Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies lasten kanssa kotona, aaarrgh

Vierailija
19.05.2021 |

Tiedän, että tästä herää myrsky ja tiedän, että kyse on paljolti siitä miten asioihin suhtautuu ja lisäksi vielä siitä, että itsepä olet paikkasi valinnut, mutta kerronpa silti tarinani. Eli meillä mieheni kanssa taapero ja vauva. Minä olen äitiyslomalla ja mies käy töissä, miehen työt koneella istumista, palavereja, etätöissä tällä hetkellä on. Minä hoidan kodin lastenhoidon ohessa pääsääntöisesti täysin, miehen saan välillä väännettyä johonkin kotihommaan käskyttäen. Illat mies lepäilee ja kerää voimia töihin. Vauva valvottaa minua öisin ja päivät menee vauvan ja taaperon tarpeita tyydyttää ja vasemmalla kädellä kotia hoitaen. Otin viikonlopuksi työvuoron itselleni, osittain ihan siksi, jotta mies näkisi mitä päiväni sisältävät. Miehen mielestä ihan hyvä idea, kun menen töihin ja ei nähnyt asiassa mitään ongelmaa. Tietenkin valvoin yön lasten kanssa ennen töitä, eihän miehelle tullut mieleen, että siinä olisi mitään outoa? Kun lapset alkoivat elämöimään yöllä mies vähän heilutteli kättään heidän suuntaan ja hymyili?? Minä sitten vaihdoin vaippaa, juotin, hyssyttelin, nukuttelin. No aamulla aikaisin lähdin töihin ja mietin silmät ristissä, että kohta kotona alkaa myrsky ja kuinkahan mies pärjää? Palasin iltapäivällä kotiin ja mies tyrkkäsi lapset minulle miltei ovella, eikä koko iltana enää koskenut lapsiin, eikä ole nyt kahteen viikkoon pistänyt tikkua ristiin lasten tai kodin hoitoon liittyen, vetoaa siihen yhteen päivään kun hoiti kaiken! Kuitenkin muistaa lisätä, että lastenhoito on kyllä paljon kevyempää hommaa kuin hänen vaativa työnsä, mikä vie kaiken energian ja iltaisin hänen täytyy saada levätä!! Ja sanottakoon vielä, että sinä päivänä, kun hän lapsia hoiti, mitään muuta hän ei tehnyt. Lapsilla oli samat vaatteet koko päivän päällä, vaikka vauva oli niille puklannut ja taapero sotkenut täysin ruualla, tietysti. Ja keittiö oli täyden kaaoksen vallassa, minä siivosin lasten roikkuessa minussa. Ja kaikki muukin oli rempallaan ja taaperon ruokailu oli ollut epämääräistä, koska on kovaa hommaa saada hänet syömään järkeviä asioita monipuolisesti, tiedän. En tiedä mitä ovat tehneet ajankuluksi, ilmeisesti vain tuijottaneet tvtä, vaikka minä yritän välttää tvn näyttämistä lapsille viimeiseen asti ja tästä ollaan puhuttu miehen kanssa monta kertaa. Tiedän toki, että se on helppo keino saada lapset hiljaiseksi ja rauhalliseksi. Olen räjähtämispisteessä asian kanssa, mutta pidän suuni vielä kiinni ja yritän kerätä järkeviä argumentteja mitkä esittää miehelle. Mitäs mieltä suuri yleisö on?

Kommentit (331)

Vierailija
261/331 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi että sitä osaa arvostaa imaamiestää kun lukee tällaisia ketjuja! Ei hän ehkä aina muista merkkipäiviä hienoin latvoin, mutta ikinä, ikinä ei ole vältellyt vastuuta lapsesta, vaan tekee vähintään yhtä paljon kuin minä. Ja todella arvosti sitä työtä mitä minä tein kotona lapsen kanssa. Alusta asti laitoin vauvan miehen syliin ja pyysin että opettelee vaipan vaihdon, hyssyttelyn, ruokinnan, kaikki. Sairasta lasta olemme hoitaneet yhdessä vuoroissa; kun toinen väsyy, toinen ottaa kopin. Nukuimme vuorotellen, vaikka mies kävi töissä kun hoidin lasta kotona. Viikonloppuisin molemmat sai nukkua toisena aamuna pitkään, mies on vienyt lasta puistoihin ja harrastuksiin, hoitanut lapsen hoitoon ja kouluun liittyviä asioita jopa enemmän kuin minä ym. Kaiken olen ottanut jotenkin itsestäänselvyytenä, koska onhan lapsi yhtä lailla meidän molempien. Hirmu kurja lukea että mies on yksi lapsi lisää hoidettavana.

Kiva kuulla että sinä olet onnellinen. Minulla oli tuollainen lapsinainen, eikä se todellakaan ollut mukavaa. Nyt olen uudessa suhteessa ja kaikki pelaa hienosti yhteen yhteisen hyvän eteen, eikä kumpikaan uhriudu vaan tehdään tahoillamme se mikä on milloinkin tarpeen.

Eli jos työt ja vastuut lapsesta ja kodista jakautuvat tasan niin nainen on se lapsi? Well, jokainen hakeutukoot sellaiseen suhteeseen jossa on onnellinen.

Vierailija
262/331 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tulostaa avioerohakemus. Pääset kaikista vähimmällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/331 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on taas näitä miestenvihaamisketjuja. Järkyttävää raivoamista näissä kommenteissa - tätä pitää täällä näköjään päästä joka päivä toteuttamaan.

Vierailija
264/331 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on taas näitä miestenvihaamisketjuja. Järkyttävää raivoamista näissä kommenteissa - tätä pitää täällä näköjään päästä joka päivä toteuttamaan.

Et sitten lukenut niitä miesten kommentteja, joissa oli todella rumaa ja alatyylistä tekstiä?

Vierailija
265/331 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin nauratti, mutta sitten suretti. Ei stana! Suurta ryhtiliikettä ukkoon! Kyllä se emäntäkin siitä rauhoittuu, kun ei ole niin suuren työtaakan alla. Apua neuvolasta tms mistä nyt saa. Ainahan voi lakea mitä kotiavustajan palkkaaminen (varamiehen) kustantaa, jos ei toinen osallistu. Tai lyhentää työpäivää.

T: it-insinööri

Vierailija
266/331 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös it-taloja, joissa joustetaan ja ymmärretään että ihmisillä on pieniä lapsia. Ei ne perusinsinöörin hommat nyt niin kuormittavia ole.

Vierailija
267/331 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma näissä monesti on, että kun mies ottaa vastuun lapsista ja kodista, seurauksena on kaoottinen koti, jonka nainen sitten palattuaan siivoaa. Älkää siivotko. Älkää ottako koppia siitä miehen hommasta jos alkaa menemään metsään ja pelastako sitä itseltään. Jos mies ottaa homman hoitaakseen irrottakaa ajattelunne siitä ja keskittykää omaan tekemiseenne. Älkää laittako muistutteluviestejä. Älkää siivotko miehen aikaansaamaa sotkua. Mies kyllä pyytää apua jos kokee tarvitsevansa. Muuten ette pääse ikinä roolistanne irti.

Vierailija
268/331 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sitten lukenut niitä miesten kommentteja, joissa oli todella rumaa ja alatyylistä tekstiä?

Luin muutaman sivun alusta. Järkyttävää syyttelyä ja raivoamista naisten puolelta. Heikkoa on teidän esityksenne.

Vierailija
269/331 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun exä oli patalaiska. Mulla lähti järki siinä touhussa, kirjaimellisesti. Sitten mies sairastui ja mä olin jo valmiiksi heikoilla siinä kohtaa, joten mies sai lähteä laitokseen. Näinkin voi käydä. Nyt oon totaali- yh kahdelle teinille ja elämä on helppoa. Koskaan en tule palautumaan ennalleni, mutta olen onnellisempi kuin aikoihin.

Vierailija
270/331 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ne on päivästä toiseen nämä samat mt-ongelmaiset kissankusiyksiöissään asuvat vanhapiikamiesvihaajat, joiden on ihan pakko päästä jankkaamaan joka päivä näitä samoja juttujaan. 

voi olla parempikin että ne riehuu psykooseissaan täällä palstalla, eikä ihmisten ilmoilla. 

Vierailija
271/331 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun täytyy puhua hänelle asiasta, kun hän ei selvästikään itse ymmärrä. Pelisäännöt selväksi.

Kyllä se keskustelu olisi pitänyt käydä aikoja sitten. Nyt ei auta enää muu kuin antaa hoitaa vaan tai hoitaa edelleen kaikki itse.

Vierailija
272/331 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi että sitä osaa arvostaa imaamiestää kun lukee tällaisia ketjuja! Ei hän ehkä aina muista merkkipäiviä hienoin latvoin, mutta ikinä, ikinä ei ole vältellyt vastuuta lapsesta, vaan tekee vähintään yhtä paljon kuin minä. Ja todella arvosti sitä työtä mitä minä tein kotona lapsen kanssa. Alusta asti laitoin vauvan miehen syliin ja pyysin että opettelee vaipan vaihdon, hyssyttelyn, ruokinnan, kaikki. Sairasta lasta olemme hoitaneet yhdessä vuoroissa; kun toinen väsyy, toinen ottaa kopin. Nukuimme vuorotellen, vaikka mies kävi töissä kun hoidin lasta kotona. Viikonloppuisin molemmat sai nukkua toisena aamuna pitkään, mies on vienyt lasta puistoihin ja harrastuksiin, hoitanut lapsen hoitoon ja kouluun liittyviä asioita jopa enemmän kuin minä ym. Kaiken olen ottanut jotenkin itsestäänselvyytenä, koska onhan lapsi yhtä lailla meidän molempien. Hirmu kurja lukea että mies on yksi lapsi lisää hoidettavana.

Kiva kuulla että sinä olet onnellinen. Minulla oli tuollainen lapsinainen, eikä se todellakaan ollut mukavaa. Nyt olen uudessa suhteessa ja kaikki pelaa hienosti yhteen yhteisen hyvän eteen, eikä kumpikaan uhriudu vaan tehdään tahoillamme se mikä on milloinkin tarpeen.

Eli jos työt ja vastuut lapsesta ja kodista jakautuvat tasan niin nainen on se lapsi? Well, jokainen hakeutukoot sellaiseen suhteeseen jossa on onnellinen.

Ei, ymmärsit vihoissasi väärin.

Vierailija
273/331 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllähän taapero+vauva -yhdistelmä on harvinaisen v*ttumainen kombo jonka seurassa viettää päivänsä. Ilmeisesti ap:n mies viihtyisi paremmin vähän älyllisemmässä seurassa? Ap, odota rauhassa muutama vuosi, niin miehesi kyllä kiinnostuu lastensa asioista ihan itsekseen, kun heidän kanssaan voi kommunikoida kognitiivisella tasolla. 

Odota rauhassa muutama vuosi?? Mitä mä just luin??

Vierailija
274/331 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa terottaa myös miehelle sitä, että tämä on aikaa jolloin rakennetaan hyvä ja läheinen suhde lapsiin, joka kantaa tulevaisuudessakin. Se vaatii aikaa ja vaivannäköä mutta siitä hyötyvät ihan kaikki osapuolet.

Lapsena äiti hoitaa lasta ja hieman vanhempana mies antaa lapselle miehen kuvan. Silleen se menee hyvin.

Vierailija
275/331 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

ikävä juttu jos noin on tosiaan päässyt käymään. Kyllä vastuu lapsista ja kodista kuuluu yhtälailla äidille kuin isällekin. Millainen miehesi lapsuudenkoti oli, millaisen mallin hän sai omilta vanhemmiltaan? Tuosta mallista on nimittäin aika vaikea poiketa vaikka haluaisikin koska se on sangen syvällä, mukana myös monissa tiedostamattomissa asenteissakin.

Eräs tyytymättömyyttä aiheuttava asia on helposti eroavat näkemykset siitä mikä on esimerkiksi riittävän siistiä. Ja ero ei aina mene niin että nainen on siistimpi kuin mies, se voi olla toisinkinpäin vaikka ehkä onkin harvinaisempaa. Tuossa ei auta kuin yrittää löytää sopuratkaisu joka on usein kompromissi eli siistimmälle osapuolelle jonkinlainen siisteyden siedettävä minimitaso ja vähemmän siistille osapuolelle siistimisen aikaansaaman vaivannäön siedettävä maksimitaso. Tosiasia on että etenkin pienehköissä asunnoissa ja etenkin ensimmäisen lapsen myötä asuntoa ei välttämättä enää saa pidettyä ihan yhtä tiptoppina kuin DINK aikoina. Tai voihan sitä yrittää, yleensä seurauksena on sitten väsynyt äiti, itkevä vauva ja aviomies joka turhautuu kokiessaan ettei mikään hänen tekemisensä kelpaa.

Kovasti suosittelen että jos olet kotona vauvan kanssa (eikä ole muita lapsia) niin kun lapsi menee päiväunille, mene sinäkin. Siis ihan heti, ei kohta tai viiden minuutin päästä. Enintään valmiiksi täytetyn astianpesukoneen tai pyykkikoneen voi napsauttaa päälle ennen noita nokosia. Tuo uni auttaa jaksamaan olemaan parempi vanhempi.

Ja mitä tulee omaan lapseen, hän on jo 13-vuotias.  Selvitty on tähän asti vaikka toki aluksi lapsen saaminen oli perheellemme iso muutos. Selvyyden vuoksi, kyllä kannatti.

Vierailija
276/331 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näissä tapauksissa ensimmäinen kysymys, mikä nousee mieleen on aina: kuka niitä lapsia halusi?

Jos mies asiaa itse ehdotti, on varsinainen k*sipää, jollei sitten tee mitään lasten eteen, MUTTA jos lastenhankinta on ollut lähinnä naisen masinoimaa, ja mies on naisen asiasta keuhkotessa kököttänyt tuppisuuna sohvannurkassa (mikä useimpien miesten kielellä tarkoittaa "EI", ihan tiedoksi naiset), naisen sopii kärsiä osansa suu supussa, koska, kuten ap itsekin totesi, on sen aivan itse valinnut.

Lisäksi siihen omaan kumppaniin kannattaa tutustua hyvin ennen kuin edes alkaa harkita lapsia. Hyvä keino on ottaa talouteen lemmikki (koira kaikkein paras, koska vaatii päivittäistä ulkoiluttamista toisin kuin esim. akvaariokala tai viljakäärme) ja seurata kuka siitä alkuinnostuksen jälkeen kantaa vastuun. Jos käy niin, että mies ruokkii ja ulkoiluttaa vain silloin, kun nainen käskee, on päivänselvää, että sama kaava tulee toistumaan lastenkin kanssa, jolloin kannattaa harkita vakavasti, onko ko. miehestä isäksi.

Ja edelleen, olkaa varmoja, että mies ihan todella haluaa lapsia sekä myös tietää, mitä ne tulevat häneltä vaatimaan ennen kuin nakkaatte pillerit viemäriin, koska muuten ollaan tuossa ap:n tilanteessa, että nainen tekee kaiken yksin ja kantaa vielä mieslapselleen kaljat sinne sohvannurkkaan päivän päätteeksi. Sitten avaudutaan vauvapalstalla, kun ei se meidän Nikomattipetteri taida edes lastensa nimiä muistaa, puhumattakaan, että pärjäisi niiden kanssa kampaajareissun ajan keskenään kotona.

Mies osaa varmaan ostaa itselleen kondomit kaupasta ja käyttää niitä. Lisäksi vierastan ajatusta, että koira otetaan hetkeksi ja viedään sitten piikille tai myydään ihan kelle tahansa. Mahtaako koirakasvattajat vuokrata koiria?

ai naisillako ei ole mitään osaa yhdynnässä? tahdoton mälliviemäripanoalusta? 

Se ehkäisee, joka ei lapsia halua.

eli sinua saa polkea kuin tulpatonta mopoa ilman kumia? 

Kumma kysymys. Jos kumpikin haluaa lapsen, niin kumpikaan ei ehkäise, eikö?

Tätä mieltä mäkin olen aina ollu. Oon kyllä paneskellu aika paljon paljaalla ja luottanu että ne ketä ei haluu lapsia, hoitaa ehkäsyn sitte. Oikeeta nimee ku en o sanonu koskaan, niin sehän on sitte naisen oma valinta pitääkö lapsen jos ehkäsy ei ole käyttäny. Ja onhan sen lapsen syntymä aina sen naisen valinta, joten en ressaa tollasilla päätäni. Ohis

Vierailija
277/331 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei,

ikävä juttu jos noin on tosiaan päässyt käymään. Kyllä vastuu lapsista ja kodista kuuluu yhtälailla äidille kuin isällekin. Millainen miehesi lapsuudenkoti oli, millaisen mallin hän sai omilta vanhemmiltaan? Tuosta mallista on nimittäin aika vaikea poiketa vaikka haluaisikin koska se on sangen syvällä, mukana myös monissa tiedostamattomissa asenteissakin.

Eräs tyytymättömyyttä aiheuttava asia on helposti eroavat näkemykset siitä mikä on esimerkiksi riittävän siistiä. Ja ero ei aina mene niin että nainen on siistimpi kuin mies, se voi olla toisinkinpäin vaikka ehkä onkin harvinaisempaa. Tuossa ei auta kuin yrittää löytää sopuratkaisu joka on usein kompromissi eli siistimmälle osapuolelle jonkinlainen siisteyden siedettävä minimitaso ja vähemmän siistille osapuolelle siistimisen aikaansaaman vaivannäön siedettävä maksimitaso. Tosiasia on että etenkin pienehköissä asunnoissa ja etenkin ensimmäisen lapsen myötä asuntoa ei välttämättä enää saa pidettyä ihan yhtä tiptoppina kuin DINK aikoina. Tai voihan sitä yrittää, yleensä seurauksena on sitten väsynyt äiti, itkevä vauva ja aviomies joka turhautuu kokiessaan ettei mikään hänen tekemisensä kelpaa.

Kovasti suosittelen että jos olet kotona vauvan kanssa (eikä ole muita lapsia) niin kun lapsi menee päiväunille, mene sinäkin. Siis ihan heti, ei kohta tai viiden minuutin päästä. Enintään valmiiksi täytetyn astianpesukoneen tai pyykkikoneen voi napsauttaa päälle ennen noita nokosia. Tuo uni auttaa jaksamaan olemaan parempi vanhempi.

Ja mitä tulee omaan lapseen, hän on jo 13-vuotias.  Selvitty on tähän asti vaikka toki aluksi lapsen saaminen oli perheellemme iso muutos. Selvyyden vuoksi, kyllä kannatti.

Tässä on fiksu ihminen.

Vierailija
278/331 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei,

Taapero ja vauva, niinhän aloittaja kirjoitti. Mä en yhden lapsen äitinä neuvoisi kahden lapsen äitiä. Pikkuisen eri juttu.

Vierailija
279/331 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi suostut tuohon? Miksi suostuit valvomaan ennen työvuoroasi? Miksi et laittanut miestä siivoamaan jälkiään? Ei mikään muutu jos et pidä puoliasi. Mies on tottunut nykytilanteeseen, jossa hoidat mukisematta kaiken, joten muutos ei tapahdu hetkessä. Mitä mies sanoo, jos ilmoitat ettet aio jatkossa hoitaa kaikkea? Teet vaikka listan niistä kaikista asioista mitä teet. Ja käy töissä tai muuten poissa vähän useammin, ja vaadi mies siivoamaan jälkensä koska sinun pitää levätä raskaan työpäivän jälkeen.

Miten tuo asia hoidetaan, jos tuohon ei suostuta? Jätetään lapsi paskaavaippaan tai itkemään yöllä? Nostetaan paskamyrsky, jolloin tulee iso riita, kukaan ei nuku ja mies pahimmiltaan poistuu paikalta ja työvuoron ajaksi ei ole hoitajaa. 

Valitettavasti tuollaisten miesten, jotka eivät itse tajua tilannetta, kanssa ei asiaa voi hoitaa akuutisti silloin, olla "suostumatta". Tuttu kuvio.

Valitettavasti en usko, että tuohon auttaa vain ero. Molemmat hoitaa lapsia viikko-viikko, jolloin sitä vastuuta on pakko ottaa. Miehesi kyllä kuulostaa niin hankalalta, että varaudu, että erosta voi tulla hankala ja myös yhteishuoltajuudesta sen jälkeen. Tuttu kuvio.

Lapset olisi kannattanut tehdä yksin, niin ei tarvitse ensin hoitaa miesvauvaa ja sitten riidellä vuosikausia miesvauvan kanssa. Koska ihan kaikkeen ei tosiaan "voi suostua". 

Tämä on nyt vain fakta.

Mikä on fakta? Tässä nyt on lähdetty aika pitkälle tekemään johtopäätöksiä. Mies on aasi, mutta voi olla, että tilanne parantuu kunhan sitä ratkaisee oikein eikä koskaan eskaloidu tuohon pisteeseen.

Vierailija
280/331 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näissä tapauksissa ensimmäinen kysymys, mikä nousee mieleen on aina: kuka niitä lapsia halusi?

Jos mies asiaa itse ehdotti, on varsinainen k*sipää, jollei sitten tee mitään lasten eteen, MUTTA jos lastenhankinta on ollut lähinnä naisen masinoimaa, ja mies on naisen asiasta keuhkotessa kököttänyt tuppisuuna sohvannurkassa (mikä useimpien miesten kielellä tarkoittaa "EI", ihan tiedoksi naiset), naisen sopii kärsiä osansa suu supussa, koska, kuten ap itsekin totesi, on sen aivan itse valinnut.

Lisäksi siihen omaan kumppaniin kannattaa tutustua hyvin ennen kuin edes alkaa harkita lapsia. Hyvä keino on ottaa talouteen lemmikki (koira kaikkein paras, koska vaatii päivittäistä ulkoiluttamista toisin kuin esim. akvaariokala tai viljakäärme) ja seurata kuka siitä alkuinnostuksen jälkeen kantaa vastuun. Jos käy niin, että mies ruokkii ja ulkoiluttaa vain silloin, kun nainen käskee, on päivänselvää, että sama kaava tulee toistumaan lastenkin kanssa, jolloin kannattaa harkita vakavasti, onko ko. miehestä isäksi.

Ja edelleen, olkaa varmoja, että mies ihan todella haluaa lapsia sekä myös tietää, mitä ne tulevat häneltä vaatimaan ennen kuin nakkaatte pillerit viemäriin, koska muuten ollaan tuossa ap:n tilanteessa, että nainen tekee kaiken yksin ja kantaa vielä mieslapselleen kaljat sinne sohvannurkkaan päivän päätteeksi. Sitten avaudutaan vauvapalstalla, kun ei se meidän Nikomattipetteri taida edes lastensa nimiä muistaa, puhumattakaan, että pärjäisi niiden kanssa kampaajareissun ajan keskenään kotona.

Mies osaa varmaan ostaa itselleen kondomit kaupasta ja käyttää niitä. Lisäksi vierastan ajatusta, että koira otetaan hetkeksi ja viedään sitten piikille tai myydään ihan kelle tahansa. Mahtaako koirakasvattajat vuokrata koiria?

ai naisillako ei ole mitään osaa yhdynnässä? tahdoton mälliviemäripanoalusta? 

Se ehkäisee, joka ei lapsia halua.

eli sinua saa polkea kuin tulpatonta mopoa ilman kumia? 

Kumma kysymys. Jos kumpikin haluaa lapsen, niin kumpikaan ei ehkäise, eikö?

Tätä mieltä mäkin olen aina ollu. Oon kyllä paneskellu aika paljon paljaalla ja luottanu että ne ketä ei haluu lapsia, hoitaa ehkäsyn sitte. Oikeeta nimee ku en o sanonu koskaan, niin sehän on sitte naisen oma valinta pitääkö lapsen jos ehkäsy ei ole käyttäny. Ja onhan sen lapsen syntymä aina sen naisen valinta, joten en ressaa tollasilla päätäni. Ohis

Ole huoleti, harva tekee lapsen millekään yhden yön panolle. Tautiriski on pahempi juttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän