Yli satakiloisen laihdutus, löytyykö toista samanmoista mukaan?
Voisimme tähän ketjuun päivitellä kuulumisia ja tsempata alkuun. Oma tilanteeni on se, että painan tällä hetkellä 115 kg ja haluaisin syksyyn mennessä olla 15 kiloa kevyempi.
Kommentit (264)
Vierailija kirjoitti:
Tuu mukaan! Kyllä, inhottavinta on huomata, kuinka kenkien solmiminen puuskututtaa.
Minä olen jo sitä kokoluokkaa, että varpaankynsien leikkaaminen on taistelulaji.
(M)uhkura
Vierailija kirjoitti:
Mä painoin myös yli 100 kiloa, vuoden 2018 alussa vielä 98. Silloin aloitin säännöllisen liikunnan. Nyt otin tiukan ruokavalion sillä periaatteella, että mitä muutenkin syön. Kaksi viikkoa mennyt aika helposti ja nyt alan lisätä energiamäärää. Kaksi viikkoa menty näin:
-aamupala: rahka, ananas, kauramaitokahvi
-lounas: 6-7 verilettua ja puolukoita
-välipala: suklaa Nutrilett-pirtelö
-päivällinen: kanakeitto Nutrilett
-iltapala: 2 näkkäriä, margariini, 250 g porkkanoita
Ei hyvältä näytä. Ravinnotonta vatsantäytettä vain. Elimistösi kyllä panee kohta vastaan ja syöt hullun lailla nälkävelassasi.
Kituuttamalla ei painonpudotus onnistu.
Mäkin osallistun. Mun paino junnaa tosin 99-100 kg välillä, ollut jo kuukausia. Vuosi sitten oli 115 kg. En ole ollut dietillä, mutta olen vähentänyt syömistä ja liikun (kesällä pyörällä, ja nyt kävelen) enemmän. Etätöissä olen siirtynyt syömään kevyemmän lounaan, jonka syön aina jälkiruokalautaselta, joka oikeasti tuntuu auttavan, vaikka hullulta tuntuu. Ja mun ongelma on ollut liian nopea syöminen, joten ihan tietoisesti keskityn syömään hitaammin ja pureksimaan ruuan kunnolla. Toki välttelen jotain makeita herkkuja ja juustolautasia yms, mutta kyllä herkkuhetkiä pitää olla. Minun tähtäimessä on laihtua vielä 20 kg, josta 10 ainakin tän vuoden puolella.
Tuulastaja kirjoitti:
OSTA LÄSKI PIENEMPI JÄÄKAAPPI.SILLÄ SE PAINO TIPPUU
Varmaan mukava aloittaa päivä noin ilkein ajatuksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mukaan vain sitten! Odotan kovasti kevättä, jolloin pääsee ulkoilemaan pelkäämättä liukastumista. Punnitsemistahtia pohdin, pitäisikö minun punnita itseni kerran viikossa, useammin vai harvemmin. En haluaisi jäädä tuijottamaan vain vaakalukemaa, haluan samalla kohottaa omaa hyvinvointia. Toisaalta vaaka voisi auttaa pitämään oikeaa suuntaa, kunhan en heitä hanskoja tiskiin silloin kun se joinakin päivinä näyttää plussaa.
ap
Jos haluaa vaakaa käyttää, niin kerran viikossa on varmaan ihan hyvä. Jotkut tosin sanovat, että kerran kuussa olisi parempi, koska paino heittelehtii niin paljon.
Muhkura
Tämä, se paino voi oikeesti olla liikkumatta minnekään parikin viikkoa, toisilla taas lähtee kertalaakista helposti nesteet liikkeelle. Joskus saattaa olla että paino nouseekin välissä ja sitten taas laskee. Jos tässä ei pää ns pysy mukana, niin ei kannata kerta viikkoon punnita ettei homma kaadu korvien välin takia.
Täällä vielä yksi joka lähtee mukaan. En ole ikinä painanut näin paljon 101kg/173cm. Korona-aika on tuonut +5kg. Kokemusta laihdutuksesta on (painonvartijat, karppaus) mutta motivaatio kateissa (jonkin asteen masennus?). Jos paino ei putoa menee kesävaatevarasto uusiksi ja siihen ei ole varaa. Lisäksi asiaa vaikeuttaa mies joka tykkää herkutella ja jonka paino ei kuitenkaan nouse merkittävästi.
Olen myös syömisaddikti, on tehnyt tosi hyvää pudottaa kalorit hetkeksi alas ja totutella kieltäytymään kaikista mieliteoista ja huomata, että silti voi selvitä hengissä! Kalorit on siis laskennassa, mutta sisältö vaihtelee mitä syön. Herkuista en varmaan koskaan vapaaehtoisesti luovu. T. 101kg
Mulle tämä oli hyvä! Kolmessa vuodessa lähti hiljalleen 7 kiloa, mutta nyt junnasi vuoden samassa. Sain parissa viikossa jumin selätettyä.
Nyt nostan energian 2000 kaloriin, jolloin laihtumisen pitäisi jatkua puoli kiloa viikossa. Mun tarve 2500-2600, jolloin vajetta jää se 500.
Syö ja juo se, minkä söisit 100-kiloisena. Et pysy 115-kiloisena, jos syöt kuin 100-kiloinen.
Itsellä on mennyt lohtusyömiseksi ja aina vähän viiniä jne. Rakkaimmillani on ollut sairautta viime vuoden aikana ja tällä hetkelläkin. Olen elänyt heidän eteensä, ja nyt huomaan että laiminlyön itseäni. Varmaan viis kiloa tullut joulusta lähtienkin. En jaksa tällaista kroppaa enää, kun maha on tiellä. Kolmen lapsen jälkeenkään en ollut tässä kunnossa. -Kultakala
167cm/120kg
Tämän aamun paino 94,8kg. Joo, oon tässä hiukan jo aloitellut..
Vierailija kirjoitti:
Itsellä on mennyt lohtusyömiseksi ja aina vähän viiniä jne. Rakkaimmillani on ollut sairautta viime vuoden aikana ja tällä hetkelläkin. Olen elänyt heidän eteensä, ja nyt huomaan että laiminlyön itseäni. Varmaan viis kiloa tullut joulusta lähtienkin. En jaksa tällaista kroppaa enää, kun maha on tiellä. Kolmen lapsen jälkeenkään en ollut tässä kunnossa. -Kultakala
"Lihavuus-konsensuskokouksen vaikuttavuuden arviointityöryhmä
Matti Uusitupa, pj.
Mikael Fogelholm
Pertti Mustajoki
Marjukka Mäkelä
Matti Rautalahti
Matti Salo"
Duodecim-sivustolta tuo:-X
Vierailija kirjoitti:
Lähden mukaan. Olen 177 cm ja 104,5 kg näytti vaaka eilen aamulla. Ehdottomasti pitäis saada pysymään alle sadan ja jos oikein hyvin sujuu, niin päästä alle 90 kilon. Innostun äkkiä, kyllästyn pian, jollei tuloksia tule. Olen siksi saanut joskus pois vain neljä kg. Ne tulivat takaisin tietenkin. Haasteeni on hiilihydraatit ja viini.
Kohtalotoveri! Samat mitat pituudessa ja painossa!
Mitä vaatekokoja käytät ja mistä hankit? Pitkän ylipainoisen on paljon vaikeampi löytää vaatteita kuin lyhyen.
Vierailija kirjoitti:
Sadunkertoja kirjoitti:
Täällä vielä yksi joka lähtee mukaan. En ole ikinä painanut näin paljon 101kg/173cm. Korona-aika on tuonut +5kg. Kokemusta laihdutuksesta on (painonvartijat, karppaus) mutta motivaatio kateissa (jonkin asteen masennus?). Jos paino ei putoa menee kesävaatevarasto uusiksi ja siihen ei ole varaa. Lisäksi asiaa vaikeuttaa mies joka tykkää herkutella ja jonka paino ei kuitenkaan nouse merkittävästi.
https://yle.fi/uutiset/3-10888148
Mistä et luopuisi missään tapauksessa?
Tuore leipä on se mistä on vaikeinta luopua.
Mulla 99 kg , lääkäri "määräsi" 35 kg pudottaan. Alkuvuodesta lähtenyt 3,5 kg ihan kaloreita laskemalla ja kotijumppaamalla. Kaloreita menee päivässä noin 1200 olen pieni jo iäkkäämpi nainen. Kun lumet sulaa alan ulkoileen (ei kaatumis vaaraa). Tsemppiä kaikille!
Tämä on viimeinen palsta jolla alkaisin päivittää laihdutuspyrkimyksiä, edistymisiä ja retkahduksia.
Puoliso ei vaivapalstaile mutta laihduttaa tällä hetkellä ruokatottumuksiaan muuttamalla. Voin päivitellä puolesta jos jotain muutoksia
Korona-aikana noussut paino 85 kilosta vähän yli sadan, pituutta vain 160 cm joten olen nnyt kunnolla läski. Pitäisi alkaa tosiaan laihduttaa. En ole vielä päättänyt miten.
Mulle ruoka ei ole tärkeää. Olen lihonut syömällä karkkia. Yllättäen tämä oli kaikkein helpoin tapa, sillä en elä syödäkseni vaan syön elääkseni.