Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi pitkät hiukset naisella on niin tärkeät miehille?

Vierailija
21.02.2021 |

Olen kuullut useita kertoja kommentteja, että ethän koskaan leikkaa noita pitkiä hiuksiasi lyhyiksi ja minulle on myös monesti ohimennen voivoteltu kun joku muu nainen on leikkauttanut hiuksensa lyhyiksi. Joskus jos olen jollekin miehelle näyttänyt löytämääni kivaa hiustyyliä ja kysynyt pitäisikö näyttää kampaajalle seuraavan kerran ja pyytää samanlaista, vastaus on ollut "ihan miten vaan, kunhan et lyhennä".

Kommentit (204)

Vierailija
181/204 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta monenlaiset kampaukset ja pituudet on hyviä. En mä tykkää vain yhdestä väristäkään. Oikeastaan ainut kampaus mistä en tykkää, on takatukka, en naisilla enkä miehillä.

Vierailija
182/204 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lyhyet hiukset sopii todella harvalle. Pitkät hiukset ovat naiselliset. Lyhyet hiukset ei useinkaan ole naiselliset vaan näyttää miehelle.

Mitä ne lyhyet hiukset sille miehelle näyttää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/204 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän länsimaalaisista naisista joilla on lyhyet hiukset, mutta kaakkois-aasialaiset naiset ovat mieleeni pitkine hiuksineen.

Vierailija
184/204 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin näkee naisella hyvin hoidetut pitkät hiukset kun taas lyhyitä hyvin hoidettuja enemmän. Oma mielipide ei yleistys.

M

Vierailija
185/204 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiöakka kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitkät hiukset eivät saa olla huonostihoidetut tai rasvaiset? Kukaan ei valita tai edes mainitse, jos puolipitkät tai lyhyet hiukset ovat huonosti hoidetut, rumasti värjätyt tai rasvaiset? Ilmeisesti se on normaalitila. Miksi pitkähiuksisilta "vaaditaan" enemmän?

Kateus!

Monilla naisilla ei edes hiukset kasva olkapäille asti, joten jos jollakin onnekkaalla kasvaa hiukset pitkäksi niin…..

Samasta syystä suurin osa naisista kehottaa sitä pitkä hiuksista naista leikkaamaan hiukset lyhyemmäksi.

Olen vähän kateellinen kauniista hiuksista, mutta en vain pitkistä hiuksista. Omat on ohuet hamput. En kateuttani kuitenkaan ehdottele hiusten pätkäisemistä. Tykkään monenlaisista hiuksista, miksi juurtua yhteen kampaukseen?

Vierailija
186/204 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisella hiuslaadulla lyhyt malli näyttää usein paremmalta kuin pikkurillin paksuinen poninhäntä.

Kyllä minäkin joskus päivittelin, kun ystäväni leikkasi todella paksut, hyväkuntoiset ja pitkät hiuksensa lyhyeen malliin. Itselläni kun on sellainen suomalainen hiirenhäntä, enkä olisi luopunut sellaisista hiuksista, jos minulla olisi ollut vastaavaa. Hän vain totesi, että tuo vaihtelua ja kasvaahan ne hiukset takaisin. Näinhän siinä kävi.

Mikä on tämä mystinen suomalainen hiuslaatu? Mulla on se ”maantienharmaa” kevyesti luonnonkihara ja pitkät hiukset sopi oikein hyvin. Hius oli ohuehko mutta sitä oli paljon, joten kiharoista tuli aina kuohkeita. Nyt on lyhyt, ja ärsyttävä, kun ei tämä suostu mitenkään pysymään. Kasvaispa todella nopeasti takaisin edes puolipitkiksi.

Semmoinen kuin minulla eli hiuslaatu on lasimainen. Siinä ne kivasti pötköttää pitkin päätä ja yhdistettynä rasvaisen hiuspohjaan hiukset on aina klähmäiset. Hiukset pitää pestä päivittäin, joten latvat on sitten yhtä takkukasaa.

Kampaaja neuvoi pesemään vain joka toinen päivä ja välipäivinä laittamaan kuivashampoota. Se myös tuuheuttaa ja tekee hiukset ilmaviksi. 

Pakko päteä mutta kuivashampoo on viimeinen asia mitä haluat käyttää päänahkaasi. Vaihtakaa shampoonne ja huuhdelkaa tukkanne kylmällä vedellä niin loppuu se rasvoittuminen.

Vierailija
187/204 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitkät hiukset kertoo, että nainen panostaa vielä ulkonäköönsä.

En panosta yhtään ulkonäkööni ja korona-aikana on hiukset kasvaneet melkein persiiseen, kun en ole käynyt kampaajalla.

Ponnarilla ovat, mutta muuten en tee ulkonäköni hyväksi mitään täällä korpimökissäni.

Mies onneksi tykkää minusta tukasta riippumatta.

Minä en ole nyt leikannut hiuksia kahteen vuoteen ja ne on kasvaneet päälaelta 7cm ja muualta 15cm. Syön kaikkia mahdollisia lisävalmisteita ja ruokavalio on rukattu niin, että hiusten kasvua ei pitäisi minkään estää. Ei kasva. 

Vierailija
188/204 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on ihan aikakaudesta riippuvainen juttu. Meillä kuuttakymppiä lähestyvillä tai ylittäneillä naisilla pitkät hiukset ovat aika harvinaiset. Joskus 70-luvulla saattoi olla muotia ja monella oli, mutta muoti muuttui ja lyhyempi tukka tuli muotiin minun ikäpolvella. Miehet eivät ole koskaan kommentoineet, että pitäisi olla pitkät hiukset. Luulen, että minun sukupolveni miehet ovat aika vähän puuttuneet naisten ulkonäköön. Se ei ole ollut sopivaa (käyttäytymisnormi), mutta nuoremmat miehet kai vapaammin voivat kommentoida.

Minä olen 60-luvulla syntynyt ja minulla on ollut aina pitkät hiukset. Kertaakaan ei kukaan mies ole kommentoinut hiuksieni pitiutta. Naisilta olen taas saanut kuulla jo nuoresta adti, että miksi et leikkaa lyhyeksi. En ymmärrä, mikä himma lyhythiuksisilla naisilla on painostaa pitkähiuksisia leikkaamaan hiukset.

Hiukseni ovat paksut ja tummanruskeat. Lisänä nyt harmaita raitoja. Odotan innolla, että saan vanhanajan harmaan mummonutturan

Tätä olen ihmetellyt minäkin!!! Mitä he tästä nalkuttamisesta oikein saavat irti? Rakastan pitkiä, hyväkuntoisia hiuksiani, ne ovat oikeastaan ainoa asia josta ulkonäöstäni pidän, ja aina on joku kaveri happamasti kommentoimassa, että pitäisi leikata. Kerran tein sen virheen, enää en, ainon olla pitkähiuksinen mummoksi asti ainakin!

n34

Kateushan se ;) Ei kaikilla ole paksut, hyväkuntoiset hiukset etenkään keski-ikäisenä.

Vierailija
189/204 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli nuorena pitkät ja paksut vaaleat hiukset. Kerran tansseissa yks mies silitti niitä ja sanoi, että älä koskaan leikkaa näitä. En sitä sen kummemmin ajatellut ja mieskin teki sen kuitenkin ihan fiksusti.

Vierailija
190/204 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten pitäisi oppia käyttämään kahta poninhäntää. Nuorentaa todella paljon, jos on sopivat kasvot.

Sopii todella pitkille hiuksille myös. Todella ihanat juuri silloin!

Jos tarkoitat pään sivuilla olevia poninhäntiä, niillä on sama vaikutus kuin lasten eläinkuosien käyttämisellä: ei nuorenna aikuista naista, vaan epäerotisoi.

Ns. kuvisope-look.

Vierailija
191/204 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä miehet kommentoi hiuksia. Minulla on pitkät hiukset, kivat ja niitä on miehet ihan nätisti kommentoineet jopa töissä. Että ”kivat hiukset” ja osa jopa ottanut latvoista kiinni ohimennen. Pidän itsekin pitkistä värjäämättömistä hiuksista. Olen onnekas, hyvät hiukset eikä harmaita hiuksia, vaikka ikää on. Naiset ei kommentoi, miehet kyllä.

Vierailija
192/204 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli nuorena pitkät ja paksut vaaleat hiukset. Kerran tansseissa yks mies silitti niitä ja sanoi, että älä koskaan leikkaa näitä. En sitä sen kummemmin ajatellut ja mieskin teki sen kuitenkin ihan fiksusti.

Ventovieras määrää "ihan fiksusti" millaiset hiukset sinulla saa olla. Kaikki eivät vain kykene tunnistamaan huonoja miehiä.

Vierailija
193/204 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällain oikeasti todella ohuthiuksisena kyllä vituttaa tämä iänikuinen harhaluulo "suomalaisesta hiuslaadusta", kun omaan silmään kadulla näkee huomattavasti enemmän paksuja hiuksia kuin mitään mikä olisi edes lähellä omia hapsiani. Ohuet hiukset voi olla yleisimmät vanhemmalla väellä, mutta paksu kuontalo suomalaisella ei kyllä nykyään enää ole mikään harvinaisuus. Ehkä aiemmin on ollut.

Vierailija
194/204 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pitkät ja luonnostaan tummat hiukset, olen alkuperäinen suomalainen, äidillä oli tummat hiukset ja isällä tummanruskeat, olen tummasilmäinen. Senhän tietää kun kuljen hiukset vapaana liehuen ja tummat silmät niin jotta katsotaan, olen myös hoikka ja 174 cm pitkä, ihanaa kun katsotaan.

Vierailija
195/204 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mieheni tykkää että minulla olisi korkeintaan puolipitkät hiukset. Siistiä polkkaa kehui aikoinaan kovasti.

Nyt olen antanut kasvaa ja hiukset ovat puoleen selkään.

Kysyin yksi päivä että pitäisikö käydä kampaajalla siistimässä. Sanoi vain että olet kaunis millaisissa vain.

Kävin siis leikkauttamassa vähän yli olkapäiden ja kehui sitäkin. Halusi vieläpä seksiä illalla, yleensä on kova pihtaamaan :D

Vierailija
196/204 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pitkät (tai pitkähköt, puoleen selkään) hiukset vain ja ainoastaan laiskuuden takia. Kauniisti muotoon leikatut lyhyet hiukset ovat upeat. Ihailen naisia, joilla on lyhyt, hyvin hoidettu tukka. Itsellä tällainen ikuinen poninhäntä tai letti tai nuttura, enkä tiedä mitään tylsempää kuin nämä omat hiukseni.

Miehen mielipidettä en kysele.

Vierailija
197/204 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkät hiukset mullakin ihan vaan koska olen laiska enkä jaksa juosta kampaajalla. Lisäksi ne on helppo heittää aamulla nutturalle.

Ei vois vähempää kiinnostaa mitä miehet ajattelee. Parempi vaan jos pysyvät kaukana

Vierailija
198/204 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisella hiuslaadulla lyhyt malli näyttää usein paremmalta kuin pikkurillin paksuinen poninhäntä.

Kyllä minäkin joskus päivittelin, kun ystäväni leikkasi todella paksut, hyväkuntoiset ja pitkät hiuksensa lyhyeen malliin. Itselläni kun on sellainen suomalainen hiirenhäntä, enkä olisi luopunut sellaisista hiuksista, jos minulla olisi ollut vastaavaa. Hän vain totesi, että tuo vaihtelua ja kasvaahan ne hiukset takaisin. Näinhän siinä kävi.

Mikä on tämä mystinen suomalainen hiuslaatu? Mulla on se ”maantienharmaa” kevyesti luonnonkihara ja pitkät hiukset sopi oikein hyvin. Hius oli ohuehko mutta sitä oli paljon, joten kiharoista tuli aina kuohkeita. Nyt on lyhyt, ja ärsyttävä, kun ei tämä suostu mitenkään pysymään. Kasvaispa todella nopeasti takaisin edes puolipitkiksi.

Semmoinen kuin minulla eli hiuslaatu on lasimainen. Siinä ne kivasti pötköttää pitkin päätä ja yhdistettynä rasvaisen hiuspohjaan hiukset on aina klähmäiset. Hiukset pitää pestä päivittäin, joten latvat on sitten yhtä takkukasaa.

Kampaaja neuvoi pesemään vain joka toinen päivä ja välipäivinä laittamaan kuivashampoota. Se myös tuuheuttaa ja tekee hiukset ilmaviksi. 

Pakko päteä mutta kuivashampoo on viimeinen asia mitä haluat käyttää päänahkaasi. Vaihtakaa shampoonne ja huuhdelkaa tukkanne kylmällä vedellä niin loppuu se rasvoittuminen.

Kun asiantuntija olet niin kerrotko vielä miten se kylmä vesi auttaa HORMOONALLISEEN ongelmaan?

Vierailija
199/204 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille miehille pitkät hiukset eivät ole tärkeät, itselläni oli kauan ollut pitkät hiukset ja kun tapasin nykyisen avomieheni niin hän päinvastoin piti enemmän lyhyistä hiuksista ja jossain vaiheessa leikkautinkin lyhyemmät hiukset, nyt minulla on taas pitkät hiukset.

Vierailija
200/204 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpompi ottaa tukasta kiinni, kun takaapäin painelee.

Mahla-Mauri, 62