Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yli satakiloisen laihdutus, löytyykö toista samanmoista mukaan?

Vierailija
12.03.2021 |

Voisimme tähän ketjuun päivitellä kuulumisia ja tsempata alkuun. Oma tilanteeni on se, että painan tällä hetkellä 115 kg ja haluaisin syksyyn mennessä olla 15 kiloa kevyempi.

Kommentit (264)

Vierailija
41/264 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sadunkertoja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sadunkertoja kirjoitti:

Täällä vielä yksi joka lähtee mukaan. En ole ikinä painanut näin paljon 101kg/173cm. Korona-aika on tuonut +5kg. Kokemusta laihdutuksesta on (painonvartijat, karppaus) mutta motivaatio kateissa (jonkin asteen masennus?). Jos paino ei putoa menee kesävaatevarasto uusiksi ja siihen ei ole varaa. Lisäksi asiaa vaikeuttaa mies joka tykkää herkutella ja jonka paino ei kuitenkaan nouse merkittävästi.

https://yle.fi/uutiset/3-10888148

Mistä et luopuisi missään tapauksessa?

Tuore leipä on se mistä on vaikeinta luopua.

Leipä on yksi pahimpia minullekin. Joudun leipomaan säännöllisesti tuoretta leipää, koska yhdellä lapsellani on koliitti ja hän ei kestä edes kauppojen gluteenittomia leipiä. Niinpä kotona leijuu tuoreen leivän haju vähän väliä, vaikka pyrin leipomaan isoja määriä pakkaseen.

(M)

Vierailija
42/264 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätkäpaasto 16:8 on pelastaja. Syöt lounaasta eteenpäin 8 tuntia sen normaali kalorimäärän n. 2.000 kaloria. Ja et laita mitään suuhusi 8-tunnin aikaikkunan jälkeen. Paastoat sen 16-tuntia ja aloitat taas syämisen klo. 12.00 tai 13.00.

Pätkäpaaston voi toteuttaa myös toiste päin, eli syö aamusta klo. 07.00 eteenpäin sen 8-tuntia vaikka klo. 15.00 asti ja sen jälkeen ei enää mitään, mutta itselle se on paljon hankalampi noin päin ja syön mielelläni lounaasta eteenpäin iltaan asti.

Tämä on oikeasti tapa pelastaa sun olemus ja elämä. Lupaa, että jso pidät noiden sisällä makroista huolta, eli syöt laadukkaita rasvoja/oljyjä, proteiinia ja hiilihydraatteja, tulet voimaan todella hyvin ja laihdut silmissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/264 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkin voisin, paino nyt 62kg mutta haluaisin kesään mennessä painaa 58kg.. kesäkuntoon nääs!

Täällä sama! Ja samat mitat! 😄 talven aikana tulee aina syötyä liikaa.

Jep! Kesällä ei tee edes mieli kun juoda vaan jotain kylmää ja siihen käy esim kivennäisvesi.

Vierailija
44/264 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sadunkertoja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sadunkertoja kirjoitti:

Täällä vielä yksi joka lähtee mukaan. En ole ikinä painanut näin paljon 101kg/173cm. Korona-aika on tuonut +5kg. Kokemusta laihdutuksesta on (painonvartijat, karppaus) mutta motivaatio kateissa (jonkin asteen masennus?). Jos paino ei putoa menee kesävaatevarasto uusiksi ja siihen ei ole varaa. Lisäksi asiaa vaikeuttaa mies joka tykkää herkutella ja jonka paino ei kuitenkaan nouse merkittävästi.

Leipä on yksi pahimpia minullekin. Joudun leipomaan säännöllisesti tuoretta leipää, koska yhdellä lapsellani on koliitti ja hän ei kestä edes kauppojen gluteenittomia leipiä. Niinpä kotona leijuu tuoreen leivän haju vähän väliä, vaikka pyrin leipomaan isoja määriä pakkaseen.

(M)

Ala tekemään vohveleita/pannareita sille lapselle, mantelijauhe on parasta teille molemmille!

Mun mies syö mantelijauhoa päivittäin, mutta jätti leivän ja makkarat pois juhannukselta ja puolessa vuodessa lähti 7 kiloa ihan ilman muuta muutosta. Ja tahinia laittaa rahkaan.

Vierailija
45/264 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukana. Mulla painoa enemmän kuin kenelläkään teistä. Kolmisen viikkoa sitten aloitin vhh:n mutta vielä ei vaaka ole hievahtanutkaan. Kovin alas ei uskalla hiilareita vetää, kun on kilpirauhasen vajaatoiminta. Karppasin joskus aikoinaan ja silloin se toimi hyvin, joten näkee miten ikä ja vajis tekee aineenvaihdunnalle.

Maistuuko mantelijauho mantelille, koska en voi sietää mantelia?

Vierailija
46/264 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mukana. Mulla painoa enemmän kuin kenelläkään teistä. Kolmisen viikkoa sitten aloitin vhh:n mutta vielä ei vaaka ole hievahtanutkaan. Kovin alas ei uskalla hiilareita vetää, kun on kilpirauhasen vajaatoiminta. Karppasin joskus aikoinaan ja silloin se toimi hyvin, joten näkee miten ikä ja vajis tekee aineenvaihdunnalle.

Vhh on ruokavalio, joka korjaa ensin vauriot, laihtuminen tapahtuu vasta kun elimistö on kunnossa.

Ei sun tarvitse käyttää mantelijauhoa mihinkään, jos se ei sulle maistu.

Vierailija
47/264 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korona-aikana noussut paino 85 kilosta vähän yli sadan, pituutta vain 160 cm joten olen nnyt kunnolla läski. Pitäisi alkaa tosiaan laihduttaa. En ole vielä päättänyt miten.

Minäkin kerrytin viime vuoden aikana entisestään kilojani, huomasin talven tullessa että takit jotka olivat viime talvena olleet hyvin löysästi istuvia, menivät nyt vain hädin tuskin kiinni. Toivottavasti taas ensi talvena mahtuvat päälle entisen lailla!

Mitä tulee tähän palstaan, en halua Facebookissa tai muissa somekanavissa mainostaa tavoitteitani, joten siksi tein aloituksen vaikka aihe trolleja ja asiattomuuksia houkutteleekin.

ap

Vierailija
48/264 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuulastaja kirjoitti:

LÄSKILLE NYT ÄKKIÄ PIENEMPI JÄÄKAAPPI.

Sull uus levysoitin?

Vierailija
49/264 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vhh on ruokavalio, joka korjaa ensin vauriot, laihtuminen tapahtuu vasta kun elimistö on kunnossa.

Ei sun tarvitse käyttää mantelijauhoa mihinkään, jos se ei sulle maistu.

Mähän en voi tietää maistuuko, kun en ole maistanut, siksi kysyin. Ilmeisesti olen laihtunut ainakin 5kg, mulla ei vaa'at toimi odotetusti.

Vierailija
50/264 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako tulla mukaan vaikkei ole vielä yli 100kg? Olen vaan n 93kg.

Ongelmana on se, ettei mulla ole mitään säännöllisiä ruoka-aikoja, koska en ole säännöllisesti joka päivä samoissa paikoissa samoihin aikoihin. Pitää syödä silloin kun siihen on tilaisuus. Pitäis varmaan valita paremmin mitä syö silloin kun syö.

Vierailija
51/264 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen mukaan. Ehdotan pysyviä nimimerkkejä tähän ketjuun, jotta olisi helpompi seurata.

Olen jojolaihduttaja, mutta lopputulos viimeisen 10 vuoden aikana on, että paino vaan nousee vuosi vuodelta. Vuodenvaihteessa painoin 100kg, nyt 95.  Olen jättänyt herkut vähemmälle ja käynyt pienellä kävelyllä useasti viikossa. Nyt olen kuitenkin tällä viikolla leiponut kaikenlaista ja koska olen sokeriholisti ja lohtusyöjä, niin yksinäisyydessäni olen ahminut taas itselleni pahanolon. En ole viitsinyt käydä tällä viikolla puntarilla, koska masennun niistä muutamista heittelevistä kiloista, silloin kun ne menevät ylöspäin. 

Vierailija
52/264 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sadunkertoja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sadunkertoja kirjoitti:

(M)

Ala tekemään vohveleita/pannareita sille lapselle, mantelijauhe on parasta teille molemmille!

Mun mies syö mantelijauhoa päivittäin, mutta jätti leivän ja makkarat pois juhannukselta ja puolessa vuodessa lähti 7 kiloa ihan ilman muuta muutosta. Ja tahinia laittaa rahkaan.

Kumma kun tuli tuo mantelijauhe esiin. Monta kertaa olen ajatellut, että pitäisi ostaa, mutta jostain syystä on aina jäänyt hankkimatta ja kokeilematta. Täytyypä yrittää nyt saada aikaiseksi.

(M)

Vierailija
53/264 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sadunkertoja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sadunkertoja kirjoitti:

(M)

Kumma kun tuli tuo mantelijauhe esiin. Monta kertaa olen ajatellut, että pitäisi ostaa, mutta jostain syystä on aina jäänyt hankkimatta ja kokeilematta. Täytyypä yrittää nyt saada aikaiseksi.

(M)

Sallisen 800g:n pusseja tilaa ainakin k-kauppias, kun pyytää. Muuta kuitua ei välttämättä tarvikaan, ja siinä on paljon proteiinia, jos hintaa ihmettelet. Luomuhunajaa makeutukseen, jos teet vaikkapa muffinsseja, sillä sokeri täytyy unohtaa kokonaan, ei luomunakaan sitä, koska siitä tulee monelle migreeni.

Vierailija
54/264 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen laihduttamassa vain muutamaa kiloa (nekin silti sitkeässä) mutta haluan kommentoida sokeriin liittyen.

Olin joskus todella kovasti sokerikoukussa, mutta pääsin siitä irti. Siis sehän on kuin huumetta ja saa niin hyvän olon, et sitä on pakko saada lisää säännöllisesti ja näin ihmiset tulee siitä riippuvaisiksi ja sitten sitä tuotetta ostaa uudemmankin kerran.

Minusta meitä ihmisiä huijataan tällä keinoin nyt rankasti. Ärsyttää kun ruokaankin tungetaan sokeria ja monet asiat on ihan turhaan liian makeita, esim jogurtti, ällömakeeta. On ihan suorastaan rikollista kuinka ovelasti se on ujutettu ihmisten jokapäiväiseen elämään.

Pääsin sokerikoukusta eroon sillä, että itsesuggestoin sen itselleni epämiellyttäväksi ja tarpeettomaksi. Ensin sokeriset asiat väheni ja lopulta ei enää tehnyt mieli ollenkaan. Nyt en syö mielelläni mitään makeaa, jotkut hedelmätkin on liikaa.

Tärkeintä on päästä irti riippuvuudesta. Pahin on ekat kaksi viikkoa. Jos et pysty suggestoimaan, niin yritä olla kaksi viikkoa syömättä sokeria ja senkin jälkeen muista, että koukkuakin voi ruokkia, eli jos alat syömään taas sokeria, niin himo kasvaa ja pian olet taas riippuvainen.

Tsemppiä kaikille teille. Kyllä te pystytte siihen.

Vierailija
55/264 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, olen 31-vuotias nainen joka on muhitellut elämäntapa muutosta jo pitkään. Olen nyt muutaman vuoden painanut 105-110kg välillä. Sain 100e lahjakortin yhteen naistenvaateliikkeeseen ja koska vaatteet ei miellyttäneet silmää niin tilasin koko rahalla alushousuja 44/46 koossa. Kun ne muutamat housut mitä sain sillä 100e sain tuli, kaikki oli pieniä.

Tämä tapahtui alkuviikosta ja se pisti niin vihaksi että päätin et noihin pöksyihin mun ainakin täytyisi mahtua ettei mee rahat hukkaan.

Oon nyt sit lisännyt kasviksia ruokailuun ja juonut lisää vettä. Liikuntaa en pysty juurikaan nyt lisäämään, mutta jos ensin pistäisi ruokavaliota kuntoon. Vhh:ta ajattelin kokeilla sillä nälän tunne on eniten pepusta dieetissä.

Vierailija
56/264 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaistyttö kirjoitti:

Hei, olen 31-vuotias nainen joka on muhitellut elämäntapa muutosta jo pitkään. Olen nyt muutaman vuoden painanut 105-110kg välillä. Sain 100e lahjakortin yhteen naistenvaateliikkeeseen ja koska vaatteet ei miellyttäneet silmää niin tilasin koko rahalla alushousuja 44/46 koossa. Kun ne muutamat housut mitä sain sillä 100e sain tuli, kaikki oli pieniä.

Tämä tapahtui alkuviikosta ja se pisti niin vihaksi että päätin et noihin pöksyihin mun ainakin täytyisi mahtua ettei mee rahat hukkaan.

Oon nyt sit lisännyt kasviksia ruokailuun ja juonut lisää vettä. Liikuntaa en pysty juurikaan nyt lisäämään, mutta jos ensin pistäisi ruokavaliota kuntoon. Vhh:ta ajattelin kokeilla sillä nälän tunne on eniten pepusta dieetissä.

Kasvisten lisääminen ei auta, jos ei tee muuta muutosta.

Vhh on hyvä ruokavalio, mutta se vaatii perusteellista perehtymistä asiaan. Kun on tietoa, niin ymmärtää mitä syödään ja ennen kaikkea miksi.

Vierailija
57/264 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää nyt vakavasti siltä, ettei alle 100kg suomalaista naista kovin helpolla ole edes olemassa.

Vierailija
58/264 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähden mukaan. Olen 177 cm ja 104,5 kg näytti vaaka eilen aamulla. Ehdottomasti pitäis saada pysymään alle sadan ja jos oikein hyvin sujuu, niin päästä alle 90 kilon. Innostun äkkiä, kyllästyn pian, jollei tuloksia tule. Olen siksi saanut joskus pois vain neljä kg. Ne tulivat takaisin tietenkin. Haasteeni on hiilihydraatit ja viini.

Kohtalotoveri! Samat mitat pituudessa ja painossa!

Mitä vaatekokoja käytät ja mistä hankit? Pitkän ylipainoisen on paljon vaikeampi löytää vaatteita kuin lyhyen.

Jep niin on! Käytän kokoa 46 tai xxl. Zizzistä ostan, Voglialta löytyi joskus. Periaatteessa vaatetta saa kyllä metsästää. Jos löydän jotain mistä vaan, on se aina työvoitto. Olisi ihana shoppailla mistä vain, mitä vain ja aina sopisi. Kuten nuorena olikin...

Vierailija
59/264 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maajussit maailmalla -ohjelman morsmaikkuehdokkaat olivat kyllä lähes kaikki todella tuhdissa kunnossa. Ehkä tämän ajan kuva. Itsekin olen. Siksi alan laihduttaa.

Vierailija
60/264 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän