Miksi vapaaehtoinen lapsettomuus aiheuttaa niin paljon raivoa joillakin?
Olen huomannut deittipalstoilla ja Tinderissä että se että minulla ei ole lapsia ja haen miestä jolla ei myöskään ole lapsia, aiheuttaa välillä ihan järjetöntä raivoa.
Miksi?
Ei, en vihaa lapsia. Minulla on kummilapsia. Olen hoitanut sisarustenja ystävien lapsia. En vain ole koskaan halunnut omia lapsia. Enkä halua.
Ja kumppanin haluan olevan lapseton myös. Haluan kahden aikuisen suhteen.
Ja kyllä, vaikka lapset olisivat aikuisia jo, on mies silti isä ja siten hänen ykkösasiansa ovat toki lapset ja niiden mahdolliset tarpeet, vaikka olisivat aikusiia.
Olen treffaillut muutamia miehiä joilla lähes aikusiia tai aikuisia lapsia ja aina välillä tuli tilanteita, joissa lapsen tarve apuun tai tukeen menee ykköseksi. Niin pitääkin mennä, tietenkin, en voisi kunnioittaa välinpitämätöntä tai renttua isää enkä sellaista kumppaniksi halua. Mutta huomasin että se ei vaan ole mun juttu, jälkikasvua omaava kumppani siis.
Ei ole yksi eikä kaksi kertaa kun "lapsellinen" mies on alkanut raivota minulle kun olen kertonut että etsin vain lapsetonta kumppania. Kerron tämä toki jo profiilissa mutta ei kai niitä monikaan lue..
Mutta ällistyttää se suuttumuksen määrä :O
Miksi se, että en halua jälkikasvua itse enkä jälkikasvua omaavaa miestä, koetaan henkilökohtaiseksi loukkaukseksi miehen taholta?
Olen satavarma että heille löytyy ottajia muistakin kuin minusta, joten tuo kiukuttelu ("tekeekö lapset miehen jotenkin kelpaamattomaksi??") on käsittämätöntä.
Tälläkin palstallahan on yllättävän paljon välillä raivoisia kommentteja "veloja" kohtaan ja kiinnostaisi tietää MIKSI vapaaehtoinen lapsettomuus aiheuttaa aggressiota joissakin näin paljon? (Okei, onhan täälllä v**tuilua myös yyhoita kohtaan eli ehkä naisvihaa sitten?)
Kommentit (541)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta Velat ovat osa luonnonvalintaa aivan samoin kun ovat homot ja lesbotkin. Kaikkien geenejä ei ole tarkoitettu jatkumaan ja on lopulta koko ihmiskunnan etu, että ne eivät jatku. Ihmiskunta on aina selvinnyt muutoksista ja vaikka Suomi ikuisesti hyvinvointiyhteiskuntana säilyisikään niin aina lopulta kasvaa se sukupolvi joka oppii elämään ilman niitäkin.
Kyllä. Mun yläkerrassa asuvalla n. 30-vuotiaalla työttömällä yh-äidillä on nyt 4 lasta (pienin on taaperoiässä). Lasun kautta kersoille on hankittu tukiperheitä, kun ei elämänhallinta vaikuta olevan ihan priimaa ja aiheuttavat rapussa jatkuvasti ongelmia kun niitä ei kukaan kasvata. Epäilen, että äidillä on lievä kehitysvamma tms, sillä ei varmasti pelaa täydellä pakalla. Löisin vaikka vetoa, että 2v sisään on tiineenä taas. Varsinainen geneettinen helmi tämä perhe. Ei se sisään roiskiminen vaadi korkeaa älykkyyttä tai muuta lahjakkuutta. Siihen pystyy suurin osa eläimistäkin.
Sun ulosantisi jo kertoo, että sun ÄO on alhaisempi kuin naapurisi. Varsinainen heneettinen helmi ja hyvin kasvatettu olet 🤦♀️
Taitaa olla naapurin mamma linjoilla. Mene katsomaan niiden lastesi perään välillä, ovat kuitenkin taas hajoittamassa jotain.
Voi kuule, onneksi en ole naapurisi. Sen verran olet kieroon kasvanut, että enpä haluaisi vastaasi tulla. Enkä mä, perheellinen muutenkaan asuisi opiskelija- tai tukiasunnossa.
Mä kieltämättä opiskelijana joudun vielä hetken näitä sosiaalitapauksia ja tulevia pikkurikollisia ja nistejä kestämään. Toivoisin kyllä, että voisin ko. perheen sinun naapuriisi lähettää asumaan, sillä varmasti sinulla riittäisi myötätuntoa ja ymmärrystä kun heidän ~7 ja 9 -vuotiaansa haistattelisi sulle ja sun lapsillesi v*ttua, h*orittelisi ja hajoittaisi lastesi leluja. Sä voit kauhistella siellä muumitalossa missä satut pesueesi kanssa majailemaan, mutta tekisi ihan hyvää sullekin nähdä vähän erilaisen perheen elämää läheltä.
Mielummin mä heitä katselisin kuin sua. Ei sun ole vaikeaa levittää haarojaan joka toiselle ja antaa ruikkia sisään, eläimetkin sen osaa, sen sijaan perheen kasvattaminen on naapurillesi varmasti vaikeaa.
No mutta oletpa sinä varsinainen Mammojen Mamma, kaikkien marttyyriäitien suojelupyhimys:D
Olet olevinasi muka jotenkin parempi, mutta ei tuo sun ulosantisi ole yhtään sen parempaa kuin munkaan, ainoa ero on se, että mä oikeasti tiedän sen henkilön ketä kritisoin ja mulla on hyvin konkreettiset syyt, sinä taas teet nettikommentoinnin perusteella analyyseja ja haukut ja dissaat ihmistä, jote et tunne ollenkaan ja hyökkäät henkilöön. Eli aika lapsellista ja ala-arvoista käytöstä harrastat sinäkin.
Joo, mitä naapuriin tulee, niin näyttäisi seperheen kavattaminen olevan mahdotonta, jos nyt edes yrittää. Mutta haarojen levittäminen ilmeisesti onnistuu. Mutta ehkäisyn käyttäminen sitten taas ei. Olen nähnyt vaikuttavampaa vanhemmuutta Avara luonto -ohjelmassa.
Vai johtuuko närkästyksesi kenties siitä, että kykenet samaistumaan kuvaukseeni naapuristani? Kai sä tiedät, että ehkäisy on keksitty? Ei ole pakko porsia joka laakin seurauksena, etenkin jos ei nykyistenkään kanssa enää pärjää.
Närkästykseni johtuu ihan vain sun lapsellisesta tavastasi puhua ja käyttää sairasta kieltä. Heti, kun vastaan käyttämällä sun sanoja, osoittaakseni miten naurettavia ne on, sä syytät mua hyökkäämisestä ja haukkumisesta. Sulla on paha olla, ymmärrän, mutta älä sentään muista puhu sen takia noin.
Mä vastasin sun viestiisi sinulle sillä kielellä, jolla sinä ensimmäisen kerran mulle kirjoitit. Jos haluat, että sinulle kohdistetaan asiallista kommentointia, niin sitten ei kannata aloittaa v*ttuilemalla. Jos aloittaa, niin sitten vastaan samaan sävyyn takaisin.
Mihinhän sä luulit vastanneesi? Sun sisään ruikkimisesi jne. kertoi kyllä sun käytöstavoista, niihin vastasin. Jos se nyt sit oli vittuilua sun mielestä, niin voi voi. En mä oleta sun ekan kommentin jälkeen asiallista kommentointia sulta, miten voisinkaan?
Anteeksi karkeuteni, mä oon vaan aina ajatellut, että kersoja tulee, kun mies ruiskii spermansa oikealla hetkellä sisään vaginaan. Mutta tämä oli selvästi liikaa noin puhtaalle mielelle. Miten sä sen ilmaisit? "Mies laski rakkaudeniemenensä sinun naiseutesi pyhätön syvimpään sopukkaan ja henkenne yhdistyi ja kasvatti sisälläsi täydellisen yhtymisen persehedelmän"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta Velat ovat osa luonnonvalintaa aivan samoin kun ovat homot ja lesbotkin. Kaikkien geenejä ei ole tarkoitettu jatkumaan ja on lopulta koko ihmiskunnan etu, että ne eivät jatku. Ihmiskunta on aina selvinnyt muutoksista ja vaikka Suomi ikuisesti hyvinvointiyhteiskuntana säilyisikään niin aina lopulta kasvaa se sukupolvi joka oppii elämään ilman niitäkin.
Kyllä. Mun yläkerrassa asuvalla n. 30-vuotiaalla työttömällä yh-äidillä on nyt 4 lasta (pienin on taaperoiässä). Lasun kautta kersoille on hankittu tukiperheitä, kun ei elämänhallinta vaikuta olevan ihan priimaa ja aiheuttavat rapussa jatkuvasti ongelmia kun niitä ei kukaan kasvata. Epäilen, että äidillä on lievä kehitysvamma tms, sillä ei varmasti pelaa täydellä pakalla. Löisin vaikka vetoa, että 2v sisään on tiineenä taas. Varsinainen geneettinen helmi tämä perhe. Ei se sisään roiskiminen vaadi korkeaa älykkyyttä tai muuta lahjakkuutta. Siihen pystyy suurin osa eläimistäkin.
Sun ulosantisi jo kertoo, että sun ÄO on alhaisempi kuin naapurisi. Varsinainen heneettinen helmi ja hyvin kasvatettu olet 🤦♀️
Taitaa olla naapurin mamma linjoilla. Mene katsomaan niiden lastesi perään välillä, ovat kuitenkin taas hajoittamassa jotain.
Voi kuule, onneksi en ole naapurisi. Sen verran olet kieroon kasvanut, että enpä haluaisi vastaasi tulla. Enkä mä, perheellinen muutenkaan asuisi opiskelija- tai tukiasunnossa.
Mä kieltämättä opiskelijana joudun vielä hetken näitä sosiaalitapauksia ja tulevia pikkurikollisia ja nistejä kestämään. Toivoisin kyllä, että voisin ko. perheen sinun naapuriisi lähettää asumaan, sillä varmasti sinulla riittäisi myötätuntoa ja ymmärrystä kun heidän ~7 ja 9 -vuotiaansa haistattelisi sulle ja sun lapsillesi v*ttua, h*orittelisi ja hajoittaisi lastesi leluja. Sä voit kauhistella siellä muumitalossa missä satut pesueesi kanssa majailemaan, mutta tekisi ihan hyvää sullekin nähdä vähän erilaisen perheen elämää läheltä.
Varmasti haistattelevat vähemmän kuin sinä. Edes täällä et osaa puhua normaalisti.
Ja sinäkö puhut näin normaalisti? Kun sanoin, että uskon naapurin naisella olevan kehitysvamman, tarkoitin sitä. Siis kehitysvammaisia on olemassa, ihan oikeasti. Ja uskon että naapurini on vähintäänkin rajatapaus tai omaa jonkun muun neurologisen poikkeaman.
Mutta sinä ilmoitat olevasi sitä mieltä, että minun ÄO:ni on matalampi kuin naapurini, vaikka et ole koskaan ko. ihmistä tavannut. Et tiedä koko perheestä mitään, etkä tiedä millaisten asioiden perusteella olen mielipiteeni tehnyt. Mutta sinä hyökkäät mun kimppuuni yhden aiempaan viestiin vastaavan kommentin perusteella. Eli aika huonoilla kantimilla on sinunkin kasvatuksesi. Mä en muuten ole haistatellut yhdessäkään viestissä. Enkä edes niille naapurin kersoille, vaikka heillä sellaista taipumusta on.
Mutta uskon, että tekstini liippasi nyt niin läheltä, että otit sen jostain syystä henkilökohtaisesti. Olet siis varmaan joku 4 lapsen yh-mamma, joka meuhkaa päivät AV:lla ja dissaa muita jotka täällä kirjoittaa.
😅 Mä puhun sun mällien heitoista ja poikimisesta, en kehitysvamma-sanasta. Sä vaan räkytät ja räkytät, ei voi olla huomaamatta sun ÄOsi olevan alhainen. Sun teksti ei voi liipata ketään läheltä, sen verran se on värittynyt sun pahalla ololla. Kyllä se siitä, kun jaksat nyt vaan pakertaa, kortistossa on sit hyvä valmistumisen jälkeen olla, niin on aikaa taas täällä räkyttää.
No mikään neropatti vaikuta olevan sinäkään. Se mun eka viesti oli vastaus aiempaan viestiin ja siitä sä aloitit sun tyhjänpäiväisen mussutuksesi. Ja loput viestit ovat olleet ihan sinun aloittamasi linjan mukaisia. Mutta hienoa huomata, että sä olet viitsinyt todistaa sen mun ensimmäisen viestin pointin: lasten tekeminen ei vaadi mitään erityislahjakkuutta, vaan vähän pösilömmätkin siinä usein onnistuu mainiosti.
Älä jaksa. Oli vastaus jollekin joo, mutta se mitä siinä sanoit ei siitä muuksi muutu. Ottaahan se koville, kun joku huomauttaa sun ulosantisi olevan todella lapsellista ja räkyttävää. Lasten tekeminen ei vaadi erityislahjakkuutta, niiden kasvattaminen vaatii. Jokainen voi sit päätellä sun vanhempien onnistumisen ihan itse.
Mutta huomaatko, että itse räksytät ihan yhtä paljon ja toimit siis ihan samoin kuten minä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsellisten pitäisi olla tyytyväisiä kun saavat valita kesäloma-aikansa ja velat jää sinne duuniin heidän puolestaan painamaan siksi aikaa kun on parhaat ulkoilukelit. Plus saahan sitä aina hyvällä syyllä jäädä kotiinkin kun lapsi sattuu vähän yskähtelemään.
No kerropa ratkaisuehdotus, miten asia hoidetaan niin, ettei perheellinen joudu hankalaan tilanteeseen? Toki lapsettomalla pitäisi olla oikeus lomaan keskellä kesää, mutta miten kohtuullisena pidät sitä, että äidillä loma on toukokuussa, isällä syyskuussa ja koko lasten loma-ajan vanhemmat ovat töissä? Entä miten inhimillisenä pidät sitä, ettei vanhempi voisi jäädä kotiin hoitamaan sairasta lasta?
Onneksi kaikki velat eivät ajattele noin, mutta te jotka ajattelette olette just niitä jotka leimaatte velat mulkuiksi. Onneksi olkoon.
Päätös tehdä lapsia on henkilökohtainen. Se ei ole työnantajan eikä työkavereiden ongelma. Sen aiheuttamien hankaluuksien ratkaisu on vanhempien ongelma. On vanhempien asia järjestellä lasten hoito, ja se on heidän hankaluutensa, ei muiden. Näitä asioita pitäisi miettiä jo ennen kuin ehkäisyä ollaan jättämässä pois, eikä vasta hups kun ekaluokan kesäloma on lähestymässä.
Ja tässä näemme taas henkilön, joka ei ajattele mitään muuta kuin itseään. Mäkin voisin sanoa, että mitä nillität, kun olet lapset jättänyt tekemättä ja näin ollen olet vapaa tekemään mun lomalla töitä. Mutta enhän mä saa sitä sanoa, kun sun valinta on oikea ja mun väärä. Tai jos haluat loman koska miesystäväsi lähtee ulkomaille, mä voisin vaan sanoa, että mitäs valitsit tän työn ja ton miehen, ei ole mun ongelma. Ihan jokainen ihminen ymmärtää lomien jaon oli siellä sit hoitoasiat tai jotkut muut syyt takana. Mutta eipä sitä voi vaatia tajuamaan, kun se oma vela-aate värittää koko maailmankuvan mustaksi. Onneksi et ole mun lähipiiriä, tollasta jaksa kukaan.
Ihan samalla lailla se ei ole työkavereiden ongelma milloin jonkun puolisolla on loma tai kellä on kesävasikka. Jokaisen lomatoiveet pitää ottaa huomioon yhtälailla, SYYSTÄ VÄLITTÄMÄTTÄ. Jos lomatoiveita ei voi kaikkia täyttää, pitää systeemin olla tasa-arvoinen ja lomat esim kiertävät. Ei niin että vanhemmilla on aina etuajo-oikeus.
Kaikkien tasa-arvoisuus on ainoa reilu peli, ja joka vaatii siitä poikkeamista koska lapset/puoliso/kesävasikka on se itsekäs, ei kukaan muu.
Minusta on hyvä ratkaisu, että loma pidetään ainakin kahdessa osassa, eikä niin että joku saa aina pelkästään heinäkuun ja toinen jonkun hikisen syyskuun. Silloin perheellinen saa ainakin pari viikkoa lomaa lasten ollessa lomalla ja muutkin ovat tyytyväisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielummin mä heitä katselisin kuin sua. Ei sun ole vaikeaa levittää haarojaan joka toiselle ja antaa ruikkia sisään, eläimetkin sen osaa, sen sijaan perheen kasvattaminen on naapurillesi varmasti vaikeaa.
No mutta oletpa sinä varsinainen Mammojen Mamma, kaikkien marttyyriäitien suojelupyhimys:D
Olet olevinasi muka jotenkin parempi, mutta ei tuo sun ulosantisi ole yhtään sen parempaa kuin munkaan, ainoa ero on se, että mä oikeasti tiedän sen henkilön ketä kritisoin ja mulla on hyvin konkreettiset syyt, sinä taas teet nettikommentoinnin perusteella analyyseja ja haukut ja dissaat ihmistä, jote et tunne ollenkaan ja hyökkäät henkilöön. Eli aika lapsellista ja ala-arvoista käytöstä harrastat sinäkin.
Joo, mitä naapuriin tulee, niin näyttäisi seperheen kavattaminen olevan mahdotonta, jos nyt edes yrittää. Mutta haarojen levittäminen ilmeisesti onnistuu. Mutta ehkäisyn käyttäminen sitten taas ei. Olen nähnyt vaikuttavampaa vanhemmuutta Avara luonto -ohjelmassa.
Vai johtuuko närkästyksesi kenties siitä, että kykenet samaistumaan kuvaukseeni naapuristani? Kai sä tiedät, että ehkäisy on keksitty? Ei ole pakko porsia joka laakin seurauksena, etenkin jos ei nykyistenkään kanssa enää pärjää.
Närkästykseni johtuu ihan vain sun lapsellisesta tavastasi puhua ja käyttää sairasta kieltä. Heti, kun vastaan käyttämällä sun sanoja, osoittaakseni miten naurettavia ne on, sä syytät mua hyökkäämisestä ja haukkumisesta. Sulla on paha olla, ymmärrän, mutta älä sentään muista puhu sen takia noin.
Mä vastasin sun viestiisi sinulle sillä kielellä, jolla sinä ensimmäisen kerran mulle kirjoitit. Jos haluat, että sinulle kohdistetaan asiallista kommentointia, niin sitten ei kannata aloittaa v*ttuilemalla. Jos aloittaa, niin sitten vastaan samaan sävyyn takaisin.
Mihinhän sä luulit vastanneesi? Sun sisään ruikkimisesi jne. kertoi kyllä sun käytöstavoista, niihin vastasin. Jos se nyt sit oli vittuilua sun mielestä, niin voi voi. En mä oleta sun ekan kommentin jälkeen asiallista kommentointia sulta, miten voisinkaan?
Anteeksi karkeuteni, mä oon vaan aina ajatellut, että kersoja tulee, kun mies ruiskii spermansa oikealla hetkellä sisään vaginaan. Mutta tämä oli selvästi liikaa noin puhtaalle mielelle. Miten sä sen ilmaisit? "Mies laski rakkaudeniemenensä sinun naiseutesi pyhätön syvimpään sopukkaan ja henkenne yhdistyi ja kasvatti sisälläsi täydellisen yhtymisen persehedelmän"?
Ihan näin sivusta seuranneena täytyy kyllä ihmetellä mikä sua vaivaa. Sulle ei kukaan ole edes aukonut ja sä vaan jatkat kierroksilla käyntiä ja tuota sun valitustasi. Tuli jo kaikille selväksi, että olet vela, vieläpä tosi onnellisen oloinen sellainen 🙄 Ehkä vaan hyvä, että asut opiskelija-asunnossa, et pääse niille perheessä eläville persehedelmille jakamaan tuota sun aggressiivista sanomaasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua v*tuttaa se, että ollaan muka ympäristön takia tekemättä lapsia :D
Sitten kuitenkin ajellaan polttomoottoriautolla, matkustellaan yms.
Ei hitto..
Vaikka vela ajelisi päivittäin autolla ympyrää, söisi joka päivä lihaa ja matkustelisi, hänen hiilijalanjälkensä on silti pienempi kuin lisääntyneen. Lapsettomuus on ylivoimaisesti suurin ekoteko.
Ymmärrän toki että lisääntyneitä hävettää oma itsekkyytensä, ja se johtaa sitten monenlaisiin aivopieruihin. Kuten tuolla aiemmin kun joku muusinuija luuli ettei lapsiperheissä ole koiria, matkusteta tai ajeta moottorikulkuneuvoilla ja siksi se on ekologisempaa elämää kuin lapsettomilla.
Jos joku saa lapsia, nämä ovat ihmisiä. Eivät tämän yhden ihmisen teko. On hassua ajatella, että kun joku saa lapsia, niin ne ovat hänen jonkinlaisia esineitä. Sinäkään et ole vanhempiesi roska tai hiilijalanjälki, vaan itsenäinen ihminen joka lasketaan ihan itsenään. Tämän JÄLKEEN voi alkaa kysyä kultakin ihmiseltä, mitä sinä teet, oletko Maapallolle haitaksi vai hyödyksi. Osan panos on ehkä plussan puolella, esim hyvän aurinkopaneelin kehittäjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan näin sivusta seuranneena täytyy kyllä ihmetellä mikä sua vaivaa. Sulle ei kukaan ole edes aukonut ja sä vaan jatkat kierroksilla käyntiä ja tuota sun valitustasi. Tuli jo kaikille selväksi, että olet vela, vieläpä tosi onnellisen oloinen sellainen 🙄 Ehkä vaan hyvä, että asut opiskelija-asunnossa, et pääse niille perheessä eläville persehedelmille jakamaan tuota sun aggressiivista sanomaasi.
Sadepäivä ja välttelen koulutehtävien tekoa, niin mikäs sen mukavampaa kuin ilotella AV:lla.
Täytyy todella vihata sitä elämää lastensa kanssa, kun jaksaa noin veloja haukkua.
Taustalla lienee katumus: on tehty lapsia, eikä se elämä sitten ollutkaan toivottua idylliä. Ja vikahan on tietenkin niiden, jotka saman ansan ovat välttäneet.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy todella vihata sitä elämää lastensa kanssa, kun jaksaa noin veloja haukkua.
Taustalla lienee katumus: on tehty lapsia, eikä se elämä sitten ollutkaan toivottua idylliä. Ja vikahan on tietenkin niiden, jotka saman ansan ovat välttäneet.
Mistä sä puhut? Ketkäs ne tässäkin ketjussa mesoaa? Ei ainakaan lapselliset.
Tässäkin keskustelussa tulee asiattomien kommenttien muodossa harvinaisen selväksi, että monia mammoja kaduttaa oma valintansa ja harmitus puretaan sitten veloihin mitä lapsellisimmilla tavoilla. Surullista.
Vierailija kirjoitti:
Totta, sääliksi käy. Toisaalta he ovat itse valintansa tehneet mutta säälittää silti.
Vierailija kirjoitti:
Meidän yhteiskunta toimii niin, että esim. eläkkeitä ei juurikaan rahastoida. Nämä oman elämänsä sankarivelat eivät tajua, että he rikkovat yhteiskuntasopimuksen. Lapsia tehneet maksavat heidänkin eläkkeensä. Ja jos Suomi on niin hirveä paikka elää, että täällä haluaa vain loisia, voisi ainakin tunnustaa tämän ääneen. Eli myöntää vihaavansa omaa maataan. Jos taas vela on patriootti, voisi mennä johonkin muuhun maahan elätettäväksi.
Kyllä kuule jokainen on ihan oman eläkkeensä maksanut! Kysy vaikka suurilta ikäluokilta.
P.S. Eläkkeitä varten tarvitaan työpaikkoja. Minkälaisia eläkkeen maksajia vuosi vuodelta kasvava työttömien joukko on? Fakta on, että robotisaation myötä kaikille ei ole töitä.
Vierailija kirjoitti:
Näitä miehiä vatutttaa ettei vela naiset halua niitä, siksi raivoavat. He itsekin kuitenkin haluavat lapsettoman naisen ettei tarvitsisi ryhtyä isäpuoleksi mutta silti vaativat että tällaisen naisen olisi ilomielin suostuttava äitipuoleksi (ilmaiseksi lapsenvahdiksi) heidän kersoille.
Samalla kiristää se että sillä toisella on täydellinen vapaus joka on itseltä loppuelämäksi menetetty.
"Ja kyllä, vaikka lapset olisivat aikuisia jo, on mies silti isä ja siten hänen ykkösasiansa ovat toki lapset ja niiden mahdolliset tarpeet, vaikka olisivat aikusiia."
Tietenkin lapset ovat ykkösasia silloin, kun heillä tarpeita on. Eli ehkä kerran vuodessa sitten, kun ovat muuttaneet kotoa pois. Puoliso on ykkösasia 364 päivää vuodesta kuitenkin.
Tässä ja monessa muussa asiassa en ymmärrä ihmisten intoa puuttua muiden asioihin, mitkä ei mitenkään viakuta puuttujan omaan elämään.
Vierailija kirjoitti:
Siinä ei ole mitään vapaaehtoista. Kylmä tunteeton luonne ja empatiakyvyttömyys ja narsismi = velat.
Katkeruuden pistävä haju tuntuu tänne asti.
Vierailija kirjoitti:
Enpä jaksa ryhtyä lukemaan ensimmäistä sivua enempää, mutta tuon esiin omat kokemukseni.
Olen viidenkymmenen vuoden aikana saanut hyvin negatiivista palautetta muutamalta ihmiseltä (neutraalisti ihmetteleviä on ollut aika paljon). Palaute on tullut niiltä, joilla on lapsia tai joiden suunnitelmiin aivan ehdottomasti ovat kuuluneet lapset. He ovat nähdäkseni ottaneet valitsemani elämäntyylin jonkinlaisena kritiikkinä omia valintojaan kohtaan.
Ilmiö on ihan sama kuin se, että joku saattaa loukkaantua siitä, että minä en suostu syömään esimerkiksi katkarapuja: minulle on puoliväkisin yritetty syöttää katkarapuja ja selitetty, että ne ovat niiiiin ihanaa herkkua ja mikset muka syö. Eri mittakaava, mutta sama mekanismi. On minulle tuohduttu uskonnottomuudestanikin, vaikkei sekään ole kritiikkiä jonkun toisen uskonnollisuutta kohtaan.
Ymmärrän sen, että perheen haluava mies ei riemastu siitä, että potentiaalinen kumppani ei halua lapsia ollenkaan. Sitä taas en ymmärrä, miksi tällaisten miesten on silti puoliväkisin yritettävä päästä suhteeseen tällaisen naisen kanssa ja muuttaa tämän mielipide: "Kyllä sä sen yhden voit tehdä." Minä en tainnut hedelmällisinä vuosinani tavata yhtään sellaista miesystäväkandidaattia, joka ei olisi ehdottomasti halunnut lapsia. Ikävimpiä olivat ne, jotka eivät sanoneet mielipiteitään suoraan, vaan uskoivat siihen ikäkuluun latteuteen, että "kyllä se mieli vielä muuttuu". Eipä ole muuttunut.
Erittäin fiksu kirjoitus 👍
Vierailija kirjoitti:
Evoluutio menee nyt siihen suuntaan että se heikoin aines sikiää vimmatusti, ehkä hyväkin niin että ihmiskunta tyhmistyy eikä keksitä enää lisää luontoa saastuttavia asioita.
Sehän on vain hyvä jos kertoo alkuunsa ettei halua kumppania jolla lapsia. En minäkään halua missään tapauksessa kumppania joka ei halua että kumppanilla on lapsia. Toihan on täysin win win tilanne.
Vierailija kirjoitti:
"Ja kyllä, vaikka lapset olisivat aikuisia jo, on mies silti isä ja siten hänen ykkösasiansa ovat toki lapset ja niiden mahdolliset tarpeet, vaikka olisivat aikusiia."
Tietenkin lapset ovat ykkösasia silloin, kun heillä tarpeita on. Eli ehkä kerran vuodessa sitten, kun ovat muuttaneet kotoa pois. Puoliso on ykkösasia 364 päivää vuodesta kuitenkin.
Ai niinkö? Eikö voi käydä vaikka niin, että lapselle tulee ongelmia opiskelupaikkakunnalla, opintojen keskeytys ja muutto kotiin, siis myös sen velan kotiin. Iässä yli 20 v.
Meillä tämä on ollut lähellä, ja niin vähän kun tätä toivon, niin aika paha olisi kieltääkään, olisi 10 v avioliiton loppu se kielto. Äkkiä menisi vuosikin uutta opiskelupaikkaa ja kämppää etsiskellessä, siis asuen tämän lapsen kanssa, lapsen joka ei ole minun.
Niin että se lapsettomuus on ihan ymmärrettävä toive kumppanille, jos itselläkään ei lapsia ole. Mies toimii oikein kun auttaa omaa lastaan, mutta vela maksaa hinnan.
Älä jaksa. Oli vastaus jollekin joo, mutta se mitä siinä sanoit ei siitä muuksi muutu. Ottaahan se koville, kun joku huomauttaa sun ulosantisi olevan todella lapsellista ja räkyttävää. Lasten tekeminen ei vaadi erityislahjakkuutta, niiden kasvattaminen vaatii. Jokainen voi sit päätellä sun vanhempien onnistumisen ihan itse.