Miksi naisen on ok sanoa "ei alle 180cm miehiä" mutta miehen ei ole ok sanoa "vain alle 60kg naiset" ?
Mikä tuosta naisten vaatimuksesta tekee enemmän OK:n kuin tuo miesten vaatimus?
Molemmat on ok, ihmisillä saa olla standardeja. Mutta vain tuo miesten painovaatimus herättää skandaalin. Eikö ole outoa?
Kommentit (369)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska tuota pituusvaatimusta voi kompensoida paksulla lompakolla. Sen sijaan paksu lompakko tai edes kauniit kasvot eivät auta, jos naisella on liikaa kiloja.
Aivan. Riittää, että lompakon päälle seistessä on 180 cm tai yli 👌.
Kärjistetysti joo. Tästä on siis julkaistu tutkimus vuonna 2006 ”What Makes You Click? Mate Preferences and Matching Outcomes in Online Dating”, luettavissa täällä: https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=895442
Julkaisun sivulla 27 käsitellään aihetta Attribute Trade-Offs ja lopussa taulukko 5.5 sivulla 48 Height/Income Trade-Offs. Eli 170-senttisen miehen pitää tienata 175 k$ enemmän kuin 182-senttisen miehen ollakseen naisen silmissä yhtä varteenotettava kumppani.
Jos mietit miksi olet sinkku, se johtuu siitä että opettelet ulkoa omituisia tutkimuksia sen sijaan että yrittäisit tutustua uusiin ihmisiin.
En ole sinkku ja kyllä, Tinderistä löytynyt mieheni on 182 cm ja itse painan alle 50 kg.
En käytä vapaa-aikaani erikoisten tutkimusten lukemiseen vaan tämän kyseisen tutkimuksen tuloksiin viitattiin yhdellä evoluutiopsykologian kurssilla näytetyllä videolla. Suosittelen perehtymään evoluutiopsykologiaan ja parinvalintaan, jos kiinnostaa mikä meihin vastakkaisessa sukupuolessa vetoaa ja miksi.
Ymmärsin 14+ ikäisenä, mikä vastakkaisessa sukupuolessa vetoaa. En tarvinnut siihen evoluutiopsykologiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja kerran näin 180 senttisenä tapailin minua lyhyempää miestä, en itse edes ajatellut asiaa, olin ihastunut.
Mutta kun se mies otti sen itteensä ja sai jotain rasittavia alemmuuskompleksioita.
Joten kiitos, ei alle 180 cm miehiä. En jaksa tommosta pa*kaa.
Eli leimaat kaikki lyhyet miehet yhden vuoksi? Mitä jos tapaat pitkän miehen joka osoittautuu kusipääksi? Lemppaatko kaikki pitkätkin sen jälkeen?
En leimaa, mutta onhan se kivempi jos ollaan about saman pitusia ihan käytännön syistä.
Sitä paitsi eiköhän iso osa miehistä ole minun pituisia, joten en nyt näe ongelmana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja kerran näin 180 senttisenä tapailin minua lyhyempää miestä, en itse edes ajatellut asiaa, olin ihastunut.
Mutta kun se mies otti sen itteensä ja sai jotain rasittavia alemmuuskompleksioita.
Yksi mies toimi noin, joten otetaanpa se sillä tavalla että kaikki miehet ovat samanlaisia.
Ei näin.
No eiköhän muutkin 170 cm miehet olisi vähän nihkeitä sen suhteen, että nainen on 10 cm pidempi ja koroilla joku 185 cm.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulle käy siis 150 cm tai 180 cm pitkä nainen, kunhan paino on alle 60 kg?
Yläpeukuista päätellen tämä voi tulla naisille yllätyksenä, mutta useimmille miehille tosiaankin käy lyhyt tai pitkä nainen.
Ja miehille voi tulla yllätyksenä, että useimmille naisille käy laiha tai ylipainoinen mies. Sou?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli leimaat kaikki lyhyet miehet yhden vuoksi? Mitä jos tapaat pitkän miehen joka osoittautuu kusipääksi? Lemppaatko kaikki pitkätkin sen jälkeen?
En leimaa, mutta onhan se kivempi jos ollaan about saman pitusia ihan käytännön syistä.
Sitä paitsi eiköhän iso osa miehistä ole minun pituisia, joten en nyt näe ongelmana.
Kuinka paljon lyhyempi tämä kyseinen mies oli?
Vierailija kirjoitti:
Kumpa vaan miehet sanoisivat suoraan, että ei ylipainoisia.
Mutta ei, halutaan sporttinen tai itsestään huolta pitävä nainen.
Molemmat noista tarkoittaa samaa asiaa. Ei ylipainoinen = itsestään huolta pitävä / sporttinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska tuota pituusvaatimusta voi kompensoida paksulla lompakolla. Sen sijaan paksu lompakko tai edes kauniit kasvot eivät auta, jos naisella on liikaa kiloja.
Aivan. Riittää, että lompakon päälle seistessä on 180 cm tai yli 👌.
Kärjistetysti joo. Tästä on siis julkaistu tutkimus vuonna 2006 ”What Makes You Click? Mate Preferences and Matching Outcomes in Online Dating”, luettavissa täällä: https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=895442
Julkaisun sivulla 27 käsitellään aihetta Attribute Trade-Offs ja lopussa taulukko 5.5 sivulla 48 Height/Income Trade-Offs. Eli 170-senttisen miehen pitää tienata 175 k$ enemmän kuin 182-senttisen miehen ollakseen naisen silmissä yhtä varteenotettava kumppani.
Hienon kuulosta - mutta älä ikinä yleistä ulkomaan tutkimusta koskemaan myös Suomea ( tässä tapauksessa ihan jo siitä yksinkertaisesta syystä, että Suomi on aivan eri lailla tasa-arvon maa kuin esim USA ja paitsi että naiset ovat tottuneet tienaamaan omat euronsa myöskään miehet eivät ole kustantamassa puolisonsa eloa eikä yleensä edes deittailua hänen kanssaan.)
Tuo "ei koska Suomea"-kortti vedetään aina hihasta.
Tiesitkö että USA:ssa sukupuolten väliset tuloerot ovat pienemmät kuin Suomessa?
https://en.wikipedia.org/wiki/Gender_pay_gap
Se onkin USA jossa naiset tienaavat omat rahansa, ei Suomi.
Minuakin naurattaa tuo mantereiden välisen eron olevinaan vaikutus.
Naiset ja miehet kun ovat joka mantereella täysin samanlaisia, pienien kulttuurierojen jälkeen kaikki meistä tykkää syödä, nussia, nukkua. Ihmiset ovat samanlaisia, ihmiset eivät ole kovin uniikkeja toisistaan.
Nainen eivoipainolleen mitään, mies taas voi kasvaa jos viitsii yrittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi mies toimi noin, joten otetaanpa se sillä tavalla että kaikki miehet ovat samanlaisia.
Ei näin.
No eiköhän muutkin 170 cm miehet olisi vähän nihkeitä sen suhteen, että nainen on 10 cm pidempi ja koroilla joku 185 cm.
Tunnen naisen joka on ilman korkoja melkein 185cm, ja käyttää lähes aina korkeita korkoja.
Miehensä on minua reippaasti lyhyempi, ja minä olen 172cm.
Minun naisystäväni on 183cm.
121212 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen tapaa k*sipäisen lyhyen miehen -> ei enää koskaan lyhyitä miehiä
Nainen tapaa k*sipäisen pitkän miehen -> ei enää koskaan k*sipäämiehiä
Kaivoit taas fraasitiedostosi esille ja aloit copypastaamaan? Cool.
Vierailija kirjoitti:
Olen 62 kg fitnesskissa nätillä naamalla, mutta ei sitten :D
Se paino on ihan vinkkinä muutakin kun selluliittia ja läskiä.
Millainen ihminen kutsuu itseään fitnesskissaksi? Kuulostaa naurettavalta. Salimake lienee miespuolinen vastine?
121212 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän minäkin haluaisin tietää. Alle 180cm on aika laaja käsite. Voi olla 165cm tai voi olla 179cm. Siinä on jo eroa.
121212 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emmä tiiä, ehkä joku 168-170 cm.
121212 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän minäkin haluaisin tietää.
Kummasti menee niin että tyyliin 4cm lyhyempi mies on selvästi lyhyempi, mutta 4cm pidemmän miehen kanssa ollaan samanpituisia.
Muutama vuosi sitten istuttiin duuniporukan kanssa (4 naista ja 2 miestä) ja jostain syystä keskustelu meni kahden paikalla olevan naisen pitkiin poikaystäviin ja kuinka he eivät ikinä voisi seurustella lyhyen, alle 175cm (mielummin pitempikin) miehen kanssa. Molemmat naiset itse alle 170, toinen vielä reilusti. Naiset siinä sitten naureskeli vähän aikaa lyhyille miehille keskenään. En mitenkään kostona mutta heitin siihen että ihan kiva että saa olla noin pinnallinen ja ulkonäkökeskeinen, minäkään en haluaisi ylipainoista naista. Sitä paskamyrskyä mikä tuosta kommentistani alkoi ei kestä kukaan joten en sitä tähän toista. Kolme noista naisista siitä eteenpäin inhosi minua niin että puhui minulle vain jos työtehtävien takia oli pakko.
t: mies 164cm (onnellisesti parisuhteessa)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei näin.
Valtaosa miehistä karsastaa itseään pidempiä naisia.
T. Pitkä nainen
(Turha muuten tulla huutamaan, että oot vain ruma. En ole. Olen kuulemma muuten oikein ok, mutta liian pitkä.)
Vierailija kirjoitti:
M25 kirjoitti:
Niinpä, toiseen voi myös vielä vaikuttaa. Aika hassu juttu. :D
Täytyy sanoa, että helpommin onnistuu miehen jalkojen pidennysleikkaus, kuin mun laihtuminen. Kohta 5 vuotta yrittänyt laihduttaa, ei onnistu, ei riitä itsekuri.
Lihaville ei tehdä rasvaimua, mutta mies voi saada jalkojen pidennyksen.
N35 ja 100kg
Kenelle niitä rasvaimuja sitten tehdään, jos ei lihaville?
Vierailija kirjoitti:
121212 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän minäkin haluaisin tietää.
Kummasti menee niin että tyyliin 4cm lyhyempi mies on selvästi lyhyempi, mutta 4cm pidemmän miehen kanssa ollaan samanpituisia.
Menee juuri niin. Minullekin on naisen toimesta sanottu (olen tasan 180cm ja nainen joku vajaa 170cm) että sinähän olet melkein samanpituinen kuin minä. Pituuseroa se yli 10cm. Voisinko minäkin siis sanoa olevani melkein samanpituinen kuin reilu 190cm? Epäilen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpa vaan miehet sanoisivat suoraan, että ei ylipainoisia.
Mutta ei, halutaan sporttinen tai itsestään huolta pitävä nainen.
Molemmat noista tarkoittaa samaa asiaa. Ei ylipainoinen = itsestään huolta pitävä / sporttinen.
Pâskapuhetta. Olen nätti, hyvin hoikka nainen. Oikein huonossa fyysisessä kunnossa, tykkään löhöillä soffalla syömässä herkkuja enkä todellakaan ole sporttinen. Ei ole tähän päivään mennessä vielä yhtäkään ”sporttista ja itsestään huolta pitävää naista” etsivää miestä haitannut.
Totta kai saa " vaatia" tietyn värisiä silmiä.
Sitten vaan etsii tietyn väristen silmien kantajan ja toivoo, että muutkin kriteerit täyttyvät ja sitten vielä se, että tämän pitäisi huolia sinut.
On siinä monta mutkaa matkassa kyllä.
Aika moni tinkii siitä silmien väristä lopulta , mutta pakko ei ole , jos kertakaikkiaan mikään paikka ei toimi väärän väristen silmien omistajan kanssa.
Ainahan sitä voi olla yksinkin.