Android vai iPhone? Kummasta tykkäätte enemmän? Tässä oma mielipiteeni muutama viikko Androidiin siirtymisen jälkeen.
Itse käytin vuosia iPhonea ja siirryin hiljattain Androidiin. Eihän noissa suurta eroa ole, mutta muutama yksityiskohta ainakin itseni Androidissa nyt miellyttää enemmän. Tiedostojen siirto (videot, musiikki yms.) on paljon helpompaa, kun puhelin näkyy tietokoneessa kuin muistitikku ja voi siirtää kaikenlaisia tiedostoja puhelimen ja tietokoneen välillä. Eikä tarvita mitään kammottavia iTunes-ohjelmistoja.
Toinen on se, että wifin saa oikeasti pois päältä pikakuvakkeesta (en koskaan ymmärtänyt iPhonen logiikkaa, että se menee vain vähäksi aikaa pois päältä...). Muutenkin jää vaikutelma, että Android on käyttäjää varten, iPhonessa taas tuntuu siltä, että ylhäältäpäin on päätetty, että näin sinä haluat puhelintasi käyttää.
No näitä ei ole kaikissa Androideissakaan, mutta uudessa puhelimessani on kuulokeliitäntä, jota uusissa iPhoneissa ei ole (en ymmärrä miksi ei). Ja uudessa puhelimessani on ehjä näyttö (ei lovia tai reikiä kameran linssiä varten).
Kommentit (164)
Andoid on köyhien ihmisten puhelin.
Vierailija kirjoitti:
iPhoneen ei saa sellaisia sovelluksia joita käytän Androidissa aktiivisesti päivittäin + akun surkea pakkasenkestävyys ja hinta niin valintani on täysin selvä.
Tosiaan tuo on myös hyvä pointti. iPhone hyytyi aina hiihtolenkillä takin taskussa. Uudella android-puhelimellani ei mitään ongelmaa pakkasessa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Andoid on köyhien ihmisten puhelin.
Juuh, köyhillä ei ole varaa ostaa halpaa.
2099 €
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/25451/nxbqs/Samsung-Galaxy-Z-Fo…
Omenaa kun pitää liian kauan taskussa, niin se mätänee.
Teini kertoi kaverinsa iPhonen hyytyneen pienessä tihkusateessa, hänen Android taas selvisi veteen putoamisestakin ongelmitta.
Itse tykkään paljon enemmän iphonesta. On mielestäni selkeä käyttöjärjestelmä ja käytössä myös ipad ja mac, joten senkin vuoksi minulle sopii!
Käytin töissä iphonea, muuten olen aina käyttänyt androidia.
Minusta iphone oli ihan kamala, niin jäykkä ja huono.
Mulla on nyt ”vain” nokia 1100. Ehkä jossain vaiheessa ostan älypuhelimen. Todennäköisesti se on sitten iphone, koska olen tähän ipadiin ollut tosi tyytyväinen. Mutta ei ole vielä päätöksen aika.
Kyllä iPhone on 1000 kertaa parempi. Siinä ei ole viiruksia ja haittaohjelmia ja akku kestää hyvin yli viikon. Kaveri joutui lataan androidiaan joka päivä.
Järjetöntä ostaa omena, maksaa vain merkistä. En tajua ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Omenaa kun pitää liian kauan taskussa, niin se mätänee.
Pöydällä se homehtuu.
Vierailija kirjoitti:
Kun on alla Bentley ja ranteessa Rolex, niin taskuun ei todellakaan mene mikään halppispuhelin.
No enpä tullut hullua hurskaaksi vielä. Minulla on ollut android koko älypuhelinten historian. Nyt pitäisi hankkia uusi ja aikuiset lapset suosittelevat ehdottomasti iphonea.
Eli teen aika perusjuttuja vain, soitan, whatsapp, tekstarit, netin selailu. Silloin tällöin otan kuvia.
Rahasta ei kiinni, mutta en nyt mitään paria tonnia tod. ole laittamassa. Sellanen 6-8 sataa.
Suosituksia?
Vierailija kirjoitti:
No enpä tullut hullua hurskaaksi vielä. Minulla on ollut android koko älypuhelinten historian. Nyt pitäisi hankkia uusi ja aikuiset lapset suosittelevat ehdottomasti iphonea.
Eli teen aika perusjuttuja vain, soitan, whatsapp, tekstarit, netin selailu. Silloin tällöin otan kuvia.
Rahasta ei kiinni, mutta en nyt mitään paria tonnia tod. ole laittamassa. Sellanen 6-8 sataa.
Suosituksia?
Kai se siitä on kiinni mihin tarvitset puhelinta. Esim. onko tärkeää että pakkasessa hiihtolenkilläkin pystyt mittaamaan sports trackerilla aikaa ja matkaa eikä puhelimen akku lopu jo kotipihassa jne.
Mun mielestä iphone mun käytössä parempi. Työluuri on android enkä tykkää. Akku kestää molemmissa hyvin pakkasia.
Tykkään iPhonen helppoudesta, kun on myös Mac työkäytössä. Pystyn selaamaan työpöydän tiedostoja puhelimella, kuvat on koneella suoraan ja tallessa. Lisäksi iPhonet on kestäneet käytössä vuosia Androideja pidempään.
Android on aina ollut milloin milläkin luurilla. i-puhelinta en kyllä haluaisi ihan periaatteesta, koska Apple on firmana niin syvältä ja tekee laitteidensa käyttöiästä tarkoituksellisesti lyhyen ja niiden korjaamisesta mahdotonta. Android on käyttäjäystävällinen ja asiat saa säädettyä omien toiveiden mukaan. Poikaystävällä on iphone ja siinä ei ole edes kuulokkeiden piuhalle paikkaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun on alla Bentley ja ranteessa Rolex, niin taskuun ei todellakaan mene mikään halppispuhelin.
Ja päässä onttoa....
iPhoneen ei saa sellaisia sovelluksia joita käytän Androidissa aktiivisesti päivittäin + akun surkea pakkasenkestävyys ja hinta niin valintani on täysin selvä.