Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yhä useamman kolmekymppisen naisen on tyydyttävä tapailusuhteisiin, kertoo HS – "Miesten markkinat"

Vierailija
19.03.2021 |

"Perheen perustamisiässä olevien naisten on yhä vaikeampaa löytää vakituisempaa suhdetta, joissa mies haluaisi sitoutua, kertoo Helsingin Sanomat.

Lehti on haastatellut kolmea upeaksi uranaiseksi kuvailtua, hieman alle kolmekymppistä naista, joiden mukaan miehiä kyllä löytyy treffiseuraksi ja heidän kanssaan tehdään asioita, joita vakiintuneet pariskunnat tekevät.

Ihastuminen kuitenkaan ei johda parisuhteeseen, sillä lopulta mies ei halua mitään pysyvää. Pahimmillaan deittikumppani jopa "ghostaa" eli katoaa kuin tuhka tuuleen kaikissa viestikanavissa.

–?Olen juossut treffeillä ja viettänyt vuosia määrittelemättömissä suhteissa, joissa käydään yhdessä syömässä ja ollaan makutuomareina silmälasiostoksilla. Olen saanut lunta tupaan niin paljon, että aika ajoin on usko meinannut mennä, avautuu "Elina" kokemuksistaan HS:n haastattelussa.

"Tiina" puolestaan on kauppatieteen maisteri, joka ei ole koskaan seurustellut. Hänen mukaansa deittimaailmassa vallitsee "miesten markkinat".

Naisten mielestä deittisovellukset ovat yksi syy miesten kyvyttömyyteen sitoutua. Tinderin perusteella voi saada kuvan, että mahdollisuuksia on loputtomasti.

Helsingissä on myös määrällisesti nuoria naisia selvästi enemmän kuin miehiä, koska kaupunkiin muuttaa opiskelemaan enemmän naisia.

Naiset kertovat lehdelle varautuneensa elämään koko ikänsä sinkkuina. Parisuhteen puuttuminen vaikuttaa myös perhehaaveisiin. Kaksi naisista kertoo pohtineensa ajatusta lapsen hankkimisesta yksin."

https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/750354-yha-useamman-kolmekymp…

Kommentit (3482)

Vierailija
721/3482 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dracula kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dracula kirjoitti:

Naisen markkinat 18-27v, miehen markkinat 36-54v.

Naisen täytyy ylläpitää itsensä mahdollisimman pitkälle,

miehen pitää rakentaa elämänsä mahdollisimman valmiiksi.

Niiiin.....

Tuollaisilla olettamuksilla päädytään vain tilanteisiin mitä on todistettu esim. Maajussille morsian ohjelmassa: 40+ ikäiset peräkammarin pojut ihmettelemässä kilpaa miksi kirjeitä tuli vain oman ikäisiltä naisilta, vaikka mainostivat että haluaisivat vielä perheen perustaa. Eivät itsekään tajua, että juna meni jo.

Ei kaikilla miehillä ole vientiä parikymppisinä. Nainen valitsee miehen, tai heidän tapauksissaan ei parikymppisiä naisia ole kiinnostanut silloinen parikymppinen mies. 

Et osaa muodostaa edes ymmärrettäviä lauseita.

Mutta antaa mennä vaan: jaa näitä harhaoppejasi, niin meillä on tulevaisuudessa yhä enemmän surullisia peräkammarinpoikia.

Vierailija
722/3482 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää vääntäkö ton yhen kaa. Sama tyyppi vänkää valtioavusteisista vaimoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
723/3482 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selailin huvikseen tinderiä ja tuntuu, että 90% naisista on toistensa kopioita. Tulee jotenkin tunne etteivät ole aitoja ihmisiä vaan elävät sellaista elämää, joka luokitellaan sosiaalisesti trendikkääksi. Eli puuttuu täysin se oman persoonan syvyys. Muutenkin ne överisosiaaliset profiilit on vaan automaattisesti turn off. Vai olenko minä erilainen ihminen, kun vierastan tommosta överi sosiaalista elämää?

No se profiili ei välttämättä kovin paljoa ihmisestä kerro. Aika vaikeaa olisikaan niin suppeaan tilaan saada mahtumaan kaikki omat puolet. Vähän kun tutustuu niin kyllä se persoona sieltä sitten esiin tulee. Voi olla jopa ihan päinvastainen kuin mitä profiili on antanut ymmärtää. Ainakin miehissä tein tällaisia havaintoja.

Tän 35 vee naisen profiili kertoi kyllä paljonkin persoonastani, eihän se helppoa ollut, mutta vaivan arvoista. Samoin kumppani oli tutustuessakin kaikkea sitä, mitä profiilinsa, jos tietty paljon muutakin.

Ehkä mulle tinderissä oikean suhteen löytäminen sit olikin helppoa juuri siksi, että en uskonut tohon "profiili ei kerro" - mantraan ja tuhlannut energiaa ja toivoa kymmeniin treffeihin. Jos profiili ei kertonut persoonasta, en alkanut sitä väkisin etsimään vaan siirryin seuraavaan. (Ja joo joo, tuurista myös kyse).

Vierailija
724/3482 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viarailia kirjoitti:

Harmi kun tässä kaupungissa ei naiset tiedä mitä ne haluaa. Tinderi kierretty pari kertaa läpi. En silti syytä naisia, ehkä se oikee vielä itellekki tulee vastaan. Mutta eipä 30v kahden lapsen isä kauheen suosittu oo.

Olisiko lapsillasi jotakin tekemistä? Itse lähtisin perustamaan perhettä lapsettoman naisen kanssa, ihan vaan alusta alkaen. Sori siitä.

Vierailija
725/3482 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selailin huvikseen tinderiä ja tuntuu, että 90% naisista on toistensa kopioita. Tulee jotenkin tunne etteivät ole aitoja ihmisiä vaan elävät sellaista elämää, joka luokitellaan sosiaalisesti trendikkääksi. Eli puuttuu täysin se oman persoonan syvyys. Muutenkin ne överisosiaaliset profiilit on vaan automaattisesti turn off. Vai olenko minä erilainen ihminen, kun vierastan tommosta överi sosiaalista elämää?

No se profiili ei välttämättä kovin paljoa ihmisestä kerro. Aika vaikeaa olisikaan niin suppeaan tilaan saada mahtumaan kaikki omat puolet. Vähän kun tutustuu niin kyllä se persoona sieltä sitten esiin tulee. Voi olla jopa ihan päinvastainen kuin mitä profiili on antanut ymmärtää. Ainakin miehissä tein tällaisia havaintoja.

Kannattaiskohan edes yrittää kertoa jotain itsestään? Tosin voi olla et toi tinder on vaan toinen instagram ihmisille, tiedä sitä.

Vierailija
726/3482 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli taas tuttu tilanne. Naiset haluavat suhteeseen miehiä, jotka eivät halua pariutua. Suhteeseen haluavat miehet eivät kelpaa näille naisille. Luulisi kauppatieteilijän tämän hoksanneen.

TÄMÄ! Turha näidenkään naisten valittaa kun ei kelpaa mikään. Jos 95% naisista jahtaa näitä 5% miehistä niin onko ihme että miehet eivät halua sitoutua? Miksi nämä naiset eivät sitoudu niiden miesten kanssa jotka haluavat sitoutua?

Jos olisit nainen, tietäisit millaista se sitoutumishaluisten sinkkumiesten tarjonta suurelta osin on ja et enää ihmettelisi yhtään. Siellä heittämällä suurin osa on sellaisia, joita ei ikipäivänä voisi edes harkita.

Miksi heitä ei voi edes harkita? Uteliaisuudesta kysyn.

-eri

Olen eri mutta esim. seuraavat. Juttu ei luista miehen kanssa ja yhdessäolo käy työstä. Miehestä huokuu pinnan alla joku vaikeasti määriteltävä vihamielisyys. Miehen ulkonäössä tai olemuksessa on joku asia joka häiritsee niin paljon että halut menee. Se ei tarkoita sitä että vain miesmallit käy, vaan sitä että naisilla on ihan aikuisten oikeasti tosi erilaiset miesmaut. Yleinen epäsiisteys.

"...naisilla on ihan aikuisten oikeasti tosi erilaiset miesmaut." No juu, ei TODELLAKAAN ole. Miehen ulkoisista ominaisuuksista puhuttaessa naisilla on yleensä ihanteena koko ajan sitä samaa pituutta, harteikkuutta, lihaksikkuutta, isoja kämmeniä jne. jne.

Miehilläkö sitten on? Naisen ulkoisista ominaisuuksista puhuttaessa miehillä on aina ihanteena joko ajan sitä samaa, eli nuoruutta, kauneutta ja hoikkuutta.

Tämä. Minulle tapahtuu jatkuvasti sellaista, että joku kaveri tai esimerkiksi äitini kehuu jotain miestä komeaksi ja itse olen ihan että "tuoko muka"? Toki en näe niitä 70v pappoja komeina niin kuin äitini, mutta varmaan näen sitten kun olen itse vanha. Miehillä tällaista ei tapahdu, vaan miehillä kääntyy kaikilla päät niiden samojen nuorien/nuorekkaiden kauniiden naisten perään, riippumatta siitä minkä ikäinen ja minkä näköinen mies itse on. Toki ikääntynytkin nainen voi olla miesten mielestä kaunis, mutta sekin edellyttää että nainen on ikäisekseen nuoren näköinen ja "näyttävä", eli panostaa ulkonäköönsä, meikkaa ja on laitettu. 

Vierailija
727/3482 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaiskohan edes yrittää kertoa jotain itsestään? Tosin voi olla et toi tinder on vaan toinen instagram ihmisille, tiedä sitä.

Minusta on ylipäätään huvittavaa, että joku mies muka valittaa naisten profiileista Tinderissä, kun useassa ketjussa täällä miehet kertovat, miten sillä ei ole mitään väliä, eicävötkä miehet niitä edes lue, kun ne valitsevat naiset kuvan perusteella- jos voisi vaikka vain kerran kiskaista, niin mätsätään.

Vierailija
728/3482 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ehkä sitäkin kannattaa kokeilla, ainakin jos tuntuu ettei toisenlaisella tavalla löydä sitä mitä hakee. Kuitenkin edelleen uskon että naama ja kroppa ratkaisee ensisijaisesti siellä eikä ole niinkään väliä mitä sinne tekstiosioon rustailee. Ei ne sadut kiinnosta kuin hyvin pientä prosenttia, ja heitäkin vain jos naama miellyttää. Mulle ainakin tuli tyhjällä profiilitekstillä ihan hemmetisti tykkäyksiä, ja kuullemma tulee muillekin.

Mutta siis itsehän en ole Tinderiin enää menossa. Olen jo tajunnut etten löydä etsimääni sieltä yhtään sen paremmin kuin muualtakaan, sillä etsimääni ei ole olemassa.

Vierailija
729/3482 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-kybaseksi sain naista tosi hyvin. Yleensä naiset teki aloitteen.

3-4 kybäsenä tein itse aloitteet ja sain joskus.

Yli 4 kybäsenä ja tukevana saan naisia tosi harvoin. Jäävät kaverisuhteiksi. Kaikki elävät ruuhkavuosia jne

M45v

Vierailija
730/3482 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ei esimerkiksi kannata harrastaa seksiä liian aikaisin... naisten pitäisi alkaa lukemaan seurusteluun liittyviä kirjoja. Olen itse siis nainen ja suosittelen esim. Getting to i do krjaa.

Jahas. Oon aina harrastanut seksiä heti kun oon halunnut (eli tokilla treffeilläkin) . Avioiduin nuoruudenrakkauteni kanssa, hänestä eron jälkeen n. puoli vuotta sinkkuna, jonka jälkeen taas onnellisessa parisuhteessa. Seksin harrastaminen vaikuttaa suhteeseen päätymiseen vain niin, että jos panee urpoja niin suhdetta ei kummankaan toiveesta synny. Jos on seksiä ihmisen kanssa joka on muutenkin sopiva, suhde syntyy seksistä riippumatta.

Oliko tämä menestysteos nyt vienyt sut onnelliseen suhteeseen, vai onko oppien todistaminen yhä työn alla?

Vierailija
731/3482 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ehkä sitäkin kannattaa kokeilla, ainakin jos tuntuu ettei toisenlaisella tavalla löydä sitä mitä hakee. Kuitenkin edelleen uskon että naama ja kroppa ratkaisee ensisijaisesti siellä eikä ole niinkään väliä mitä sinne tekstiosioon rustailee. Ei ne sadut kiinnosta kuin hyvin pientä prosenttia, ja heitäkin vain jos naama miellyttää. Mulle ainakin tuli tyhjällä profiilitekstillä ihan hemmetisti tykkäyksiä, ja kuullemma tulee muillekin.

Mutta siis itsehän en ole Tinderiin enää menossa. Olen jo tajunnut etten löydä etsimääni sieltä yhtään sen paremmin kuin muualtakaan, sillä etsimääni ei ole olemassa.

Et tinderistä löydäkään, jos pidät samanarvoisina kaikkia tykkäyksiä, sen, jolle riittää pelkkä naama ja kroppa ja sen 1/100 joka olisi halunnut lukea jotain ja laittaa vasempaan. Sit ihmettelet, kun treffeillä ei ole mitään yhteyttä tai motivaatiota ja valitat kun ghostataan ja päädyt lopputulemaan "miehet on perseestä".

Ja oon siis nainen. Otantaharha on tinderissä hyvin aito ilmiö, jonka syntymiseen voi hyvin paljon vaikuttaa itse.

Vierailija
732/3482 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuon takia hankin lapset yksin. Ei deittailua, ei parisuhdetta, ei avoliittoa, ei avioliittoa. Lapset pannaan alkuun hedelmöityshoidolla ja lapsen "isä" (spermanluovuttaja) valitaan ulkomailta.

Toisin kuin HS väittää, Suomessa vallitsee edelleen naisten markkinat. Naisille löytyy valtava määrä seksikumppaneita. Monet miehet jäävät loppuelämäkseen vaille seksiä.

Miehet eivät voi synnyttää, joten kaikki päätösvalta perheen perustamista koskevissa asioissa (hankitaanko lapsia vai ei) on edelleen naisten käsissä.

"Miesten valta" on sitä, että he voivat vain pihdata spermaansa ja kieltäytyä sitoutumasta parisuhteeseen. Mies itse kantaa seuraukset: hän ei koskaan saa perhettä, lapsia eikä biologisia jälkeläisiä. 

Vierailija
733/3482 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et tinderistä löydäkään, jos pidät samanarvoisina kaikkia tykkäyksiä, sen, jolle riittää pelkkä naama ja kroppa ja sen 1/100 joka olisi halunnut lukea jotain ja laittaa vasempaan. Sit ihmettelet, kun treffeillä ei ole mitään yhteyttä tai motivaatiota ja valitat kun ghostataan ja päädyt lopputulemaan "miehet on perseestä".

Ja oon siis nainen. Otantaharha on tinderissä hyvin aito ilmiö, jonka syntymiseen voi hyvin paljon vaikuttaa itse.

Aivan varmasti ne samat tykkäykset olisivat tulleet vaikka olisi ollut tyhjän tilalla suunnilleen mikä tahansa teksti. Ihan siksi koska ne kuvat ratkaisevat ja harvaa kiinnostaa se teksti. En olisi pystynyt niistä tykkäyksistä mitenkään sanomaan mitkä on annettu teksti huomioden ja mitkä puhtaasti kuvien perusteella. Sovelluksen tuntien oletukseni on tietenkin että suurimmassa osassa jälkimmäinen.

Vierailija
734/3482 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vinkki: meillä on tasa-arvoinen avioliittolaki. Voi mennä kimppaan toisen naisen kanssa, vaikka on hetero. Kumpikin hankkii lapsen ja kasvattaa ne yhdessä.

Ei miestä tarvita, siittiöitä saa pankista.

Joku voi haluta läheisyyttä miehen kanssa ja kumppanuutta

mutta mitäpä miehiä viihaava lesbo siitä tietäisi  :)

Tottakai suurin osa heteronaisista haluaa läheisyyttä ja kumppanuutta mieheltä. Se ongelma on just se, että niitä haluttavia miehiä ei ole markkinoilla paljon. Ja ne haluttavat miehet on tietenkin sitoutumishaluttomia, koska haluavat tapailla loputtomiin eri naisia. Naisilla ei sitten jää kuin kolme vaihtoehtoa 1. jäädä ikisinkuksi 2. tyytyä tapailusuhteisiin 3. tyytyä mieheen jota ei oikeasti halua. Lähes yksikään nainen ei tuota 3. vaihtoehtoa, ymmärrettävistä syistä, valitse. Biologisia tarpeita ei voi muuttaa.

Eri

Samahan se on miehillä... hyviä naisia ei riitä kaikille ja ne jää ikisinkuiksi.

Keinohedelmöitykset muille kuin heteropariskunnille pitäisi kieltää. Ei homoparitkaan tai sinkkumies saa vuokrata kohtua.

Suomessa on kohdunvuokraus kielletty ihan kaikilta.

Täh?

Jos minä haluan vuokrata oman kohtuni naapurin homoparille, niin siihen väliin ei eduskunta tai käräjäoikeus pääse.

Sinusta tulee lapsen äiti, kohdunvuokraajasta ei. Suomen laki ei tunne kohdunvuokrausta.

Eipä se ennen tuntenut lesbojen avioliittoakaan?

Juuri luin jutun lapsesta, joka syntyi jonkun köyhän ukrainalaisnaisen kohdusta ennen aikojaan kehitysvammaisena. "Vanhemmat" oli amerikkalainen pariskunta, joka jätti hakematta tämän viallisen tuotteen ja lapsi päätyi lastenkotiin Ukrainassa. Kohdunvuokraus sisältää todella monta eettisesti hankalaa kohtaa, joiden takia se on täällä kiellettyä.

Kyseessä oli dokkari Yleltä, pitäisi olla vielä Areenassa. Oli kyllä surullinen ohjelma, köyhien hyväksikäyttöä koko homma.

Niin muuten olikin, totta. Mutta kannattaa katsoa kaikkien, jotka pitävät kohdunvuokrauskieltoa epäreiluna.

koohdunvuokrauskielto on varmasti ihan ok jos rehellisiä ollaan. Miehen siemenen luovutus pitää vain saada samalle viivalle eli laittomaksi.

Tehkää yksityisellä tai muumimukilla mitä haluatte. Mutta ilman yhteiskunnan panostusta.

Sukusolujen luovutus on kohdunvuokraukseen nähden ihan eri asia. Jopa munasolujen luovutus on "rankempi" operaatio kuin sperman luovutus ja munosolujen luovutus on laillista. Teillä tietyillä miehillä on kovin vahva taipumus olla ihan kohtuuttomia naisia kohtaan noissa teidän vertauksissanne. "No mutta miksi miehen pitäisi antaa suuseksiä naiselle, jos nainen ei suostu ottamaan ass to mouth???". NE EIVÄT OLE VERRANNOLLISIA. Siksi.

Vierailija
735/3482 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikakommentti: pitäisikö näiden siirtyä asteen vanhempiin miehiin, ja Helsingin ulkopuolelle (edes muu HSL-alue)? Eihän tuo H:gin sukupuolijakauma välttämättä enää ollenkaan päde esim. Tuusula

Vierailija
736/3482 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vinkki: meillä on tasa-arvoinen avioliittolaki. Voi mennä kimppaan toisen naisen kanssa, vaikka on hetero. Kumpikin hankkii lapsen ja kasvattaa ne yhdessä.

Tottakai suurin osa heteronaisista haluaa läheisyyttä ja kumppanuutta mieheltä. Se ongelma on just se, että niitä haluttavia miehiä ei ole markkinoilla paljon. Ja ne haluttavat miehet on tietenkin sitoutumishaluttomia, koska haluavat tapailla loputtomiin eri naisia. Naisilla ei sitten jää kuin kolme vaihtoehtoa 1. jäädä ikisinkuksi 2. tyytyä tapailusuhteisiin 3. tyytyä mieheen jota ei oikeasti halua. Lähes yksikään nainen ei tuota 3. vaihtoehtoa, ymmärrettävistä syistä, valitse. Biologisia tarpeita ei voi muuttaa.

Eri

Samahan se on miehillä... hyviä naisia ei riitä kaikille ja ne jää ikisinkuiksi.

Keinohedelmöitykset muille kuin heteropariskunnille pitäisi kieltää. Ei homoparitkaan tai sinkkumies saa vuokrata kohtua.

Täh?

Jos minä haluan vuokrata oman kohtuni naapurin homoparille, niin siihen väliin ei eduskunta tai käräjäoikeus pääse.

Sinusta tulee lapsen äiti, kohdunvuokraajasta ei. Suomen laki ei tunne kohdunvuokrausta.

Siitä sitten vain pistät kansalaisaloitteen vireille. Mikä on sinun mielestä sopiva korvaus naiselle kohdunvuokrauksesta?

Jaa vaikkapa 100 000€ ? Valtiohan sen kustantaa, kuten naistenkin hoidot julkisella.

Mistä valtio hankkii naisia hommaan? Siinähän voi mennä niin monta asiaa pieleen, lapsi voi vammautua missä vaiheessa tahansa. Ei siinä voi enää sanoa, että en minä otakaan tuota.

Vapaaehtoiset tietysti. Aivan kuten sperman luovutus.

Siinäpä saatte odottaa. Toinen homma on viisi minuuttia lystiä, toinen 10 kk kärsimystä ja kipua oman hengenmenon uhalla.

Joo uhka on aina olemassa., Tosin sä kuolet suojatiellä helpommin

Gisslerin mukaan äidin kuolema synnytyksessä on niin harvinainen, että sellaista ei voida Suomessa edes kunnolla harjoitella.

- Niistä ei oikein voida ottaa oppia, jos sellainen tapahtuu sairaalassa kerran kymmenessä - tai kahdessakymmenessä vuodessa.

Vierailija
737/3482 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikakommentti: pitäisikö näiden siirtyä asteen vanhempiin miehiin, ja Helsingin ulkopuolelle (edes muu HSL-alue)? Eihän tuo H:gin sukupuolijakauma välttämättä enää ollenkaan päde esim. Tuusula

Niin. Kyllähän sitä kuka tahansa järkevä ihminen muuttaa työttömänä jonnekin vieraaseen tuppukylään miehen löytääkseen. Not. Kyllä mä ainakin elän mielummin ilman miestä kuin ilman julkista liikennettä.

Vierailija
738/3482 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan varmasti ne samat tykkäykset olisivat tulleet vaikka olisi ollut tyhjän tilalla suunnilleen mikä tahansa teksti. Ihan siksi koska ne kuvat ratkaisevat ja harvaa kiinnostaa se teksti. En olisi pystynyt niistä tykkäyksistä mitenkään sanomaan mitkä on annettu teksti huomioden ja mitkä puhtaasti kuvien perusteella. Sovelluksen tuntien oletukseni on tietenkin että suurimmassa osassa jälkimmäinen.

Ja vielä se, että varmasti ovat todella harvassa ne, jotka laittavat vasempaan siksi ettei ole tekstiä. Näinköhän heitä edes on. Jos ulkonäkö miellyttää niin silloin menee automaattisesti oikealle.

Vierailija
739/3482 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

Täh?

Siitä sitten vain pistät kansalaisaloitteen vireille. Mikä on sinun mielestä sopiva korvaus naiselle kohdunvuokrauksesta?

Jaa vaikkapa 100 000€ ? Valtiohan sen kustantaa, kuten naistenkin hoidot julkisella.

Mistä valtio hankkii naisia hommaan? Siinähän voi mennä niin monta asiaa pieleen, lapsi voi vammautua missä vaiheessa tahansa. Ei siinä voi enää sanoa, että en minä otakaan tuota.

Vapaaehtoiset tietysti. Aivan kuten sperman luovutus.

Siinäpä saatte odottaa. Toinen homma on viisi minuuttia lystiä, toinen 10 kk kärsimystä ja kipua oman hengenmenon uhalla.

Joo uhka on aina olemassa., Tosin sä kuolet suojatiellä helpommin

Gisslerin mukaan äidin kuolema synnytyksessä on niin harvinainen, että sellaista ei voida Suomessa edes kunnolla harjoitella.

- Niistä ei oikein voida ottaa oppia, jos sellainen tapahtuu sairaalassa kerran kymmenessä - tai kahdessakymmenessä vuodessa.

No se kuolema on oikeasti aika harvinainen juttu, mutta kyllä monet saa raskauden aikana kaikenlaisia laskeumia ja repeämiä, diabetestä, raskausmyrkytyksiä ym. terveysongelmia, jotka ovat kuitenkin aika ikäviä, vaikka niihin ei suoraan kuolisikaan. Millainen kompensaatio niistä pitäisi maksaa ja kuka sen maksaa?

Vierailija
740/3482 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

Täh?

Juuri luin jutun lapsesta, joka syntyi jonkun köyhän ukrainalaisnaisen kohdusta ennen aikojaan kehitysvammaisena. "Vanhemmat" oli amerikkalainen pariskunta, joka jätti hakematta tämän viallisen tuotteen ja lapsi päätyi lastenkotiin Ukrainassa. Kohdunvuokraus sisältää todella monta eettisesti hankalaa kohtaa, joiden takia se on täällä kiellettyä.

Kyseessä oli dokkari Yleltä, pitäisi olla vielä Areenassa. Oli kyllä surullinen ohjelma, köyhien hyväksikäyttöä koko homma.

Niin muuten olikin, totta. Mutta kannattaa katsoa kaikkien, jotka pitävät kohdunvuokrauskieltoa epäreiluna.

koohdunvuokrauskielto on varmasti ihan ok jos rehellisiä ollaan. Miehen siemenen luovutus pitää vain saada samalle viivalle eli laittomaksi.

Tehkää yksityisellä tai muumimukilla mitä haluatte. Mutta ilman yhteiskunnan panostusta.

Haha, mua huvittaa tän tyypin katkeruus.

Uskomatonta, että jotkut miehet haluis palata ajassa taaksepäin, aikaan kun naiset oli vielä nyrkin ja hellan välissä. Jotkut ihan oikeasti ois valmiita viemään naisen vapaan tahdon, tasavertaiset mahdollisuudet edetä elämässä ja oikeuden omaan kehoonsa, ihan vain siksi että saisivat edes _jonkun_ naisen. (eihän toi tyyppi niin suoraan sanonut, mutta haistan asenteesta)

Edelleenkin.. Eikö ole kaikkien hyöty, että vielä edes jotkut ihmiset vaivautuu lisääntymään? Eikö sitä silloin kannata myös tukea yhteiskunnan voimin kaikin tavoin?