Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä kristinusko pelastaa?

Vierailija
03.07.2023 |

Palstalla on paljon uskonnollisia kirjoittajia, joten ehkä saan vastauksia kysymyksiin, joita uskonnot herättävät. Sanottakoon aluksi, että hörhöt poislukien uskonnolliset ihmiset ovat usein hyväntuulisia ja pääosin luotettavaa väkeä, joilla hyvä ja terveellinen elämäntyyli. Tarkoitus ei ole kuitenkaan keskustella ihmisistä, pidetään se pois täältä.

Päällimmäisin ja minusta mielenkiintoisin kysymys on pelastus. Raamatun mukaan on olemassa laaja ja kattava pelastussuunnitelma, jonka osana muun muassa Jeesus ristiinnaulittiin. Ihmetystä siinä herättää se, että mihin koko suunnitelmaa tarvitaan? Eihän Jumalan tarvitsisi muuta kuin päättää olla kiduttamatta ihmisiä. Muutenkin tuntuu kornilta puhua pelastuksesta, kun asetelma lähtee tilanteesta, jossa uhkaillaan ihmisiä pahalla, jos eivät toimi käskyn mukaan. Minusta se kuulostaa enemmän kiristykseltä.

Yksi laaja kysymys on Jumalan kaikkivaltius ja hyvyys. Jos on kaikkivaltias ja hyvä, niin miksi loi kaiken pahan? Raamatun mukaan on vain yksi luoja, joten kaikki on siis hänestä lähtöisin. Hyvyyteen on vaikea uskoa, kun ajatellaan vaikkapa sitä, miten kostaa koko ihmiskunnalle ensimmäisten ihmisten lankeamisen. Vaikka kaiken tietävänä on nähnyt sen jo ennalta tapahtuvaksi. Miksi siis kuitenkin loi sen mahdolliseksi?

Olisi oikeasti mahtavaa uskoa kaikella olevan jokin tarkoitus ja että elämä on vain lyhyt pyrähdys, jonka jälkeen seuraa ikuinen onni. En vaan mitenkään pysty. Oletan, että uskossa olevat ihmiset ovat nuo kysymykset myös pohtineet ja heillä olevan niihin vastaukset, koska pystyvät uskomaan. Voisitteko avata niitä? Kysymys nimenomaan kristityille, muut uskonnot tehkööt omat ketjunsa.

Kommentit (1647)

Vierailija
1301/1647 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usko pelastaa kadotukselta elämän jälkeen.

Ja kukas se olikaan joka niitä ihmisiä sinne kadotukseen oli tuomitsemassa?

Kaikki me tiedetään se

Eli kuka?

Vierailija
1302/1647 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Oon kuunnellu tuonkin nauhan aiemmin, nyt kiinnitti huomion kohdassa 52:00 eteenpäin jossa kuvataan sairaalapastoreiden ja sairaalapsykologien tunnistamaa ilmiötä näiden muurareiden kuolinvuoteella.".

Mikä ilmiö?

Masonien Kuoleman ja ylösnousemuksen asteen rituaali jonka he joutuvat elämään uudelleen tehdessään lähtöä tästä maailmasta, ne sanoo sitä vapaamuurarin kuoleman kammoksi.

No sinä ehkä sanot, mutta kukaan muu ei kyllä ole tuollaisesta sonnasta edes tietoinen. Kaikkein vähiten vapaamuurarit, jotka siis etenkin Pohjoismaissa on puhtaasti kristillinen järjestö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1303/1647 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen on oman elämänsä seppä.

Jokainen on oman elämänsä soppa.

Vierailija
1304/1647 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Oon kuunnellu tuonkin nauhan aiemmin, nyt kiinnitti huomion kohdassa 52:00 eteenpäin jossa kuvataan sairaalapastoreiden ja sairaalapsykologien tunnistamaa ilmiötä näiden muurareiden kuolinvuoteella.".

Mikä ilmiö?

Masonien Kuoleman ja ylösnousemuksen asteen rituaali jonka he joutuvat elämään uudelleen tehdessään lähtöä tästä maailmasta, ne sanoo sitä vapaamuurarin kuoleman kammoksi.

No sinä ehkä sanot, mutta kukaan muu ei kyllä ole tuollaisesta sonnasta edes tietoinen. Kaikkein vähiten vapaamuurarit, jotka siis etenkin Pohjoismaissa on puhtaasti kristillinen järjestö.

Mä olen pahoillani jos tämä aihe on arka ja koskettaa henkilökohtaisesti. Ehkä kaikki ei sitten ole tietoisia, se kyllä vähän kummastuttaa kun tietoa on saatavilla. Useimmilla ihmisillä tämän asian kanssa ei ole ongelmaa. Suomessa ei ole paljoakaan kristittyjä enää ja miksi ei-kristityille olisi ongelma palvella Saatanaa? Samaan osoitteeseen ovat matkalla kuitenkin. Tämä siis minun mielipide, jokaisella on omansa.

Vierailija
1305/1647 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ilmiö?

Mä olen pahoillani jos tämä aihe on arka ja koskettaa henkilökohtaisesti. Ehkä kaikki ei sitten ole tietoisia, se kyllä vähän kummastuttaa kun tietoa on saatavilla. Useimmilla ihmisillä tämän asian kanssa ei ole ongelmaa. Suomessa ei ole paljoakaan kristittyjä enää ja miksi ei-kristityille olisi ongelma palvella Saatanaa? Samaan osoitteeseen ovat matkalla kuitenkin. Tämä siis minun mielipide, jokaisella on omansa.

Mielipiteesi kiinnostaa yhtä vähän kuin persreikäsi. Tule takaisin kun sinulla on faktoja tarjota.

Vierailija
1306/1647 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset, varokaa  kaikenlaisia kulttejä.

Vierailija
1307/1647 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kristus-kultti on kaikkein vaarallisin.

Vierailija
1308/1647 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdääs vähän yhtenvetoa. Kristinuskon jumala pelastaa siis ihmiset siltä, mitä tämä jumala tulee heille tekemään jos eivät ota tätä pelastusta vastaan ja palvo häntä.

Ohittamalla koko kysymyksen tästä mafiooso-jumalasta ratkeaa koko ongelma, eikä ihminen tarvitse enää pelastusta miltään.

Vierailija
1309/1647 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kristus-kultti on kaikkein vaarallisin.

Mikä niistä?  Siitähän  on vuosisatojen kuluessa haarautunut satoja erilaisia alakulttejä.

Vierailija
1310/1647 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kyllä samaa mieltä että nuo kultit on vaarallisia, tosin selvennettäköön tähän että niillä ei ole mitään tekemistä Todellisen Jumalan ja Jeesuksen ristinkuoleman kanssa. Meitähän neuvotaan että katsokaa ettei kukaan teitä eksytä.

Vierailija
1311/1647 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kyllä samaa mieltä että nuo kultit on vaarallisia, tosin selvennettäköön tähän että niillä ei ole mitään tekemistä Todellisen Jumalan ja Jeesuksen ristinkuoleman kanssa. Meitähän neuvotaan että katsokaa ettei kukaan teitä eksytä.

Jokainen Jeesukseen uskova on kultisti.

Vierailija
1312/1647 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usko ei tee ihmisestä lahkolaista, mutta jos liittyy johonkin lahkoon... Aluksi kaikki on niin hienoa, mutta jonkin ajan kuluttua.... En voi varoittaa ihmisiä tarpeeksi tästä, ihan sama mikä uskonto on kyseessä. Jos haluat, voit elää uskonnollista elämää yksin kotona.  Mutta sinun ei pidä liittyä mihinkään uskonnolliseen lahkoon/kulttiin.

Vierailija
1313/1647 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko että jos minä uskon Jumalaan, uskon mitä Raamatussa sanotaan ja olen ottanut vastaan Jeesuksen tarjoaman lahjan, että hän kuoli ristillä maksaakseen minun syntini niin sen asian nimi sinulle on kultti? Minulle se ei ole kultti. Se on vain uskoa. Minä käytän kultti -nimitystä ryhmistä joilla on johtaja ja he harjoittavat jonkinlaista henkistä toimintaa johon kuuluu ehkä joitain sääntöjä tai rituaaleja. En sanoisi edes ev lut seurakuntaa kultiksi. Kultti sana tuo minulle aina mieleen okkultismin enkä tunne kiinnostusta sellaiseen. Kulteilla on minusta epämiellyttävä sävy.

Toisaalta ei aina tarvitse liittyä kulttiin ollakseen tekemisissä okkultismin tai pahojen kenkien kanssa.

Missä vain Jumalan sanaa pidetään yllä, siellä Paholainen käy hyökkäykseen. Ei sitä kiinnosta niitä kiusata jotka hän on jo voittanut.

Vierailija
1314/1647 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehdääs vähän yhtenvetoa. Kristinuskon jumala pelastaa siis ihmiset siltä, mitä tämä jumala tulee heille tekemään jos eivät ota tätä pelastusta vastaan ja palvo häntä.

Ohittamalla koko kysymyksen tästä mafiooso-jumalasta ratkeaa koko ongelma, eikä ihminen tarvitse enää pelastusta miltään.

Se on jumalattomien ideologia.

Toinen on Jumalan luoma kuolematon iankaikkisuus ihmisellä.

Niistä valitaan.

Vierailija
1315/1647 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamatussa on pienoisevankeliumi Joh. 3:16 joka sanoo:

"Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän."

Eli ilmeisesti kristinusko pelastaa "kadotukselta", mitälie se sitten onkin.

ilmeisesti tuo pelastuminen sisältää myös sen että saa itselleen jotain kivaa: saa elää ikuisesti. Itse en tahtoisi elää ikuisesti, en tiedä mitä niin mahtavaa siinä mukamas olisi. Mutta aika monet ihmiset ainakin vihaavat vanhenemista, kenties he eivät tahtoisi elää ikuisesti, mutta tahtoisivat pysyä aina nuorina, ikuinen nuoruus olisi heistä aivan mahtavaa. Ehkä tuo monien ihmisten palvoma nuoruus on vähän kuin se "iankaikkinen elämä" mitä Jumala lupailee. Jostain kumman syystä ihmisten mielestä nuoruus on "hyvä juttu" ja ikääntyminen on "ongelma". Onpas omituisia ongelmia ihmisillä, heidän mielestään normaali elämä on ongelma. Nytkin Suomen yhteiskunnassa on se valtava poliittinen "ongelma" että kansa ikääntyy.

Joten tuossa pelastumisessa on kyse siitä että jollain tosi pahalla uhkaillaan, mutta samaan aikaan lupaillaan jotain mahtavaa palkintoa. Ehkä se tosi paha uhka on jotain todellista, ehkä helvetti todella on olemassa. Mutta se palkinto ainakin on ihan täyttä hömppää. Kiitos jos voitte pelastaa minut helvetiltä, mutta ei kiitos, mitään tuollaisia palkintoja en tahdo, ne ovat arvotonta roskaa. Antakaa nuo palkinnot mieluummin sellaisille ihmisille jotka niistä tykkäävät.

Myös islaminuskossa on palkintoja. Ainakin se mitä teroristeille aina lupaillaan että jos kuolee teroristi-iskua tehdessään niin sen jälkeen pääsee paratiisiin jossa saa harrastaa seksiä ainakin 50 neitsyen kanssa. Onpahan turha palkinto tuokin. Eivätkö uskontojen edustajat osaa keksiä mitään oikeasti hyviä palkintoja? Ehkä myös islaminuskossa on joitain uhkia. Ehkä myös ne uhat ovat jotain oikeasti hirveetä.

Ehkä kamalia uhkia on helpompi keksiä kuin hyviä palkintoja.

Vierailija
1316/1647 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asetelma on selkeä, tee mitä käsken tai heitän sinut Helvettiin. Verrokkeja elävästä elämästä voisi olla, maksa tai poltan talosi. Maksa tai tapan sinut ja perheesi. Anna se minulle tai puukotan sinua. En vaan ole koskaan kuullut, että kiristykseen suostuminen olisi tarkoittanut, että uhkailuja olisi pelastanut uhrin. Siksi uskovaisten tulkinta on mielenkiintoinen.

Edellinen pohti Taivasta. Olen samaa mieltä, en haluaisi olla ikuisesti olemassa. Etenkään, kun kuulemani mukaan Taivaassa kiitetään ja ylistetään Jumalaa. Vähän nihkeän kuuloinen on ohjelmapuoli. Itse kun en jaksa kuunnella kehuja juuri lainkaan, niin ihmettelen Jumalaa, kuinka hän jaksaa. Ja ilmeisesti oikein vaatimalla vaatii sitä. Olisikohan psykiatriasta apua?

Vierailija
1317/1647 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten eksyttäminen on helppoa. Tässä mitä yli 2000 ihmistä teki Yhdysvalloissa, kun he Trumpin hävittyä presidentinvaalit menivät riehumaan ja väkivaltaisesti valtaamaan "Capitol"-rakennuksen:

Varmaan moni noista mellakoitsija-mielenosoittajista on kristittyjä, ei kulteissa vaan "hyvissä kristillisissä seurakunnissa". Mutta tuotako Jumala tahtoo heidän tekevän? Tuollaista riehumista? No ei! Vaan jälkeenpäin moni noista mielenosoittajista myönsi ettei olisi pitänyt mellakoida, he sanoivat että "meidät erehdytettiin tekemään näin" (eli eksytettiin). Ja kuka se erehdyttäjä oli? Jokin kultti? No ei! Vaan he olivat katsoneet FOX NEWS televisiokanavaa, siis televisiouutisia. Ja niitä katsottuaan he olivat tulleet siihen erehtyneeseen johtopäätökseen että heidän täytyy mennä mellakoimaan. "Olen hyvä ihminen, kristitty, en minä normaalisti noin mellakoisi, mutta FOX NEWS erehdytti minut mellakoimaan".

Niin. Eli turha syyttää kultteja eksyttämisestä kun samaa eksyttämistä harrastavat monet muutkin tahot. Ja turha sanoa että "kunhan pysyt tiiviisti lojaalisti uskollisesti sisällä hyvässä kristillisessä seurakunnassa, kunhan menet seurakunnan enemmistön mukana, joukon mukana, niin ulkopuoliset pahat tahot eivät sinua eksytä"... koska ne ulkopuoliset pahat tahot saattavat eksyttää kokonaisia seurakuntia. Ihan kokonaiset seurakunnat saatetaan eksyttää. Ties vaikka tuollakin mellakassa olisi ollut joitain omien seurakuntiensa pappeja tai muita johtajia. Kenties ne johtajat paheksuivat niitä seurakuntiensa jäseniä jotka eivät tulleet mukaan mellakoimaan.

Jos seurakuntiesi johtajia eli auktoriteetteja sokeasti uskot ja seuraat niin sinut eksytetään vuorenvarmasti. Auktoriteetti ja ryhmäkuri eivät ole mitään muuta kuin sitä että silloin kokonaista ryhmää on helppo eksyttää loputtomiin, kokonainen ryhmä on helppo johtaa suoraan helvettiin.

"Seuraa johtajaa... tee niinkuin muutkin... ota mallia kokeneemmista... kunnioita auktoriteettia..." eli seuraa johtajaa helvettiin lauhkeasti kuin lammas. Paitsi että edes lammas ei ole niin tyhmä että ajattelisi sellaisen seuraamisen olevan hyvä idea.

Vierailija
1318/1647 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ihmisten eksyttäminen on helppoa. Tässä mitä yli 2000 ihmistä teki Yhdysvalloissa, kun he Trumpin hävittyä presidentinvaalit menivät riehumaan ja väkivaltaisesti valtaamaan "Capitol"-rakennuksen"

Ettei teitä olisi eksytetty näyttelijäkapinoitsijoilla.

Vierailija
1319/1647 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raamatussa on pienoisevankeliumi Joh. 3:16 joka sanoo:

"Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän."

Eli ilmeisesti kristinusko pelastaa "kadotukselta", mitälie se sitten onkin.

ilmeisesti tuo pelastuminen sisältää myös sen että saa itselleen jotain kivaa: saa elää ikuisesti. Itse en tahtoisi elää ikuisesti, en tiedä mitä niin mahtavaa siinä mukamas olisi. Mutta aika monet ihmiset ainakin vihaavat vanhenemista, kenties he eivät tahtoisi elää ikuisesti, mutta tahtoisivat pysyä aina nuorina, ikuinen nuoruus olisi heistä aivan mahtavaa. Ehkä tuo monien ihmisten palvoma nuoruus on vähän kuin se "iankaikkinen elämä" mitä Jumala lupailee. Jostain kumman syystä ihmisten mielestä nuoruus on "hyvä juttu" ja ikääntyminen on "ongelma". Onpas omituisia ongelmia ihmisillä, heidän mielestään normaali elämä on ongelma. Nytkin Suomen yhteiskunnassa on se valtava poliittinen "ongelma" että kansa ikääntyy.

Joten tuossa pelastumisessa on kyse siitä että jollain tosi pahalla uhkaillaan, mutta samaan aikaan lupaillaan jotain mahtavaa palkintoa. Ehkä se tosi paha uhka on jotain todellista, ehkä helvetti todella on olemassa. Mutta se palkinto ainakin on ihan täyttä hömppää. Kiitos jos voitte pelastaa minut helvetiltä, mutta ei kiitos, mitään tuollaisia palkintoja en tahdo, ne ovat arvotonta roskaa. Antakaa nuo palkinnot mieluummin sellaisille ihmisille jotka niistä tykkäävät.

Myös islaminuskossa on palkintoja. Ainakin se mitä teroristeille aina lupaillaan että jos kuolee teroristi-iskua tehdessään niin sen jälkeen pääsee paratiisiin jossa saa harrastaa seksiä ainakin 50 neitsyen kanssa. Onpahan turha palkinto tuokin. Eivätkö uskontojen edustajat osaa keksiä mitään oikeasti hyviä palkintoja? Ehkä myös islaminuskossa on joitain uhkia. Ehkä myös ne uhat ovat jotain oikeasti hirveetä.

Ehkä kamalia uhkia on helpompi keksiä kuin hyviä palkintoja.

Ok. Raamatun mukaan jokainen elää ikuisesti. Eli jos Raamattuun nojaten sanot tuon ettet haluaisi sillä peusteella "Taivaaseen" / elää ikuisesti, niin metsään menee, sillä helvettikin on ikuinen. Näin siis Raamatun mukaan. Eli minä en sano näin, mutta uskon mitä Raamatussa sanotaan. Lopputulos, totuus on riippumaton meidän haluamisista ja mielipiteistä ja uskomuksista. Sen näkee sitten.

Vierailija
1320/1647 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten eksyttäminen on helppoa. Tässä mitä yli 2000 ihmistä teki Yhdysvalloissa, kun he Trumpin hävittyä presidentinvaalit menivät riehumaan ja väkivaltaisesti valtaamaan "Capitol"-rakennuksen:

Varmaan moni noista mellakoitsija-mielenosoittajista on kristittyjä, ei kulteissa vaan "hyvissä kristillisissä seurakunnissa". Mutta tuotako Jumala tahtoo heidän tekevän? Tuollaista riehumista? No ei! Vaan jälkeenpäin moni noista mielenosoittajista myönsi ettei olisi pitänyt mellakoida, he sanoivat että "meidät erehdytettiin tekemään näin" (eli eksytettiin). Ja kuka se erehdyttäjä oli? Jokin kultti? No ei! Vaan he olivat katsoneet FOX NEWS televisiokanavaa, siis televisiouutisia. Ja niitä katsottuaan he olivat tulleet siihen erehtyneeseen johtopäätökseen että heidän täytyy mennä mellakoimaan. "Olen hyvä ihminen, kristitty, en minä normaalisti noin mellakoisi, mutta FOX NEWS erehdytti minut mellakoimaan".

Niin. Eli turha syyttää kultteja eksyttämisestä kun samaa eksyttämistä harrastavat monet muutkin tahot. Ja turha sanoa että "kunhan pysyt tiiviisti lojaalisti uskollisesti sisällä hyvässä kristillisessä seurakunnassa, kunhan menet seurakunnan enemmistön mukana, joukon mukana, niin ulkopuoliset pahat tahot eivät sinua eksytä"... koska ne ulkopuoliset pahat tahot saattavat eksyttää kokonaisia seurakuntia. Ihan kokonaiset seurakunnat saatetaan eksyttää. Ties vaikka tuollakin mellakassa olisi ollut joitain omien seurakuntiensa pappeja tai muita johtajia. Kenties ne johtajat paheksuivat niitä seurakuntiensa jäseniä jotka eivät tulleet mukaan mellakoimaan.

Jos seurakuntiesi johtajia eli auktoriteetteja sokeasti uskot ja seuraat niin sinut eksytetään vuorenvarmasti. Auktoriteetti ja ryhmäkuri eivät ole mitään muuta kuin sitä että silloin kokonaista ryhmää on helppo eksyttää loputtomiin, kokonainen ryhmä on helppo johtaa suoraan helvettiin.

"Seuraa johtajaa... tee niinkuin muutkin... ota mallia kokeneemmista... kunnioita auktoriteettia..." eli seuraa johtajaa helvettiin lauhkeasti kuin lammas. Paitsi että edes lammas ei ole niin tyhmä että ajattelisi sellaisen seuraamisen olevan hyvä idea.

Samaa mieltä, näyttää siltä että on helppoa. Ihmisiä voidaan manipuloida monin keinoin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä