Voiko lapsille varata koko kesäksi päivähoitoa?
Otsikossa kysymys, lomapäiviä tietenkin tulisi ja pari reissua, mutta en osaa sanoa vielä milloin. Olen opiskelija ja teen kesällä keikkatöitä. Päiväkodissa tivaavat, että minun on pakko ilmoittaa väh. kaksi lomaviikkoa henkilöstön lomien vuoksi. Kotiin tulleessa lipareessa vaan luki, että varatusta ja käyttämättä jätetystä paikasta peritään puolet lapsen kuukausimaksusta mikä on minulle ihan ok, maksua kertyisi huimat alle 30e. Valitsen mieluummin sen vaihtoehdon, mutta päiväkodin tädeille se tuntuu olevan hirveä ongelma. Miten muissa päiväkodeissa?
Kommentit (3)
Joo, kyllähän sen päiväkodin pitää olla kolmella kympillä päivystämässä, jos kersasi sattuisivat vaikka heinäkuussa tarvitsemaan hoitoa, vaikka kaikki muut ovat lomalla.
Jos sinulla on sopimus, sinulla on sopimus.
Heidän järjestelynsä ovat heidän ongelmansa.
Lapsen kannalta kyllä se kesä erilaisissa tilapäisjärjestelyissä jne ei ole välttämättä kovin kiva.
Oon just valmistuva opiskelija ja viime kesän lapseni oli pk.ssa koko kesän kun olin töissä. Nyttenkin on kesän kokonaan. Ei kukaan ole uhunut mistään 2 viikon lomasta. Toki olen nyt opiskeluaikoina hakenut yllensä jo 15.00 ja vien vasta kasiin ja on yksittäisiä päiviä lomalla kun joku reissu. Viime viikolla lomaa 4 päivää. Ehkä sitten elokuussa viikon lomalla jos työni ei jatku.