Kuinka usein käyt kampaajalla? Mikä on sinulle tärkeää kampaamoa valitessa?
Ja mitä käsittelyitä otat? Millaisesta kampaamoa sisustuksesta tykkäät?
Kommentit (193)
Lähikampaajani. Mikään radiokanava ei ole mölisemässä. Ei tilaa seiskalehtiä. Vakiintunut asiakaskunta.
Tekee minulle joka kerta ne kauniit raidat ja hyvän leikkauksen.
1. Kampaaja käyttää maskia myös nenän päällä
2. Kampaamossa on ikkuna ja siellä tuuletetaan riittävästi
3. Riittävästi käsidesiä tarjolla
Kuuden viikon välein. Arvostan osaamista ja näkemystä, sekä ehdottomasti rehellistä mielipidettä siitä, minkälainen väri ja malli sopii tämän ikäisen ja oloisen muikkelin olemukseen ja mitä hiuslaatuni kestää.
Minulla on luottokampaaja, joka kysyy ja kertoo kuulumiset, mut osaa olla myös vaiti.
Kampaamo sijaitsee kaupungin keskustassa ja on tyylikkäästi sisustettu.
Vierailija kirjoitti:
1. Kampaaja käyttää maskia myös nenän päällä
2. Kampaamossa on ikkuna ja siellä tuuletetaan riittävästi
3. Riittävästi käsidesiä tarjolla
Hohhoijaa.
Ei_vois_vähempää_kiinnostaa.
5-8vko välein käyn kampaajalla. Tärkein itselleni on että kampaaja osaa tehdä pidennykset hyvin, omassa tapauksessani tärkein on se ettei niitä huomaa koska itselläni ohuet hiukset eli mm. sijoittelu tärkeää. Olen vuosien aikana saanut päähäni lukuisten eri tekijöiden pidennyksiä. Pysyvyydessä ja tekniikoissa on hurjia eroja.
Kampaan hiukseni joka päivä itse. Kalliiksi kävisi jos pitäisi joka päivä käydä kampaajalla.
Käyn kolmen kuukauden välein. Mulla on extrapitkät ja tosi paksut hiukset ja niihin tehdään tiheä raidoitus, sävytys, olaplexhoito ja latvojen siistiminen ja loppumuotoilu yleensä kihartamalla. Tärkeää on, että kampaaja varaa kiireettömästi aikaa, mun hiusten kanssa menee 4-5 tuntia. Olen käynyt samalla kampaajalla jo useamman vuoden. Luxusta mun kampaajalla on hierova tuoli pesupaikalla. Mulla palvelu maksaa reilut 200€ ja se on ihan OK, ottaen huomioon, kuinka kauan aikaa menee yhdellä käynnillä.
Kahden kuukauden välein latvojen siistiminen, pari kertaa vuodessa permanentti hiuksia tukemaan. Tämä riittää!
Parin kuukauden välein tasoitusleikkaus. Tärkeintä hinta-laatu -suhde. Missään olosuhteissa en hiustenleikkuusta yli 40 euroa maksaisi. Nyt taitaa olla jotan 32 euroa vakkarikampaajalla kanta-asiakasalennuksen kanssa
Käy kerran vuodessa
Ihan liian kallista omalle kukkarolle
Kampaajan ammattitaito ja osaaminen on kaikista tärkeintä. Taitavin kampaaja Helsingissä löytyy Eerikinkadulta, May's on kampaamon nimi.
Käyn tasan neljän viikon välein. Värjätään tyvikasvu ja tasoitetaan latvat, laitetaan osatukkaan uusi väri ja lyhennetään se pois kulmakarvojen päältä. Olen käynyt samalla kampaajalla paikkakunnalle muutettuani, löysin aika nopeasti hyvän.
Kaksi kertaa vuodessa. Koronan aikana kerran vuodessa. Pyydän aina jotain uutta.
Etsin vieläkin vakkari kampaajaa. Kerran löysin yhden hyvän, mutta meni muualle ja siellä ei kerrottu minne. Lopetin sitten siellä käynnin, kun ei kerrottu ja toinen sillä kerralla ei ollut hyvä. Sen jälkeen joka kerta eri kampaajalla. Toivottavasti löytyy hyvä kun aika rasittavaa vaihdella paikkaa
En käy lainkaan kampaajalla. Minulla on 52 cm pitkät ruskeat hiukset. Pesen hiukset lämpimällä vedellä kerran viikossa ja kampaan aamulla. En käytä hiusten kuivaajaa. En ole koskaan värjännyt hiuksia. Syön paljon kalaa, sieniä ja juon kahvia.
Kävin viimeksi 33 vuotta sitten. Lopputulos oli aina lähinnä huonosta hiuspäivästä kärsinyt röllipeikko, kun se kampaajan laittama hiukset jotenkin paikallaan pitänyt lakka ja kiiltävänä pitänyt hiustökötti lähti pesussa pois. Ja se permanetti ei tuottanut hiuksiin ainoatakaan kiharaa vaan kuivaa ja katkeilevaa haiventa. Lasku oli aina sitä luokkaa, että lopputuloksen olisi olettanut olevan jotain aivan muuta.
Tuli sitä muutama kampaaja testattua. Kampaajat ottavat liikaa asiakkaita ja sen päälle otetaan hyvän asiakaspalvelun hengessä niitä yllätysasiakkaita, jolloin nuoren asiakkaan permanetti annetaan vaikuttaa liian kauan. Siinä mielessä olivat oikeassa etten koskaan pyytänyt rahoja takaisin tai korjaamaan lopputulosta. Puhumattakaan, että olisin vaatinut korvausta pilatuista hiuksista.
Käyn harvoin, vuoden/puolentoista välein.
Nykyisestä kampaajastani tykkään, olen muutamia vuosia hänellä käynyt. Hän on ekokampaajaa, mutta se ei ole mulle kynnyskysymys. Persoonasta pidän, hän on herkkä, ystävällinen ja tuntuu ymmärtävän minua, "luonnonlasta". Hiukseni leikataan siten, että ne on nätit kuivuessaan ilman vaivannäköä.
Muutamia turn off-tekijöitä kampaajassa minulle olisi:
-juoruilu
-tuotteiden pakkomyynti
-painostaminen tyylinmuutokseen (ehdottaa toki saa!)
-asiakkaan oman hiusvärin/harmaiden arvostelu
-epähygienisyys
-liialliset tuoksut
Käyn noin kuuden viikon välein leikkauttamassa. Kampaaja leikkaa oikein hyvin.
Olen pari kolme kertaa ottanut myös värikäsittelyn tuossa kampaamossa, mutta en enää ota, koska valitettavasti tulos on aina ihan erilainen, kuin mitä toivoisin. Olen kertonut kyllä tarkkaan toiveeni, mutta hienosti värjättyjä hiuksia en tuosta kampaamosta saa. Värikypärän osaan värjätä itsekin kaupan väreillä jos niin haluan, siitä en kampaamossa maksa.
Lähemmäs 20 v sitten naapuri sai esikoisen samaan aikaan. Odotusaikana puoliso jätti. Otin joka 2 vko pojan luokseni, joka 2 meni isälleen.
Näin kesti muutama vuosi.
Hän muutti ja me muutettiin, meni monta vuotta, kun hän otti yhteyttä ja kertoi voisi alkaa maksaa velkojaan.
On lähemmäs 10 v käynyt n 6 vkon välein meillä. Värjää mun hiukset kotivärillä ja tasoittaa. Samoin leikkaa lasten hiukset.
Toissakeväänä oli tauko, koronan tullessa. Sitten jatkui taas.
Kysyn aika milloin maksan, kertoo menee vielä. Lapsi oli meillä pe - su tai ma ja maksu tulee tuntien mukaan.
Käyn kampaamossa 6-8 viikon välein.
Tykkään käydä paikassa, jossa kampaaja ei utele yksityisasioita ja on muutenkin fiksu.
Kerran, oman kampaajani ollessa lomalla, kävin eräässä toisessa kampaamossa. Ensimmäisen kymmenen minuutin aikana kampaaja uteli ammatin, lapset, työpaikan, ruokavalion ym. Lisäksi hän kovaan ääneen arvosteli hiusteni kuivuutta ja toitotti siitä myös kampaamon toiselle kampaajalle. ”Et arvaa miten kuivaa tää hius on, tuu kattomaan”.
Leikattuaan hiukseni hän kuitenkin totesi : ”No ei nää nyt niin kuivat olleetkaan”.
Tuon kampaamon kierrän kaukaa.
Olen tosi tarkka kampaajan suhteen. Jos muutan, tutkin uuden paikkakunnan potentiaaliset paikat somessa. Siellä näkee mikä on kenenkin erikoisalaa. Sitten valitsen sieltä omaan makuun sopivimman. Olen leikannut paljon myös itse, mutta on ilo käydä osaavalla kampaajalla, jolla on näkemystä.