Uskotko sinä reinkarnaatioon eli jälleensyntymiseen?
Tässä hyvä dokkari
Myös nettiflicksissä on hyvä sarja.
Valehteleeko ne vaan?
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon ollut yhdessä entisessä elämässäni sorsa. Olen nähnyt paljon unia lentämisestä ja osa unista ollut mustavalkoisia, mitä en muuten ole ikinä nähnyt. Pienestä pitäen olen tykännyt linnuista ja ollut niistä kiinnostunut.
Yhdessä elämistä olen ollut myös joko joku portto tai korkeampi arvoinen prinsessa tms.
Jo ennen kuin osasin puhua olin kiinnostunut äidin korkokengistä, hienoista vaatteista ja meikeistä. Varsinkin prinsessa ohjelmat ja mekot kiinnostivat.
Oletko sama henkilö, joka löysi mummonsa ullakolta vuonna 1996 erikoisen (!) nuken? Sen, joka mystisesti katosi... mutta jonka lapsesi sai viime jouluna lahjaksi. Anonyymisti.
Olen vieläkin niin kateellinen tästä nukesta. En kestä.
Jostain, ehkä aivo rakenteestani johtuen, en ole koskaan pystynyt uskomaan yhtään mihinkään. Ja harmikseni pidän heitä, jotka uskovat johonkin olemattomaan, aivan vintti pimeiksi tulleina. . Siis aivan oikeasti.
Silti kukin saa minun puolestani uskoa mihin tahansa. Eli sanoittaisin tämän, että he elävät harhoissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä toivoisin ettei ole kuoleman jälkeen elämää.
Mä haluaisin sen ikuisen rauhan, sitten kun aika koittaa.Niin minäkin.
Kuolemaa pelkääville sanomme, että ihminen syntyy uudelleen lukemattomia kertoja, niin kauan kuin hän haluaa, jopa miljardeja kertoja; heille, jotka ovat saaneet tarpeekseen kaikesta, sanomme, että on olemassa mahdollisuus vapautua kaikesta, siis samsarasta.
Se on mahdollistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä sanoin, että en toivo uudelleen syntymisen olevan totta. Sitten mulle tyrkytetään sitä hyvin laajasti.
Tarkoitusko teillä on vain satuttaa mua?!!
En halua satuttaa sinua, anteeksi että puhun reinkarnaatiosta. Olen myös kyllästynyt siihen. Vapautuminen kaikesta on mahdollistaa, mutta se vaatii hieman ponnisteluja. Ja ei ihan ehkä onnistu yhden elämän aikana.
Ehkä kuolemasi jälkeen otetaan huomioon, että haluat pitkän tauon.
Ei kukaan päätä minun/sinun puolestasi mitään. Ei kukaan anna mitään tai ole antamatta. Olemme kaikki yhtä ja samaa ja kaikki samaa alkulähdettä. Ei ole mitään eikä ketään, joka olisi sinun yläpuolella päättämässä mitään. Sinä itse päätät kaikesta. Ja sielutasolla voimme olla asioista eri mieltä, kuin nyt kehossamme luulemme. Vaikka miten nyt ottaa päähän, sielusi voikin olla sitä mieltä, että kyllä haluan takaisin, ja tällä kertaa kokeilenkin tällaista elämää. Tai sitten voit huilata aikasi ikuisuudessa tai suorittaa jonkin helpon elämän. Valinta on vain ja ainoastaan sinun. Kaikki on lähtöisin sinusta. Ole huoleti.
Vierailija kirjoitti:
Uskon. Minuus ei kuole.
Muualta lainattua:
"Alunperin kielessämme oli vain yksi sana, "ruumis", tarkoittamaan sekä elävää että kuollutta ruumista.
Suomenuskon ( alkuperäisen uskontomme ) mukaan nimittäin ruumis heikkenee ja sairastuu, kun "löyly" ( = sielu ) hiipuu. Kun löyly loppuu kokonaan, niin ruumis kuolee. Tuolloin siinä voi olla jäljellä vielä "itse" ja "luonto". "Luonto" määrää, millaisia ihmisiä me olemme - ts. millainen "luonteemme" on. Perisielu "itse" ei häviä, vaan se siirtyy seuraavaan sukuun syntyneeseen lapseen. Tästä syystä annamme lapselle edelleen mielellämme kuolleen vaarin tai mummon tai ennen heitä eläneen suvun jäsenen nimen. Sanotaan, että ihminen elää niin kauan, kun joku hänet nimeltä muistaa. Perinteemme eroavat näin monien muiden kansojen ajattelusta ja tämä on heijastunut myös kieleemme.
Sota-aikana, 40-luvun alussa heräsi kysymys siitä, pitäisikö kielessämme olla eri sana tarkoittamaan elävää ja kuollutta ruumista ja niinpä aiheesta järjestettiin kysely. Sen tuloksena:
1. "Kalmo" on 40-luvulla luotu sanake ( = keksitty sana ), joka merkitsee kuollutta ruumista. Johdettu sanasta "kalma" = "kuolema". ( Vrt. kalmisto = nyk. "hautausmaa". Vanhoina aikoina ennen kristinuskon tuloa ei käytetty sanaa "hautausmaa", sillä tavallisimmin vainajat tuolloin poltettiin ).
2. "Keho" on samassa yhteydessä luotu sanake, joka merkitsee elävää ruumista. Se on johdettu eestinkielen samaa merkitsevästä sanasta "keha". "
Uskonnot ja muut hömpötykset perustuvat ihmisen tarpeeseen saada lohtua epätoivoisissa elämäntilanteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon. Minuus ei kuole.
Minuus kuolee, tietoisuus jatkaa olemassa oloaan lähes loputtomasti!
Heck, jo vaikea dementia annihiloi minuuden! 😵
Ei ole niin. Sairaudet, sekä psyykkiset että fyysiset, päättyvät jälleensyntymiseen. Sairaudet ovat fyysisessä kehossa, mutta eivät sielussa, jota ase ei koske lainkaan.
Tämä.
Minusta uudelleensyntyminen on pelottava ajatus. Uskon siihen tavallaan, mutta ajatus ahdistaa itseäni. En haluaisi enää syntyä uudelleen tähän saastuneeseen, eläimiä kiduttavaan, luontoa tuhoavaan maailmaan, joka on niin pinnallinen. Jos on pakko syntyä uudelleen, toivoisin syntyväni jonnekin muualle, jossa arvostetaan luontoa, eläimiä, ihmisyyttä.
Uskon elämänkiertoon. Synnyt niin monta kertaa uudestaan, kunnes olet oppinut läksysi. Tämä fyysinen olomuoto on koulu, jossa meidän on opittava elämään oikein. Sitten kun opit läksysi, sinun ei tarvitse enää syntyä uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Minusta uudelleensyntyminen on pelottava ajatus. Uskon siihen tavallaan, mutta ajatus ahdistaa itseäni. En haluaisi enää syntyä uudelleen tähän saastuneeseen, eläimiä kiduttavaan, luontoa tuhoavaan maailmaan, joka on niin pinnallinen. Jos on pakko syntyä uudelleen, toivoisin syntyväni jonnekin muualle, jossa arvostetaan luontoa, eläimiä, ihmisyyttä.
1) Maapallo on vain yksi mahdollisuus, johon ihminen voi syntyä, hän voi syntyä mihin tahansa. Täysin eri universumeihin.
2) Joku kirjoitti, ettei halua enää jälleensyntyä. Jos ihmisellä ei ole enää mitään koettavaa tässä elämässä, jos ei ole enää haluja, toiveita, mitä elämä voisi tarjota, silloin vapautuminen on kovin lähellä. Ihminen syntyy uudelleen vain, jos hän haluaa vielä kokea jotain. Ja tietysti karma. Mutta kun ei ole enää minkäänlaisia toivonuksia, silloin ei enää tarvita uutta fyysistä kehoa.
Vierailija kirjoitti:
Minä sanoin, että en toivo uudelleen syntymisen olevan totta. Sitten mulle tyrkytetään sitä hyvin laajasti.
Tarkoitusko teillä on vain satuttaa mua?!!
En halua sinua satutta.
Kun ihmisellä ei ole enää mitään koettavaa tässä elämässä, kun ei ole enää haluja, silloin vapautuminen on lähellä. Kun ei ole enää minkäänlaisia toiveja, silloin ei enää tarvita uutta fyysistä kehoa.
Minä en usko. Meidän omat aivot on luonut illuusion jostain jatkuvuudesta kuoleman jälkeen.
Erilaiset uskonnot kautta aikain on kertoneet kuoleman jälkeisestä elämästä. Uskonnot ja reaalitotuus on joskus melko ristiriitaisia. Uskontojen avulla on myös tehty hyvin suuria rikoksia, kansanmurha, kaikkea mahdollista. Ja samaan aikaan kertovat rauhan tahtoisuudesta.
Terveisin oman elämän shamaani.
Vierailija kirjoitti:
Minä en usko. Meidän omat aivot on luonut illuusion jostain jatkuvuudesta kuoleman jälkeen.
Erilaiset uskonnot kautta aikain on kertoneet kuoleman jälkeisestä elämästä. Uskonnot ja reaalitotuus on joskus melko ristiriitaisia. Uskontojen avulla on myös tehty hyvin suuria rikoksia, kansanmurha, kaikkea mahdollista. Ja samaan aikaan kertovat rauhan tahtoisuudesta.Terveisin oman elämän shamaani.
Jälleensyntymisellä ei ole mitään tekemistä uskontojen kanssa, vaan se on kosminen laki, kuten karman laki. Jopa Japanissa, joka on tunnettu älyykkäistä ihmisistä, siihen uskovat kaikenlaiset ihmiset, myös ateistit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aiemmin kirjoittanut, että eräs tuntemani fyysikko sai tietää muinaista käsikirjoituksista, joissa puhuttiin jälleensyntymisestä. Se oli yksi luostari Egyptissä, ihan kristillinen luostari. En tiennyt aikaisemmin, mikä luostari oli kyseessä. Vasta tänään sain häneltä tietää, että se oli Pyhän Katariinan luostari. Ja hän kertoi, että jälleensyntyminen oli alun perin osa kristinuskoa. Mutta että kaikenlaisissa kirkolliskokouksissa ja niin edelleen oli tärkeää tieto jätetty pois. Ilmeisesti muitakin muutoksia atehtiin. Joten nämä munkit tietävät reinkarnaatiosta ja uskovat siihen, koska se on alkuperäisissä teksteissä.
No ei muuta kuin yksi näistä munkeista ottaa vain kamerakännykällä kuvat ja laittaa viestinä Paaville jos kerta asia on noin. Hänkin olisi varmasti kiinnostunut :D
Vatikani haluaa juuri hävittää sen tiedon.
Tämä.
Jos sielunvaellus olisi tiedossa, kirkon asema olisi vaarassa, ja koko oranisaatio lakkaisi olemasta.
Kristilliset käsitykset henkisestä elämästä ovat peräisin muinaisista, juutalaisista, ja juutalaiset assyrialaisista, ja assyrialaiset intialaisista, ja kaikki menevät taaksepäin: mitä uudempi, sitä alempi, mitä vanhempi, sitä korkeampi.
Täyttä roskaa minkä voi älypäät todeta jo siitä että ihmisten määrä vain lisääntyy.
Vierailija kirjoitti:
Täyttä roskaa minkä voi älypäät todeta jo siitä että ihmisten määrä vain lisääntyy.
Vain maapallolla lisääntyy.
Emme synny uudelleen ainoastaan tähän, maan päälle, vaan myös kokonaan eri universumeihin. Jossain vaiheessa koko maailmankaikkeus tuhoutuu, mutta jonkin ajan kuluttua se luodaan uudelleen. Universumit elävät eri aikoja. Joissakin universumeissa kaikki on vasta alussa, toisessa universumissa kaikki on keskivaiheilla ja jossain muualla maailmankaikkeudessa koko maailmankaikkeuden tuhoutuminen on jo lähellä. Universumit elävät eri aikoja.
Joka päivä vaihdamme vaatteet: otamme likaiset vaatteet pois ja puemme puhtaat päälle. Kun vaatteet kuluvat loppuun, emme pue niitä uudelleen. Aineellisessa maailmassa jiva vaihtaa kehoja aivan kuten keho vaihtaa vaatteita. Kun ruumis vanhenee tai tuhoutuu sairauden vuoksi, sielu jättää sen ja hankkii uuden. Yksi kerrallaan se vaihtaa kehoa syntymän ja kuoleman aaltojen myötä. Jiva ei koskaan häviä ruumiin kuoleman myötä. Se on ikuinen, tuhoutumaton, aktiivinen ja tietoisuuden täyttämä.
Me olemme koko sukumme perinnöllinen muisti.