Android vai iPhone? Kummasta tykkäätte enemmän? Tässä oma mielipiteeni muutama viikko Androidiin siirtymisen jälkeen.
Itse käytin vuosia iPhonea ja siirryin hiljattain Androidiin. Eihän noissa suurta eroa ole, mutta muutama yksityiskohta ainakin itseni Androidissa nyt miellyttää enemmän. Tiedostojen siirto (videot, musiikki yms.) on paljon helpompaa, kun puhelin näkyy tietokoneessa kuin muistitikku ja voi siirtää kaikenlaisia tiedostoja puhelimen ja tietokoneen välillä. Eikä tarvita mitään kammottavia iTunes-ohjelmistoja.
Toinen on se, että wifin saa oikeasti pois päältä pikakuvakkeesta (en koskaan ymmärtänyt iPhonen logiikkaa, että se menee vain vähäksi aikaa pois päältä...). Muutenkin jää vaikutelma, että Android on käyttäjää varten, iPhonessa taas tuntuu siltä, että ylhäältäpäin on päätetty, että näin sinä haluat puhelintasi käyttää.
No näitä ei ole kaikissa Androideissakaan, mutta uudessa puhelimessani on kuulokeliitäntä, jota uusissa iPhoneissa ei ole (en ymmärrä miksi ei). Ja uudessa puhelimessani on ehjä näyttö (ei lovia tai reikiä kameran linssiä varten).
Kommentit (164)
Käytä tavallista Nokiaa.
Lähetetty iPhonesta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hankin vähän aikaa sitten Iphonen ja ihmetyttää kun tulee puhelu, niin se näkyy myös (MacBook) läppärillä. Jos vaikka mies olisi koneella, niin näkee suoraan mun puhelut ja Imessaget (jos käyttää mun tunnusta).
No miehesi ei tietenkään käytä sinun tunnusta, sehän nyt on täysin itsestään selvä asia.
Mun mielestä tuo on todella hyvä, että viestit näkee myös koneelta. Itse ole laittanut läppärilleni myös Whatsappin desktop-version niin pystyn tarvittaessa kirjoittamaan niitäkin viestejä läppärin kautta. Kätevää etenkin silloin kuin tarvitsee pitkiä viestejä kirjoitella.
Vierailija kirjoitti:
Voiko iPhonella kuunnella youtubea taustalla samalla kun selaa muita sivuja?
Siis nyt youtube menee aina paussille kun siirryn selaamaan toiselle sivulle.
Enkö vain tajua jotain vai mitä?
How to play YouTube music in the background on iPhone
The trick is to use your phone's default browser, Safari:
Open Safari and go to 'YouTube.com'
Now search for the music video you want to listen to
Tap the 'Aa' icon in the address/search bar
Choose 'request desktop site' from the drop down menu
Hit 'play' on your video
At this point when you go back to your home screen, or lock your phone, the music will stop becuase the video stops playing. However, you can easily get it playing again, without going back to the browser.
POCKET-LINT
Drop down Control Center (or pull it up from the bottom if you have an iPhone with TouchID)
Find the music playback widget
It should have the song track labelled on it from the browser
Hit the play button
It's important to note, these feature doesn't work unless you put the YouTube page in 'desktop mode' in the browser, so that is a required step.
Once you've done that and you drop down Control Centre, you should see the option to play the music again. Once it's playing, you can lock your phone, and play and pause it from the lockscreen control or just go about your business using other apps on the phone.
It's worth noting, if you're in a playlist or queue, it doesn't seem to automatically continue to the next song, so you do need to re-open Safari to choose a new song when one ends. Thankfully, YouTube is full of long compilations, and you can easily find 'videos' over an hour long.
https://www.is.fi/digitoday/tietoturva/art-2000007888628.html
iPhone muka tietoturvallinen😂🤣😂
Android ainakin säilyttää euromääräisesti arvonsa paremmin. Olen vertaillut paljon esim Samsung S-sarjan lippulaivoja verrattuna iphonen vastaaviin lippulaivoihin. Kun katsoo netistä hyvityshintoja mitä liikkeet tarjoaa näistä ja vertaa hintaan uutena, menettää vähemmän rahaa kun antaa S-sarjalaisen vaihdossa. Nämä ovat siis todellisia hyvityshintoja eikä mitään pyyntihintoja.
Se on totta että ihponesta saa paremman hyvityksen ja ehkä jopa prosentuaalisesti säilyttää arvonsa paremmin, mutta menetät enemmän euroja kun annat iphonen vaihdossa.
Tästä syystä ja muutenkin paljon kalliimman hinnan takia, en ostaisi iphonea. En näe mitään vikaa Samsung S-sarjalaisessa.
Vierailija kirjoitti:
Android ainakin säilyttää euromääräisesti arvonsa paremmin. Olen vertaillut paljon esim Samsung S-sarjan lippulaivoja verrattuna iphonen vastaaviin lippulaivoihin. Kun katsoo netistä hyvityshintoja mitä liikkeet tarjoaa näistä ja vertaa hintaan uutena, menettää vähemmän rahaa kun antaa S-sarjalaisen vaihdossa. Nämä ovat siis todellisia hyvityshintoja eikä mitään pyyntihintoja.
Se on totta että ihponesta saa paremman hyvityksen ja ehkä jopa prosentuaalisesti säilyttää arvonsa paremmin, mutta menetät enemmän euroja kun annat iphonen vaihdossa.
Tästä syystä ja muutenkin paljon kalliimman hinnan takia, en ostaisi iphonea. En näe mitään vikaa Samsung S-sarjalaisessa.
Lyhyesti sanottuna, androidin arvo laskee euroissa vähemmän kuin iphonen. Monet apple-käyttäjät tykkää kehuskella kuinka muka "säilyttää arvonsa paremmin" mutta tuohan on hölynpölyä. Euroissa mitattuna, iphonen arvo laskee enemmän kuin androidin.
Apple-käyttäjien takiahan pankkien piti tehdä muutoksia vakuutusjuttuihinsa, koska uuden iPhonen julkaisun aikoihin tuli aina mystinen piikki hajonneiden vanhempien iPhoonien määrässä. Ikäänkuin omenaiset olisivat köyhiä ja vakuutuspetoksella piti saada rahat uuteen luuriin.
Onko pieniä android-puhelimia ollenkaan?
SIsältö on niiin huonoa että molemmmat on huonoa. Ihhmiset ovat niin rahan himoissaaan ja kuluttajat niin tyhmiä ettei synny riiittävästi kilpailua ja sitä kautta laatua.
Apple on oksettava kulttiyhtiö, sen pitäisi riittää karkottamaan kaikki vähänkin fiksummat.
Teinityttöjen statuspuhelin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pidä iPhonessa siitä, etten voi avata vaikka verkkokaupan sivuja samalla tavalla välilehdiksi kuin tietokoneella. Toinen ärsytys on kuvien lajittelutavat joiden kanssa en pääse sinuiksi.
Minulla onnistuu molemmat.
Neuvotko osaamatonta, miten valitset! Minulla on vaihtoehtoina avaa, avaa taustalla tai lukulistalle.
Mitä selainta käytät? Minulla onnistuu välilehdille avaaminen iPhonella hyvin.
No tätä Safaria. Tähänastiset neuvojat eivät ole kyenneet auttamaan. Pitäisi olla kai tyytyväinen tähän ominaisuuteen että ne aukeavat taustalla.
Käännä iphone poikittain näkyy välilehdet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pidä iPhonessa siitä, etten voi avata vaikka verkkokaupan sivuja samalla tavalla välilehdiksi kuin tietokoneella. Toinen ärsytys on kuvien lajittelutavat joiden kanssa en pääse sinuiksi.
Neuvotko osaamatonta, miten valitset! Minulla on vaihtoehtoina avaa, avaa taustalla tai lukulistalle.
No tätä Safaria. Tähänastiset neuvojat eivät ole kyenneet auttamaan. Pitäisi olla kai tyytyväinen tähän ominaisuuteen että ne aukeavat taustalla.
Haluatko sinä ne suosikiksi? Silloin näkyy sivut kuvakkeineen näytöllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hankin vähän aikaa sitten Iphonen ja ihmetyttää kun tulee puhelu, niin se näkyy myös (MacBook) läppärillä. Jos vaikka mies olisi koneella, niin näkee suoraan mun puhelut ja Imessaget (jos käyttää mun tunnusta).
No miehesi ei tietenkään käytä sinun tunnusta, sehän nyt on täysin itsestään selvä asia.
Mun mielestä tuo on todella hyvä, että viestit näkee myös koneelta. Itse ole laittanut läppärilleni myös Whatsappin desktop-version niin pystyn tarvittaessa kirjoittamaan niitäkin viestejä läppärin kautta. Kätevää etenkin silloin kuin tarvitsee pitkiä viestejä kirjoitella.
Joo mulla Android ja tosi kätevää käyttää whatsappia isolta koneelta tai läppärillä. Hyvä Android!
Vierailija kirjoitti:
Andoid on köyhien ihmisten puhelin.
Nyt meni kyllä sulla pahasti metsään. Et voisi olla enempää väärässä. Se mikä puhelin kenelläkin on ei kerro ihmisen varallisuudesta mitään. IPhoneja saa uutena alle 400€ sekä käytettynä edullisesti eli jokainen voisi ostaa iPhonen jos haluaa. Mutta kaikki eivät pidä iPhonesta ja siitä tulee jostain syystä paha mieli joillekin kuten sulle.
IPhoneja saa myös osamaksulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluatko sinä ne suosikiksi? Silloin näkyy sivut kuvakkeineen näytöllä.
Suosikkeja mulla on, mutta haluaisin selata vaikka verkkokaupan sivuja tai tätä prkleen palstaa välilehditse.
Vierailija kirjoitti:
Käännä iphone poikittain näkyy välilehdet
Kokeilin, mutta ei ollut kauhean käytännöllistä lukea siinä suunnassa tai sitten pitää veivata puhelimen asentoa edestakaisin.
Vierailija kirjoitti:
Andoid on köyhien ihmisten puhelin.
Näin on, ja lisäksi se on huono kopio iPhonesta. Niin kuin kaikki muutkin kosketusnäyttöpuhelimet.
Mulla Nokia. Android.
Loistava. Akku kestää 3 päivää jos ei koko ajan oo Vauvalla.
Lightning usb muistitikulla saa kaikki kuvat videot kätevästi pc:lle