Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mies suuttui kun en lainannut rahaa

Vierailija
15.04.2021 |

Tilanne seuraava:
Vuosien parisuhde, asutaan yhdessä. Aiemmin yhteiset rahat --> väärinkäytösten ja ylivelkaantumisen takia nykyään omat. Mies käyttää kaiken rahansa, minä koitan säästää. Miehellä myös takana työttömyysjaksoja omasta halusta (tyytymättömyyttä työpaikkoihin joita vaihteli vuodenvaihteessa aika useasti), minä olen ollut säännöllisesti vakitöissä jo vuosia.

Miehellä on auto. Minun työni on kävelymatkan päässä ja en tarvitse autoa. Mies myöskin maksaa kaiken autoon liittyvän, minä maksan autopaikan ja enemmän muita laskuja = pääsen sitten kerran viikossa kauppaan kyydillä ja näin se menee aika tasan.

Auto on nyt ilmeisesti hajoamassa ja mies koittaa vihjailla ja manipuloida että maksaisin n. 900 euron korjauksen. Hän on aiemmin lainannut minulta tuhansia euroja eikä ole koskaan maksanut takaisin. Hänellä on ilmeisesti peliongelman kanssa edelleen vaikeuksia ja lainailee myös perheeltään rahaa (luulee etten tiedä). Nyt hän selkeästi heittäytyy marttyyriksi kun en tarjoudu maksamaan säästämistäni rahoista auton korjausta.

Tilanne ahdistaa minua. Olen selviytynyt itse vuosikausien velkakierteestä vastikään ja vaivalla säästänyt rahaa. Mies kysyi eilen paljon minulla on säästössä ja sanoin noin-summan eli hän tietää että minulla olisi varaa maksaa se auton korjaus (Tosin ei paljoa jäisi sitten säästöön).

Olenko hirveä ihminen jos en lainaa rahaa korjaukseen vaan mies joutuu itse ottamaan vastuun tilanteesta? Ei auto hänen takiaan hajonnut mutta jotenkin ajattelen että auton omistajana pitäisi myös tajuta varautua tälläisiin tilanteisiin säästämällä jne. Ihan super huono omatunto ja pelkään, että kohta olen tyhjentämässä rahastojani ja lainaamassa hänelle rahat - joita en 99% varmuudella tulisi koskaan näkemään.

Kommentit (422)

81/422 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei.tarkoitan että nämä pelurit ym lurjustyypit löytävät aina sauman mitä käyttää hyväksi.Aina, on juoppo tai peluri niin aina löytyy hyväsydäminen nainen joka menee lankaan. 

Vierailija
82/422 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP, sanot miehelle, että hänen omankin etunsa takia on parempi, että edes toinen teistä hoitaa raha-asiansa ja on jotain säästössä. Sen vuoksi et tyhjennä tiliä nyt etkä tulevaisuudessa hänen rahaongelmiensa vuoksi.

Voi tulla jotain muita, yhteiseen talouteen kuuluvia menoja, joten varaudut niitä varten tietäen, että hänestä ei siinä kohtaa apua ole.

Tuolla on nimi, taloudellinen väkivalta. Yleensä tällä tarkoitetaan sitä, että paremmin tienaava kyykyttää rahoillaan toista, mutta ihan sama asia se on, kun toinen tuhlaa molempien rahat.

Tämä on oikeasti hyvä neuvo,, jos haluat että mies ymmärtää paremmin, miksi et lainaa. Mies ei voi syyttää sinua itsekkääksi, koska sinähän pidät säästöjä teitä molempia ajatellen.

Toisaalta tämä on huono neuvo, omani olisi, että sanot vain, että rahasi ovat sinun ja niitä ei toistuvasti laiteta mihinkään ylimääräiseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/422 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Ap, olisit ehkä itsekäs ja pikkumainen, jos vaikkapa jäädyttäisit tuon sinun kontollasi olevan miehen auton autopaikkamaksun siltä ajalta, kun sovitut kerta viikkoon kauppareissut miehen autolla eivät onnistu, mutta se, että et lainaa rahaa tekosyitä tekosyiden jälkeen kehittelevälle manipulaattorille EI ole itsekästä.

Vierailija
84/422 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos työmatka on ainoastaan 7km niin osta miehellesi käytetty polkupyörä 50-100 eurolla ja sano, että polkee sillä töihin. Vanhalla perus yksivaihteisella miestenpyörällä tai mummopyörälläkin polkee noin 20km / h vauhtia ja se on vain 20 minuuttia per suunta. Eiköhän kevään ja kesän aikana motivaatiota rupea löytymään autoremontin rahoittamiseen.

Miksi AP:n pitäisi ostaa? Ostakoon mies itse.

Vierailija
85/422 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottomampaa takaisin maksua ei voisi olla.

Vierailija
86/422 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä lainaa, miehen pitää oppia huolehtimaan asioistaan.

Millaista se elämä muutenkaan on tyhjätaskun kanssa? Voiko ikinä matkustella tai olla muuta rahaa vievää tekemistä?

Eikö peliongelmaisen kanssa aina joudu olemaan varuillaan, sitäkö haluat?

Vierailija
87/422 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kammottava parisuhde. Eikun "parisuhde".

Vierailija
88/422 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi miten tulikin oma exä mieleen. Suosittelen ap myös sulle, että tuo iilimato saisi elämässäsi exän roolin.

89/422 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sellaisia miehiä, jotka hyväksikäyttävät hyväuskoisia naisia.

Vierailija
90/422 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi miten tulikin oma exä mieleen. Suosittelen ap myös sulle, että tuo iilimato saisi elämässäsi exän roolin.

Jotenkin hauska tulla katsomaan tätä ketjua nyt seuraavana päivänä ja pisti suoraan sanottuna miettimään tätä koko suhteen tilaa. Näitä rahaongelmia tosiaan on aiemminkin ollut ja olen ollut aivan tosi sinisilmäinen ja suoraan sanottuna typerä jonka takia sitten omatkia asiat onnistuin sotkemaan miestä miellyttäessäni. Niistä ajoista mies on muuttunut jonkin verran parempaan mutta nämä raha-asiat vaan vaivaa edelleen tosi paljon.

Tottahan se on, että eriytetyllä taloudella voidaan hyvin jatkaa eteenpäin mutta juurikin kun käy jotain huonoa vaikka hajoaa pesukone tms, tiedän että ei siitä toisesta ole mitään apua ja joudun kriisitilanteissa hoitamaan asiat yksin. Naimisiinmenoa ja lapsia haaveilin aikoinaan paljonkin, mutta nyt itseasiassa olen miettinyt että en halua kumpaakaan enää. En ole tajunnut, että varmaan tuokin haluamattomuus johtuu pohjimmiltaan siitä turvattomuuden tunteesta, jota tämä suhde saa aikaan. Normaali arki rullaa ihan hyvin ja meillä on ihan mukavaa mutta elämässä on kyllä paljon muutakin kun alkaa miettiä asiaa eteenpäin. 

Mies ei illalla juurikaan asiasta puhunut, sanoi vaan muutamaan otteeseen että vituttaa ja koitin ehdotella taas sitä corsan lainaamista, oli edelleen sitä mieltä että se ei sovi ja sanoinkin että sitten en kyllä osaa auttaa. Saa nähdä kun viikonloppu koittaa että aikooko valittaa ja laskea minun tunnelmaani koko vapaiden ajan ja olla hankala/painostava. 

- AP 

Vierailija
91/422 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Corsaan ei kyllä kannata laittaa tonnia, ap hanki töissä oleva poikkis, ei tuollaiseen venkulaan kannata tuhlata aikaa, kohta itket täällä kun et enää saa lasta.

Vierailija
92/422 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle käy siis "usein" näitä vahinkoja ja on jostain syystä tosi huono tuuri aina kaiken kanssa. Milloin hajoaa tietokoneen kuulokkeet, nyt hajosi vuoden käytön jälkeen puhelin (isänsä osti iphone 12 osamaksulla hänelle josta kyllä sanoin että miksi ei osta puhelinta johon olisi oikeasti varaa...). Aina tasaisin väliajoin hajoaa joku juttu ja uutta pitää saada. Epäilyttää tuo puhelinasiakin että liekö vanha edes hajonnut vai halusiko vain uuden ja aina pitää saada se paras. Hänellä on muutenkin kulissit tosi tärkeitä eli pitää olla kallista autoa ja puhelinta sun muuta ja on tosi ylimielinen tiettyjen asioiden suhteen vaikka ei olisi millään tavalla rahaa ostaa niitä edes.

Katseltiin kesälomalle pientä kotimaan matkaa ja hän alkoi suoraan katsella jotain deluxe-hotellihuoneita. Vähän pahastui sitten kun sanoin että haluaisin käyttää rahat johonkin muuhun kuin siihen huoneeseen ja hän ei kuulemma missään varastossa nukkuisi. (oltiin siis laittamassa kuluja puoliksi). Aiemminkin suhteessa esimerkiksi uuden vuoden mökkireissut kaveriporukalla, hän on koittanut saada jotain luksusmökkejä jne ja sitten suutahtanut kun muut ei ole halunneet maksaa niin kalliista mökistä hintaa. En tajua miten voi kehdata sanoa että joku on liian huono jos ei ole edes SIIHEN varaa ilman osamaksuja ja muiden takauksia jne. Tuo on minua aiha ihmetyttänyt ja nykyään jopa hieman ärsyttänyt, onneksi se ei vaivaa minua kun on ne omat rahat. Mistähän lienee johtuu tuollainen ylimielisyys. 

- AP 

Vierailija
93/422 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haiskahtaa kehno provo. Mutta jos tää on se yksi miljoonasta eli totta, niin eiköhän toi suhde ollut tossa. 

Mistä tahansa probleemasta täällä avautuukin, ollaan aloitus heti provoksi leimaamassa.

Minusta aloituksessa ei ollut mitään epäuskottavaa.

Vierailija
94/422 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on yli varojensa elävä mieslapsi.

Ukko vaihtoon, ei sinulla tulevaisuutta hänen kanssaan ole.

Luulisi tuolla elämänkokemuksella jo oppineen laittamaan suun säkkiä myöten, jos

olisi oppiakseen.

Vierailija
95/422 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen mies, jolle isä ostelee puhelimia osamaksulla? Voi hyvänen aika. Kuule ap, sinun ei kannata pilata elämääsi tuon miehen kanssa. Sinun oma elämä menee raha-asioita murehtiessa ja mies imuroi sinulta viimeisetkin kolikot ja jos yrität pitää puoliasi, saat aiheetonta syyttelyä niskaasi. Parisuhteessa pitäisi olla muita tunteita kuin syyllisyys, tuosta vain sairastuu itse.

Vierailija
96/422 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peliongelmaiselle ei saa "lainata" rahaa.  Lainaatko juopolle alkoholin ostoon.  Huono on tilanne.  Kun ei kykene tai halua toimia älyllisesti joutuu vaikeuksiin.

Vierailija
97/422 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuinen mies, jolle isä ostelee puhelimia osamaksulla? Voi hyvänen aika. Kuule ap, sinun ei kannata pilata elämääsi tuon miehen kanssa. Sinun oma elämä menee raha-asioita murehtiessa ja mies imuroi sinulta viimeisetkin kolikot ja jos yrität pitää puoliasi, saat aiheetonta syyttelyä niskaasi. Parisuhteessa pitäisi olla muita tunteita kuin syyllisyys, tuosta vain sairastuu itse.

Siis toi että se nyt otti sen puhelimen isänsä osamaksulla niin suoraan sanottuna häiritsee minuakin tosi paljon :( Se, että rahat on erilliset on tosi hyvä minulle, mutta myöskin vapauttaa hälle sen että voi lainailla rahaa äidiltään ja isältään miten huvittaa ja sitte minulle "esittää" että kaikki on hyvin. En kuitenkaan tohdi mennä heiltä utelemaan, että lainaileeko tuo mies teiltä muutes miten paljon rahaa kun eihän se käytännössä minulle kuulu. Mutta jotenkin hänettää hänen puolestaan että vielä tuossa iässä joutuu isää kuormittamaan eikä osaa edes hävetä asiaa. Tuo autokin on kuitenkin isänsä kanssa rahoituksella hommattu (tuollaisen avun vielä ymmärrän koska se helpottaa sitten töissä käyntiä mutta toki olisi voinut valita jonkun muutaman tonnin edullisen auton jonka saa nopeasti kuitattua eikä tuollaista kohtuu uutta mutta loppuunajettua audinrutkua josta nyt sitten onkin isot korjaukset maksettavana). 

Hänen isänsä joutui muutamaksi päiväksi sairaalaan tässä tämän vuoden puolella sydänongelmien takia ja silloin hän itku kurkussa sanoi että aikoo ryhdistäytyä ja ei halua enää vaivata isäänsä ongelmillaan tai lainailla rahaa jne. Kyllähän se varmaan kuukauden kestikin sitten :( 

Mutta tosiaan haluan vielä sanoa että ihan kivaa meillä oikeasti on mutta tää raha-asia vaan vaivaa enemmän ja enemmän kun ei toiseen voi luottaa millään tasolla ja justiinsa on sitten mietityttänyt että se pelaaminen ei taida olla hallussa. Olisi kolmas "romahdus" sillä saralla ja alkaa usko toivo ja rakkaus olla koetuksella. Olen asentanut meidän tietokoneeseen ohjelman että sillä ei voi pelata mutta mitä lienee töissä ja kännykällä tapahtuu. 

- AP 

Vierailija
98/422 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi tavallaan pitää itseään menestyneenä tai varakkaana, vaikka ei itsellä ole varaa edes peruselämään. On kai tuo jonkinlainen vääristynyt näkemys omasta erinomaisuudestaan....

Vierailija
99/422 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin jättänyt tuollaisen äijän jo ajat sitten. 

Vierailija
100/422 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna eroaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän