Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naisen on ok sanoa "ei alle 180cm miehiä" mutta miehen ei ole ok sanoa "vain alle 60kg naiset" ?

Vierailija
14.02.2021 |

Mikä tuosta naisten vaatimuksesta tekee enemmän OK:n kuin tuo miesten vaatimus?

Molemmat on ok, ihmisillä saa olla standardeja. Mutta vain tuo miesten painovaatimus herättää skandaalin. Eikö ole outoa?

Kommentit (369)

Vierailija
61/369 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska tuota pituusvaatimusta voi kompensoida paksulla lompakolla. Sen sijaan paksu lompakko tai edes kauniit kasvot eivät auta, jos naisella on liikaa kiloja.

Aivan. Riittää, että lompakon päälle seistessä on 180 cm tai yli 👌.

Kärjistetysti joo. Tästä on siis julkaistu tutkimus vuonna 2006 ”What Makes You Click? Mate Preferences and Matching Outcomes in Online Dating”, luettavissa täällä: https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=895442

Julkaisun sivulla 27 käsitellään aihetta Attribute Trade-Offs ja lopussa taulukko 5.5 sivulla 48 Height/Income Trade-Offs. Eli 170-senttisen miehen pitää tienata 175 k$ enemmän kuin 182-senttisen miehen ollakseen naisen silmissä yhtä varteenotettava kumppani.

Jos mietit miksi olet sinkku, se johtuu siitä että opettelet ulkoa omituisia tutkimuksia sen sijaan että yrittäisit tutustua uusiin ihmisiin.

En ole sinkku ja kyllä, Tinderistä löytynyt mieheni on 182 cm ja itse painan alle 50 kg.

En käytä vapaa-aikaani erikoisten tutkimusten lukemiseen vaan tämän kyseisen tutkimuksen tuloksiin viitattiin yhdellä evoluutiopsykologian kurssilla näytetyllä videolla. Suosittelen perehtymään evoluutiopsykologiaan ja parinvalintaan, jos kiinnostaa mikä meihin vastakkaisessa sukupuolessa vetoaa ja miksi.

Vierailija
62/369 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 62 kg fitnesskissa nätillä naamalla, mutta ei sitten :D 

Se paino on ihan vinkkinä muutakin kun selluliittia ja läskiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/369 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nytkö naiset alkavat valittamaan, miten vaikeaa on pitää paino alle 60 kilossa? Tuliko mieleen, että sen alle 180cm miehen ei ole yhtään sen helpompaa kasvaa pituutta aikuisiällä? Olisi loogisempaa edes jos se alaraja miehille olisi painon mukaan eikä pituuden. 

Samaa mieltä. Sitä paitsi paino kertoo miehen fyysisistä ominaisuuksista ja ruumiinrakenteesta paljon enemmän. Pituus ei kerro yksinään vielä lähes mitään. 180-senttinen mies voi olla yhtä hyvin 60-kiloinen kukkakeppi maratoonari tai 120-kiloinen kehonrakentaja. 

Totta kai kertoo. Sen, onko pitkä vai lyhyt.

Niin. Sen se ehkä kertoo. Sillä taas ei ole miehen miehisyyden ja isouden kanssa välttämättä paljoakaan tekemistä. Turhan mustavalkoista ajattelua.

Ei "ehkä". Ja sinähän et määrittele mikä kertoo miehisyydestä.

Kyllähän muuten määrittelen. Ihan yhtä paljon kuin sinäkin. 

Vierailija
64/369 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 62 kg fitnesskissa nätillä naamalla, mutta ei sitten :D 

Se paino on ihan vinkkinä muutakin kun selluliittia ja läskiä.

Niin. Se miehisyyskin on ihan vinkkinä muutakin kuin pituutta. Ei ollut siis sinulle suunnattu, vaan yleisesti. 

Se 178-senttinenkin mies voi olla paremmassa kunnossa fyysisesti kuin 90% muista miehistä. 

Vierailija
65/369 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai sinä saat vaatia max 60 kiloista naista, mutta olethan myös itse pitkä ja komea ja sinua ei haittaa että nainenkin on pinnallinen eikä ole kiinnostunut siitä kuka olet vaan statuksestasi?

Vierailija
66/369 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä sanoa saa ja voi mitä vaan, mutta kumpikin noista on järjetön kriteeri.

Tuo miesten "alle 60kg" lähinnä sen takia, että pinon suhde pituuteen lienee olennainen ulkonäkötekijä, ei itse paino JA muutaman kerran kun olen miehiltä (kavereilta, ääneen pohtineet) tämänkaltaisen kriteerin kuullut olen kysynyt mitä he arvioivat minun painavan - molemmat arviot abt 10kg alakanttiin (ja uskon että pyrkivät arvaamaan rehellisesti) - joten, miehet joilla PN joku tuollainen painokriteeri - kannattiko vaakaa mukaan treffeille ja diskoon, vai miten se onnistuu?

Naiset taas, noh, ymmärrän, jos haluaa "itseään ronskimman" parin (näyttää sitten itse ehkä pienemmältä?) mutta mitä ihmeen merkitystä tuolla pituudella muuten on - parempi sellainen olkapäät kyyryssä hiihtävä, pituuttaan anteeksi pyytävä Hessu Hopo kuin selkä suorana ryhdikkäästi kulkeva 170cm teletappi?

Vierailija
67/369 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka painan reilusti alle 60 kg en voisi ikinä olla miehen kanssa jolla on tuollaiset vaatimukset. Kuitenkin, kannattaa suoraan ilmoittaa nuo painarajat, niin tiedän kiertää kaukaa. En voi taata että pysyisin koko loppuelämäni tässä painossa, varsinkin kun toiveissa on lapsia. Esim raskausaikana paino todennäköisesti nousisi yli tuon painorajan, eikä välttämättä laske myöskään heti synnytyksen jälkeen takaisin, jos koskaan. 

Niin ja itse olen 187cm mies enkä voisi ikinä olla naisen kanssa jonka vaatimus on että miehen pitää olla 180cm tai yli. Skippaan nämä deitti-ilmoitukset samantien.

Vierailija
68/369 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulle käy siis 150 cm tai 180 cm pitkä nainen, kunhan paino on alle 60 kg?

Yläpeukuista päätellen tämä voi tulla naisille yllätyksenä, mutta useimmille miehille tosiaankin käy lyhyt tai pitkä nainen.

Vierailija
69/369 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska tuota pituusvaatimusta voi kompensoida paksulla lompakolla. Sen sijaan paksu lompakko tai edes kauniit kasvot eivät auta, jos naisella on liikaa kiloja.

Kärjistetysti joo. Tästä on siis julkaistu tutkimus vuonna 2006 ”What Makes You Click? Mate Preferences and Matching Outcomes in Online Dating”, luettavissa täällä: https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=895442

Julkaisun sivulla 27 käsitellään aihetta Attribute Trade-Offs ja lopussa taulukko 5.5 sivulla 48 Height/Income Trade-Offs. Eli 170-senttisen miehen pitää tienata 175 k$ enemmän kuin 182-senttisen miehen ollakseen naisen silmissä yhtä varteenotettava kumppani.

Hienon kuulosta - mutta älä ikinä yleistä ulkomaan tutkimusta koskemaan myös Suomea ( tässä tapauksessa ihan jo siitä yksinkertaisesta syystä, että Suomi on aivan eri lailla tasa-arvon maa kuin esim USA ja paitsi että naiset ovat tottuneet tienaamaan omat euronsa myöskään miehet eivät ole kustantamassa puolisonsa eloa eikä yleensä edes deittailua hänen kanssaan.)

Vierailija
70/369 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö?

Jos painaisin 58 kiloa, olisin alipainoinen.

t. Nainen 179,5 cm.

Vierailija
71/369 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko kysymyksen asettelu on väärä, joten ei siihen voi suoraan vastata.

Kysymyksessä on oletus mikä ei pidä paikkaansa. Ei kumpikaan ole "ok", mutta jotkut ihmiset tekevät myös sellaista, mikä yleisesti ottaen ihmisten välisessä sosiaalisessa kanssakäymisessä ei ole sopivaa.

Vierailija
72/369 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja kerran näin 180 senttisenä tapailin minua lyhyempää miestä, en itse edes ajatellut asiaa, olin ihastunut.

Mutta kun se mies otti sen itteensä ja sai jotain rasittavia alemmuuskompleksioita.

Joten kiitos, ei alle 180 cm miehiä. En jaksa tommosta pa*kaa.

Vierailija
73/369 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpa vaan miehet sanoisivat suoraan, että ei ylipainoisia.

Mutta ei, halutaan sporttinen tai itsestään huolta pitävä nainen.

Vierailija
74/369 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites selitätte miehet, että mieheni on 175cm ja minulla on häntä isommat tulot? Ja vielä tämän päälle meillä erittäin vireä seksielämä pitkästä liitosta huolimatta. T. Alle 60 kilon nainen :D

Vierailija
75/369 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia ilmoittaa, jos haluaa pitkän tai hoikan kumppanin. Harva nyt varmaan ainakaan tuollaista kg rajaa asettaa, mutta kyllä hoikuutta voi vaatia. Ijan kuten pituuttakin.

Vierailija
76/369 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaako ihmiset nykyään vaa'an ja mittanauhan mukaan treffeille?

Vierailija
77/369 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja kerran näin 180 senttisenä tapailin minua lyhyempää miestä, en itse edes ajatellut asiaa, olin ihastunut.

Mutta kun se mies otti sen itteensä ja sai jotain rasittavia alemmuuskompleksioita.

Yksi mies toimi noin, joten otetaanpa se sillä tavalla että kaikki miehet ovat samanlaisia.

Ei näin.

Vierailija
78/369 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli leimaat kaikki lyhyet miehet yhden vuoksi? Mitä jos tapaat pitkän miehen joka osoittautuu kusipääksi? Lemppaatko kaikki pitkätkin sen jälkeen?

Vierailija
79/369 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaako ihmiset nykyään vaa'an ja mittanauhan mukaan treffeille?

Eiku Tinderissä chatissa jo tietenkin mitat kysellään.

Vierailija
80/369 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienon kuulosta - mutta älä ikinä yleistä ulkomaan tutkimusta koskemaan myös Suomea ( tässä tapauksessa ihan jo siitä yksinkertaisesta syystä, että Suomi on aivan eri lailla tasa-arvon maa kuin esim USA ja paitsi että naiset ovat tottuneet tienaamaan omat euronsa myöskään miehet eivät ole kustantamassa puolisonsa eloa eikä yleensä edes deittailua hänen kanssaan.)

Tuo "ei koska Suomea"-kortti vedetään aina hihasta.

Tiesitkö että USA:ssa sukupuolten väliset tuloerot ovat pienemmät kuin Suomessa?

https://en.wikipedia.org/wiki/Gender_pay_gap

Se onkin USA jossa naiset tienaavat omat rahansa, ei Suomi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme