Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hirveintä mitä sinulle on sanottu läheisen kuoleman jälkeen?

Vierailija
02.03.2021 |

Tai hirvein teko läheisesi kuoleman jälkeen?

Kommentit (465)

Vierailija
41/465 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Älä viitsi kiukutella" sanottiin, kun olin saanut kuulla isoisäni kuolemasta ja olin surullinen.

Vierailija
42/465 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini kuoli nuorena ja yllättävästi kun olin parikymppinen. Kun soitin pätkätyön pomolle, etten pääsekkään huomenna töihin (olin raskaana ja tein nollasopparilla hommia), tämä sanoi sen sopivan, mutta odotti minun palaavan töihin noin 5 päivän sairasloman jälkeen. Ei tajunnut kun yritin selittää tilannetta ja etten nyt pysty.

Olin siis monta tuntia yrittänyt ensin yksin pelastaa kituvaa äitiä, joka itki apua ja lopulta sitten yrittänyt helpottaa oloa ja hoitaa kunnes kuoli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/465 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini teki itsemurhan. Eräs 'henkevä' tuttu lohdutti sanomalla, että kaikella on tarkoituksensa.

Vierailija
44/465 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisko teki Terhokodissa kuolemaa ja oksenteli viimeisenä päivänään. Koulutettu tukihenkilö totesi siihen, että pahaa tulee ulos. Katsoin häntä tyrmistyneenä ja selitti jotain, että on savolainen sanonta. Puristin siskoani kädestä ja pyysin tukihenkilöä poistumaan.

Vierailija
45/465 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisko teki Terhokodissa kuolemaa ja oksenteli viimeisenä päivänään. Koulutettu tukihenkilö totesi siihen, että pahaa tulee ulos. Katsoin häntä tyrmistyneenä ja selitti jotain, että on savolainen sanonta. Puristin siskoani kädestä ja pyysin tukihenkilöä poistumaan.

*paha tulee ulos

Vierailija
46/465 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Näin oli varmasti tarkoitettu". No ei ollut. Menetin läheisen isän yhtäkkiä parikymppisenä. Menettäjiä oli paljon muitakin, kuten usein.

Vakaassa uskossa elävälle se olisi kai lohdullinen lause, sopisi hänen ajatusmaailmaansa.

Mä olen alle parikymppinen ja isäni kuoli äskettäin. Naispappi sanoi hautajaisissa juuri noin ja voin sanoa että särähti ikävästi korvaan. Kuolema oli tullut yllättäen.

Vierailija
47/465 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi kukaan ei sanonut mitään ikävää sen jälkeen, kun mieheni kuoli.

Vierailija
48/465 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Elämä jatkuu"... No, kenellä jatkuu ja kenellä ei.....

Vierailija
49/465 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummi kuoli koronaan.

Miespuolinen kaveri (viestillä): ”voi voi, ☹️”

Mikä tässä oli mielestäsi kamalaa? Viesteissä on vähän se ongelma, että kun sävyä ei kuule, niin tuonkin voi surun keskellä tulkita sarkastisesti "no voivoi"-tyyppiseksi, mutta uskon, että ystäväsi oli vilpitön, eikä oikein tiennyt, mitä sanoa. Ainakaan ei ollut ilkeyksiä/asiattomuuksia, kuten muuten ketjussa.

Vierailija
50/465 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri totesi isäni hautajaissa, kun tuli kohdalleni tervehtimisvuoroon: "Kylläpä näytät vanhalta." Muut ilmaisivat samassa tilanteessa osanottonsa. Ei tuo mitenkään pahimmasta päästä ollut, mitä voisi tilanteessa kuulla, mutta tuntui kuitekin hieman erikoiselta kommentilta.

Vierailija
51/465 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi oli sitä mieltä, että en sure mummoni kuolemaa ollenkaan ja oli siitä minulle vihainen. Minusta on aika loukkaavaa mennä pätemään muille mikä olisi oikea tapa surra. Kuvitteli varmaan, että alkaisin hänelle tuntojani vuodattamaan ja otti nokkiinsa, kun en näin tehnyt.

Vierailija
52/465 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta kysyttiin, voisiko tämä onnettomuudesta johtuva kuolema johtua siitä, että ole tehnyt elämässäni jotain pahoja tekoja.

Vierailija
53/465 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Se ois kuollu kuitenki kohta johonkin syyhyyn." :(

Vierailija
54/465 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin facebookissa mieheni kuolemasta. Kaverin kommentti "nauti nyt elämästäsi"

Vierailija
55/465 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini hautajaisissa seŕkkuni sanoi, että hyvä kun kävi näin.

Vierailija
56/465 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni kuoleman jälkeen puolituttu henkilö sanoi:"  Ai sinullako on mies kuollut?  No, ei se mitään, kaikki me kuollaan joskus"

Oli kyllä niin tökerö kommentti, että mykistyin.

Vierailija
57/465 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni oli kuollut ja kerroin isälleni. Hän totesi; 'en ota kantaa.' 

Vierailija
58/465 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanottu tää perus "eikö olisi jo aika päästä yli ja jatkaa elämää". Hyvä ystäväni sanoi 2kk äitini kuoleman jälkeen. Asiasta ei olisi saanut siis keskustella yhtään.

Vierailija
59/465 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin esimiehelleni, että minun pitää lentää ulkomaille, koska siellä asuva isäni on kuollut. Hän kysyi, että "kai se on lähellä lentokenttää, että pääset nopeasti takaisin".

Vierailija
60/465 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tämä nyt ei ollut kovin hirveää, mutta jäi erikoisena mieleen.

Tapasin kassajonossa yllättäen entisiä naapureita. He kysyivät isästäni. Kerroin hänen kuolleen. Odotin, että naapurit sanoisivat jotain osanottoon viittaavaa mutta sen sijaan he sanaakaan sanomatta kääntyivät poispäin. Ei mitään kommenttia. Ei siis todellakaan sanaakaan tämän jälkeen. Olin siitä eteenpäin kuin ilmaa.

Minusta on ihan turha väheksyä perinteisiä kliseitä kuten ikävä kuulla, otan osaa tms. Ne ovat ihan paikallaan ja ainakin parempi kuin täydellinen jäätyminen.

Tämä. Äitini kuoli ollessani 17 vuotias. Tätini eli äitini sisko tokaisi minulle tuikea ilme naamallaan "äiti on kuollut". Sen jälkeen jatkoimuihin puheisiin eikä "asiasta" enää koskaan puhuttu. Tunteeton p.ska.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän