Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mies suuttui kun en lainannut rahaa

Vierailija
15.04.2021 |

Tilanne seuraava:
Vuosien parisuhde, asutaan yhdessä. Aiemmin yhteiset rahat --> väärinkäytösten ja ylivelkaantumisen takia nykyään omat. Mies käyttää kaiken rahansa, minä koitan säästää. Miehellä myös takana työttömyysjaksoja omasta halusta (tyytymättömyyttä työpaikkoihin joita vaihteli vuodenvaihteessa aika useasti), minä olen ollut säännöllisesti vakitöissä jo vuosia.

Miehellä on auto. Minun työni on kävelymatkan päässä ja en tarvitse autoa. Mies myöskin maksaa kaiken autoon liittyvän, minä maksan autopaikan ja enemmän muita laskuja = pääsen sitten kerran viikossa kauppaan kyydillä ja näin se menee aika tasan.

Auto on nyt ilmeisesti hajoamassa ja mies koittaa vihjailla ja manipuloida että maksaisin n. 900 euron korjauksen. Hän on aiemmin lainannut minulta tuhansia euroja eikä ole koskaan maksanut takaisin. Hänellä on ilmeisesti peliongelman kanssa edelleen vaikeuksia ja lainailee myös perheeltään rahaa (luulee etten tiedä). Nyt hän selkeästi heittäytyy marttyyriksi kun en tarjoudu maksamaan säästämistäni rahoista auton korjausta.

Tilanne ahdistaa minua. Olen selviytynyt itse vuosikausien velkakierteestä vastikään ja vaivalla säästänyt rahaa. Mies kysyi eilen paljon minulla on säästössä ja sanoin noin-summan eli hän tietää että minulla olisi varaa maksaa se auton korjaus (Tosin ei paljoa jäisi sitten säästöön).

Olenko hirveä ihminen jos en lainaa rahaa korjaukseen vaan mies joutuu itse ottamaan vastuun tilanteesta? Ei auto hänen takiaan hajonnut mutta jotenkin ajattelen että auton omistajana pitäisi myös tajuta varautua tälläisiin tilanteisiin säästämällä jne. Ihan super huono omatunto ja pelkään, että kohta olen tyhjentämässä rahastojani ja lainaamassa hänelle rahat - joita en 99% varmuudella tulisi koskaan näkemään.

Kommentit (422)

Vierailija
121/422 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde vielä kun olet itse järjissäsi ja rahatilanne paranemaan päin. Älä pliis haaveile kämpän ostosta tollasen kanssa..sitäpaitsi tarpeeksi pitkään kun olette avoliitossa toi saattaa keksiä vaatia siitäkin hyvitystä( avoliittolaki) vaikka sillä ei oikeutta siihen olisikaan. Muuta pois, hommaa joku yksiö, keskity rahan säästämiseen omaan kämppään ja kokonaan välit poikki ton luuserin kanssa. Näitä lokkimiehiä on yllättävän paljon vaikka julkisuudessa enemmän väitetään että naiset vie kaikki rahat.

Vierailija
122/422 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon myös että auton korjaaminen on vain tekosyy. Tarvitsee rahaa nyt johonkin muuhun.

7km työmatka ei ole mikään ihmeellinen, sen kävelee tunnissa ja toimivan polkupyörän saa muutamalla kympillä torista. Keväällä on kiva pyöräillä ja kunto kasvaa.

Oma mieheni nuorena ja köyhänä ajoi pyörällä 25km työmatkaa, eli 50km tuli päivässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/422 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu, että kun pakotin hänet omalta osaltani pärjäämään itse ja hoitamaan asiat kunnolla, hän on vaan löytänyt uuden tukipuun mihin nojata niinsanotusti. Ei hän voi noin ikuisesti jatkaa ja ärsyttää melkein ettei hän tajua sitä. Mitähän ajatteli tehdä kun isästään aika jättää :( 

Ollaan puhuttu asunnon ostamisesta siinä mielessä, että minähän tosiaan säästän kokoajan asunnon käsirahaa varten. Olen ilmoittanut että jos ostan oman asunnon niin ostan toki sellaisen kun haluan, mistä haluan ja minkä kokoisen haluan ja mies on tervetullut muuttamaan mukaani. En halua enää skipata omia unelmia ja siirtää niitä eteenpäin kerta hän ei noita asioitaan saa kuntoon. Aiemmin puhuttiin sitä, että nyt mieskin pistää raha-asiat reilaan ja maksaa ulosotot veks niin saadaan mietittyä suoraan yhteisen asunnon ostoa. Tossa jonkin aikaa sitten tajusin että sitähän ei tule tapahtumaan ehkä koskaan ;( 

Olen miehelle joskus sanonut siitä että ehkä sinustakin olisi mukavampi jakaa arki jonkun "rennomman" tyypin kanssa, joka jakaa samanlaiset kulutustottumukset kuin hän eli voisi sitten vähän huolettomammin ostaa uutta elektroniikkaa ja elellä miten haluaa eikä tartteisi säästää. Mies on tosiaan valittanut jopa ystävilleen kun olen niin tiukkapipo rahan ja säästämisen kanssa että pitäisi höllätä välillä... Mites hölläät kun vastassa on täysi ääripää ja pitää yksin varautua kaikkeen! 

- AP 

Harkitsehan uudemman kerran vielä sitä, että jos ostat itsellesi asunnon, niin mies on tervetullut muuttamaan sinne. Et kai oikeasti kuvittele hänen jaksavan omaa osuuttaan asumiskustannuksista maksaa, kun ei tarvitse pelätä saavansa heti häätöä?

Ylipäätään yhteiselo on hyvin hankalaa ihmisen kanssa, jonka käsitykset rahankäytöstä ovat aivan erilaiset kuin itsellä. Siis vaikkei se kumppani toisen rahoja kuppaisikaan eikä hyväksikäyttäisi toisen hyväntahtoisuutta, niin silti on tosi raskasta olla ja elää, kun mitään pidemmän tähtäimen suunnitelmia toisen kanssa on käytännössä mahdotonta tehdä, kun toinen ei vaan osaa/halua säästää yhtään. Ja teidän kohdalla tilanne on sikäli vieläkin pahempi, että teillä ei ole ainoastaan erilaiset tavat käyttää rahaa, vaan lisäksi miehesi pyrkii hyväksikäyttämään taloudellisesti sinua. Anteeksi nyt että sanon suoraan, mutta minusta sinun kannattaisi erota tuosta miehestä. Oikeasti, sinä ansaitset parempaa.

Vierailija
124/422 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa hän kertoi mistä korjaamolta kysyi tarjouksen mutta en tiedä kestääkö henkinen kantti soittaa sinne jos selviää aidosti valheeksi. 

Äsken yhteiseltä ruokatililtämme lähti kymppi tupakkaan mitä sieltä ei todellakaan ole sovittu ostettavaksi. Itseasiassa hän on ollut kuukausitolkulla polttamatta, viime aikoina tosin alkanut hitusen tuoksua sekä auto että mies. Olen joka kerta kysynyt että onko hän aloittanut tupakoinnin uudelleen ja että toki pettynyt varmaan olisin mutta omapa olisi sekin asiansa. Ja JOKA KERTA hän on sanonut että ei ole aloittanut sekä keksinyt syitä miksi haisee rööki. 

Laitoin viestin että tämä päivä aikaa palauttaa ruokatilin rahat jotka tupakkaan on menneet. En ole vähään aikaan ollut näin pettynyt ja raivoissani, oikein korvissa suhisee! Selkeästi on nyt jotain isompaa meneillään kun saanut palkan viikko sitten ja jo nyt "varastaa" rahaa ruokatililtä. Hän ei ole vielä tulevan kuun rahoja sinne edes siirtänyt eli hiluja oli mutta mitenhän aikoi seuraavat viikot itseään elättää jos nyt on jo rahat loppu. Selkeästi pelaa taas. Mies selitteli röökiaskin ostoa sillä, että sopi työkaverin kanssa että hän tuo tupakka-askin ja sitten työkaveri ostaa lounaan. Mitä H*lvettiä? Miksei hän voinut vain itse ostaa lounastaan? Luulee oikeasti että tuollaiset selitykset menee läpi. Nyt syyllistää sitten minua että "pilaa sitten tämäkin sopu" ja sanoo että mennään häkätesteihin niin todistaa ettei ole polttanut. Ei jeesus. 

Tilanteessa on siis selkeästi jotain pahempaa menossa, en tiedä onko voimia edes saada tietää että mitä. 

- AP

Vierailija
125/422 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

115 jatkaa:

Ajattele Ap sitä, että täällä joukko ventovieraita on huolissaan susta ja yrittää kuumeisesti auttaa ja neuvoa. Sun elämän läheisin ihminen ei.

Miehesi kuulostaa, sanotaan nyt vaikka että lyhytjännitteiseltä. Hän on tajunnut, että sulla/jossain on rahaa, ja päättänyt viedä ne sulta keinolla millä hyvänsä. Ellet anna niitä autoremonttiin, ihan kohta tulee uusi, mutta dramaattisempi tarve. Suuruudeltaan yllätyksettä suunnilleen sen tonnin.

Miehen isästä voi olla huolissaan, eikä ole ihan tavatonta, että eläkeläisiin kohdistuu taloudellista väkivaltaa omien lasten taholta. Se on väärin, ja jos teillä on läheiset välit, voit vinkata avun piiriin. Nyt olisi kuitenkin tärkeää sun pitää omat rajat. Miehen isä vastaa itse omista taloudellisista päätöksistään. Ja jostainhan se sunkin mies on oppinut taloudenpidon mallin. Useimmilla eläkeläisillä, varsinkin ikänsä työtä tehneillä miehillä, on puskuria sen verran, että nyt jokin vajaa tonni on puhelimeen ilman osamaksuja. Älä lankea siihen, että sairas isä joutuu nyt sitten maksamaan kun sinä et suostu. Se ei ole sun vastuulla. (Toistele tätä viimeistä lausetta itsellesi, jooko?)

Vierailija
126/422 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, voit ihan hyvin soittaa korjaamolle ja sanoa, että haluat lisätietoja remontista, koska maksat sen. Voit sanoa ihan suoraan, että kysyt tarjouksia muualtakin. Nolostelu pois, tuo on ihan arkipäivää korjaamoilla.

Suoraan sanoen tilanteesi säälittää minua, koska iän puolesta voisit olla tyttäreni. Jos ostat asunnon, niin älä missään nimessä päästä miestä asumaan sinne. Sitten et saa miestä ikinä pois, hän pilaa sinunkin raha-asiat ja lopulta vaatii puolta asunnon hinnasta itselleen. Tiedät itsekin ainoan oikean ratkaisun tilanteeseesi, mutta et halua myöntää sitä itsellesi. Pitkittämällä tilanne vain mutkistuu.

Vierailija
127/422 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuli viesti "Ei helvetti sinä oot sairas ihminen kyllä, no iteppä alotit ja iteppä lopetat" kun pidin puoliani ja en suostunut uskomaan sekä tivasin selitystä miksi on varastanut rahaa ruokatililtä. Tämäpä meni mielenkiintoiseksi. Olen aivan sydänjuuriani myöten järkyttynyt, niin järkyttynyt etten edes itke tai ahdistu vaan tunnen täysin puhdasta raivoa. Jollain tapaa siis universumi pisti minut kirjoittamaan tänne oikeaan aikaan! Luen nyt ajatuksella noita teidän viestejä, tässä on selkeästi paljon muustakin kyse ja pelottaa että minua ollaan huijaamassa isolla kädellä nyt... 

- AP 

Vierailija
128/422 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota noin niin. Pakko kommentoida sen verran että, mikä ihme siinä miehessä sinua viehättää? Mietippä hetki ihan rauhassa että tekeekö hän sinut onnelliseksi. Onko suhteessanna enemmän hyvää kuin pahaa? En sano että "jätä se sika", se on ihan oma valintasi, mutta....elämä on aika lyhyt loppujen lopuksi elää sellaisen ihmisen kanssa joka tuottaa enemmän harmia kun iloa. Sanoit että, ette ole naimisissa, eikä lapsiakaan ole, eikä sinun tarvitse pitemmälle mennäkkään. Olet jo tarpeeksi vanha päättelemään itse kenelle annat rahaa ja kenelle et. Ja tarpeeksi vanha päättelemään muutkin asiat elämässäsi:) Onnea sinulle jatkoon.

Vierailija
129/422 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MIKSI IHMEESSÄ olet suhteessa tuollaisen miehen kanssa? Oletko läheisriippuvainen? Olet vielä nuori ja voisit saada suhteen kunnollisen miehen kanssa, mutta jostain syystä olet jäänyt yhteen ongelmatapauksen kanssa. Nautitko äidin ja huolehtijan roolista? Onko sinulla rikkinäinen tausta? Siltä vähän vaikuttaa. Jätä se sika ja rupea työstämään traumojasi, niin voit vielä saada normaalin, hyvän parisuhteen vastuullisen miehen kanssa.

Vastaus siihen miksi hän on miehen kanssa on selvä; 

Kuten aina sanottu, nainen kiinnostuu vain kahdenlaisista miehistä: Joko jän nämies - rentuista, tai sitten menestyvistä ja varakkaista uratykeistä.

Tällä naisella on jän nämies. Joko hän haluaa juuri sellaisen, tai ei ole saanut varakasta menestyjää.

Nainen ei KOSKAAN ensisijaisesti kiinnostu esim. tavallisesta, kunnollisesta sähkömiehestä. Tässä miehessä ei ole naiselle mitään erikoista.

Menisitkö kiitos johonkin toiseen ketjuun toistelemaan näitä ulinoitasi. Olisi ihan kiva, jos ei joka saakelin ketjua tarttisi näillä mantroilla pilata.

Vierailija
130/422 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Corsaan ei kyllä kannata laittaa tonnia, ap hanki töissä oleva poikkis, ei tuollaiseen venkulaan kannata tuhlata aikaa, kohta itket täällä kun et enää saa lasta.

Eikai siihen Corsaan ollut rahaa tarkoitus laittaakaan? Ymmärsin, että sellainen olisi mahdollista saada tuttavalta lainaksi joksikin aikaa, että mies saa oman autonsa kunnostettua.

Vierailija
131/422 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi kuulostaa manipuloivalta ja narsistiselta. Ei hänellä välttämättä sen suurempaa suunnitelmaa sinun pääsi menoksi ole, onpahan vain itsekäs ja kykenemätön kantamaan vastuuta, ja sinun kanssasi on mukava olla, kun mahdollistat pikkupojan elämän. Plussana vielä siivous ja seksi, mitä luultavasti tarjoat.

Nyt rahahanat todellakin kiinni, etkä anna kiemurrella pois vastuusta millään selityksillä.

Vierailija
132/422 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on hyvät pyöräilykelit, joten mies voi laittaa faceen ilmoituksen, että haluaa ostaa ajokuntoisen pyörän. Miehen työmatka on niin lyhyt, että huonokuntoinenkin pyöräilee sen kevyesti.

Vierailija
133/422 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on hyvät pyöräilykelit, joten mies voi laittaa faceen ilmoituksen, että haluaa ostaa ajokuntoisen pyörän. Miehen työmatka on niin lyhyt, että huonokuntoinenkin pyöräilee sen kevyesti.

Mies voisi lainata hyvin minun vaihteetonta mummopyörääni kun itse vielä kävelen töihin mutta se on varmaan liian ruosteinen hänen hienostuneelle maulleen =) Alkaa hieman adrenaliini laskea ja raivo siinä sivussa ja on kyllä tosi pettynyt fiilis. Tuolla joku sanoi että helppo erota niin ongelmanahan on vielä se että kun EI OLE! Hänellä ei ole oikein paikkaa mihin mennä ja tiedän faktana että ei suostu lähtemäänkään minnekkään. Ihmistä ei voi heittää pois (nykyinen asunto on minun nimissäni pelkästään eli jäisin siihen tietenkin asumaan) kodistaan ja jos sanon että haluan erota, hän viivyttelee varmaan kiusallaan siellä maksamatta asumisestaan ja luottotiedottomana säästöttömänä ihmisenä tuo uuden asunnon vuokrauskin on kohtuu hankalaa. Tiedäppä tässä mitä sitten tekisi, ainoa vaihtoehto on varmaan itse vaihtaa asuntoa niin saan viimeistään silloin hänet pihalle tuosta jos tämä kuvio menee niin pitkälle :( Mutta nyt en anna periksi ja hän ei ylitseni kävele ja luiki tästä kuin koira veräjästä, tuo rahan varastaminen on niin röyhkeää jo

- AP 

Vierailija
134/422 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa hän kertoi mistä korjaamolta kysyi tarjouksen mutta en tiedä kestääkö henkinen kantti soittaa sinne jos selviää aidosti valheeksi. 

Äsken yhteiseltä ruokatililtämme lähti kymppi tupakkaan mitä sieltä ei todellakaan ole sovittu ostettavaksi. Itseasiassa hän on ollut kuukausitolkulla polttamatta, viime aikoina tosin alkanut hitusen tuoksua sekä auto että mies. Olen joka kerta kysynyt että onko hän aloittanut tupakoinnin uudelleen ja että toki pettynyt varmaan olisin mutta omapa olisi sekin asiansa. Ja JOKA KERTA hän on sanonut että ei ole aloittanut sekä keksinyt syitä miksi haisee rööki. 

Laitoin viestin että tämä päivä aikaa palauttaa ruokatilin rahat jotka tupakkaan on menneet. En ole vähään aikaan ollut näin pettynyt ja raivoissani, oikein korvissa suhisee! Selkeästi on nyt jotain isompaa meneillään kun saanut palkan viikko sitten ja jo nyt "varastaa" rahaa ruokatililtä. Hän ei ole vielä tulevan kuun rahoja sinne edes siirtänyt eli hiluja oli mutta mitenhän aikoi seuraavat viikot itseään elättää jos nyt on jo rahat loppu. Selkeästi pelaa taas. Mies selitteli röökiaskin ostoa sillä, että sopi työkaverin kanssa että hän tuo tupakka-askin ja sitten työkaveri ostaa lounaan. Mitä H*lvettiä? Miksei hän voinut vain itse ostaa lounastaan? Luulee oikeasti että tuollaiset selitykset menee läpi. Nyt syyllistää sitten minua että "pilaa sitten tämäkin sopu" ja sanoo että mennään häkätesteihin niin todistaa ettei ole polttanut. Ei jeesus. 

Tilanteessa on siis selkeästi jotain pahempaa menossa, en tiedä onko voimia edes saada tietää että mitä. 

- AP

Äkkiä rahat tuevaann ja kallis omaisuus myös. Miehesi kuulostaa olevan kostomielellä. Voi tehdä paljon vahinkoa. Onhan pankkitunnuksesi vain puhelimessa mobiilina. Verkkopankkitunnuksilla voi tehdä paljon vahinkoa.

Vierailija
135/422 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Ostakoot itse pyöränsä tai ruyömikööt töihin jos ei ole vara .

Naiset joutuvat usein tähän maksajan rooliin . 

Sivumennen pakko todeta, että kyllä maksajista loppupeleissä suurin osa on miehiä. Kaikki miehet eivät edes vaadi mitään maksua siitä, että nainen asuu heidän omistamassaan asunnossa siinä missä nainen ei edes harkitsisi antaa miehen asua ilmaiseksi. Kun nyt tuli puheeksi.

Ei ole. Se, että joku Tuikkis näin väittää vuosikausia ei tee siitä totta.

Useimmissa suhteissa edelleen mies on paremmin ansaitseva ja silti elintaso on yhtenevä molemmille ja monilla on yhteiset rahatkin yhä, jolloin mies suurella todenäköisyydellä osin elättää naista.

Eihän tässä nyt tuollaisesta ole kyse. Minä tienaan paremmin kuin mieheni ja maksan näin ollen enemmän yhteisiä kulujamme, mutta ei se minua haittaa. Mun mieheni ei kuitenkaan pelaa ja tuhlaa ensin omia rahojaan ja sitten perään vielä minunkin rahojani, kuten ap:n mies tekee. On ihan eri asia parempituloisen maksaa perheen menoista suurimman osan, jos se pienimpituloinenkin kuitenkin kantaa kortensa kekoon ja käyttää rahaa järkevästi. Ei sellaista voi edes verrata taloudelliseen hyväksikäyttöön, jota ap:n mies selvästi harrastaa!

Eiköhän ap ole jo ihan riittävästi heidän perheensä kuluihin rahaa työntänyt, kun on jo vuosia maksanut heidän menoistaan suuremman osan ja lisäksi lainannut miehelle useita tuhansia euroja rahaa, joita mies ei ilmeisesti enää muista edes lainanneensa, takaisinmaksusta nyt puhumattakaan.

Vierailija
136/422 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies voisi lainata hyvin minun vaihteetonta mummopyörääni kun itse vielä kävelen töihin mutta se on varmaan liian ruosteinen hänen hienostuneelle maulleen =) Alkaa hieman adrenaliini laskea ja raivo siinä sivussa ja on kyllä tosi pettynyt fiilis. Tuolla joku sanoi että helppo erota niin ongelmanahan on vielä se että kun EI OLE! Hänellä ei ole oikein paikkaa mihin mennä ja tiedän faktana että ei suostu lähtemäänkään minnekkään. Ihmistä ei voi heittää pois (nykyinen asunto on minun nimissäni pelkästään eli jäisin siihen tietenkin asumaan) kodistaan ja jos sanon että haluan erota, hän viivyttelee varmaan kiusallaan siellä maksamatta asumisestaan ja luottotiedottomana säästöttömänä ihmisenä tuo uuden asunnon vuokrauskin on kohtuu hankalaa. Tiedäppä tässä mitä sitten tekisi, ainoa vaihtoehto on varmaan itse vaihtaa asuntoa niin saan viimeistään silloin hänet pihalle tuosta jos tämä kuvio menee niin pitkälle :( Mutta nyt en anna periksi ja hän ei ylitseni kävele ja luiki tästä kuin koira veräjästä, tuo rahan varastaminen on niin röyhkeää jo

- AP 

Jos asunto on pelkästään sinun nimissäsi, niin miksi et saisi miestä siitä ulos? Eri asia jos se olisi vuokrattu teille molemmille, mutta jos ainoastaan sinut on merkitty vuokralaiseksi, niin ei kai miehellä siellä oikeutta loputtomiin ole asua ilman sinun suostumustasi?

Vierailija
137/422 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- AP 

vuokrasopimus on sun nimissäsi eli voit hyvin irtisanoa sen kunhan olet ensin löytänyt uuden asunnon, tämä lienee fiksua siinäkin ettei mies tiedä missä asut. Ettei ala hillumaan taas nurkissa. Jos taloudellisesta mahdollista otat toisen kämpän vaikka pari viikkoa ennen kun vanhan soppari päättyy, muutat pois ja ilmoitat miehelle että vuokrasoppari päättyy 15.5, siihen mennessä on häivyttävä. Muuttakoot vaikka isälleen. Saman katon alle on tollasen kanssa jäisi erillemuuttoa viikoiksi katsomaan. Ei se eroaminen helppo ole, toisaalta olet kerran sen jo tehnyt, nyt vain varmistat ettei tyyppi pääse enää iholle uudestaan, koska sitä ne manipuloivat lokit tulevat yrittämään kun rahakassa kävelee ovesta ulos.

Vierailija
138/422 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- AP 

vuokrasopimus on sun nimissäsi eli voit hyvin irtisanoa sen kunhan olet ensin löytänyt uuden asunnon, tämä lienee fiksua siinäkin ettei mies tiedä missä asut. Ettei ala hillumaan taas nurkissa. Jos taloudellisesta mahdollista otat toisen kämpän vaikka pari viikkoa ennen kun vanhan soppari päättyy, muutat pois ja ilmoitat miehelle että vuokrasoppari päättyy 15.5, siihen mennessä on häivyttävä. Muuttakoot vaikka isälleen. Saman katon alle on tollasen kanssa jäisi erillemuuttoa viikoiksi katsomaan. Ei se eroaminen helppo ole, toisaalta olet kerran sen jo tehnyt, nyt vain varmistat ettei tyyppi pääse enää iholle uudestaan, koska sitä ne manipuloivat lokit tulevat yrittämään kun rahakassa kävelee ovesta ulos.

No justiinsa tuo että saan kyllä irtisanottua mutta en haluaisi millään joutua muuttamaan pois tosta asunnosta. Se olis ihan viimenen niitti ja harmittais iha superisti koska asunto on minulle todella tärkeä ja eräänlainen "turvasatama". Harmittaisi jos joutuisin muuttamaan kalliimpaan asuntoon vielä sen takia että mies heittäytyy viimeistä kertaa hankalaksi. Saisin kyllä muutaman viikon sisällä vaihdettua asuntoa koska en ole vuokralla yksityisen omistamassa asunnossa vaan yrityksen jonka sisäiset vaihdot onnistuu ilman irtisanomisaikaa. Mutta olen selvinnyt siitä kerran ja tiedän että jos on pakko niin selviän toistekin. Harmittaisi vaan kovasti että tulisi tehtyä sama virhe kahteen kertaan, toivoisin että hänkään ei omaa mainettaan haluaisi kahta kertaa pilata tekemällä eroa vaikeaksi... Voisi kyllä varmuuden vuoksi tutkia mikä on asuntotilanne. Ärsyttää edes joutua miettimään tälläistä! Tai sitten annan vaan kylmästi aikaa kuun loppuun ja jossei ole kadonnut niin tavarat löytyy käytävästä, haastakoot oikeuteen. Käsitellään siellä sitten kaikkia muitakin juttuja mitä hän on tehnyt minulle, voi olla että siinä kävisikin ihan hyvin. Lukostot on iloQ, nehän pystyy deaktivoimaan eli en tarvitse avaintakaan takaisin. 

Ihan hirveää miettiä näitä erojuttuja ja valmistautua pahimpaan, ei tässä kyllä tälläinen ollut mielessäkään kun tänne ekan viestin naputtelin! Aivan kauheeta... Mutta ei oo muita vaihtoehtoja kuin selvitä

- AP 

Vierailija
139/422 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- AP 

Voi olla yhteydessä poliisiin, jos mies ei suostu lähtemään.

Vierailija
140/422 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa todellakin lukea näitä viestejä ajatuksella. Lähes kaikki ovat täysin samaa mieltä, että sinun on nyt aika luopua tuosta suhteesta. Itse se luopumise itku ja samalla myös se luopumisen itku omasta kodista.

Ja sitten pyyhit kyyneleet ja katsot itsellesi uuden vuokra-asunnon ja irtisanot nykyisen. Etkä sitten ota sitä miestä kirjoille siihen uuteen asuntoon vaikka mikä olisi.

Olen vierestä seurannut yhden jo eläkeikään päätyneen naisen taistelua erille miesystävästään. Hän oli siis noin 20 vuotta elämästään hukannut amantyyppisen tapauksen kanssa. Miestä oli lähes mahdotonta saada pois asunnosta, kun oli noin kauan aikaa katsellut. Loppujen lopuksi asunto meni myyntiin, mies pyysi tasinkoa eli nainen joutui maksamaan yhteiselämän loppumisesta miehelle ja kaikki se stressi sai aikaan sen, että nainen sai päälle syövän. Josta onneksi selvisi.

Elämän voi käyttää eri tavoin. Kaikkein huonoin tapa on sitoa itsensä mieheen, joka ei ole sen arvoinen millään mittapuulla, menettää vaivalla säästämänsä rahat ja vielä stressin alla saada sitten syöpä.

Et halua tuollaista kohtaloa. Paljon voi sietää ja parisuhteessa täytyykin joustaa, mutta tuo ei ole kunnollista elämää sinulle.

Mutta parempi nyt 30 vuotiaana taistella eroon. On vielä aikaa löytää uusi mies, joka on järkevämpi. Jos odotat ja odotat kun kaikki kuitenkin tietävät, ettei tuosta mitään hyvää tule, niin elämäsi menee kankkulan kaivoon.

Olet sille miehelle myös ns mahdollistaja eli hänen peliongelmansakin on pahempi kun hän tietää että sinulla on rahaa säästössä eikä tarvitse muutenkaan pärjätä omillaan. Tuo suhde eiole kummallekaan hyväksi.

Älä ole kynnysmatto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi