Android vai iPhone? Kummasta tykkäätte enemmän? Tässä oma mielipiteeni muutama viikko Androidiin siirtymisen jälkeen.
Itse käytin vuosia iPhonea ja siirryin hiljattain Androidiin. Eihän noissa suurta eroa ole, mutta muutama yksityiskohta ainakin itseni Androidissa nyt miellyttää enemmän. Tiedostojen siirto (videot, musiikki yms.) on paljon helpompaa, kun puhelin näkyy tietokoneessa kuin muistitikku ja voi siirtää kaikenlaisia tiedostoja puhelimen ja tietokoneen välillä. Eikä tarvita mitään kammottavia iTunes-ohjelmistoja.
Toinen on se, että wifin saa oikeasti pois päältä pikakuvakkeesta (en koskaan ymmärtänyt iPhonen logiikkaa, että se menee vain vähäksi aikaa pois päältä...). Muutenkin jää vaikutelma, että Android on käyttäjää varten, iPhonessa taas tuntuu siltä, että ylhäältäpäin on päätetty, että näin sinä haluat puhelintasi käyttää.
No näitä ei ole kaikissa Androideissakaan, mutta uudessa puhelimessani on kuulokeliitäntä, jota uusissa iPhoneissa ei ole (en ymmärrä miksi ei). Ja uudessa puhelimessani on ehjä näyttö (ei lovia tai reikiä kameran linssiä varten).
Kommentit (175)
Oma puhelin iPhone ja työpuhelin Anroid. iPhonesta tykkään enemmän.
Iphone on uskonto, ei järkeen perustuva tuote.
Eikö olisi pitänyt kysyä iPhone vai Samsung vai joku muu puhelinmerkki. Eihän Androidissa mitään akkua ole, iPhonessa ja Samsungissa ja Nokialaisessa kyllä on.
En pidä kummastakaan. Käytän satunnaiseen nettiselailuun puolison padia kun ei ole itsellä mitään laitetta millä pääsisi nettiin. Joskus minulla oli android josta siirryin nopeasti takaisin perusluuriin ja töistä sain iphonen joka saakin pysyä työpaikalla.
Puhelimessa ei tarvitse olla yhtään asetusta. Anroidissa on varmaan tuhat asiaa, joita voi säätää.Etsin viikon ajan, että minne kuvake katosi. Sellainen harmaa, jossa on valkoisija täpliä. Siitä kun painaa, menee sovellus sivulle suoraan.
Vierailija kirjoitti:
Teini kertoi kaverinsa iPhonen hyytyneen pienessä tihkusateessa, hänen Android taas selvisi veteen putoamisestakin ongelmitta.
Ai. Minulla kävi toistepäin eli Android ei kestänyt putoamista saati kovia pakkasia, mutta iPhone on kestänyt vaikka ja mitä. Onkohan tässä nyt olleet kaikilla maanantaiversiot kummastakin merkistä?
Käyttänyt molempia pitkään. Työ Iphone (työnantajan), oma Android. Androidille kirkkaasti ääni sen tarkemmin erittelemättä.
Apple ehdottamasti, ku tähän siirryin ei oo paluuta enää androidiin.
Applea kehittää ja valmistaa yksi ainoa yritys. Androidia koko muu maailma. Eli eikö tästä voi päätellä että iphone?
Ei kiinnosta tuhlata rahojani ylihintaiseen ja yliarvostettuun iPhoneen.
Mulla on halpa 200 euron android- luuri, joka on pelittanyt erinomaisesti viimeiset 5 vuotta. Akku kestaa edelleen koko paivan ja valilla vuorokauden, vaikka kaytan puhelinta koko ajan. Ei tulisi mieleenkaan pakata laturia esim toihin mukaan, kun tietaa ettei akku lopu ikina.
Etta raahatkaa vaan niita kannettavia power bankkeja mukananne Apple- kayttajat..
Minulla molemmat, uusin iPhone 17 ja uusin Samsung Galaxy S26. Toinen töistä, toinen oma.
Molemmissa hyvät ja huonot puolet. Olen huomannut että iPhone lataa huomattavasti hitaammin, Samsungin pikalataus parempi.
Vierailija kirjoitti:
Andoid on köyhien ihmisten puhelin.
IPhone on tyhmien ihmisten puhelin .... kaivaudu ulos sieltä poterostasi ... IPhone on kyllä niin kaukana ns. statussymbolista mihin tällä viittaat ... IPaska on ihan vatun kankea monellakin tavalla ... ei saa niitä pikakuvakkeita näytölle mitä haluaa nopeasti käsille .... kaikkeen ei ole APPia ja miksi joku sijainnin päälle/pois saaminen on tehty suorastaan veemäiseksi ... no siksi, että IPaska haluaa, että se on koko ajan päällä , että voi seurata liikkeitäsi ja mainostaa kaikkea tyhjänpäiväistä
AirDrop on äärimmäisen helppo langaton siirto Apple-laitteiden välillä.
Nykyisin firmat tahkovat rahaa tietojesi myymisellä, sitä tekee esim windows, google android puhelimellaan ja apple.
Seuraava puhelimeni on Suomalainen Jolla, joka on Linux pohjainen.
No naisia et saa jollain Androidilla. Uusin iPhone kun näkyy peiliselfiessä niin pi_llun saanti on taattua ja vaan laatua.