Paljonko on insinöörimiehesi palkka?
Oma mies 31v, valmistui AMK:sta 8 vuotta sitten, tienaa 4100e/kk. Olen sanonut että kannattaa vaihtaa työpaikkaa, koska alaa olla jo palkkakuopassa. Miten teidän miehillänne?
Kommentit (159)
Mun mies: viisikymppinen, opinnot yliopistossa ja teknillisellä korkeakoululla, ei valmistunut, it-alalla. Palkka 5000€/kk.
Bonareista riippuen jotain 6000 ja 10000 euron välillä kuussa. Ammattikorkeakolusta valmistunut. Oli aiemmin pienessä firmassa töissä ja siellä oli palkkakin pienempi. Kyllä tuolla elää, ei mun tarvi käydä töissä. :)
Mun mies ei ole valmistunut, mutta AMKissa aloittanut. 5300 euroa brutto.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen AMK-insinööri, mutta nainen. Tienaan 30-vuotiaana 4900€/kk. Se on käsittääkseni AMK-inssille ihan ok liksa! En tiedä mitä AMK-inssin sitten muka pitäisi tienata? Ei päälle 4000€ palkalla olla palkkakuopassa tällä tutkinnolla. Jos haluaa lisää liksaa niin vaativampiin tehtäviin ja enemmän koulutusta.
Minä samanikäisenä DI:nä tienaan 3500e/kk. Kannattaa käydä vielä hankkimassa matalampi koulutus.
Vierailija kirjoitti:
N, 7900 euroa. Myynti-insinööri, päivärahat sun muut hlökunta etuudet lisäksi.
Harvoin kotona.
Vain lomat pyhitetty perheelle.
Käytännössä olen yksinhuoltaja, mies aina matkoilla, niissä maissa jos yrityksellä on asiakkaita.
Meillä on yksi lapsi ja itse toimin julkisen sektorin ylempänä toimihenkilönä.
Tapailin yhtä tällaista miestä hetken aikaa. Yhdellä ulkomaanreissulla oli löytänyt naisen kainaloonsa niin päätin nostaa kytkintä. Laitteli viestejä perään, mutten nähnyt vaivaa enää. En siksikään, että näin silmissäni kertomasi kohtalon.
Ihan ok, jos olet onnellinen tilanteeseen. Jos et, ansaitset kyllä parempaa. Muista, että aina ei ole kyse rahasta ja siitä, miltä asiat näyttävät vaan siitä, miten tulet kohdelluksi parisuhteessani. Raha tuo toki turvaa, mutta uskoakseni tienaat varmasti itsekin riittävästi turvataksesi toimeentulon sinulle ja lapsellesi.
LVI-työnjohtaja palkka 5600€ ja lomia vuodessa 9 viikkoa.
Työviikot 30-45 h. Kotona pystyy hoitaan 20% töistä.
Itse LVI-projektipäällikkö suunnittelupuolella amk-inssin papereilla. Palkka vajaat 4900 e/kk ja joitain touhutonneja bonareita vuodessa. Kilpailuttamalla voisi saada varmaan muutaman satasen lisää.
En ole muutamaan vuoteen kysynyt, mutta tietääkseni ainakin 5000 euroa kuukaudessa. Minä saan vain 3500, mutta olenkin huonolla alalla, ja kotiäitivuodet ovat viivästyttäneet urakehitystä.
150 000€ vuodessa. On tosin yrittäjänä. Itse olen korkeammin koulutettu ja tienaan tuosta kolmasosan lehtorina.
it amk-inssi 3970€/kk brutto (sisältää lomarahat),
pohjois-pohjanmaa,
4 vuotta työkokemusta (ohjelmointiharrastuneisuutta 14v),
enimmäkseen rauhallista 8-16 rivikoodausta, toisinaan saatetaan repiä paikkamaan resurssipulaa muissa projekteissa, jolloin vähän joutuu joustamaan
Kaikki se vaiva, jota osaamisen ja työpaikan saaminen edellytti, saa palkan tuntumaan pieneltä. Toisaalta ns. job security on hyvä, työympäristö ja työtahti mukava/sopiva, niin eipä valittamista. Kyllä se on selvää, että jos on harrastuneisuutta, niin tämä työ ei edes tunnu pakkopullalta suurimmilta osin. Aamulla mennään toimistolle, edistetään tehtäviä yksin ja yhdessä, sitten neljältä aivot narikkaan.
Amk Inssi reilu 7000 eur/kk + plus bonukset ja lomarahet jne., It alalla projektipäällikkönä ja aina himassa etätöissä
In-house rivikoodari DI 6500 eur/kk isohkossa pörssiyrityksessä. Kokemusta valmistumisen jälkee joku 6v
Ensimmäinen rehellinen vastaus :'D. Aika alhaalla on palkka vs kokemus, liekki totta tämäkään. Vaikka ap postitus vanha, niin tilastoja ajan hermolta:
Olen yksikön johtaja suunnittelutoimistossa, 25 alaista ja alaisen alaista. Palkat:
0-6 v. Kokemusta ins amk -> 3000e-3500e, haitari laaja mutta muutaman vuoden kokemuksella palkka siellä 3100e tuntumassa.
Ins amk 7v kokemus ja projektipäällikkö -> 4000e/kk
0-3v di -> 3900e- 4200e
+10v ins/di 4500e - 5900e yläpäässä di +25v kokemusta.
Osastopäällikkö 10-15v ri/di -> 5500e + 0- 8000e bonus
Yksikön päällikkö 8v kokemus 6100e/kk + 0-15000e bonus. Jos olisi pari v lisää kokemusta niin pyytäisin 7000e/kk. Saas nähdä mihin taantuma meidät vie vai joko taittuu.
On taas palkkoja. Itse olen erityisasiantuntija tuotekehityksessä Helsingissä suuressa kansainvälisessä firmassa ja palkkani on 4500e/kk. Pomoni pomo jolla on noin 50 alaista ansaitsee juuri ja juuri sen 100k vuodessa eli n. 8000e/kk (laskin 12.5 kk palkka per vuosi)