Paljonko on insinöörimiehesi palkka?
Oma mies 31v, valmistui AMK:sta 8 vuotta sitten, tienaa 4100e/kk. Olen sanonut että kannattaa vaihtaa työpaikkaa, koska alaa olla jo palkkakuopassa. Miten teidän miehillänne?
Kommentit (159)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä laskette palkaksi päivärahat? Varsinkin nyt korona-aikana? Päivärahat on pieni korvaus siitä ahtaassa putkessa istumisesta, lentokentillä notkumisesta. Ei kai kukaan päivärahojen vuoksi tee matkoja ?
Harvempi. Nuoren pillun vuoksi myyntiin haetaan. Addiktit.
Se on sellaista! Ihan normaalia!! :D
Kuukausipalkka 5500e + lomarahat. Autoetua ei ottanut, tykkää ajaa vanhalla dieselillään. Tulosvastuu on.
Noin viisitonnia, ehkä vähän alle.
Insinööri. kirjoitti:
Mitä te maisterinaiset sitten ansaitsette?
Kiitos kysymästä.
Olen lukion ope ja ansaitsin viime vuonna noin 68 000€.
Näköjään ihan kilpailukukyinen liksa?
DI -mieheni palkka oli suunnilleen sama, mikä vastanne inssien mediaania.
Amk-inssi, nainen 43v, 4600e brutto.
Suunnittelijana konsulttifirmassa. Olen nainen ja insinööri amk ja palkka 4100 €/kk ja työkokemusta 17 vuotta. Työkaverien palkat pyörii samassa luokassa.
Ylempi AMK tutkinto, paperikoneelta, töissä ulkomailla 11500€/kk. Suomessa tienasi about 7000€/kk. Valmistui 2002, YAMK 2010
Vierailija kirjoitti:
Ylempi AMK tutkinto, paperikoneelta, töissä ulkomailla 11500€/kk. Suomessa tienasi about 7000€/kk. Valmistui 2002, YAMK 2010
Ja kun joku kysyi mitä me vaimot tienataan, niin tällä hetkellä miehen työnantaja maksaa mulle spouse supportia, omassa firmassa teen pikkuhommia ja verot Suomeen, sellanen 2000€/kk. Ennen ulkomaille tuloa lisensiaattina tienasin palkollisena 4500€, yksityisyrittäjänä about 6000€/kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kun joku kysyi mitä me vaimot tienataan, niin tällä hetkellä miehen työnantaja maksaa mulle spouse supportia, omassa firmassa teen pikkuhommia ja verot Suomeen, sellanen 2000€/kk. Ennen ulkomaille tuloa lisensiaattina tienasin palkollisena 4500€, yksityisyrittäjänä about 6000€/kk.
Virallisesti spousal support
Insinöörivaimoni tienaa 135.000 - 160.000 euroa vuodessa, riippuen tulospalkkioista ja bonuksista. Itse insinöörinä en pääse kuin 85.000 euron vuosiansioihin.
6450€ + joku projekti boonus muutaman satasen. Sai just reilu 12 000€ bonareita, joilla maksoi yhteisen mökkilainan o
OMAN osuutensa pois.
Missä työpaikoissa insinööri pääsee yli 10 000€ kuukausipalkalle?
Vierailija kirjoitti:
Eksäni, logistiikkainssin AMK palkka oli 3200 euroa. Kaveri oli kuitenkin jo kolmekymppinen.
Ei ainakaan epäselvää miks on eks.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AMK insinööreillä on tällä palstalla kovemmat tulot kuin DIppa-insseillä?
Se on se AV-lisä. Se on oikeasti hyvin harvinaista. Tuntemani AMK-insinöörit itseni mukaan lukien tienaa jotain sieltä 2500-5000€/kk väliltä. Pääsääntöisesti varmaan siinä 4000€ paikkeilla ja sinne 5000€ vaaditaan jo aika paljon työkokemusta ja bonareita tai sitten on sattunut vaan harvinaisen hyvä tuuri työpaikan suhteen.
Itse en tiedä yhtään AMK-inssiä joka tienais alle 5k€. Ja tuntemani inssit tienaa enemmän kuin DI:t. Mut se vaan johtuu uravalinnasta ja otetuista riskeistä. Perus DI:t tienaa noin 100k€ vuosi isoissa firmoissa johtotehtävissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
6200e bruttona. Amk valmistui 3v sitten. Myynti insinööri.
Ristus! Ns. 3 markan insinööri (eli ammattikoulusta), tuollainen palkka eikä osaa edes omaa työtehtäväänsä kirjoittaa oikein.
Ja sinä taas niin typerys ettet lukenut otsikkoa.
It-alalla 3800e/kk. Työkokemusta 30 vuotta.
Minun mies tienaa amk-inssinä vain 4700 euroa kuussa, mutta tykkää työstään niin paljon että ei suostu vaihtamaan. Sanoo että työ palkitsee rahaa paremmin.
3500e brutto. Netto jotain 2200e tms. Työ on leppoisaa eikä seuraa kotiin, hyvä työporukka. On töissä pienellä katsastusasemalla.
DI. 36v, keskijohdossa. Palkka 5000 e/ kk sisältää ylityöt yms. Viime vuonna ylitöitä tuli yli 500h. Eli tuntipalkka ei kummonen ole...