Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 1600 kcal liian vähän, kun BMI 37, 7? Jää hirveä nälkä

Vierailija
06.04.2021 |

Jatkuvasti. Lopulta vaan ahmii. Kokeilin 1800 kcal ja sama reaktio..

Kommentit (167)

Vierailija
61/167 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pituus 161cm ja paino 99kg.

Ikää 37v.

Liikuntaa en lisää/aloita, alan vain ahmimaan. Kokeiltu, parempi olla ilman.

Elämänlaatu kärsii tästä "kidutuksesta", kun vielä ihan turhaa, vaaka näyttää samaa kuin 6 viikkoa sitten

Älä ajattele noin, että olisi turhaa. Jos olisit syönyt enemmän ja ilman "kidutusta" niin vaaka ei näyttäisi enää samaa kuin 6 viikkoa sitten vaan satanen olisi mennyt rikki niin että heilahtaa.

Ja sitten sun pitäisi nyt aloittaa siitä painosta tuon 99kilon sijaan ja sulla olisi pudotettavana nekin kilot näiden nykyisten päälle. Nyt niitä ei sentään ole riesana eli pääset edes hieman vähemmällä.

Sä olisi laihtunut tämän 6 viikon aikana jo muutaman kilon ilman noita repsahduksia eli tuo sun uusi ruokavalio riittää laihtumiseen kunhan vaan seuraavat 6 viikkoa noudatat sitä etkä repsahtele. Käy sitten vaa'alla ja taatusti lukema on jo nykyistä pienempi.

Vierailija
62/167 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lainkaan aktiivinen 100-kiloinen 30-60-v. nainen kuluttaa noin 2200 kcal/vrk. Sydänliiton laskuri.

Nää laskurit on täyttä tuubaa. Ei päde ainakaan keski-ikäisiin ja vanhempiin. Niin monen kaverin kanssa ollaan todettu, että tuolla kalorimäärällä lihottaisiin lisää, ettei ole kyse "säästöliekistä" tai yksittäistapauksesta.

Minkä takia lääkäritkin (ja Dr. Now) laittaa sairaalloisesti lihavat 800-1200kcal/vrk ruokavaliolle?

Itse olen BMI:lta ap kirjoittajan luokkaa, enkä laihdu grammaakaan jos syön enemmän kuin 1400 kcal/vrk, jos en käy lenkillä/salilla!/uimassa joka päivä. Syytä ei tähän osaa sanoa sen enempää lääkäri kuin ravitsemusterapeuttikaan. Kokeiltu on kaikki keinot. Kilppariarvot on "rajoilla", eikä terv. keskuksessa lääkäri noteeraa, vaikka vajaatoiminnan oireet on. En tiedä johtuuko laihtumisen pulmat siitä vai ei.

Ap kirjoittajalle sanoisin, että itse saan kyllä mahan täyteen ja nälän kuriin tuolla 1400 kilokalorilla kun syön todella paljon kasviksia, juureksia ja proteiinia. Viljoja en keliakian takia syö.

Vettä kannattaa todellakin juoda paljon. Jos ruokarytmi on aamupainotteinen ja maha kurnii jo lounasaikaan aamupalasta huolimatta, kannattaa syödä paljon proteiineja aamulla (esim. munakas) ja unohtaa puurot ja hedelmät. Ruisleipää munakkaan kanssa, ilman rasvaa ja päällisiä, ja maustamatonta jugurttia marjoilla. Jos nälkä painottuu iltapäivään ja iltaan, säästä sinne proteiineja.

Tuossa tilanteessa kannattaa unohtaa "suomalainen kotiruoka". Jos 1600-1800 kcal huolimatta on nälkä, ei ole mtn järkeä syödä turhia kaloreita jonkun makaronilaatikon/ pastan tai kastike+perunat muodossa.

Ja laihtua ei voi, kun "lääkäri käskee", sitä täytyy itse haluta, paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/167 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykytietämyksen mukaan, jos lihava alkaa syödä 2000 kcal päivässä, hän laihtuu hitaasti kohti normaalipainoa. Kukaan ei pysy lihavana tuollaisella kalorimäärällä. Ei siis tarvitse pitää 800-1200 kcal dieettejä, ei edes 1500 kcal dieettejä. On parempi tehdä pieniä muutoksia, jotka pysyvät kuin pitää dieettejä, jotka päättyvät ahmimiseen.

Vierailija
64/167 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lihavat ovat laihtuneet sairaalahoidossa, vaikka siellä maataan vain sängyssä ja syödään viisi kertaa päivässä ruokaympyrän mukaan. Kotona taas 1500 kcal lihottaa kovin, vaikka urheillaankin tosi paljon. Erikoista.

Vierailija
65/167 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on hyvä peruskalorimäärä, mutta sinuna lisäisin liikuntaa että voi syödä enemmän. Sykemittari käyttöön että saat tarkat kalorit. Itse kulutan joka päivä 500 kcal liikunnalla, ei jää nälkä. 

Jätin liikunnan nyt pois kokonaan, kun minulla se vaan lisää ruoan himoa. Ap

Mietis nyt vielä. Sekö sitten ei lisää ruuan himoa, että kärvistelet kotona katsellen kateellisena toisten mussuttamista kunnes repsahdat? Eikö ole helpompaa lähteä ihan vaan ulkoilemaan ja kävelemään rauhallisesti vaikka tunniksi kuin kiduttaa itseään tuota herkuttelua sivusta seuraamalla? Ei siinä kunto kasva eikä rasvakaan pala, mutta aineenvaihdunta tykkää (toisin kuin sohvalla istumisesta) ja saat raitista ilmaa.

Sitä vaihtoehtoa kun sulla ei ole olemassakaan että voisit jatkaa kuten ennenkin jos laihtuminen on tavoitteena. Siksi sun pitää löytää ne uudet ja vähiten itsekuria vaativat toimintatavat. Laihduttaminen on ainakin aluksi hankalaa ihan ilmankin, että erikseen vielä tekee siitä hankalaa.

Vierailija
66/167 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syöt vääränlaisia ruokia. Proteiini, rasva ja kuitu pitävät nälkää.

Kyllä, mutta reipaasti ylipainoisilla on mukana laihdutuksessa se vaikein eli herkkujen himo, sitä ei tahdokaan saada pois. Mättö ja herkut koukuttaa kuin huumeet, niistä ei tahdo päästä eroon siksi se laihtuminen niin vaikeaa ja ettenkin pysyminen saavutetussa painossa.

Kaikki olisi laihoja jos laihdutus olisi helppoa, tietoahan on nykyin saatavilla vaikka kuinka paljon. Mutta laihdutuksessa on kyse myös itsekurista, se pitää voittaa.

Hei, ei kaikki ylipainoiset ole "herkuilla ja mätöllä" lihoneita. Ihan tavallisella ruoalla ja leivällä/ väärällä ruokailurytmilläkin lihoo. Suorastaan ärsyttää tuo harha, että "kaikki lihavat mättää roskaruokaa/herkkuja/sipsejä/karkkeja/limsaa."

Itse juon limsaa muutaman kerran vuodessa, mehua en koskaan, pizzaa kerran kuussa, en leivo juuri ikinä, irtokarkkeja en osta, suklaata pari kertaa kuussa, en pidä jäätelöstä, en käytä alkoholia. En välitä makeasta. Oon lihonut" kotiruoalla" ja rakastan juustoja. Kaltaisiani keski-ikäisiä on paljon.

Kilot vaan kertyi vuosien aikana, kun lasten nukkumaan mentyä suuri huvi oli tehdä kasa juustoleipiä ja katsoa telkkaria. Ja normiruokaa teki aina mieli santsata, " kun se oli niin hyvää.."

Lasten muutettua omilleen lopetin kokonaan "suomalaisen hiilaripitoisen kotiruoan" tekemisen ja siirryin etnisiin ruokiin, superfoodiin ja kasvikset+proteiiniannoksiin. Juustosta en ole vielä täysin päässyt irti. Paino ei putoa. Kenkuttaa katsoa normaalipainoisia sipsikalja-ihmisiä, kun itse syön superfoodia ja olen lihava.

Vierailija
67/167 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3 viikkoa 1600 ja nyt 2 viikkoa 1800 kcal.

Ihan kamalaa, en ole sitten joka päivä pysynyt noissa määrissä nälän vuoksi, eikä painossa mitään muutosta..

Ei se muutos hetkessä näy ja varsinkaan jos seassa on niitä päiviä jolloin kalorit on joku 2500. Se ylimääräinen rasva (vaikka sitä olisi 30 kiloa) ei juurikaan energiaa kuluta ja jos et ihmeemmin liiku (siis kunnon aerobista lenkkeilyä/jumppaa) niin ei sun lihaksetkaan kuluta ylimääräistä tuo painon kantamisen takia.

Lisäksi jos et muutenkaan ole ihmeemmin liikkunut/jumppaillut niin eihän sulla edes ole lihasmassaa joka energiaa kuluttaisi. Se extrarasva ei energiaa levossa kuluta toisin kuin lihakset.

Summa summarum. Laske se päiväkulutuksesi sen mukaan mitä sun pituinen/ikäinen kuluttaa normipainoisena ja sitten vähennä siitä se 300-400 kaloria jonka laihtuminen vaatii.

Jos tuntuu että on nälkä niin juo lasillinen vettä (täyttää nopeasti mahaa) ja vaihda ne syömisesi sellaisiin jotka on vähäkalorisempia jolloin voit määrällisesti syödä isompia annoksia. Jos taas huippaa ym eli nälkä onkin ihan aitoa eikä kuviteltua niin sitten viilaa sitä ruokavaliotasi rikkaammaksi ravintoaineiden suhteen.

Toki tuo vaatii tottumista eikä ole yhtään niin helppoa kuin ruokamäärien kasvattaminen ja ylimääräisten syöminen. Tiedän sen ihan kokemuksesta.

Tsemppiä!

Antoi 1400 kcal, ei mitään toivoa tuollaiseen.

Kiitos vastauksista, mun laihduttaminen loppu tähän :'D

Ap

Vierailija
68/167 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vähän. Jos haluat laihtua niin aika tiukka saa olla. Enemmän kannattaa keskittyä ruoan laatuun. Millään salaatilla ei vatsa täyty. Sopivasti rasvaa ja proteiinia. Tällöin riittää 3x500 kcal ateriat. Hiilihydraattia kannattaa karsia.

No ei ole mikään oma halu laihtua, vaan työterveyslääkärin kehoitus. Ap

Silloin et tule laihtumaan. Vähän sama tilanne kuin alkoholisti ei haluaisi itse lopettaa mutta vaimo painostaa. 

T. 35 kiloa laihduttanut ja tuo joka sanoi että nälän tunteeseen ei kuole

Niin hän se sitten varmaan on. Kävin jo viime keväänä siellä, nyt tuli kiire aloittaa laihduttaa,

kun vuosi tarkastus edessä.

No, ei se auta kuin ottaa saarna taas vastaan :'D

Ap

Jotenkin kuulostaa, että voisit aloittaa laihdutuksen luopumalla tarpeettomasta itsepuolustuksesta ja puolustamalla itseäsi silloin kun kuuluu. 

Jos perhe syö epäterveellisesti, voit jakaa taakkaa kahdella tapaa. Otat edelleen maistiaiset mutta syöt niitä vanhoja herkkuja vain vähän ja sitä parsakaalimixiä siihen oheen. 

Tai sitten perhe suostuu myös vähentämään epäterveellisten mussutusta. Jos lääkärin mielestä painoasi pitää saada laskemaan, miksi se ei kiinnosta perhettäsi? Oletko perheesi palvelija vai onko suhteenne vastavuoroinen? Vai käytätkö heitä kilpenä ja tekosyynä, jotta et joudu elämään aikuisen pelottavaa elämää? 

Miksi olet arka kuuntelemaan saarnaa silloinkin jos olet sen oikeasti ansainnut? 

Tunne-elämäremonttiin jos rupeat, voi olla että paino alkaa laskea ilman mitään yrittämistä, kun saat stressihormonisi alas. 

Totuus on se, että haluan olla laiha, mutta en halua mennä epämukavuusalueelle.

Olen laiska. Ap

Vierailija
69/167 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syöt vääränlaisia ruokia. Proteiini, rasva ja kuitu pitävät nälkää.

Kyllä, mutta reipaasti ylipainoisilla on mukana laihdutuksessa se vaikein eli herkkujen himo, sitä ei tahdokaan saada pois. Mättö ja herkut koukuttaa kuin huumeet, niistä ei tahdo päästä eroon siksi se laihtuminen niin vaikeaa ja ettenkin pysyminen saavutetussa painossa.

Kaikki olisi laihoja jos laihdutus olisi helppoa, tietoahan on nykyin saatavilla vaikka kuinka paljon. Mutta laihdutuksessa on kyse myös itsekurista, se pitää voittaa.

Hei, ei kaikki ylipainoiset ole "herkuilla ja mätöllä" lihoneita. Ihan tavallisella ruoalla ja leivällä/ väärällä ruokailurytmilläkin lihoo. Suorastaan ärsyttää tuo harha, että "kaikki lihavat mättää roskaruokaa/herkkuja/sipsejä/karkkeja/limsaa."

Itse juon limsaa muutaman kerran vuodessa, mehua en koskaan, pizzaa kerran kuussa, en leivo juuri ikinä, irtokarkkeja en osta, suklaata pari kertaa kuussa, en pidä jäätelöstä, en käytä alkoholia. En välitä makeasta. Oon lihonut" kotiruoalla" ja rakastan juustoja. Kaltaisiani keski-ikäisiä on paljon.

Kilot vaan kertyi vuosien aikana, kun lasten nukkumaan mentyä suuri huvi oli tehdä kasa juustoleipiä ja katsoa telkkaria. Ja normiruokaa teki aina mieli santsata, " kun se oli niin hyvää.."

Lasten muutettua omilleen lopetin kokonaan "suomalaisen hiilaripitoisen kotiruoan" tekemisen ja siirryin etnisiin ruokiin, superfoodiin ja kasvikset+proteiiniannoksiin. Juustosta en ole vielä täysin päässyt irti. Paino ei putoa. Kenkuttaa katsoa normaalipainoisia sipsikalja-ihmisiä, kun itse syön superfoodia ja olen lihava.

No mä kyllä myönnän lihoneeni ihan noilla mainitsemillasi höttöruuilla plus alkoholilla ja liikkumattomuudella. Annoskokokin meni lopulta ihan persiilleen eli taviskokoinen pizzerian pizza meni kerralla ja toisestakin vähän päälle. Ja kohta oli taas nälkä..

Sen sijaan sama ongelma se on mullakin, että vaikka tätä nykyä nuo kaikki on mennyttä elämää ja alkoholiakaan en käytä enää lainkaan niin silti nuo tuolla tyylillä hankitut kilot istuu tiukassa ja kuin pska junttilan tuvan seinässä.

Ilmeisesti sitten tässä +40-vuotiaana se kalorinsaanti vaan pitäisi olla jo todella pientä (eli alle 1500) jotta sillä ei ylläpitäisi ylipainoa. Lihonut en sentään ole enää vuosiin vaan paino jumittaa tässä +25 kilossa vuodesta toiseen parin/kolmen kilon vaihtelulla.

Vierailija
70/167 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on hyvä peruskalorimäärä, mutta sinuna lisäisin liikuntaa että voi syödä enemmän. Sykemittari käyttöön että saat tarkat kalorit. Itse kulutan joka päivä 500 kcal liikunnalla, ei jää nälkä. 

Mietis nyt vielä. Sekö sitten ei lisää ruuan himoa, että kärvistelet kotona katsellen kateellisena toisten mussuttamista kunnes repsahdat? Eikö ole helpompaa lähteä ihan vaan ulkoilemaan ja kävelemään rauhallisesti vaikka tunniksi kuin kiduttaa itseään tuota herkuttelua sivusta seuraamalla? Ei siinä kunto kasva eikä rasvakaan pala, mutta aineenvaihdunta tykkää (toisin kuin sohvalla istumisesta) ja saat raitista ilmaa.

Sitä vaihtoehtoa kun sulla ei ole olemassakaan että voisit jatkaa kuten ennenkin jos laihtuminen on tavoitteena. Siksi sun pitää löytää ne uudet ja vähiten itsekuria vaativat toimintatavat. Laihduttaminen on ainakin aluksi hankalaa ihan ilmankin, että erikseen vielä tekee siitä hankalaa.

Mikä oikeus muilla olisi täällä herkutella jos minä joudun laihduttamaan? Edelleenkään tämä ei ole mun halusta kiinni, vaan siitä, että lääkäri käynti edessä. Sokerit koholla, samoin verenpaine

Ap

Vierailija
71/167 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vähän. Jos haluat laihtua niin aika tiukka saa olla. Enemmän kannattaa keskittyä ruoan laatuun. Millään salaatilla ei vatsa täyty. Sopivasti rasvaa ja proteiinia. Tällöin riittää 3x500 kcal ateriat. Hiilihydraattia kannattaa karsia.

Silloin et tule laihtumaan. Vähän sama tilanne kuin alkoholisti ei haluaisi itse lopettaa mutta vaimo painostaa. 

Niin hän se sitten varmaan on. Kävin jo viime keväänä siellä, nyt tuli kiire aloittaa laihduttaa,

Ap

Jotenkin kuulostaa, että voisit aloittaa laihdutuksen luopumalla tarpeettomasta itsepuolustuksesta ja puolustamalla itseäsi silloin kun kuuluu. 

Jos perhe syö epäterveellisesti, voit jakaa taakkaa kahdella tapaa. Otat edelleen maistiaiset mutta syöt niitä vanhoja herkkuja vain vähän ja sitä parsakaalimixiä siihen oheen. 

Tai sitten perhe suostuu myös vähentämään epäterveellisten mussutusta. Jos lääkärin mielestä painoasi pitää saada laskemaan, miksi se ei kiinnosta perhettäsi? Oletko perheesi palvelija vai onko suhteenne vastavuoroinen? Vai käytätkö heitä kilpenä ja tekosyynä, jotta et joudu elämään aikuisen pelottavaa elämää? 

Miksi olet arka kuuntelemaan saarnaa silloinkin jos olet sen oikeasti ansainnut? 

Tunne-elämäremonttiin jos rupeat, voi olla että paino alkaa laskea ilman mitään yrittämistä, kun saat stressihormonisi alas. 

Olen laiska. Ap

Mut toisaaltahan sä olet nyt kokoajan epämukavuusalueella kun et laiha vaan ylipainoinen. Ainakin siis itsellä oli paljon tukalampi olo ylipainoisena kuin normipainossa ja olin jotenkin ärsyttävän kömpelö ja mahakin oli kokoajan tiellä. Ei se ollut mukavaa.

Eikä siitä herkkujen syömisestä tai liian isoista annoksista edes tullut hyvä olo, mutta sen kyllä huomasin vasta sitten kun olin niistä itseni kunnolla vierottanut ja siihen meni aikaa.

Harmittaa vieläkin, että edes päästin itseni lihomaan.

Vierailija
72/167 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnittele parempi ruokavalio. Testasin sitä Fitfarmin ilmaisjuttua ja kyllä siinä sai syödä ihan tolkuttomasti vaikka kalorit olivat vähäiset. Lisäät kuunnolla kasviksia ruokavalioon, niin saat kyllä syödä tarpeeksi.

Vierailija
73/167 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä oikeus muilla olisi täällä herkutella jos minä joudun laihduttamaan? Edelleenkään tämä ei ole mun halusta kiinni, vaan siitä, että lääkäri käynti edessä. Sokerit koholla, samoin verenpaine

Ap

Ap jatkaa :

En edes laihduttelisi, tai miettisi mitään kaloreita, sokereita, verenpaineita vaan jatkasin tyytyväisenä elämää, mutta tuo vuositarkastus edessä, niin pitää stressaa

Vierailija
74/167 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olen laiska. Ap

Mut toisaaltahan sä olet nyt kokoajan epämukavuusalueella kun et laiha vaan ylipainoinen. Ainakin siis itsellä oli paljon tukalampi olo ylipainoisena kuin normipainossa ja olin jotenkin ärsyttävän kömpelö ja mahakin oli kokoajan tiellä. Ei se ollut mukavaa.

Eikä siitä herkkujen syömisestä tai liian isoista annoksista edes tullut hyvä olo, mutta sen kyllä huomasin vasta sitten kun olin niistä itseni kunnolla vierottanut ja siihen meni aikaa.

Harmittaa vieläkin, että edes päästin itseni lihomaan.

Ainoa mikä tekee olon epämukavaksi, on peili. Mutta meiltä poistettu kokovartalopeili tuosta syystä :D

Fyysisesti olo on hyvä, ja syöminen tuo ihanan olon

Ainoa epämukava asia on se lääkärikäynti, ahdistaa niin paljon, kun vuodessa ei mitään edistystä,muutama kilo tullut lisää.

Ap

Vierailija
75/167 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastasit itse kysymykseesi. Omaa tahtoa laihtua pitää olla. Tottuminen alhaisempaan kalorimäärään vie aikansa, mutta kyllä siihen tottuu, jos haluaa. Painoindeksisi on jo nyt vaarallisen korkealla.

Vierailija
76/167 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Erikoista että sä pidät laihduttamista jonakin rangaistuksena. Kukaan muu ei voi sun terveydestä huolehtia kuin sinä itse ja jos se vaatii laihtumista niin silloin se on oikeudenmukaista. Muut ei myöskään voi laihduttaa puolestasi eikä muiden herkuttelut nosta sun sokereita. Verenpainetta voi nostaakin, mutta sekin johtuu ihan vain sun omasta asenteesta ja kateudesta. 

Toisaalta eihän sun ole mikään pakko laihtua. Kyllä sä saat viitata kintaalla noille lääkärin puheille ja jatkaa kuten ennenkin ja lopulta syödä itsesi hautaan. Kannattaa kuitenkin edes kerran miettiä ihan kunnolla onko ne pizzat ja muut oikeasti niin hyviä ja sen arvoisia että menettää terveytensä.

Vierailija
77/167 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä parempi että pysyt lihavana. Laihdutus vaatii kovaa päätä, tahdonvoimaa, itsekuria, sinnikkyyttä ja suunnittelukykyä. Sinulta ei näitä piirteitä taida löytyä. Ja ilmeisesti ajattelit pikalaihduttaa vaan tulevaa lääkärinkäyntiä varten ettei lääkäri muistuttaisi ylipainosta tai laihdutuksesta, et voi onnistua laihtumisessa vain lääkäriä varten (tai heti käynnin jälkeen lihot tuplana takaisin).

Itse laihdutin 32 kg näinkin harvinaisella keinolla: söin vähemmän kuin kulutin. Vi tuttiko? Vitu tti. Oliko nälkä? Oli. Tekikö mieli luovuttaa? Teki. Riittikö tahto? Riitti. Ja kun mukaan tuli liikunta alkoi hommasta muotoutua elämäntapa eli enää en LAIHDUTA, pidän järjen syömisessä ja kompensoin liikunnalla. Mutta jos sinä itse et edes laihtua halua, tilanne on aika kehno.

Vierailija
78/167 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap trolli, tyhmä vai tyhmä trolli?

Vierailija
79/167 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastasit itse kysymykseesi. Omaa tahtoa laihtua pitää olla. Tottuminen alhaisempaan kalorimäärään vie aikansa, mutta kyllä siihen tottuu, jos haluaa. Painoindeksisi on jo nyt vaarallisen korkealla.

Halua on, mutta ei tahdonvoimaa. Pitää odotella inspiraatiota :) tulee joskus, jos on tullakseen :)

(Jos olisi joku helppo ja nopea tapa laihtua niin tietysti laihtuisin.)

Vierailija
80/167 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mikä on tavoite ja miksi. Jos tavoitteena on pienentää rasvamaksaa leikkausta varten nopeasti, silloin tuo voi olla sopiva määrä. Jos taas tavoitteena on pysyvä painonpudotus tuo on liian iso muutos äkkiseltään, etenkin jos mukana on tunnesyömistä. 3kg/vuosi pysyvästi on parempi kuin 10 kiloa pois kahdessa kuukaudessa ja ne takaisin korkojen kera muutamassa viikossa. Tee muutoksia joita uskot voivasi ylläpitää koko loppuelämäsi ajan.

Jos englanti sujuu, niin suosittelen katsomaan Abbey Sharpin videot syömistottumuksista ja opettelemisesta tasapainoiseen ruokavalioon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi