vähän taipumusta tähän. Nyt kun koronan takia on jäänyt vieläkin vähemmälle kulutus, luulisi että jotain voisi ostaa mutta ei, meillä on kolhuiset huonekalut ja lohjenneet astiat. Vaatteita katson SPRn kirppikseltä. Vuositulot yli 200 000 yhteensä. Valvon öitä stressaten taloudellista tilannetta, vaikka järjellä ajatellen tästä ei kovin nopeasti pääse ongelmiin, vaikka jäisi työttömäksi ( työttömyyttäkin pelkään vaikka viimeiset 21 vuotta täysi työllisyys, ja olen saanut vaihdettua useaan kertaan duunia vapailta markkinoilta)
Pihit ihmiset on loisia. He ovat sairaita. Miehesi on loinen. Haän nyhtää sulta vuokraa velattomasta asunnosta ja hyödyntää sua täysillä. Avaa nyt silmät. Mitä iloa tuollaisesta kumppanista on, jota ei saa edes matkoille, ravintolaan tai harrastukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sun pitäs saada asua ilmaiseksi toisen asunnossa? Oletteko naimisissa, onko teillä lapsia?
Avoliitossa olemme, ei lapsia. Mä ajattelen tuon silleen, että jos mä omistaisin asunnon, niin en rakkaalta elämänkumppaniltani vuokraa perisi, varsinkin jos asunto on lähes tai kokonaan velaton. Ap
Et olekaan hänelle rakas kumppani vaan sijoituskohde. Ei kuluja, tuloja 6 tonnia / vuosi. Pari vuotta ja 12 tonnia jne. Aina pilua. Ai ai. Kun on saanut tarpeeksi hän haavii jonkun nuoremman hölmön samaan virkaan. Et kai häiritse hänen lokoisaa oloaan pettyneillä huomautuksilla.
Vierailija kirjoitti:
Piheys on yksi MT ongelma siinä missä muutkin. Pystyy kontrolloimaan jotain ja menee äärimmäisyyksiin, mitä enemmän ahdistaa, sitä säästeliäämpää. Tiedän, koska mulla on itsellä vähän taipumusta tähän. Nyt kun koronan takia on jäänyt vieläkin vähemmälle kulutus, luulisi että jotain voisi ostaa mutta ei, meillä on kolhuiset huonekalut ja lohjenneet astiat. Vaatteita katson SPRn kirppikseltä. Vuositulot yli 200 000 yhteensä. Valvon öitä stressaten taloudellista tilannetta, vaikka järjellä ajatellen tästä ei kovin nopeasti pääse ongelmiin, vaikka jäisi työttömäksi ( työttömyyttäkin pelkään vaikka viimeiset 21 vuotta täysi työllisyys, ja olen saanut vaihdettua useaan kertaan duunia vapailta markkinoilta)
Ai "vähän taipumusta". Kuule tarvit äkkiä hoitoa, tosin epäilen trolliksi.
Vierailija kirjoitti:
Kristiina xx kirjoitti:
Mä en maksaisi vuokraa aviomiehelle. Toki osallistuisin asumiskustannuksiin maksamalla puolet vastikkeesta ja laskuista.
Jos olisit meikäläisen akka, niin lentäisit aika nopeasti pihalle. Vähintäänkin koko vastike sietää maksaa, jos toinen osapuoli maksaa asuntolainaeriä. Tai toki voi sitten pakata hammasharjan koteloon ja muuttaa yksinään vuokralle, joka lienee helposti sen ainakin kolme kertaa vastikkeen verran. Tuollaisten lokkien kanssa ei kyllä pysty mitään vakaata elämää rakentamaan.
Tuskin sinunkaan tarvitsee ketään lennätellä, eiköhän ne lähde itse jos yleensä alkaakaan. Vakaata poikamieselämää sitten.
Vierailija kirjoitti:
Pihit ihmiset on loisia. He ovat sairaita. Miehesi on loinen. Haän nyhtää sulta vuokraa velattomasta asunnosta ja hyödyntää sua täysillä. Avaa nyt silmät. Mitä iloa tuollaisesta kumppanista on, jota ei saa edes matkoille, ravintolaan tai harrastukseen.
Suomennettuna: mitä iloa on miehestä, joka ei halua lähteä jokaiseen naisen kalliiseen kotkotukseen mukaan naisen ehdoilla. Eli matkakohteen päättäisi nainen, kalleimmat ravintolat valkkaisi nainen (mies lompakkona), harrastuksen valitsisi nainen. On se kumma kun miehiä ei kiinnosta! Jännä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomennettuna: mitä iloa on miehestä, joka ei halua lähteä jokaiseen naisen kalliiseen kotkotukseen mukaan naisen ehdoilla. Eli matkakohteen päättäisi nainen, kalleimmat ravintolat valkkaisi nainen (mies lompakkona), harrastuksen valitsisi nainen. On se kumma kun miehiä ei kiinnosta! Jännä.
Elämä, ihanan kallista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ihanko oikeasti osa porukasta on täällä sitä mieltä, että kumppanin pitäisi maksaa alueen hintatason mukaista vuokraa?? Puolet asuinkustannuksista tietenkin ja jos tätä haluaa "vuokraksi" kutsua niin miksei, mutta mikäli vuokra on suurempi summa kuin puolet asunnon kustannuksista, niin silloin käytännössä lyhentää toisen lainaa ja kerryttää varallisuutta toiselle. 5 vuoden päästä tulee ero ja asunnon omistaja voi olla tyytyväinen, kun yhdessä on makseltu hänen lainaansa pois.
Asutko sinä tai tämä mielikuvituspariskunta jossain ilmaiseksi?
Miten pariskunta, joka asuu vuokra-asunnossa? Aivan.
Tämäkin aloitus on ikuisuustrolli, tällä kertaa tässä muodossa. Mikä siinä oman elämän maksamisessa on teille naisille niin saatanan vaikeaa? Siitä kahvikupista alkaen
Minä voisin voisin kysyä samaa teiltä miehiltä. Heitin jo kolmannen miehen ulos siksi, että alkoi siipeillä. Muutti luokseni ja samantien muuttui käytös täysin. Lopetti työt ja luetteli vaan, mitä kaikkea pitäisi ostaa. Salaili hemmetin pitkää ulosottorekisteriä ja haaveili vaan kaikesta, mitä ostetaan yhdessä (=minä ostan, koska itse ei voi omistaa mitään). Ei osannut edes peitellä innostustaan siitä, miten oli suunnitellut olevansa loppuelämänsä elättinä. Silti yritti koko ajan kontrolloida minun rahankäyttöäni, kun oli kerran 'perheenpää'.
Minulla on näkyvää omaisuutta ja taloudellisesti asiat hyvin. Se vetää ihan helvetisti puoleensa hyväksikäyttäjiä ja loisia. En olisi ikinä uskonut, että nykyajan miehissä löytyy noin paljon selkärangattomia paskoja.
Fiksunkin kumppanin kanssa tulee aina vääntöä raha-asioista, joten olen päättänyt, että yhteen en enää muuta kenenkään kanssa. Suhde pysyy parempana, kun ei yhdistellä talouksia eikä raha-asioita.
Unohdat asian toisen puolen.
Monetkin naiset ovat sitä mieltä että molempien olisi syytä tienata noin saman verran ja ettei yhdistellä talouksia.
Tätä mieltä ovat kuitenkin vain hyvätuloiset naiset joilla on omaisuutta.
Huonotuloiset ja persaukiset naiset ovatkin eri mieltä, kts. ap.
On vähän ongelmallista että naisten käsitys reilusta jaosta muuttuu sen mukaan mikä on naisille edullista. "Mikä on minun on minun, mikä on sinun on meidän".
Vierailija kirjoitti:
Mulla sellanen tilanne, että mies maksaa elämisen lähes kokonaan, mä hoidan kodin (iso) ja lapset (monta). Käyn töissä. Mies tienaa 5x sen mitä minä, eli hän kuuluu tuloiltaan 1 % hyvätuloisimmista. Miehellä on harrastus, jossa on kiinni satoja tuhansia euroja ja koko ajan kuluu lisää rahaa. Kaikki vapaaaika kuluu miehellä harrastaessa.Minun harrastukseni on halpa liikuntaharrastus, kulut 50€ vuodessa.
Mies on koko ajan tyytymätön. Kuulemma minun pitäisi maksaa, vaikka asunto, jossa suuret menot on hankittu hänen halustaan. Alussa sanoin, ettei minulla ole varaa tällaisiin asuntoihin.
Mies myi yrityksensä, sai rahaa jättikasan. Mitään ei hankkinut lapsille tai minulle henkilökohtaista kivaa. Itselleen hankki 100ke:lla lisää harrastettavaa. Enkä todellakaan viitsinyt sanoa asiasta, koska olisin vain kuullut olevani ahne.
Eniten masentaa se, että jatkuva tunne siitä, ettei mies välitä pätkääkään. Ei osallistu perhe-elämään ja se vähä mitä osallistuu, tekee pitkin hampain, usein kiroillen ja huutaen.
Nimim. Varoissaan olevan miehen kanssa elävä, jolla lastensa kanssa aivan eri elintaso kuin miehellä itsellään
Ota ja lähde. Mies joutuu vähintään kustantamaan lasten hoidon ja elatuksen sekä asunnon hoidon edelleen. Itse elät mieluistasi elämää. Nyt olet ilmaisen piikasen asemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kristiina xx kirjoitti:
Tuskin sinunkaan tarvitsee ketään lennätellä, eiköhän ne lähde itse jos yleensä alkaakaan. Vakaata poikamieselämää sitten.
Loiseva lokki menkööt maksamaan kolminkertaista vuokraa jos se on niin hyvä vaihtoehto. Kertoo ihmisestä paljon, jos haluaa asua käytännössä ilmaiseksi toisen siivellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt herää kysymys. Miksi mies haluaa naisen? Kuitenkin vaikka ei haluaisi tehdä mitään, eikä maksaa mitään. Siksikö on salainen odotus että nainen olisi joku yhteiskunnan tarjoama luontaisetu, ihan jokaiselle k-päälle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et olekaan hänelle rakas kumppani vaan sijoituskohde. Ei kuluja, tuloja 6 tonnia / vuosi. Pari vuotta ja 12 tonnia jne. Aina pilua. Ai ai. Kun on saanut tarpeeksi hän haavii jonkun nuoremman hölmön samaan virkaan. Et kai häiritse hänen lokoisaa oloaan pettyneillä huomautuksilla.
Jos järjestely on naisten mielkestä epäreilu, niin miksi kukaan teistä ei hanki yksin omistusasuntoa ja tarjoa miehelle majoitusta juoksevia kuluja vastaan?
Olisi hyvä diili. Voisin sijoittaa rahani kun asumiskulut tippuisivat ilman että tarvisi laittaa senttiäkään rahaa kiinni asuntoon.
50% käyvästä vuokrastakin sopisi hyvin. Mielelläni suostuisin tähän riistoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kristiina xx kirjoitti:
Loiseva lokki menkööt maksamaan kolminkertaista vuokraa jos se on niin hyvä vaihtoehto. Kertoo ihmisestä paljon, jos haluaa asua käytännössä ilmaiseksi toisen siivellä.
Ruokakulut. Kodinhoito. Seksipalvelu. Ilmaistako?
Huvittaa nämä naisten valitukset.
"Sain rikkaan miehen, mutta en pääsekään täysimääräisesti hyötymään miehen rahoista, byy hyy".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kristiina xx kirjoitti:
Ruokakulut. Kodinhoito. Seksipalvelu. Ilmaistako?
Seksi on sellaista jota molemmat saavat.
Jos mielestäsi nainen antaa seksiä miehen tulisi se jotenkin kompensoida, et ole kumppani vaan prostituoitu. Omasta tahdostasi.
Minä en halua asua paikassa, joka ei tunnu kodilta vaan koko ajan on sellainen olo, että on vieraana. Jos minun pitää maksaa vuokraa toisen nurkissa saman verran mitä yksin asuessa kodikkaassa asunnossa, niin yksin asuminen voittaa. Toisen kanssa asuessa pitää aina tehdä kompromisseja, yksin saa itse päättää kaikesta. Seurustelua voi kyllä jatkaa.
Sivusta. Aloittaja hankkii uuden osoitteen.