Yli satakiloisen laihdutus, löytyykö toista samanmoista mukaan?
Voisimme tähän ketjuun päivitellä kuulumisia ja tsempata alkuun. Oma tilanteeni on se, että painan tällä hetkellä 115 kg ja haluaisin syksyyn mennessä olla 15 kiloa kevyempi.
Kommentit (264)
Jatkan vielä että nuo pysyvät nimimerkit oli hyvä ehdotus, sitten tietää kenen kanssa vaihtaa ajatuksia milloinkin.
Vierailija kirjoitti:
Saako tulla mukaan vaikkei ole vielä yli 100kg? Olen vaan n 93kg.
Ongelmana on se, ettei mulla ole mitään säännöllisiä ruoka-aikoja, koska en ole säännöllisesti joka päivä samoissa paikoissa samoihin aikoihin. Pitää syödä silloin kun siihen on tilaisuus. Pitäis varmaan valita paremmin mitä syö silloin kun syö.
Jos minä olen sitten nimimerkillä vaikka Smör.
Tämä päivä on ollut vähän krapulapäivä. Eilen palkitsin itseni ahkeruudesta parilla isolla lasillisella punaviiniä. Nukkumaanmeno venyi aamu kolmeen ja heräsin yhdeksältä puhelimeen.
Kaikkea huonoa tullut tänään syötyä.
Joka viikko käyn vaa'alla, koska kissaa pitää punnita kerta viikkoon sairaudenhoitotoimenpiteenä. Siinä sitä tulee samalla punnittua itsensä.
Jospa sitä nyt loppupäivän yrittäisi panostaa syömisiin.
Mä alotin jo kuukausi sitten vähän enemmän tosissaan. Paino oli lähes tasan 100. Nyt 96,8kg. Eteenpäin (tai alaspäin ;D) vaan!
No eipä mullakaan vielä ole laihdutus päässyt alkuun. Syötiin lounaaksi eilisiä jämiä jotka oli syötävä tai sitten heitettävä pois ja luonto ei anna heittää ruokaa pois. No siks varmaan näitä kiloja on tullutkin mutta tästä eteenpäin yritän olla tarkkana jo kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Sadunkertoja kirjoitti:
Mun puolesta alle satakiloisetkin ovat tervetulleita. Kiva jos täältä saisi vertaistukea silloin kun ei itse enää jaksa tsempata itseään. Eikä välitetä noista muutamista ääliökommenteista, niitä näköjään riittää joka keskusteluun.
Sä olet juuri se tyyppi, joka syö hyvin puoli päivää ja sitten "repsahtaa" Ja joka haluaa sympatiaa siitä. Ja kannustusta jatkoon.
Oikean neuvon ja tiedon antamisesta suutut ja pidät niitä ääliökommenttina. Ja kehotat vielä kaikkia muitakin hylkäämään ne.
Sulla ei ole mitään motiivia päästä terveeseen syömiseen, vaan haet sympatiaa ylensyömiseesi.
Sullekin tekis hyvää saada vähän jotain sympatiaa tuohon pahaanoloosi...
Vierailija kirjoitti:
Näyttää nyt vakavasti siltä, ettei alle 100kg suomalaista naista kovin helpolla ole edes olemassa.
Täällä!!!!
Pituus 163 ja paino 74kg.
Paino noussut 3kg koronan aikana, olen eläkkeellä että olisi aikaa lenkkeillä mutta pakkaskeli tekosyynä etten lähde lenkille.
Sadunkertoja kirjoitti:
No eipä mullakaan vielä ole laihdutus päässyt alkuun. Syötiin lounaaksi eilisiä jämiä jotka oli syötävä tai sitten heitettävä pois ja luonto ei anna heittää ruokaa pois. No siks varmaan näitä kiloja on tullutkin mutta tästä eteenpäin yritän olla tarkkana jo kaupassa.
Kaupastahan se lähtee, minä päätin etten osta ''varastoon'' herkkuja, koska siinä kuitenkin käy niin että tylsinä hetkinä käyn napsimassa karkit kaapista tai pistän pakastepullat paistumaan joku kaunis sunnuntaiaamu ja syön ne sitten itse. Tänään tein lounaaksi monen hengen annoksen ruokaa ja laitoin ylimääräiset samantien pakkaseen annosrasioissa.
ap
Hei. Ei kannata laihduttaa, vaan hankkia uusi elämäntapa, niin paino laskee, eikä jojoile takas.
Muutos-valmennus (joka on ainakin facebookissa, ja sillä välillä ilmaisia teho-startteja). Vahva suositus sille. Jos oikeasti haluat laihtua pysyvästi, ja ilman nälkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sadunkertoja kirjoitti:
Mun puolesta alle satakiloisetkin ovat tervetulleita. Kiva jos täältä saisi vertaistukea silloin kun ei itse enää jaksa tsempata itseään. Eikä välitetä noista muutamista ääliökommenteista, niitä näköjään riittää joka keskusteluun.
Sä olet juuri se tyyppi, joka syö hyvin puoli päivää ja sitten "repsahtaa" Ja joka haluaa sympatiaa siitä. Ja kannustusta jatkoon.
Oikean neuvon ja tiedon antamisesta suutut ja pidät niitä ääliökommenttina. Ja kehotat vielä kaikkia muitakin hylkäämään ne.
Sulla ei ole mitään motiivia päästä terveeseen syömiseen, vaan haet sympatiaa ylensyömiseesi.
Sullekin tekis hyvää saada vähän jotain sympatiaa tuohon pahaanoloosi...
Johan se kalikka kalahti. Arvaukseni osui niin oikeaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maalaistyttö kirjoitti:
Hei, olen 31-vuotias nainen joka on muhitellut elämäntapa muutosta jo pitkään. Olen nyt muutaman vuoden painanut 105-110kg välillä. Sain 100e lahjakortin yhteen naistenvaateliikkeeseen ja koska vaatteet ei miellyttäneet silmää niin tilasin koko rahalla alushousuja 44/46 koossa. Kun ne muutamat housut mitä sain sillä 100e sain tuli, kaikki oli pieniä.
Tämä tapahtui alkuviikosta ja se pisti niin vihaksi että päätin et noihin pöksyihin mun ainakin täytyisi mahtua ettei mee rahat hukkaan.
Oon nyt sit lisännyt kasviksia ruokailuun ja juonut lisää vettä. Liikuntaa en pysty juurikaan nyt lisäämään, mutta jos ensin pistäisi ruokavaliota kuntoon. Vhh:ta ajattelin kokeilla sillä nälän tunne on eniten pepusta dieetissä.
Kasvisten lisääminen ei auta, jos ei tee muuta muutosta.
Vhh on hyvä ruokavalio, mutta se vaatii perusteellista perehtymistä asiaan. Kun on tietoa, niin ymmärtää mitä syödään ja ennen kaikkea miksi.
https://jamanetwork.com/journals/jamaotolaryngology/article-abstract/62…
Oletkos tuosta kuullut aikaisemmin?
Voitko Suomeksi kertoa, mitä haluat. Tämä on kuitenkin suomenkielinen keskustelupalsta.
Täällä nainen 35v ja paino 103. Eilen tein päätöksen, että alan tosissani nyt muuttamaan elintapojani. Tavoitteeni on tiputtaa 14kg 5kk aikana, niin että pääsisin elokuussa 8 alkavaan lukemaan. :)
Minulla paino on pysynyt jo vuosia samana, en juuri liiku, ja syön vähän epäsäännöllisesti ja turhan paljon herkkuja.
Luin jostain, että jos 10kg lähtisi pois painosta jos vähentäisi 500 kaloria päivittäisistä syömisistä. Lisäksi pyrkisin saamaan 10 000 askelta päivittäin.
Kalorit vähentäisin alkuun herkuista ja ylimääräsestä hiilarista. Pyrkisin myös syömään kerralla pienempiä annoksia, ja juomaan 3l vettä päivässä.. Miltä kuulostaa muiden laihduttajien mielestä?
Vierailija kirjoitti:
Täällä nainen 35v ja paino 103. Eilen tein päätöksen, että alan tosissani nyt muuttamaan elintapojani. Tavoitteeni on tiputtaa 14kg 5kk aikana, niin että pääsisin elokuussa 8 alkavaan lukemaan. :)
Minulla paino on pysynyt jo vuosia samana, en juuri liiku, ja syön vähän epäsäännöllisesti ja turhan paljon herkkuja.
Luin jostain, että jos 10kg lähtisi pois painosta jos vähentäisi 500 kaloria päivittäisistä syömisistä. Lisäksi pyrkisin saamaan 10 000 askelta päivittäin.
Kalorit vähentäisin alkuun herkuista ja ylimääräsestä hiilarista. Pyrkisin myös syömään kerralla pienempiä annoksia, ja juomaan 3l vettä päivässä.. Miltä kuulostaa muiden laihduttajien mielestä?
Kuulostaa hyvältä muuten, mutta miksi yrität juoda 3 litraa vettä??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa hyvältä muuten, mutta miksi yrität juoda 3 litraa vettä??
Aineenvaihduntani on niin jumissa... Aamuin on vaikea syödä mitään, kun ei ole nälkä, ja oksettaa jos väkisin yrittää.. Yrittäisin veden juonnilla saada ruokarytmiin jotain järkeä.
Maistuuko se mantelijauho kovin manteliselta? Kuka tietää?
Sylvisit kirjoitti:
Maistuuko se mantelijauho kovin manteliselta? Kuka tietää?
Ei maistu.
Läskiperseet. Ilmeni pirulauta käsivamma, joten penkki saa nyt jäädä joksikin aikaa. Aloituspaino 126,9kg. Tästä lähetään hiljalleen tiputtamaan. Kaikki mammat nyt kyytiin, niin ei tarvi kesällä itkiä vatsamakkaroiden takia.
mies53v
Mukana! Vaaka näytti aamulla 105 kiloa. Tavoite on pudottaa pysyvästi syömätapoja remppaamalla 30+ kiloa. Eniten ketuttaa, paitsi tietenkin liikakilot sinänsä, se että sain jo kertaalleen painon alas 90 kiloon. Jotenkin homma vaan levis käsiin kun jäin työttömäksi ja tässä sitä ollaan taas.