Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naisen on ok sanoa "ei alle 180cm miehiä" mutta miehen ei ole ok sanoa "vain alle 60kg naiset" ?

Vierailija
14.02.2021 |

Mikä tuosta naisten vaatimuksesta tekee enemmän OK:n kuin tuo miesten vaatimus?

Molemmat on ok, ihmisillä saa olla standardeja. Mutta vain tuo miesten painovaatimus herättää skandaalin. Eikö ole outoa?

Kommentit (369)

Vierailija
101/369 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain noin 1 prosenttia naisista Suomessa painaa alle 60 kg. Suurin osa on jo pikkutyttönä sen verran.

Laitahan lähdettä :D Omassa kaveripiirissäni arviolta noin kolmasosa naisista painaa alle 60 kg, naisten ikähaarukka noin 20-30 vuotta.

Otannan määrä? Onko kaveripiiri suurempi kun neljä kaveria

Äkkiseltään tulee noin 20 naista mieleen.

Vierailija
102/369 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

M25 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M25 kirjoitti:

Niinpä, toiseen voi myös vielä vaikuttaa. Aika hassu juttu. :D

Mitä ihmeen väliä sillä on voiko vaikuttaa vai ei?

No, jokaisella saa olla sellaset kriteerit kui ite haluu, mut on se hiukan eri asia vaatii asiaa, joho voi vaikuttaa kui asiaa, jolle ei maha mitään. :) Sama, ku alkas vaatii tiety värisii silmii…

Minä en ymmärrä tuota logiikkaa. Ei minulle ainakaan ole mitään väliä vaatiiko joku random mies naiselta vaikka alle 60kilon painoa ja sinisiä silmiä tai ihan mitä vaan. Jollen täytä vaatimuksia, niin sitten en täytä. En mä itseäni nälkäkuurille pistä tai hanki sinisiä piilolinssejä jonkun tuikituntemattoman tyypin vaatimuksia vastatakseni. Jollen kelpaa sellaisena kuin olen, niin sitten ainakin tiedän, ettei se mies olisi oikeanlainen kumppani minulle kuitenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/369 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M25 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M25 kirjoitti:

No, jokaisella saa olla sellaset kriteerit kui ite haluu, mut on se hiukan eri asia vaatii asiaa, joho voi vaikuttaa kui asiaa, jolle ei maha mitään. :) Sama, ku alkas vaatii tiety värisii silmii…

Minä en ymmärrä tuota logiikkaa. Ei minulle ainakaan ole mitään väliä vaatiiko joku random mies naiselta vaikka alle 60kilon painoa ja sinisiä silmiä tai ihan mitä vaan. Jollen täytä vaatimuksia, niin sitten en täytä. En mä itseäni nälkäkuurille pistä tai hanki sinisiä piilolinssejä jonkun tuikituntemattoman tyypin vaatimuksia vastatakseni. Jollen kelpaa sellaisena kuin olen, niin sitten ainakin tiedän, ettei se mies olisi oikeanlainen kumppani minulle kuitenkaan.

Joo, en minäkään ymmärrä ja olen kanssasi samaa mieltä. Mutta miksi (iso) osa naisista vaatii miehen olevan pitkä mutta samaan aikaan halveksuu miehiä jotka haluavat naisen olevan hoikka!?

Vierailija
104/369 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutama vuosi sitten istuttiin duuniporukan kanssa (4 naista ja 2 miestä) ja jostain syystä keskustelu meni kahden paikalla olevan naisen pitkiin poikaystäviin ja kuinka he eivät ikinä voisi seurustella lyhyen, alle 175cm (mielummin pitempikin) miehen kanssa. Molemmat naiset itse alle 170, toinen vielä reilusti. Naiset siinä sitten naureskeli vähän aikaa lyhyille miehille keskenään. En mitenkään kostona mutta heitin siihen että ihan kiva että saa olla noin pinnallinen ja ulkonäkökeskeinen, minäkään en haluaisi ylipainoista naista. Sitä paskamyrskyä mikä tuosta kommentistani alkoi ei kestä kukaan joten en sitä tähän toista. Kolme noista naisista siitä eteenpäin inhosi minua niin että puhui minulle vain jos työtehtävien takia oli pakko.

t: mies 164cm (onnellisesti parisuhteessa)

Hyvin toimittu. Siihen loppui naureskelu ja alkoi uhriutuminen. 

Vierailija
105/369 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M25 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M25 kirjoitti:

Joo, en minäkään ymmärrä ja olen kanssasi samaa mieltä. Mutta miksi (iso) osa naisista vaatii miehen olevan pitkä mutta samaan aikaan halveksuu miehiä jotka haluavat naisen olevan hoikka!?

Missä tällaista dataa on tarjolla? Siis että ne naiset jotka edellyttävät mieheltä tiettyä pituutta halveksivat miehiä joilla on naisille painoraja? Missä yleensä on nähtävissä sekään, että (iso) osa naisista vaatisi miehen olevan pitkä? Itse en tunne yhtään tuollaista naista, ja sentään aika paljon naisia tunnen. Läskikammoisia miehiä taas tiedän paljonkin.

Vierailija
106/369 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras oli kun yhdellä palstalla kerran joku nainen puhui melko halventavasti lyhyistä miehistä ja sanoi että että ei voisi edes vilkaista alle 175-180cm miehiin, koska sellaiset näyttävät hölmöiltä. 

No, tämä nainen oli itse 148cm "pitkä"! Eiköhän tuon pituinen aikuinen ihminen näytä paljon hölmömmältä kuin vaikkapa se 175cm mies, jos kerran lähdetään lyhyyttä pilkkaamaan.

Vierailija
107/369 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska tuota pituusvaatimusta voi kompensoida paksulla lompakolla. Sen sijaan paksu lompakko tai edes kauniit kasvot eivät auta, jos naisella on liikaa kiloja.

Aivan. Riittää, että lompakon päälle seistessä on 180 cm tai yli 👌.

Kärjistetysti joo. Tästä on siis julkaistu tutkimus vuonna 2006 ”What Makes You Click? Mate Preferences and Matching Outcomes in Online Dating”, luettavissa täällä: https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=895442

Julkaisun sivulla 27 käsitellään aihetta Attribute Trade-Offs ja lopussa taulukko 5.5 sivulla 48 Height/Income Trade-Offs. Eli 170-senttisen miehen pitää tienata 175 k$ enemmän kuin 182-senttisen miehen ollakseen naisen silmissä yhtä varteenotettava kumppani.

Hienon kuulosta - mutta älä ikinä yleistä ulkomaan tutkimusta koskemaan myös Suomea ( tässä tapauksessa ihan jo siitä yksinkertaisesta syystä, että Suomi on aivan eri lailla tasa-arvon maa kuin esim USA ja paitsi että naiset ovat tottuneet tienaamaan omat euronsa myöskään miehet eivät ole kustantamassa puolisonsa eloa eikä yleensä edes deittailua hänen kanssaan.)

Tuo "ei koska Suomea"-kortti vedetään aina hihasta.

Tiesitkö että USA:ssa sukupuolten väliset tuloerot ovat pienemmät kuin Suomessa?

https://en.wikipedia.org/wiki/Gender_pay_gap

Se onkin USA jossa naiset tienaavat omat rahansa, ei Suomi.

Yhteiskunnat ovat muuten erilaisia. Suomessa päivähoito on verrattain halpaa ja pienituloisille ilmaista, peruskoulu on ilmainen, opiskelu käytännössä ilmaista, sosiaaliturva ihan toisentasoinen kuin, terveydenhuolto lähes ilmaista, jne. Kumppanin tulotasolla ei siis ole samalla lailla merkitystä kuin USA:ssa.  Ja myös kauneusihanteet ovat jossain määrin erilaisia, myös ihanteet siitä, mitä on hyvä ja tavoiteltava elämä. Joten en lähtisi ihan noin vaan soveltamaan Suomeen Yhdysvaltojen deittailusta tehtyä tutkimusta.

Vierailija
108/369 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M25 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M25 kirjoitti:

Missä tällaista dataa on tarjolla? Siis että ne naiset jotka edellyttävät mieheltä tiettyä pituutta halveksivat miehiä joilla on naisille painoraja? Missä yleensä on nähtävissä sekään, että (iso) osa naisista vaatisi miehen olevan pitkä? Itse en tunne yhtään tuollaista naista, ja sentään aika paljon naisia tunnen. Läskikammoisia miehiä taas tiedän paljonkin.

Samoin. Minä tunnen yhden naisen, jolle miehen pituus on erityisen tärkeä juttu. Siis yhden ainoan. Muille ei asia todellakaan ole niin tärkeä.

Vierailija
109/369 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin saa tai ei saa sanoa? Molemmistahan noista nillittää ne joita asia vaivaa että ihan yhtä sallittuja ovat.

Vierailija
110/369 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras oli kun yhdellä palstalla kerran joku nainen puhui melko halventavasti lyhyistä miehistä ja sanoi että että ei voisi edes vilkaista alle 175-180cm miehiin, koska sellaiset näyttävät hölmöiltä. 

No, tämä nainen oli itse 148cm "pitkä"! Eiköhän tuon pituinen aikuinen ihminen näytä paljon hölmömmältä kuin vaikkapa se 175cm mies, jos kerran lähdetään lyhyyttä pilkkaamaan.

Hän ei puhunut omasta pituudestaan vaan sellaisten miesten pituudesta, jotka kiinnostavat häntä. Olen itse 154cm, pidä alle 180cm miehiä seksuaalisesti mielenkiintoisina.

Vierailija
111/369 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle: En tiedä, onko OK "vaatia" tuollaista, mutta toisaalta jos on, niin epäreilulta kuulostaa. Alle 180-senttinen kun yleensä pysyy alle 180-senttisenä pituuskasvun pysähdyttyä, vaikka tekisi suunnilleen mitä, kun taas yli 60-kiloinen voi laihduttaa tullakseen alle 60-kiloiseksi, eli pituussentteihin ei voi paljon itse vaikuttaa, mutta kiloihin yleensä paljonkin.

Vierailija
112/369 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opin nuorena nopeasti skippaamaan kaikki naiset joilla oli pituusvaatimus. Pidin heitä erittäin pinnallisina ja nopeasti huomasin että parhaat naiset oli ne joille persoona ja luonteenpiirteet oli tärkeät. Elämäni paras päätös, löysin treffipalstalta maailman parhaan naisen. Ehdottomasti suosittelen tätä kaikille miehille.

Pitkilläkin miehillä on persoona ja luonne. Ja harvemmin tarvetta haukkua muita pinnallisiksi...

Miksi pinnallista ei saa sanoa pinnalliseksi? Miksi se on haukkumista?

Vierailija
113/369 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:lle: En tiedä, onko OK "vaatia" tuollaista, mutta toisaalta jos on, niin epäreilulta kuulostaa. Alle 180-senttinen kun yleensä pysyy alle 180-senttisenä pituuskasvun pysähdyttyä, vaikka tekisi suunnilleen mitä, kun taas yli 60-kiloinen voi laihduttaa tullakseen alle 60-kiloiseksi, eli pituussentteihin ei voi paljon itse vaikuttaa, mutta kiloihin yleensä paljonkin.

Ei kumppanitoiveissa tarvitsekaan olla "reilu". Eikä sillä mitään väliä ole, voiko johonkin ominaisuuteen vaikuttaa vai ei. Jos esim. joku haluaa älykkään kumppanin, onko se tyhmien syrjintää? Pitäisikö hänen kelpuuttaa joku tollo vain siksi, ettei typerys voi muuttua älykkääksi?

Vierailija
114/369 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opin nuorena nopeasti skippaamaan kaikki naiset joilla oli pituusvaatimus. Pidin heitä erittäin pinnallisina ja nopeasti huomasin että parhaat naiset oli ne joille persoona ja luonteenpiirteet oli tärkeät. Elämäni paras päätös, löysin treffipalstalta maailman parhaan naisen. Ehdottomasti suosittelen tätä kaikille miehille.

Pitkilläkin miehillä on persoona ja luonne. Ja harvemmin tarvetta haukkua muita pinnallisiksi...

Miksi pinnallista ei saa sanoa pinnalliseksi? Miksi se on haukkumista?

Ei se tee ihmistä pinnalliseksi, jos kumppanin suhteen ulkonäkötoiveita tai -mieltymyksiä.

Vierailija
115/369 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M25 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M25 kirjoitti:

En tiedä. En tunne yhtään ainutta naista, joka samaan aikaan vaatisi mieheltä jotain tiettyä pituutta, mutta ei hyväksyisi sitä, että mies haluaisi hoikan kumppanin. Tunnen ylipäätään yhden naisen, joka ei halua alle 180 cm pitkää miestä. Hän löysi etsimänsä miehestä, joka vaati naisen olevan timmikroppainen ja treenattu. Kummallekin sekä kumppanin että oma ulkoinen olemus on tärkeää joten he ymmärtävät hyvin toisiaan.

Vierailija
116/369 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinkö ei voi ajatella, että se lyhyt mies vaan EI ole siitä naisesta kiinnostava. Ei vaikka tekisi mitä ja vielä vähemmän, jos ei kykene hyväksymään sitä. Ei kaikkien tarvitse olla kaikista viehättäviä, mikä kummallinen ajatuskin.

Vierailija
117/369 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

M25 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M25 kirjoitti:

Hienosti ajateltu. Sulla on sit varmaan silikonit, katkotut kylkiluut, nenä ja naama leikelty. Einstein.

Vierailija
118/369 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M25 kirjoitti:

Täytyy sanoa, että helpommin onnistuu miehen jalkojen pidennysleikkaus, kuin mun laihtuminen. Kohta 5 vuotta yrittänyt laihduttaa, ei onnistu, ei riitä itsekuri.

Lihaville ei tehdä rasvaimua, mutta mies voi saada jalkojen pidennyksen.

N35 ja 100kg

Kenelle niitä rasvaimuja sitten tehdään, jos ei lihaville?

Normaalipainoisille, muka läskeille. Tällainen mun kokoinen ei pääse rasvaimuun. Lyhyt mies pääsee leikkaukseen.

N 100kg

Vierailija
119/369 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M25 kirjoitti:

Täytyy sanoa, että helpommin onnistuu miehen jalkojen pidennysleikkaus, kuin mun laihtuminen. Kohta 5 vuotta yrittänyt laihduttaa, ei onnistu, ei riitä itsekuri.

Lihaville ei tehdä rasvaimua, mutta mies voi saada jalkojen pidennyksen.

N35 ja 100kg

Kai nyt lasket leikkiä? Ei hemmetti mitä tekosyitä. Vaarallinen leikkaus on helpompi kuin sinun laihtumisesi? Jos ei riitä itsekuri, niin sitten sinä pysyt lihavana. Niin simppeliä. Olet vain niin laiska, ettei tuo onnistu. Eikä mikään yhteiskunta maksa jalkojenpidennyksiä tai rasvaimuja ja hyvä niin.

Ei ole tekosyy, en vain onnistu. En kestä epämukavuutta. Eli pysyn lihavana. Oikeasti haluaisin olla laiha, mutta helpolla,esim rasvaimulla. Eli en koskaan tule laihtumaan.Mutta toisaalta, mitä väliä enää näin vanhana.

N35 ja 100kg

Vierailija
120/369 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vapaasti saa nainen laittaa pituusvaatimuksen ja mies painorajan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi