Uskotko sinä reinkarnaatioon eli jälleensyntymiseen?
Tässä hyvä dokkari
Myös nettiflicksissä on hyvä sarja.
Valehteleeko ne vaan?
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Maailmassa syntyy koko ajan enemmän ihmisiä kuin kuolee. Onko osalla vastaantulijoista täysin uusi sielu kun kuolleiden kierrätyssieluja ei riitä kaikille?
Sielu on aina sama, ainoastaan kehoja vaihdetaan.
Pidän asiaa täysin mahdollisena.
Vierailija kirjoitti:
Maailmassa syntyy koko ajan enemmän ihmisiä kuin kuolee. Onko osalla vastaantulijoista täysin uusi sielu kun kuolleiden kierrätyssieluja ei riitä kaikille?
Emme synny uudelleen ainoastaan tähän, maan päälle, vaan myös kokonaan eri universumeihin. Jossain vaiheessa koko maailmankaikkeus tuhoutuu, mutta jonkin ajan kuluttua se luodaan uudelleen. Universumit elävät eri aikoja. Joissakin universumeissa kaikki on vasta alussa, toisessa universumissa kaikki on keskivaiheilla ja jossain muualla maailmankaikkeudessa koko maailmankaikkeuden tuhoutuminen on jo lähellä. Universumit elävät eri aikoja. Mutta sielu vaeltaa niissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emme synny uudelleen ainoastaan tähän, maan päälle, vaan myös kokonaan eri universumeihin. Jossain vaiheessa koko maailmankaikkeus tuhoutuu, mutta jonkin ajan kuluttua se luodaan uudelleen. Universumit elävät eri aikoja. Joissakin universumeissa kaikki on vasta alussa, toisessa universumissa kaikki on keskivaiheilla ja jossain muualla maailmankaikkeudessa koko maailmankaikkeuden tuhoutuminen on jo lähellä. Universumit elävät eri aikoja. Mutta sielu vaeltaa niissä.
Syntymä, jälleensyntyminen tapahtuu jo ennen kuolemaa. Miten tämä on mahdollista? Syntymä määräytyy tässä elämässä tehtyjen tekojen perusteella. Kertyneen karman on määrättävä uusi keho. Jokainen teko aiheuttaa seurauksia, ja kaikki tämä yhdessä odottaa inkarnaatiota uudessa kehossa, seuraavassa elämässä. Uusi ulkomuoto "lasketaan" kuin tietokonemalli, ja kun sielu jättää kehon, hienojakoinen keho ottaa sen mukaansa ja kuljettaa sen seuraavaan syntymään. Sielu voi päätyä minne tahansa sen tietyn elämän aikana tekemiensä toimien mukaan. Seuraukset toteutuvat seuraavassa syntymässä hienovaraisessa, ihanteellisessa muodossa.
Fyysinen keho ja hienojakoinen keho toimivat yhdessä eräänlaisena vääränä olemuksena tai koneena, jossa TODELLINEN OLEMUS – SIELU – MATKUSTAA MATKUSTAJANA.
Menneisyyden toimiensa kautta ihminen muodostaa tietyn mentaliteetin (oleminen määrittää tietoisuuden), ja tästä nykyisestä mentaliteetista tulee tulevan toiminnan perusta (tietoisuus määrittää olemisen). Tämä on jälleensyntymisen perusta.
Menneisyydestä tulevaisuuteen.
Olennaista on, että menneisyyden toimien kautta ihminen muodostaa tietyn mentaliteetin (oleminen määrittää tietoisuuden), ja tästä nykyisestä mentaliteetista tulee tulevan toiminnan perusta (tietoisuus määrittää olemisen).
Tavoitteenani on valaistuminen ja näiden perimmäisten kysymysten selvittäminen ennen kuolemaa.
Mä toivoisin ettei ole kuoleman jälkeen elämää.
Mä haluaisin sen ikuisen rauhan, sitten kun aika koittaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä haluaisin sen ikuisen rauhan, sitten kun aika koittaa.
Niin minäkin.
Kuolemaa pelkääville sanomme, että ihminen syntyy uudelleen lukemattomia kertoja, niin kauan kuin hän haluaa, jopa miljardeja kertoja; heille, jotka ovat saaneet tarpeekseen kaikesta, sanomme, että on olemassa mahdollisuus vapautua kaikesta, siis samsarasta.
Vierailija kirjoitti:
Tavoitteenani on valaistuminen ja näiden perimmäisten kysymysten selvittäminen ennen kuolemaa.
Hyvä tavoite.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä haluaisin sen ikuisen rauhan, sitten kun aika koittaa.Niin minäkin.
Kuolemaa pelkääville sanomme, että ihminen syntyy uudelleen lukemattomia kertoja, niin kauan kuin hän haluaa, jopa miljardeja kertoja; heille, jotka ovat saaneet tarpeekseen kaikesta, sanomme, että on olemassa mahdollisuus vapautua kaikesta, siis samsarasta.
Eikös nuo ole omien uskontojen juttuja samsarat ja uudelleen syntymiset?
Kristinuskossa se taas on maasta sinä olet tullut ja maaksi olet tuleva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Reinkarnaatiolla ei ole mitään tekemistä uskonnon kanssa. Se on kosminen laki, joka on tiedossa ollut jo ikimuistoisista ajoista lähtien. Lähes koko itäinen pallonpuolisko uskoo jälleensyntymiseen. Sekä uskovaiset että ateistit. Idän ateistit tietävät reinkarnaatiosta. Myös japanilaiset tietävät siitä. Ja heidät tunnetaan maailman älykkäimpinä ihmisinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, kyse on universaalisesta laista.
Vierailija kirjoitti:
Uskon. Minuus ei kuole.
Minuus kuolee, tietoisuus jatkaa olemassa oloaan lähes loputtomasti!
Heck, jo vaikea dementia annihiloi minuuden! 😵
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kristinuskossa se taas on maasta sinä olet tullut ja maaksi olet tuleva.Ei ole. Reinkarnaatiolla ei ole mitään tekemistä uskonnon kanssa. Se on kosminen laki, joka on tiedossa ollut jo ikimuistoisista ajoista lähtien. Lähes koko itäinen pallonpuolisko uskoo jälleensyntymiseen. Sekä uskovaiset että ateistit. Idän ateistit tietävät reinkarnaatiosta. Myös japanilaiset tietävät siitä. Ja heidät tunnetaan maailman älykkäimpinä ihmisinä.
Mä muistan ainaskin omilta kouluajoiltani uskonnontunnilta, että yhdessä uskonnossa uskotaan jälleensyntymään eläimenä ja kaikista arvostetuin eläin on lehmä eli on se myös osa uskontoakin.
Onhan se parempi, kuin joku toinen uskonto, joka lähettää ikuiseen kidutukseen. Huomaatko eron?
Jotta syntyä eläimeksi, pitää kovin kovasti vaivaa nähdä vaivaa negatiivisessa mielessä.
https://www.vauva.fi/keskustelu/5181475/milta-kristinusko-pelastaa?page…
Asetelma on selkeä, tee mitä käsken tai heitän sinut Helvettiin. Verrokkeja elävästä elämästä voisi olla, maksa tai poltan talosi. Maksa tai tapan sinut ja perheesi. Anna se minulle tai puukotan sinua. En vaan ole koskaan kuullut, että kiristykseen suostuminen olisi tarkoittanut, että uhkailuja olisi pelastanut uhrin. Siksi uskovaisten tulkinta on mielenkiintoinen.
Edellinen pohti Taivasta. Olen samaa mieltä, en haluaisi olla ikuisesti olemassa. Etenkään, kun kuulemani mukaan Taivaassa kiitetään ja ylistetään Jumalaa. Vähän nihkeän kuuloinen on ohjelmapuoli. Itse kun en jaksa kuunnella kehuja juuri lainkaan, niin ihmettelen Jumalaa, kuinka hän jaksaa. Ja ilmeisesti oikein vaatimalla vaatii sitä. Olisikohan psykiatriasta apua?
Se on ihan sama, vaikka minä syntyisi uudelleen, jos se ei mitään muista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon. Minuus ei kuole.
Minuus kuolee, tietoisuus jatkaa olemassa oloaan lähes loputtomasti!
Heck, jo vaikea dementia annihiloi minuuden! 😵
Ei ole niin. Sairaudet, sekä psyykkiset että fyysiset, päättyvät jälleensyntymiseen. Sairaudet ovat fyysisessä kehossa, mutta eivät sielussa, jota ase ei koske lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy katsoa. Muistatko sen Netflix-sarjan nimeä? Olen kiinnostunut.
Kyllä uskon siihen, että eläminen ei ole lineaarinen jana. Ulottuvuuksia on ja reinkarnaatioita voi käydä. Energia ei katoa (fakta).
Eihän se energia katoa. Muuttuu vain hautausmaan nurmen lannoitusaineeksi.
En usko, ei tuosta ole mitään todisteita.
Olen aiemmin kirjoittanut, että eräs tuntemani fyysikko sai tietää muinaista käsikirjoituksista, joissa puhuttiin jälleensyntymisestä. Se oli yksi luostari Egyptissä, ihan kristillinen luostari. En tiennyt aikaisemmin, mikä luostari oli kyseessä. Vasta tänään sain häneltä tietää, että se oli Pyhän Katariinan luostari. Ja hän kertoi, että jälleensyntyminen oli alun perin osa kristinuskoa. Mutta että kaikenlaisissa kirkolliskokouksissa ja niin edelleen oli tärkeää tieto jätetty pois. Ilmeisesti muitakin muutoksia atehtiin. Joten nämä munkit tietävät reinkarnaatiosta ja uskovat siihen, koska se on alkuperäisissä teksteissä.