Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mies suuttui kun en lainannut rahaa

Vierailija
15.04.2021 |

Tilanne seuraava:
Vuosien parisuhde, asutaan yhdessä. Aiemmin yhteiset rahat --> väärinkäytösten ja ylivelkaantumisen takia nykyään omat. Mies käyttää kaiken rahansa, minä koitan säästää. Miehellä myös takana työttömyysjaksoja omasta halusta (tyytymättömyyttä työpaikkoihin joita vaihteli vuodenvaihteessa aika useasti), minä olen ollut säännöllisesti vakitöissä jo vuosia.

Miehellä on auto. Minun työni on kävelymatkan päässä ja en tarvitse autoa. Mies myöskin maksaa kaiken autoon liittyvän, minä maksan autopaikan ja enemmän muita laskuja = pääsen sitten kerran viikossa kauppaan kyydillä ja näin se menee aika tasan.

Auto on nyt ilmeisesti hajoamassa ja mies koittaa vihjailla ja manipuloida että maksaisin n. 900 euron korjauksen. Hän on aiemmin lainannut minulta tuhansia euroja eikä ole koskaan maksanut takaisin. Hänellä on ilmeisesti peliongelman kanssa edelleen vaikeuksia ja lainailee myös perheeltään rahaa (luulee etten tiedä). Nyt hän selkeästi heittäytyy marttyyriksi kun en tarjoudu maksamaan säästämistäni rahoista auton korjausta.

Tilanne ahdistaa minua. Olen selviytynyt itse vuosikausien velkakierteestä vastikään ja vaivalla säästänyt rahaa. Mies kysyi eilen paljon minulla on säästössä ja sanoin noin-summan eli hän tietää että minulla olisi varaa maksaa se auton korjaus (Tosin ei paljoa jäisi sitten säästöön).

Olenko hirveä ihminen jos en lainaa rahaa korjaukseen vaan mies joutuu itse ottamaan vastuun tilanteesta? Ei auto hänen takiaan hajonnut mutta jotenkin ajattelen että auton omistajana pitäisi myös tajuta varautua tälläisiin tilanteisiin säästämällä jne. Ihan super huono omatunto ja pelkään, että kohta olen tyhjentämässä rahastojani ja lainaamassa hänelle rahat - joita en 99% varmuudella tulisi koskaan näkemään.

Kommentit (422)

Vierailija
421/422 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten menee ap <3

Vierailija
422/422 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää joulua kaikki! <3 Luin vanhaa päiväkirjaani jota siis kirjoitan sähköisesti, ja olin laittanut sinne tämän ketjun linkin. Luojan kiitos tämä vielä avautui. Oli jotenkin niin sydäntä lämmittävä nähdä, että vuosienkin jälkeen joku on kysynyt mitä minulle kuuluu :'( Olin näköjään viimeeksikin päivitellyt vuoden lopulla, ehkä tämä on aina semmoinen tilinteon hetki. Toivon taas samaa mitä parikin vuotta sitten, eli jos tämä jonkun muun pelastaa ja herättää ajattelemaan omaa tilannettaan, on kannattanut edelleen vuosienkin jälkeen tänne kirjotella! <3 

Minulla menee ihan sairaan hyvin. Itkettää ihan kirjottaa tätä, mutta olen edelleen yhdessä tuon miehen kanssa, ketä aloin 2021 lopulla tapailla. Ostettiin justiinsa tällä viikolla oma yhteinen koti ja ollaan jätetty ehkäisy pois, ehkä meille ensi vuonna siunaantuu perheenlisäystä! KERTAAKAAN minulle ei ole huudettu kahden vuoden aikana, ei KERTAAKAAN tehty paskoja, uhkailtu, käytetty väkivaltaa ei henkistä eikä fyysistä. KERTAAKAAN ei ole varastettu rahaa tai vilpillisin keinoin sitä minulta muutenkaan huijattu. Minua on autettu kodihoidossa, minun kanssa on haluttu viettää aikaa ja rakentaa yhteistä tulevaisuutta käsi kädessä. Nukahdetaan edelleen kainalokkain joka ilta yhdessä ja hän jaksaa kertoa joka päivä, miten rakastaa. Tuo rahaa lainannut exäni on edelleen samassa tilanteessa, nyt hän tosin on saanut vielä LAPSEN... Ulosotto kolkuttelee edelleen ovella ja vaihtaa työpaikkaa kun sukkia. Hurjia riitoja lapsensa äidin kanssa on, hän kyllä on vähän samankaltainen kun tuo exäni, että he varmaan pärjäävätkin sitten paremmin yhdessä kun on pokkaa kostaa paskamaisuuksia samankaltaisilla tempuilla :D Aika vähän enää olen häneen yhteyksissä kyllä, mutta ystävien kautta saan aina välillä kuulla ja kiitän luojaa että lähdin. Vika ei ollut minussa. 

Ensi vuosi voi olla sinunkin vuosi, kun saat oman elämäsi takaisin ja jätät paskamaisen suhteen taakse, joka ei ole antanut enää vähään aikaan mitään. Pelkästään ottanut. Jokainen ansaitsee tulla rakastetuksi yhtä puhtaasti, kun itsekkin rakastaa takaisin. Lue tää ketju ja mieti onko sinun ainoa elämä hukkaan heittämisen arvoista! <3 Sinulla on valta valita joka aamu toisin. 

Niin kauan kun vauva.fi hengittää ja vaan muistan, en tuu unohtamaan tätä ketjua. Vaikka siinä menis parikin vuotta niin palaan kyllä aina nostamaan tätä tärkeää asiaa ylös. Kiitos edelleen teille, te tuntemattomat ihmiset siellä ruudun takana, minun elämäni on uskomatonta teidän ansiosta <3 Kirjoittelemisiin <3 

- AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi