Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vapaaehtoinen lapsettomuus aiheuttaa niin paljon raivoa joillakin?

Velallinen vela
17.05.2021 |

Olen huomannut deittipalstoilla ja Tinderissä että se että minulla ei ole lapsia ja haen miestä jolla ei myöskään ole lapsia, aiheuttaa välillä ihan järjetöntä raivoa.
Miksi?

Ei, en vihaa lapsia. Minulla on kummilapsia. Olen hoitanut sisarustenja ystävien lapsia. En vain ole koskaan halunnut omia lapsia. Enkä halua.
Ja kumppanin haluan olevan lapseton myös. Haluan kahden aikuisen suhteen.

Ja kyllä, vaikka lapset olisivat aikuisia jo, on mies silti isä ja siten hänen ykkösasiansa ovat toki lapset ja niiden mahdolliset tarpeet, vaikka olisivat aikusiia.
Olen treffaillut muutamia miehiä joilla lähes aikusiia tai aikuisia lapsia ja aina välillä tuli tilanteita, joissa lapsen tarve apuun tai tukeen menee ykköseksi. Niin pitääkin mennä, tietenkin, en voisi kunnioittaa välinpitämätöntä tai renttua isää enkä sellaista kumppaniksi halua. Mutta huomasin että se ei vaan ole mun juttu, jälkikasvua omaava kumppani siis.

Ei ole yksi eikä kaksi kertaa kun "lapsellinen" mies on alkanut raivota minulle kun olen kertonut että etsin vain lapsetonta kumppania. Kerron tämä toki jo profiilissa mutta ei kai niitä monikaan lue..

Mutta ällistyttää se suuttumuksen määrä :O
Miksi se, että en halua jälkikasvua itse enkä jälkikasvua omaavaa miestä, koetaan henkilökohtaiseksi loukkaukseksi miehen taholta?
Olen satavarma että heille löytyy ottajia muistakin kuin minusta, joten tuo kiukuttelu ("tekeekö lapset miehen jotenkin kelpaamattomaksi??") on käsittämätöntä.

Tälläkin palstallahan on yllättävän paljon välillä raivoisia kommentteja "veloja" kohtaan ja kiinnostaisi tietää MIKSI vapaaehtoinen lapsettomuus aiheuttaa aggressiota joissakin näin paljon? (Okei, onhan täälllä v**tuilua myös yyhoita kohtaan eli ehkä naisvihaa sitten?)

Kommentit (541)

Vierailija
281/541 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KAIKKI velanaiset katuvat viimeistään viisikymppisenä sitä ettei tullut lapsia hankittua/yksikään mies ei kelvannut.

Tunnen ehkä sata tuollaista. Joka ikinen käynyt terapiassa tuon asian kanssa. Muutama läpikäynyt psykoosinkin.

Juu ihan varmasti tunnet ja tiedät suomen kaikki vela naiset 😂 Itse olen 58 ja tiennyt aina etteivät lapset ole millään tavoin minun juttuni, työkaverit kertovat touhuistaan lastenlasten kanssa ja salaa olen erittäin tyyytyväinen että olen siltäkin välttynyt, joku ehkä sitten kuvittelee myhäilyn katkeruudeksi 😉

Vierailija
282/541 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole olemassa normaalia ihmistä, jota toisen vapaaehtoinen lapsettomuus raivostuttaisi.

Se raivo on omaa kuvitelmaasi. Ehkä sinun kannattaisi tutustua näihin normaaleihin ihmisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/541 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomat käyttävät kaiken se energiansa huvisaastuttamiseen. Rällätään autoilla ja moottoripyörillä, matkustellaan, hankitaan koiria yms yms.

Lapsen hankkiminen on ekoteko.

Huono provo, pässi!

Vierailija
284/541 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai raivoaa. Mikä on raivoamista?Konkreettisia esimerkkejä kaipaa nyt. Mun on hyvin vaikea uskoa että kukaan ”raivoaa” yhtään mitään, ellet sitten ilmaise veluuttasi alatyylisesti tai aggressiivisesti.

Vierailija
285/541 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Velallinen vela kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tee jatkossa niin, että vaan huomioit sitten ne lapsettomat miehet, jotka ottavat sinuun yhteyttä deittipalstoilla? Sinun ei tarvitse tehdä numeroa siitä, että et halua miestä, jolla on lapsia. Joskin varmaan pienemmästä joukosta pääset miestä sitten valkkaamaan.

Mutta ymmärrän, että se herättää yhtä paljon tunteita kuin se, jos 40+ mies ilmoittaa, että vain lapseton nainen kelpaa hänelle.

Minähän ohitankin kaikki "lapselliset" profiilit (jos se tieto siellä on).

Joskushan se ei ole siellä, joten jos mies ei lue profiiliani, saattaa tulla yllätyksenä hänelle mitä haen ja mitä en.

Eli en koskaan itse swaippaa oikealle lapsellista miestä enkä ota yhteyttä deittipalstalla mieheen jolla lapsia on. Nämä yhteydenotot tulevat siis joko miehiltä, jotka eivät lue profiilia tai välitä siitä tai sitten mätseinä ne joiden profiilissa lapsellisuus ei ole käynyt ilmi.

Ei mielestäni sun tarvi olla suora asioissa tuolloinkaan.

Minua ei haittaisi, jos miehellä on lapsia. Mutta jos mies ei profiilissaan tuo asiaa esiin tai tuo asiaa esiin nopeasti, en pysty myöskään sellaista miestä arvostamaan. Koska minäkin kunnioitan sitä, että vanhemmalle lapset on aina tärkeimpiä. Se antaa todella omituisen kuvan, että ei kerro, että on lapsia.

Sitten jos tulee yhteydenotto, josta en ymmärrä, miksi mies on ottanut yhteyttä tai vaikuttaa siltä, ettei ole lukenut mitään profiilista, niin eipä sellainenkaan mene jatkoon.

On hyvin turhauttavaa, kun joku hukkaa aikaasi, mutta näinhän se vain menee. Kaikki ei ajattele.

Sinä etsit täydellisyyttä ja muut vain hukkaavat aikaasi. Nyh nyh.

Kyllähän se iskee egoon, kun huomaa, että joku muu pitää vajaavaisena, kun on lapsia ja ei ole ihmisenä edes sen toisen ajan arvoinen, koska ryhtyi isäksi (tai äidiksi). On vaan jonkun itseään tärkeänä pitävän henkilön ajantuhlaaja.

Muut ajattelevat, mutta eivät koe olevansa vääränlaisia ihmisiä siltikään, vaikka jossain tuolla maailmalla liikkuukin ihminen heidän geeneillään.

Deittisivut ovat täynnä sinunlaisia, turhautuneita, vaatimukset muille vaan vaihtelevat. Kenelle kelpaa vain akateeminen, toiselle vain laihat, kolmannelle vain nuoret ja rikkaat, neljännelle kauniit jne.

Luonteella ja ihmisellä ei niin väliä, koska deittimarkkinat ovat kuin karkkikauppa. Vain oma "täydellinen" on oman ajan arvoista, muu on turhaa ja ajantuhlausta.

Mutta eikö se ollut parempi yksin kuin "väärän" kanssa? Mikä onni, koska deittisivut alkavat olla täynnä vääränlaisia ihmisiä. Kaikissa kun tahtoo olla aina joku "virhe".

Vierailija
286/541 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johtuaikohan ehkä siitä, että olet itsekäs ja haluat olla se ainoa elämässä? Mä kiertäisin kaukaa, jos jo aikuiset lapset ärsyttäisi. Kertoo aika paljon sinusta ja siitä miten olisit riippuva ja kyttääjä parisuhteessa. Valittaisit aina, jos mies olisi jonkun muun seurassa. Sä saat olla vela, mutta ethän sä voi sitä muilta vaatia. Sama kun vaatisit miestä olemaan ystävätön, äiditön ja sukuun kuulumaton.

Minäkin mietin, mikä tässä on se suurin ongelma. Onko ap:lla sitten kokemusta tilanteista, joissa suunnitelmia muutetaan nopeasti tai perutaan kokonaan, koska lapsi menee etusijalle?

En tiedä ap:sta mutta minulla on kokemusta. Lapsen äiti keksi aina keinoja miten miehen saisi kiristettyä lapsen takia. Eipä siinä mitään, minusta isän velvollisuus on hoitaa omaa lastaan mutten tahdo olla itse sen lapsen hoitaja silloin. Oli vaan helmpompi jättää heidät ja jatkaa omaa elämääni, ilman lapsellista miestä. Koin myös että mies käytti minua lapsetonta hyväkseen siinä asiassa, eli ei mitenkään hyvä asetelma minusta. Jos joku muu huolii niin hyvä niin, minä en huolinut.

Vierailija
287/541 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tee jatkossa niin, että vaan huomioit sitten ne lapsettomat miehet, jotka ottavat sinuun yhteyttä deittipalstoilla? Sinun ei tarvitse tehdä numeroa siitä, että et halua miestä, jolla on lapsia. Joskin varmaan pienemmästä joukosta pääset miestä sitten valkkaamaan.

Mutta ymmärrän, että se herättää yhtä paljon tunteita kuin se, jos 40+ mies ilmoittaa, että vain lapseton nainen kelpaa hänelle.

Joskushan se ei ole siellä, joten jos mies ei lue profiiliani, saattaa tulla yllätyksenä hänelle mitä haen ja mitä en.

Eli en koskaan itse swaippaa oikealle lapsellista miestä enkä ota yhteyttä deittipalstalla mieheen jolla lapsia on. Nämä yhteydenotot tulevat siis joko miehiltä, jotka eivät lue profiilia tai välitä siitä tai sitten mätseinä ne joiden profiilissa lapsellisuus ei ole käynyt ilmi.

Minua ei haittaisi, jos miehellä on lapsia. Mutta jos mies ei profiilissaan tuo asiaa esiin tai tuo asiaa esiin nopeasti, en pysty myöskään sellaista miestä arvostamaan. Koska minäkin kunnioitan sitä, että vanhemmalle lapset on aina tärkeimpiä. Se antaa todella omituisen kuvan, että ei kerro, että on lapsia.

Sitten jos tulee yhteydenotto, josta en ymmärrä, miksi mies on ottanut yhteyttä tai vaikuttaa siltä, ettei ole lukenut mitään profiilista, niin eipä sellainenkaan mene jatkoon.

On hyvin turhauttavaa, kun joku hukkaa aikaasi, mutta näinhän se vain menee. Kaikki ei ajattele.

Kyllähän se iskee egoon, kun huomaa, että joku muu pitää vajaavaisena, kun on lapsia ja ei ole ihmisenä edes sen toisen ajan arvoinen, koska ryhtyi isäksi (tai äidiksi). On vaan jonkun itseään tärkeänä pitävän henkilön ajantuhlaaja.

Muut ajattelevat, mutta eivät koe olevansa vääränlaisia ihmisiä siltikään, vaikka jossain tuolla maailmalla liikkuukin ihminen heidän geeneillään.

Deittisivut ovat täynnä sinunlaisia, turhautuneita, vaatimukset muille vaan vaihtelevat. Kenelle kelpaa vain akateeminen, toiselle vain laihat, kolmannelle vain nuoret ja rikkaat, neljännelle kauniit jne.

Luonteella ja ihmisellä ei niin väliä, koska deittimarkkinat ovat kuin karkkikauppa. Vain oma "täydellinen" on oman ajan arvoista, muu on turhaa ja ajantuhlausta.

Mutta eikö se ollut parempi yksin kuin "väärän" kanssa? Mikä onni, koska deittisivut alkavat olla täynnä vääränlaisia ihmisiä. Kaikissa kun tahtoo olla aina joku "virhe".

Miten jollain voi mennä noin tunteisiin se, että ihmisillä on erilaisia kriteerejä ja preferenssejä parinvalinnassaan? Se ettei halua lisääntynyttä ihmistä kumppanikseen ei tarkoita ettei kelpuuttaisi ketään. Eikä sekään kyllä kuuluisi sinulle vaikka kriteerejä olisi tuhat lisää.

Lapsellisuus on tosi iso asia, myös silloin kun lapset ovat jo aikuisia. Omasta puolestani voin sanoa että kumppanin tulevat lapsenlapset olisivat silloin se suurin riski.

Kenenkään ei tarvitse kelpuuttaa minua suhteeseen koska olen vela, eikä minun tarvitse kelpuuttaa ketään. Ei lapsellista eikä lapsetonta. Jälkimmäistä en huolisi ikinä, ja minulle on täysin ok etten kelpaisi sille lapselliselle.

En ymmärrä mikä siinä ärsyttää että kaikki eivät halua suhteiltaan samoja asioita kuin sinä, tai ole valmis samanlaisiin kompromisseihin.

Vierailija
288/541 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

288 korjaa; siis ensimmäistä en huolisi ikinä.

Vierailija
289/541 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en ole vajonnut niin alas, että oisin pärstäkuvani laittanut mihinkään Tinderiin , enkä myöskään pitäisi siitä , että miehellä on lapsia olen ystävälle sanonutkin , minä olisin varmaan ilkeä äitipuoli , kuten Lumikki Sadussa, sitten ystäväni sanoi, ei , et olisi , en kyllä pitäisi olla mikään äitipuoli kun itsekkin halusn mieluiten omia.

Eikä mikään Instagram tai Facebook kiinnosta myöskään , kun pyöri telkus , että Napakymppi , niin eräs tuttavani ehdotti, että mee Napakymppiin sanoin jyrkästi, että " Ei"

Vierailija
290/541 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy todella vihata sitä elämää lastensa kanssa, kun jaksaa noin veloja haukkua.

Taustalla lienee katumus: on tehty lapsia, eikä se elämä sitten ollutkaan toivottua idylliä. Ja vikahan on tietenkin niiden, jotka saman ansan ovat välttäneet.

Sanoisin pikemmin, että kyseessä on vastareaktio siihen velojen erittäin halveksivaan asenteeseen, joka monella heistä on sekä lapsia, että lapsia saaneita kohtaan.

Kaikessa tulee esille kuinka kauheina näitä ihmisiä pidetään. Kuinka itsekäs muka on, kun yrittää pitää lomansa, ettei lapsen täydy olla yksin kotona kesällä tai hoidossa vuoden ympäri, koska velalle kelpaa vain 1.7-30.7. Miksei velat pyydä kansanedustajia muuttamaan lasten lomia toukokuussa? Silloin vanhemmat ottaisivat lomansa toukokuulle ja velat saisivat aina heinäkuun itselleen.

Sinkkuvelat ovat minäkeskeisiä. Perheelliset eivät voi olla sitä. Vaikka sinkkuvelat niin kuvittelevat. Lapsien kanssa on soviteltava monien elämät ja toiveet yhteen. Velat vain kuvittelevat ettei työpaikalla kuulu huomioida muuta kun työpaikan asiat. Mutta työpaikka ei ole irtioleva osaa perheellisten ihmisten elämää, joka ei liity muuhun mitenkään. Velalle työpaikka ja hän itse voi olla keskipiste. Perheelliselle se ei onnistu koskaan.

Vierailija
291/541 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy todella vihata sitä elämää lastensa kanssa, kun jaksaa noin veloja haukkua.

Taustalla lienee katumus: on tehty lapsia, eikä se elämä sitten ollutkaan toivottua idylliä. Ja vikahan on tietenkin niiden, jotka saman ansan ovat välttäneet.

Sanoisin pikemmin, että kyseessä on vastareaktio siihen velojen erittäin halveksivaan asenteeseen, joka monella heistä on sekä lapsia, että lapsia saaneita kohtaan.

Kaikessa tulee esille kuinka kauheina näitä ihmisiä pidetään. Kuinka itsekäs muka on, kun yrittää pitää lomansa, ettei lapsen täydy olla yksin kotona kesällä tai hoidossa vuoden ympäri, koska velalle kelpaa vain 1.7-30.7. Miksei velat pyydä kansanedustajia muuttamaan lasten lomia toukokuussa? Silloin vanhemmat ottaisivat lomansa toukokuulle ja velat saisivat aina heinäkuun itselleen.

Sinkkuvelat ovat minäkeskeisiä. Perheelliset eivät voi olla sitä. Vaikka sinkkuvelat niin kuvittelevat. Lapsien kanssa on soviteltava monien elämät ja toiveet yhteen. Velat vain kuvittelevat ettei työpaikalla kuulu huomioida muuta kun työpaikan asiat. Mutta työpaikka ei ole irtioleva osaa perheellisten ihmisten elämää, joka ei liity muuhun mitenkään. Velalle työpaikka ja hän itse voi olla keskipiste. Perheelliselle se ei onnistu koskaan.

Miksi se on väärin että vela haluaa lomansa heinäkuulle, mutta se on oikein kun lapsellinen haluaa?

Mene itseesi. Et voi tosissasi väittää että lapsellinen ihminen ei ole itsekäs ajaessaan omien jälkeläistensä etua. Mikään ei ole itsekkäämpää kuin omien geenien palvominen.

Vierailija
292/541 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomat käyttävät kaiken sen energiansa huvisaastuttamiseen. Rällätään autoilla ja moottoripyörillä, matkustellaan, hankitaan koiria yms yms.

Lapsen hankkiminen on ekoteko.

Juuri näin. Voin lyödä vetoa, että meidän perheen ekologinen jälki on huomattavasti pienempi kuin monen lapsettoman.

Ja minä olen lähes varma, että minun ekojälkeni on pienempi kuin kuin sinun. Olen perheetön, kuljen julkisilla, en paljon matkustele, ei lemmikkejä, lähes kasvisruokaa, ei omakotitaloa jne.

Vierailija
293/541 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin keskustelussa tulee asiattomien kommenttien muodossa harvinaisen selväksi, että monia mammoja kaduttaa oma valintansa ja harmitus puretaan sitten veloihin mitä lapsellisimmilla tavoilla. Surullista.

Näytä yksi?

Vierailija
294/541 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin keskustelussa tulee asiattomien kommenttien muodossa harvinaisen selväksi, että monia mammoja kaduttaa oma valintansa ja harmitus puretaan sitten veloihin mitä lapsellisimmilla tavoilla. Surullista.

Näytä yksi?

On täällä tää yksi lapsellinen räkyttäjä, mutta loput on kyllä veloja. Antaa heidän jauhaa siitä miten lapselliset ovat onnettomia, koska mikäli he myöntäisivät, että onnellisuus ja tyytyväisyys ei liity lapsiin, heidän maailmankuvansa hajoaisi. Onnettomampi on se, joka itsensä ylentää.

Vierailija
295/541 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten jollain voi mennä noin tunteisiin se, että ihmisillä on erilaisia kriteerejä ja preferenssejä parinvalinnassaan? Se ettei halua lisääntynyttä ihmistä kumppanikseen ei tarkoita ettei kelpuuttaisi ketään. Eikä sekään kyllä kuuluisi sinulle vaikka kriteerejä olisi tuhat lisää.

Lapsellisuus on tosi iso asia, myös silloin kun lapset ovat jo aikuisia. Omasta puolestani voin sanoa että kumppanin tulevat lapsenlapset olisivat silloin se suurin riski.

Kenenkään ei tarvitse kelpuuttaa minua suhteeseen koska olen vela, eikä minun tarvitse kelpuuttaa ketään. Ei lapsellista eikä lapsetonta. Jälkimmäistä en huolisi ikinä, ja minulle on täysin ok etten kelpaisi sille lapselliselle.

En ymmärrä mikä siinä ärsyttää että kaikki eivät halua suhteiltaan samoja asioita kuin sinä, tai ole valmis samanlaisiin kompromisseihin.

Minulla ei mennyt tunteisiin, kerron vaan miten näen asian. Mutta sinulla selkeästi meni.

Ei minua ärsytä yhtään vaikka sinulla olisi miljoona kriteeriä. Kerron vaan miltä toisista saattaa tuntua, kun muut kertovat heille ettei he kelpaa sellaisinaan kuin ovat. Kun se mitä he itse ovat, on jotain mitä muut näkevät kompromissaamisena tai tyytymisenä.

Kai itsekin kokisit sen loukkaavana, kun sinulle tehtäisiin selväksi, että et edes ajanarvoinen ja tuhlaat vain toisen elämää ottamalla jopa yhteyttä? Koska on suuri riski, että henkilön elämässä on muitakin tärkeitä ihmisiä hänelle, kuin sinä.

Joku saattaisi laittaa ehdoiksi, että vain orvot kelpaavat. Elossa olevat vanhemmat ovat häiritsevä asia puolisossa. Jos he ovat vielä elossa, tuhlaat tämän toisen aikaa ottamalla yhteyttä. Riskitekijä, koska joudut ehkä pitämään huolta heistä myöhemmin.

Mitä enemmän ajattelen sitä itsekkäämpinä velat alkavat näyttämään. Mutta kuten sanoin ei minua ärsytä. En ole deittipalstoilla, eikä asia kosketa minua. Kunhan pohdin asiaa ulkopuolisena ja mahdollisia syitä.

Se on selvä ettei moni ole sinua kelpuuttanut. Et olisi deittisivuilla etsimässä, jos kaikki ihanat täydelliset ihmiset olisivat sen tehneet.

Vierailija
296/541 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkansa. Minä joustin aina loma-aikoina koska ymmärsin että lapsellisille oli tärkeää esim viettää hiihtolomaviikko lastensa kanssa. Minä tein töitä silloin oikein mielelläni, oli nimittäin hiljainen viikko. Eniten asetelmassa turhautti se että kun itselläni oli lomaa kukaan lapsellisista ei voinut sijaistaa mun hommissa. Sama kesälomien suhteen, minä joustin lapselliset eivät. 

Onneksi vaihdoin toiseen työpaikkaan ja nyt homma pelaa, perheellisiä täällä ei ole montaa ja hekin ymmärtävät pitää perhettä ja työpaikkaa eri asioina eivätkä narise työaikana lapsistaan.

Vierailija
297/541 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näytä yksi?

On täällä tää yksi lapsellinen räkyttäjä, mutta loput on kyllä veloja. Antaa heidän jauhaa siitä miten lapselliset ovat onnettomia, koska mikäli he myöntäisivät, että onnellisuus ja tyytyväisyys ei liity lapsiin, heidän maailmankuvansa hajoaisi. Onnettomampi on se, joka itsensä ylentää.

Se on just näin. Vela rakentaa maailmankuvansa niin, että he ovat onnellisia, koska ovat päättäneet olla lapsettomia. Mikäli joku perheen perustanut on onnellinen, on se heidän mielestään piikki heille ja sen on pakko olla valhe. Lapselliset eivät määritä elämäänsä lapsen kautta, velat kyllä. Heidän ajatusmaailmassaan se lapsi on kaiken pahan alku, joten he kuvittelevat, että lapsellinen ei voi elää ihan samoin kuin he lasten kanssa. Onhan se naurettava ajatus, mutta sallittakoon se heille.

Vierailija
298/541 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se on väärin että vela haluaa lomansa heinäkuulle, mutta se on oikein kun lapsellinen haluaa?

Mene itseesi. Et voi tosissasi väittää että lapsellinen ihminen ei ole itsekäs ajaessaan omien jälkeläistensä etua. Mikään ei ole itsekkäämpää kuin omien geenien palvominen.

Kuka niitä palvoo? Mutta elämän realiteetit on otettava huomioon. On se sitten koira, jonka takia ei voi jäädä ylitöihin tai lapset joille on järjestettävä kesäksi hoito. Vela haluaa lomansa heinäkuulle, koska hän haluaa sen itselleen. Lapsellinen, koska hänen on jotenkin saatava järjestettyä lapsilleen hoito. Etkö näe eroa?

Vierailija
299/541 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiertävä lomalista on paras, toki silloinkin muutama lapsellinen yrittää vikistä vaihtamaan lomaa kun minulla on heinäkuu vuorossa, juu ei, en vaihda.

Vierailija
300/541 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy todella vihata elämää, jos jaksaa noin toisten ihmisten valintoja ja elämää yrittää arvottaa. Taustalla liene kateus siitä, että lapsiperheissä eletään onnellista ja hyvää elämää, reissataan ja koetaan asioita vaikka se on sun mielestä mahdotonta. Ja vikahan on tietenkin niiden, jotka osaavat elää elämäänsä lapsien kanssa, kun sä et siihen olisi pystynyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan