Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies lasten kanssa kotona, aaarrgh

Vierailija
19.05.2021 |

Tiedän, että tästä herää myrsky ja tiedän, että kyse on paljolti siitä miten asioihin suhtautuu ja lisäksi vielä siitä, että itsepä olet paikkasi valinnut, mutta kerronpa silti tarinani. Eli meillä mieheni kanssa taapero ja vauva. Minä olen äitiyslomalla ja mies käy töissä, miehen työt koneella istumista, palavereja, etätöissä tällä hetkellä on. Minä hoidan kodin lastenhoidon ohessa pääsääntöisesti täysin, miehen saan välillä väännettyä johonkin kotihommaan käskyttäen. Illat mies lepäilee ja kerää voimia töihin. Vauva valvottaa minua öisin ja päivät menee vauvan ja taaperon tarpeita tyydyttää ja vasemmalla kädellä kotia hoitaen. Otin viikonlopuksi työvuoron itselleni, osittain ihan siksi, jotta mies näkisi mitä päiväni sisältävät. Miehen mielestä ihan hyvä idea, kun menen töihin ja ei nähnyt asiassa mitään ongelmaa. Tietenkin valvoin yön lasten kanssa ennen töitä, eihän miehelle tullut mieleen, että siinä olisi mitään outoa? Kun lapset alkoivat elämöimään yöllä mies vähän heilutteli kättään heidän suuntaan ja hymyili?? Minä sitten vaihdoin vaippaa, juotin, hyssyttelin, nukuttelin. No aamulla aikaisin lähdin töihin ja mietin silmät ristissä, että kohta kotona alkaa myrsky ja kuinkahan mies pärjää? Palasin iltapäivällä kotiin ja mies tyrkkäsi lapset minulle miltei ovella, eikä koko iltana enää koskenut lapsiin, eikä ole nyt kahteen viikkoon pistänyt tikkua ristiin lasten tai kodin hoitoon liittyen, vetoaa siihen yhteen päivään kun hoiti kaiken! Kuitenkin muistaa lisätä, että lastenhoito on kyllä paljon kevyempää hommaa kuin hänen vaativa työnsä, mikä vie kaiken energian ja iltaisin hänen täytyy saada levätä!! Ja sanottakoon vielä, että sinä päivänä, kun hän lapsia hoiti, mitään muuta hän ei tehnyt. Lapsilla oli samat vaatteet koko päivän päällä, vaikka vauva oli niille puklannut ja taapero sotkenut täysin ruualla, tietysti. Ja keittiö oli täyden kaaoksen vallassa, minä siivosin lasten roikkuessa minussa. Ja kaikki muukin oli rempallaan ja taaperon ruokailu oli ollut epämääräistä, koska on kovaa hommaa saada hänet syömään järkeviä asioita monipuolisesti, tiedän. En tiedä mitä ovat tehneet ajankuluksi, ilmeisesti vain tuijottaneet tvtä, vaikka minä yritän välttää tvn näyttämistä lapsille viimeiseen asti ja tästä ollaan puhuttu miehen kanssa monta kertaa. Tiedän toki, että se on helppo keino saada lapset hiljaiseksi ja rauhalliseksi. Olen räjähtämispisteessä asian kanssa, mutta pidän suuni vielä kiinni ja yritän kerätä järkeviä argumentteja mitkä esittää miehelle. Mitäs mieltä suuri yleisö on?

Kommentit (331)

Vierailija
221/331 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n mies kuulostaa kyllä aika laiskalta. Onkohan niin, että lapset on hankittu enemmän ap:n aloitteesta, ja mies on suostunut koska on pelännyt muuten riitoja/seksin loppumista tms. 

Tämä kohta aloituksessa:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mitä ovat tehneet ajankuluksi, ilmeisesti vain tuijottaneet tvtä, vaikka minä yritän välttää tvn näyttämistä lapsille viimeiseen asti ja tästä ollaan puhuttu miehen kanssa monta kertaa.

kuitenkin kertoo ettei ap luota miehensä kykyihin lastenkasvatuksessa, ja pyrkii päsmäröimään tässä asiassa. Silloin ei ole mikään ihme, ettei mies lapsenhoidosta välitä. Tuskin ap:kaan siivoaisi keittiötä, jos mies kulkisi koko ajan perässä jäkättämässä, kuinka tiskikone on väärin täytetty ja rätti pitää huuhdella soodalla ennen pöytien pyyhkimistä. 

Ap, sait hyvän vinkin, eli mene töihin ja jätä lapset miehellesi. Muista kuitenkin, ettei lapselle ole mitään haittaa siitä, jos hän on samoissa vaatteissa koko päivän, tai jos tiskipöydällä on tahroja, tai tiskialtaassa likaisia astioita. Toisin sanoen anna miehesi hoitaa lapset omalla tavallaan, heille on vain hyväksi nähdä ettei aina tarvitse toimia samalla tavalla, ja silti asiat lutviutuu.

Vierailija
222/331 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän taapero+vauva -yhdistelmä on harvinaisen v*ttumainen kombo jonka seurassa viettää päivänsä. Ilmeisesti ap:n mies viihtyisi paremmin vähän älyllisemmässä seurassa? Ap, odota rauhassa muutama vuosi, niin miehesi kyllä kiinnostuu lastensa asioista ihan itsekseen, kun heidän kanssaan voi kommunikoida kognitiivisella tasolla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/331 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

aloittaja siis laittaa miehensä TEKEMÄÄN KOTITÖITÄ KESKEN MIEHEN TYÖPÄIVÄN?????????????????

Joutuuhan jokainen työpaikallakin täyttämään ja tyhjentämään tiskikoneen kesken työpäivän. Mitä kummaa tuossa on?

no ei todellakaan joudu, mitä helvettiä sä selität? 

Ihan tavallista toimistotöissä. Etätöitä tekevät ovat usein toimistossa töissä normaalisti.

JOKAINEN JA PÄIVITTÄIN? 

Älä jaksa jauhaa paskaa 

Omalla vuorollaan tietenkin. Riippuu ihan työpaikan koosta, miten usein oma vuoro on. Jotkut tosin luistavat niistäkin, mutta esimiehet muistuttavat asiasta henkilöstöpalavereissa.

Ja tämä tehdään palkkaa vastaan työajalla.

Se ei ole sama asia kuin kotitöiden tekeminen työajalla.

Sama kuin veisit työpaikallesi perunoita kuorittavaksi työaikanasi. 

Lisäksi alkuperäinen viestisi oli että jokainen joutuu tyhjentämään tiskikoneen työpaikalla kesken työpäivän. 

Moni hoitaa työpaikan keittiövuoron palkattomalla ruokatauolla. Siihen menee muutama minuutti kuten kotonakin. Etäpäivään kuuluu samat tauot mitä töissä, silloin voi laittaa pyykkikoneen päälle tai vaihtaa vauvalta vaipan.

Kuulostaa kohtuuttomalta. Työpäivä on työpäivä, ja tauot on sen vuoksi, että jaksaa tehdä niitä töitä tehokkaasti. Minä kyseenalaistaisin työntekijäni jos tämä vähänkään näkyy työpanoksessa. Sen kotona lastahoitavan tehtävä on hoitaa niitä asioita kotona, se lapsi ei saa vaikuttaa työntekijän kykyyn tehdä töitä. N

Jestas sentään. Sinä et taida sallia työntekijöillesi edes vessareissuja, ettei ne rasitu. Jotkut kuulemma vie koiran ulos tauoillaan, sallitko sinä sen vai pitääkö heidän palkata koirienulkoiluttaja?

Tottakai sallin, älä ole lapsellinen kakara. Kyse on siitä, että yritys ei voi kärsiä siitä, että työntekijän puoliso laistaa omista velvollisuuksistaan kotona niin, että työntekijä joutuu häntä paikkaamaan työn kustanuksella. Tiedän vallan hyvin mitä se kotona olo on, ja siellä ehtii hoitamaan lapset ja kodin ihan helposti ja jää vielä aikaa lorvia. N + 3 lasta

Vierailija
224/331 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä lastenhoidossa on niin vaikeaa? Itse olin miehenä viikonloput kotona ja vaimoni matkusteli, eikä mitään ongelmia. Vaipan vaihtokin pesuineen on max 2 min homma. Hieman kun viitsii keksiä virikkeitä lapsille, niin päibä on helppo rytmittää. Myönnän, että koliikki on kauheaa aikaa ja yövalvominenkin vie voimat, mutta valvottamiseenkin auttaa se virikkeellinen ja rytmitetty päivä.

Vierailija
225/331 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä lastenhoidossa on niin vaikeaa? Itse olin miehenä viikonloput kotona ja vaimoni matkusteli, eikä mitään ongelmia. Vaipan vaihtokin pesuineen on max 2 min homma. Hieman kun viitsii keksiä virikkeitä lapsille, niin päibä on helppo rytmittää. Myönnän, että koliikki on kauheaa aikaa ja yövalvominenkin vie voimat, mutta valvottamiseenkin auttaa se virikkeellinen ja rytmitetty päivä.

Ihan samaa olen ihmetellyt. Tuntuu että osalla on vaan elämänhallinta haasteellista eikä sitten osata enää tehdä päivään selkeitä rutiineja. Päivän aikana ehtii vaikka mitä, osa opiskelee, minä olen juossut ja työntänyt rattaita niin, että niihin on pitänyt vaihtaa jo uudet pyörät. Kun nämä muistaisivat, että se valittaminen PAHENTAA sitä tilannetta, ei paranna.

Vierailija
226/331 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivukommenttina, että olen nainen ja äiti sekä työskentelen IT-alalla. 99% työkavereistani on miehiä.

Työkaverimiehet puhuu usein kovaan ääneen töissä, että lapsi on sairas, mutta äiti jäi töistään pois hoitamaan lasta. Miehet sanovat että he eivät viitsineet jäädä kotiin hoitamaan sairaita lapsia kun töissä on helpompaa . Ja onhan se totta.

Vierailija
227/331 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllähän taapero+vauva -yhdistelmä on harvinaisen v*ttumainen kombo jonka seurassa viettää päivänsä. Ilmeisesti ap:n mies viihtyisi paremmin vähän älyllisemmässä seurassa? Ap, odota rauhassa muutama vuosi, niin miehesi kyllä kiinnostuu lastensa asioista ihan itsekseen, kun heidän kanssaan voi kommunikoida kognitiivisella tasolla. 

Voi olla, että lapsia ei kiinnosta mies ollenkaan. Ihan outo tyyppi, joka vain on asunut samassa asunnossa.

Vierailija
228/331 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaipanvaihto varsinkin vauvan kanssa on hyvä hetki vuorovaikutukseen. Siinä on hyvä kommunikoida vauvan kanssa. Ei onnistu kahdessa minuutissa.

Vierailija
229/331 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi suostut tuohon? Miksi suostuit valvomaan ennen työvuoroasi? Miksi et laittanut miestä siivoamaan jälkiään? Ei mikään muutu jos et pidä puoliasi. Mies on tottunut nykytilanteeseen, jossa hoidat mukisematta kaiken, joten muutos ei tapahdu hetkessä. Mitä mies sanoo, jos ilmoitat ettet aio jatkossa hoitaa kaikkea? Teet vaikka listan niistä kaikista asioista mitä teet. Ja käy töissä tai muuten poissa vähän useammin, ja vaadi mies siivoamaan jälkensä koska sinun pitää levätä raskaan työpäivän jälkeen.

Miten tuo asia hoidetaan, jos tuohon ei suostuta? Jätetään lapsi paskaavaippaan tai itkemään yöllä? Nostetaan paskamyrsky, jolloin tulee iso riita, kukaan ei nuku ja mies pahimmiltaan poistuu paikalta ja työvuoron ajaksi ei ole hoitajaa. 

Valitettavasti tuollaisten miesten, jotka eivät itse tajua tilannetta, kanssa ei asiaa voi hoitaa akuutisti silloin, olla "suostumatta". Tuttu kuvio.

Valitettavasti en usko, että tuohon auttaa vain ero. Molemmat hoitaa lapsia viikko-viikko, jolloin sitä vastuuta on pakko ottaa. Miehesi kyllä kuulostaa niin hankalalta, että varaudu, että erosta voi tulla hankala ja myös yhteishuoltajuudesta sen jälkeen. Tuttu kuvio.

Lapset olisi kannattanut tehdä yksin, niin ei tarvitse ensin hoitaa miesvauvaa ja sitten riidellä vuosikausia miesvauvan kanssa. Koska ihan kaikkeen ei tosiaan "voi suostua". 

Tämä on nyt vain fakta.

Jos mies tekisi tuommoisen tempun niin se olisi takuulla ihan viimeinen niitti suhteelle. Suurin osa miehistäkin on kuitenkin ihan kehityskelpoisia ja oppivat kyllä hoitamaan lapsia jos on pakko. Ei tietenkään vauvaa jätetä yksin huutamaan, vaan sovitaan asia selvin sanoin etukäteen. Ja herätetään se mies ja komennetaan hommiin jos se ei muuten tajua. Esitetään kysymys, että miksi mies saa nukkua ennen työvuoroaan ja vaimo ei? Joskus tuo yövalvomisten jakaminen ei onnistu, mutta sitten tilanteen voi vaatia kompensoimaan jollain muulla, esim antamalla sille yöllä valvovalle mahdollisuus kunnon päiväuniin.

Ohitarinana kerron, että isäni on kohta 70-vuotiaana edelleen katkera siitä, että äiti ei hoitanut minua vauvana joka ikinen yö, vaan nukkui uupumustaan niin, ettei herännyt minun itkuuni, ja ISÄN piti DRAMAATTISESTI nousta hoitamaan minua.

Jee jee. Hirveen kiva fiilis.

Nyt vanhana ukkona pitää minua snobina, kun en halua olla minulle täysin vieraaksi jääneen miehen kanssa missään tekemisissä, kun hän on omasta mielestään tehnyt niin hirveästi lastensa eteen. Niin mitä? Ei yhtään mitään. Oli vain yksi passattava miesvauva siinä meidän lasten rinnalla.

Onneksi nykyinen avokkinsa on äitiäni pippurisempi luonne eikä isän perseily jää ilman seuraamuksia, kuten äitini kanssa kävi.

En tiedä  onko AP:lle sanottu tästä, mutta tuossa suhteessa, jossa sinä teet kaiken ja mies vetää lonkkaa siirrätte myös parisuhdemallia lapsillenne. Poikasi oppivat passuuttamaan itseään puolisoillaan ja tyttäresi oppivat passamaan kynnysmattoina.

Ja tässä on se syy miksi erosin! Pitkään kestäneen turhan tappelun jälkeen mietin, mitä tekisin, jos tyttäreni kertoisi, että hänen miehensä olisi vellihousu passuuttaja. Onneksi ei ole poikalapsia, jotka ottaisivat exästä mallia. Laitoin eropaperit vetämään saman tien. Nyt ex kiukuttelee elatusmaksuista, kun lapsiin ei kuulema lapsilisää enempää mene rahaa.

Vierailija
230/331 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sivukommenttina, että olen nainen ja äiti sekä työskentelen IT-alalla. 99% työkavereistani on miehiä.

Työkaverimiehet puhuu usein kovaan ääneen töissä, että lapsi on sairas, mutta äiti jäi töistään pois hoitamaan lasta. Miehet sanovat että he eivät viitsineet jäädä kotiin hoitamaan sairaita lapsia kun töissä on helpompaa . Ja onhan se totta.

Haha. No ei muuten ainakaan meidän firmassa eikä muissakaan missä olen ollut töissä, ole noin puhuttu. En kyllä itsekkään pidä lasten kanssa oloa raskaana, mutta jokainen on erilainen tietysti. Töissä koen että on joskus raskasta kun siellä on huono työilmapiiri (sosiaaliala). Myöskään lasten äiti ei koe arkea raskaaksi vaan osaa prioirisoida mikä on oikeasti tärkeää, fiksu nainen kyseessä. Jos jättää niitä epäoleellisia asioita pois, niin sitten kotona jää uhan mukavasti myös sitä vapaa-aikaa ihan molemmille.

Vierailija
231/331 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te löydätte näitä ukkoja ja miksi te perustatte perheitä näiden mieslasten kanssa. Ei oma ihmistuntemus ole kovin hyvä monella naisella.

Peiliin voitte katsoa.

N48 - naimisissa aikuisen miehen kanssa jo 20 vuotta

Vierailija
232/331 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haha. No ei muuten ainakaan meidän firmassa eikä muissakaan missä olen ollut töissä, ole noin puhuttu. En kyllä itsekkään pidä lasten kanssa oloa raskaana, mutta jokainen on erilainen tietysti. Töissä koen että on joskus raskasta kun siellä on huono työilmapiiri (sosiaaliala). Myöskään lasten äiti ei koe arkea raskaaksi vaan osaa prioirisoida mikä on oikeasti tärkeää, fiksu nainen kyseessä. Jos jättää niitä epäoleellisia asioita pois, niin sitten kotona jää uhan mukavasti myös sitä vapaa-aikaa ihan molemmille.

Tämä on ihan totta. Tuohon edelliseen lainaukseen kommentoisin vain, että sairastavan lapsen kanssa kotona oleminen on kyllä oikeasti todella raskasta. Kun lapsi kitisee nonstoppina, saattaa oksennella, eikä mitenkään päin ole hyvä, niin kyllä siinä itsekin valitsisin työpaikan ennemmin. 

Vierailija
233/331 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ihan totta. Tuohon edelliseen lainaukseen kommentoisin vain, että sairastavan lapsen kanssa kotona oleminen on kyllä oikeasti todella raskasta. Kun lapsi kitisee nonstoppina, saattaa oksennella, eikä mitenkään päin ole hyvä, niin kyllä siinä itsekin valitsisin työpaikan ennemmin. 

Totta tuokin. Meillä lapset ovat kipeenä (varsinkin kuumeessa) ihan rauhallisia, mutta on se silti ikävää kun lapsi sairastaa. Sitten kun kiukuttelu alkaa, niin tietää että lapsi on paranemaan päin.

Vierailija
234/331 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että sitä osaa arvostaa imaamiestää kun lukee tällaisia ketjuja! Ei hän ehkä aina muista merkkipäiviä hienoin latvoin, mutta ikinä, ikinä ei ole vältellyt vastuuta lapsesta, vaan tekee vähintään yhtä paljon kuin minä. Ja todella arvosti sitä työtä mitä minä tein kotona lapsen kanssa. Alusta asti laitoin vauvan miehen syliin ja pyysin että opettelee vaipan vaihdon, hyssyttelyn, ruokinnan, kaikki. Sairasta lasta olemme hoitaneet yhdessä vuoroissa; kun toinen väsyy, toinen ottaa kopin. Nukuimme vuorotellen, vaikka mies kävi töissä kun hoidin lasta kotona. Viikonloppuisin molemmat sai nukkua toisena aamuna pitkään, mies on vienyt lasta puistoihin ja harrastuksiin, hoitanut lapsen hoitoon ja kouluun liittyviä asioita jopa enemmän kuin minä ym. Kaiken olen ottanut jotenkin itsestäänselvyytenä, koska onhan lapsi yhtä lailla meidän molempien. Hirmu kurja lukea että mies on yksi lapsi lisää hoidettavana.

Vierailija
235/331 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas tätä samaa. Uhriudutaan ja tehdään kaikki ja raivotaan oman pään sisällä. Miksi helvet issä te naiset suostutte katselemaan sekuntiakaan tuollaista moukkamaista käytöstä? Mies töissä, sinä lasten hoitaja. Kotityöt ja ruuanlaitto menee edelleen puoliksi. Lopettakaa nyt herran jestas tuollainen passaaminen. Myös äideille kuuluu vapaa aikaa ja omia juttuja! Lasten hoitaminen kotona on ihan täyttä työtä ja pitkään uraa tehneenä voin sanoa, etten koskaan ikinä milloinkaan burn outin partaallakaan kokenut työtäni raskaammaksi kuin kotona lasten hoitaminen. 

Hyvät naiset niitä on olemassa sellaisiakin miehiä, jotka oma-aloitteisesti hoitaa yöt jotta äiti saa toipua synnytyksestä ja nukkua. Sellaisia, jotka vaihtaa kaikki kakkavaipat etätöiden ohessa koska omien sanojensa mukaan se on vähintä mitä hän voi tehdä. Sellaisia, jotka tuo asiakaskäynnin jälkeen ruokaa kotiin ettei tarvitse kokata ja siivoaa töiden jälkeen koko kämpän koska "sulla on kuitenkin taas ollut kädet täynnä noiden kanssa". Ja vielä kirsikkana töiden jälkeen: mä vien nyt noi ulos tädille tai puistoon jotta sä saat levätä ja tehdä omia juttuja. 

Älkää naiset tyytykö ja älkää olko äitejä miehillenne!

N33

Okei, onko tuo 33 syntymävuotesi vai ikäsi? Koska pitkää työuraa ei ainakaan 33-vuotias ole ehtinyt tehdä.

Se, että on olemassa kunnollisiakin miehiä, ei oikeastaan auta tässä keskustelussa. Koska miestä ei voi muuttaa kunnolliseksi sormi napsauttamalla. Ja kunnollisestakin miehestä saattaa sattumusten kautta tulla vaikka masentunut tai muuten sairas.

Ap:n pitäisi pelata näillä korteilla: mies ei tee juuri mitään, keskustelu ei auta, lapsia on 2, ap:lle tämä on hänen ainoa elämänsä, mennyttä ei voi muuttaa, tehtyjä valintoja ei voi perua.

höpö höpö kyllä 13 vuotta finanssialalla on jo ura. Pointti kunnollisista miehistä sitä varten, että vaihtamalla paranee. Ei ole niin vaikeaa. 

Vierailija
236/331 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi että sitä osaa arvostaa imaamiestää kun lukee tällaisia ketjuja! Ei hän ehkä aina muista merkkipäiviä hienoin latvoin, mutta ikinä, ikinä ei ole vältellyt vastuuta lapsesta, vaan tekee vähintään yhtä paljon kuin minä. Ja todella arvosti sitä työtä mitä minä tein kotona lapsen kanssa. Alusta asti laitoin vauvan miehen syliin ja pyysin että opettelee vaipan vaihdon, hyssyttelyn, ruokinnan, kaikki. Sairasta lasta olemme hoitaneet yhdessä vuoroissa; kun toinen väsyy, toinen ottaa kopin. Nukuimme vuorotellen, vaikka mies kävi töissä kun hoidin lasta kotona. Viikonloppuisin molemmat sai nukkua toisena aamuna pitkään, mies on vienyt lasta puistoihin ja harrastuksiin, hoitanut lapsen hoitoon ja kouluun liittyviä asioita jopa enemmän kuin minä ym. Kaiken olen ottanut jotenkin itsestäänselvyytenä, koska onhan lapsi yhtä lailla meidän molempien. Hirmu kurja lukea että mies on yksi lapsi lisää hoidettavana.

Kiva kuulla että sinä olet onnellinen. Minulla oli tuollainen lapsinainen, eikä se todellakaan ollut mukavaa. Nyt olen uudessa suhteessa ja kaikki pelaa hienosti yhteen yhteisen hyvän eteen, eikä kumpikaan uhriudu vaan tehdään tahoillamme se mikä on milloinkin tarpeen.

Vierailija
237/331 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin:

- pyysin, että mies nostaa pyykit koneesta: nosti pyykit koneesta (yhtenä möykkynä, ei ripustanut mitenkään kunnolla kuivamaan). NOK

- pyysin, että mies vie keittiöstä rosket: mies vei roskat keittiöstä (eteiseen, josta koira repi ne auki). NOK

- pyysin, että mies käy kaupassa: mies kävi kaupassa (ei ostanut mitään). NOK.[/quote]

miksi otit kehitysvammaisen miehen? -eri [/quote]

Koska kehitysvammaista ei erota päältä katsomalla. Autismin kirjon ihmiset eivät tiedä, että kaupasta pitää ostaa jotain, ei vain käydä siellä, jos ei sitä erikseen sanota. Tämä piirre ihmisessä tulee esiin silloin, kun tarvittaisiin oma-aloitteisuutta, ei välttämättä sitä ennen. Kusipäät ovat sitten vielä erikseen, niitäkään ei erota normaaleista ihmisistä ennen kuin on myöhäistä. Esimerkeistä ei voi päätellä, kummasta on kyse, kehitysvammasta vai kusipäisyydestä.

Vierailija
238/331 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin:

- pyysin, että mies nostaa pyykit koneesta: nosti pyykit koneesta (yhtenä möykkynä, ei ripustanut mitenkään kunnolla kuivamaan). NOK

- pyysin, että mies vie keittiöstä rosket: mies vei roskat keittiöstä (eteiseen, josta koira repi ne auki). NOK

- pyysin, että mies käy kaupassa: mies kävi kaupassa (ei ostanut mitään). NOK.

miksi otit kehitysvammaisen miehen? -eri 

Koska kehitysvammaista ei erota päältä katsomalla. Autismin kirjon ihmiset eivät tiedä, että kaupasta pitää ostaa jotain, ei vain käydä siellä, jos ei sitä erikseen sanota. Tämä piirre ihmisessä tulee esiin silloin, kun tarvittaisiin oma-aloitteisuutta, ei välttämättä sitä ennen. Kusipäät ovat sitten vielä erikseen, niitäkään ei erota normaaleista ihmisistä ennen kuin on myöhäistä. Esimerkeistä ei voi päätellä, kummasta on kyse, kehitysvammasta vai kusipäisyydestä. Ei se ole mitenkään häpeällistä että valitsit kumppanin päin persettä, minäkin haksahdin joskus naiseen joka vain nalkutti kaikesta. Esim, ei tajunnut että pyykinkuivaustelineen tarkoitus on auttaa pyykin kuivauksessa, ei olla mikään näyttely esine, mihin pitää asetella ne pyykit suurta huolellisuutta käyttäen. Se mikä tässä on häpeällistä, on elää aina vaan sen kumppanin kanssa ja valittaa omaa kohtaloaan. Sivusta

Vierailija
239/331 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taaperoikäisellä ei vielä ole oikeaa isää (tai äitiäkään), joten nyt on erinomainen aika erota. Jos vain mahdollista, varmista että mies pysyy poissa teidän elämästänne kokonaan. Lapset tarvitsevat oikeita ihmissuhteita, ei mitään väkisin väännettyjä mukasuhteita jonkun kelvottoman siittäjän kanssa. Ja jos miehelle on kerran noin vaikeaa ymmärtää miten arki toimii, niin ei se siitä paranekaan. 

Vierailija
240/331 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taaperoikäisellä ei vielä ole oikeaa isää (tai äitiäkään), joten nyt on erinomainen aika erota. Jos vain mahdollista, varmista että mies pysyy poissa teidän elämästänne kokonaan. Lapset tarvitsevat oikeita ihmissuhteita, ei mitään väkisin väännettyjä mukasuhteita jonkun kelvottoman siittäjän kanssa. Ja jos miehelle on kerran noin vaikeaa ymmärtää miten arki toimii, niin ei se siitä paranekaan. 

Älä missään tapauksessa tee näin, ap! Pilaat lastesi elämän, ja katkeroidut yh:na. Joku tuossa aiemmin kirjoitti oikein fiksusti, että miehesi varmasti ottaa lisää vastuuta lastenhoidosta, kun nämä hiukan varttuvat. Monet miehet kokevat vaikeaksi vuorovaikutuksen hyvin primitiivisellä tasolla, jollaista vauvanhoita väistämättä on. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan