Miksi naisen on ok sanoa "ei alle 180cm miehiä" mutta miehen ei ole ok sanoa "vain alle 60kg naiset" ?
Mikä tuosta naisten vaatimuksesta tekee enemmän OK:n kuin tuo miesten vaatimus?
Molemmat on ok, ihmisillä saa olla standardeja. Mutta vain tuo miesten painovaatimus herättää skandaalin. Eikö ole outoa?
Kommentit (369)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M25 kirjoitti:
Niinpä, toiseen voi myös vielä vaikuttaa. Aika hassu juttu. :D
Täytyy sanoa, että helpommin onnistuu miehen jalkojen pidennysleikkaus, kuin mun laihtuminen. Kohta 5 vuotta yrittänyt laihduttaa, ei onnistu, ei riitä itsekuri.
Lihaville ei tehdä rasvaimua, mutta mies voi saada jalkojen pidennyksen.
N35 ja 100kgKai nyt lasket leikkiä? Ei hemmetti mitä tekosyitä. Vaarallinen leikkaus on helpompi kuin sinun laihtumisesi? Jos ei riitä itsekuri, niin sitten sinä pysyt lihavana. Niin simppeliä. Olet vain niin laiska, ettei tuo onnistu. Eikä mikään yhteiskunta maksa jalkojenpidennyksiä tai rasvaimuja ja hyvä niin.
Ei ole tekosyy, en vain onnistu. En kestä epämukavuutta. Eli pysyn lihavana. Oikeasti haluaisin olla laiha, mutta helpolla,esim rasvaimulla. Eli en koskaan tule laihtumaan.Mutta toisaalta, mitä väliä enää näin vanhana.
N35 ja 100kg
Vanhana????
Vierailija kirjoitti:
Ihan vapaasti saa nainen laittaa pituusvaatimuksen ja mies painorajan.
Onko kummankaan kohdalla mielessä olevan rajan laittaminen profiiliin tai toiselle päin kasvoja sanominen sitten asiallista käytöstä? Toisaalta, jos kyseinen mies tai nainen tutustuukin toiseen ihmiseen jonkin muun syyn kuin pariutumisen takia, niin on täysin mahdollista ihastuminen ns. väärään ihmiseen.
Vierailija kirjoitti:
Ihan vapaasti saa nainen laittaa pituusvaatimuksen ja mies painorajan.
Nainen laittaa pituusrajan ja sillä on jokin vaikutus yhteydenottoihin. Mies laittaa painorajan ja sillä on jokin vaikutus yhteydenottoihin. Kumpikin on aikuinen ihminen ja puntaroi omien tekojensa hyödyt ja haitat. Epäilen että miehen asettama painoraja karsii pois paljon myös rajan alittavia. Itse en sellaista miestä lähestyisi missään painossa, en suurimman osan elämääni kun painoin 50+ kiloa enkä nyt kun painan yli 60 kg. En myöskään laittaisi pituusrajaa miehelle koska olen niin lyhyt ettei se ole tarpeen, kaikki käytännössä käy. Miehen täytyy valita haluaako hän vedota kaltaisiini naisiin ja ylipäänsä saada naisia kiinnostumaan, vai haluaako hän olla miesasiasoturi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja kerran näin 180 senttisenä tapailin minua lyhyempää miestä, en itse edes ajatellut asiaa, olin ihastunut.
Mutta kun se mies otti sen itteensä ja sai jotain rasittavia alemmuuskompleksioita.
Joten kiitos, ei alle 180 cm miehiä. En jaksa tommosta pa*kaa.
Yksi mies toimi noin, joten otetaanpa se sillä tavalla että kaikki miehet ovat samanlaisia.
Ei näin.
No eiköhän muutkin 170 cm miehet olisi vähän nihkeitä sen suhteen, että nainen on 10 cm pidempi ja koroilla joku 185 cm.
Valtaosa miehistä karsastaa itseään pidempiä naisia.
T. Pitkä nainen
(Turha muuten tulla huutamaan, että oot vain ruma. En ole. Olen kuulemma muuten oikein ok, mutta liian pitkä.)
Niinpä. Miesten tekopyhyys aiheesta on mahdollista vain siksi, että tosi pitkiä naisia on niin vähän ja ylivoimainen enemmistö naisista on miehiä lyhempiä.
Eihän painorajassa ole mitään järkeä. 150/60 on ihan eri näköinen kuin 175/60. Jos haluat hoikan, kirjoita että haluat hoikan naisen, jolla ei ole ylimääräistä rasvaa kehossa. Mikä sinua estää?
Pituus ja paino on sillä lailla erilaisia ettei pituus tosiaan muutu (paitsi viimeisinä vuosina) eikä siihen voi itse vaikuttaa. Paino sen sijaan tulee varmuudella muuttumaan ihmisen elämän aikana kuten moni muukin ulkonäkökysymys. Jos mies hakee naista paino edellä, lupaako hän ettei itse koskaan muutu? Ei tule vatsaa, hiusraja ei pakene, mulkku ei lakkaa seisomasta?
Minä en edes huolisi vaimokkeeksi, niin latvasta lahoa, että ulkonäkö kriteerit numero Uno.
Vain yli 180cm..kixx My Axx
En ikinä voisi huolia miestä, joka hakee naista paino edellä. Olen niin paljon lukenut keskusteluja, jossa nainen tai mies lihoo, ja sen takia suhde on karilla. En ymmärrä miten toisen paino voi vaikuttaa rakkauteen niin ratkaisevasti. Minulla on ihana hoikka mies, ja rakastaisin häntä aivan yhtä paljon jos hän lihoisi pulleaksi. Painolla (tai pituudella) ei ollut kumppania etsiessänikään vällä. Tai no sen verran, että halusin miehen joka on minua pidempi, olen itse 155cm.
Tapasimme vuosikausia sitten, kun olin normaalipainoinen. Vuosien varrella painoa on kertynyt niin, että olen ylipainoinen, mutta mieheni rakastaa minua silti valtavasti ja pitää kehostani. Mies itse oli tavatessamme todella laiha teinipoika, nyt normaalipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M25 kirjoitti:
Niinpä, toiseen voi myös vielä vaikuttaa. Aika hassu juttu. :D
Täytyy sanoa, että helpommin onnistuu miehen jalkojen pidennysleikkaus, kuin mun laihtuminen. Kohta 5 vuotta yrittänyt laihduttaa, ei onnistu, ei riitä itsekuri.
Lihaville ei tehdä rasvaimua, mutta mies voi saada jalkojen pidennyksen.
N35 ja 100kgKai nyt lasket leikkiä? Ei hemmetti mitä tekosyitä. Vaarallinen leikkaus on helpompi kuin sinun laihtumisesi? Jos ei riitä itsekuri, niin sitten sinä pysyt lihavana. Niin simppeliä. Olet vain niin laiska, ettei tuo onnistu. Eikä mikään yhteiskunta maksa jalkojenpidennyksiä tai rasvaimuja ja hyvä niin.
Ei ole tekosyy, en vain onnistu. En kestä epämukavuutta. Eli pysyn lihavana. Oikeasti haluaisin olla laiha, mutta helpolla,esim rasvaimulla. Eli en koskaan tule laihtumaan.Mutta toisaalta, mitä väliä enää näin vanhana.
N35 ja 100kgVanhana????
Jokaisella on oma mielipide. Minusta 35v on jo melko vanha, keski-ikänen, jonka tarvitse näyttää hoikalta 15-vuotiaalta.
Te muut +35v voitte valehdella itsellenne, mutta tuo nyt on auttamaton totuus, tykkäsit tai et :)
- sama-
No ollaanhan me kaikki aika pinnallisia ja ei siinä ole mitään pahaa. Totta kai 2-metrinen näyttää paremmalta kuin 175cm ja puolestaan hoikka pienirintanen on paljon seksikkäämpi kuin normaalipainonen isorintanen. Ei nämä faktat itkemällä muutu, mutta turha myöskään alkaa esittämään, että haluaa terveyden takia hoikan naisen, koska jokaselle miehelle kelpaa kyllä vaikeasti alipainonen nainen, mutta ei missään nimessä hiukan ylipainonen.
Vierailija kirjoitti:
No ollaanhan me kaikki aika pinnallisia ja ei siinä ole mitään pahaa. Totta kai 2-metrinen näyttää paremmalta kuin 175cm ja puolestaan hoikka pienirintanen on paljon seksikkäämpi kuin normaalipainonen isorintanen. Ei nämä faktat itkemällä muutu, mutta turha myöskään alkaa esittämään, että haluaa terveyden takia hoikan naisen, koska jokaselle miehelle kelpaa kyllä vaikeasti alipainonen nainen, mutta ei missään nimessä hiukan ylipainonen.
Kyllä normi painossa oleva(esim bmi22) jättirinnoilla, on paljon seksikkäämpi kuin tissitön laiha nainen.
Voi sanoa ja vaatia. Itse en lihavaa naista ainakaan huoli.
Mies 185cm
Vierailija kirjoitti:
Pituus ja paino on sillä lailla erilaisia ettei pituus tosiaan muutu (paitsi viimeisinä vuosina) eikä siihen voi itse vaikuttaa. Paino sen sijaan tulee varmuudella muuttumaan ihmisen elämän aikana kuten moni muukin ulkonäkökysymys. Jos mies hakee naista paino edellä, lupaako hän ettei itse koskaan muutu? Ei tule vatsaa, hiusraja ei pakene, mulkku ei lakkaa seisomasta?
Lihomiseen, kehonkoostumukseen ja painoon vaikutetaan itse elintavoilla. Ruokavaliolla, ruoan laadulla ja määrällä sekä liikunnalla. Aivan naurettavaa tuollainen väite että ”paino vaan muuttuu”. Ihmisen ei tarvitse vanhetessaan muuttua ylipainoiseksi lihaksettomaksi säkiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihomiseen, kehonkoostumukseen ja painoon vaikutetaan itse elintavoilla. Ruokavaliolla, ruoan laadulla ja määrällä sekä liikunnalla. Aivan naurettavaa tuollainen väite että ”paino vaan muuttuu”. Ihmisen ei tarvitse vanhetessaan muuttua ylipainoiseksi lihaksettomaksi säkiksi.
Näin minäkin ajattelin parikymppisenä kun mahduin kokoon 34. Nyt keski-iässä harrastan säännöllisesti liikuntaa, teen lihaskuntoharjoituksia harva se päivä, esim. punnerran nuorten naisten asteikolla erinomainen tuloksen. Ja kyllä, olen ylipainoinen. En JAKSA enää jatkuvaa laihdutusta että paino pysyy kurissa. Olen jättänyt herkut ja iltapalan pois että paino pysyisi edes samassa eikä enää nousisi, ts. syön viimeisen kerran viiden aikaan. Enempään en muutenkin stressaavassa elämässä pysty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin minäkin ajattelin parikymppisenä kun mahduin kokoon 34. Nyt keski-iässä harrastan säännöllisesti liikuntaa, teen lihaskuntoharjoituksia harva se päivä, esim. punnerran nuorten naisten asteikolla erinomainen tuloksen. Ja kyllä, olen ylipainoinen. En JAKSA enää jatkuvaa laihdutusta että paino pysyy kurissa. Olen jättänyt herkut ja iltapalan pois että paino pysyisi edes samassa eikä enää nousisi, ts. syön viimeisen kerran viiden aikaan. Enempään en muutenkin stressaavassa elämässä pysty.
Ei kuulosta kovin mukavalta tuollainen jatkuva laihduttaminen ja painosta stressaaminen. Eikö tärkeintä ole olla terve?
Olen itse onnekas, että näin 37-vuotiaana mahdun edelleen XS-kokoisiin vaatteisiin ilman, että minun pitäisi miettiä syömisiäni tai aloittaa liikuntaharrastusta. Vähän alle kolmikymppisenä koin aineenvaihduntani hidastuneen ja painoa kertyvän herkemmin, mutta jälkeenpäin katsottuna taisin vain syödä enemmän ja epäterveellisemmin.
Olen lyhyt (158) ja pysyäkseni normaalipainossa, minun pitäisi syödä todella vähän ainakin omasta mielestäni. Syön sen verran että olen kylläinen enkä stressaa herkuista, mutta painan vähän enemmän (68kg). Mielestäni (ja mieheni mielestä) näytän oikein hyvältä. Urheilen paljon: käyn juoksemassa 4 kertaa viikossa yhteensä 30 km, käyn vaellusretkeillä (paitsi talvella), harrastan kotona lihaskuntoa ym.
En ole timmi ja hoikka, mutten kyllä lihavakaan. Siksi painorajat ovat järjettömiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja kerran näin 180 senttisenä tapailin minua lyhyempää miestä, en itse edes ajatellut asiaa, olin ihastunut.
Mutta kun se mies otti sen itteensä ja sai jotain rasittavia alemmuuskompleksioita.
Joten kiitos, ei alle 180 cm miehiä. En jaksa tommosta pa*kaa.
Yksi mies toimi noin, joten otetaanpa se sillä tavalla että kaikki miehet ovat samanlaisia.
Ei näin.
No eiköhän muutkin 170 cm miehet olisi vähän nihkeitä sen suhteen, että nainen on 10 cm pidempi ja koroilla joku 185 cm.
Valtaosa miehistä karsastaa itseään pidempiä naisia.
T. Pitkä nainen
(Turha muuten tulla huutamaan, että oot vain ruma. En ole. Olen kuulemma muuten oikein ok, mutta liian pitkä.)
Niinpä. Miesten tekopyhyys aiheesta on mahdollista vain siksi, että tosi pitkiä naisia on niin vähän ja ylivoimainen enemmistö naisista on miehiä lyhempiä.
No tuosta oli se laaja tutkimus.
Keskiverrolle minun pituiselleni miehelle (olen 172cm) naisen unelmapituus ulottui lyhyemmästä 5 cm pidempään.
Jos naisella olisi vastaavat rajat, ei olisi ongelmia. Esimerkiksi minä olisin unelmapituinen lyhyemmille, samanpituisille ja max 177cm naisille. Vasta tuota pidemmissä alkaisi hiljalleen olla enemmän naisia jotka toivoisivat vähän pidempää.
Naisten unelmapituus miehelle kuitenkin oli keskimäärin oma pituus + 20cm, ja mitä lyhyempi nainen sitä suurempi pituusero oli toiveissa. Ja todellinen keskimääräinen pituuserohan oli sen 12,5cm.
Vierailija kirjoitti:
Olen lyhyt (158) ja pysyäkseni normaalipainossa, minun pitäisi syödä todella vähän ainakin omasta mielestäni. Syön sen verran että olen kylläinen enkä stressaa herkuista, mutta painan vähän enemmän (68kg). Mielestäni (ja mieheni mielestä) näytän oikein hyvältä. Urheilen paljon: käyn juoksemassa 4 kertaa viikossa yhteensä 30 km, käyn vaellusretkeillä (paitsi talvella), harrastan kotona lihaskuntoa ym.
En ole timmi ja hoikka, mutten kyllä lihavakaan. Siksi painorajat ovat järjettömiä.
Syy ylipainoisuuteen lihavoituna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulosta kovin mukavalta tuollainen jatkuva laihduttaminen ja painosta stressaaminen. Eikö tärkeintä ole olla terve?
Olen itse onnekas, että näin 37-vuotiaana mahdun edelleen XS-kokoisiin vaatteisiin ilman, että minun pitäisi miettiä syömisiäni tai aloittaa liikuntaharrastusta. Vähän alle kolmikymppisenä koin aineenvaihduntani hidastuneen ja painoa kertyvän herkemmin, mutta jälkeenpäin katsottuna taisin vain syödä enemmän ja epäterveellisemmin.
Jaa no samoin kävi mulle että kolme kympin pintaan selvästi alkoi kiloja kertyä helpommin. Sen jälkeen oli pakko parantaa ruokailutottumuksiaan ja nykyään syön terveellisemmin kuin koskaan. Parikymppisenä ja super hoikkana mulle oli ihan arkipäivää syödä suklaapatukka välipalaksi. Nykyään se on mun bucket listilla. Joskus vielä ostan marketista suklaapatukan. Siitä kun näin olen viimeksi tehnyt on vuosia.
Ymmärrän alapeukut, Virossa pääsee lihava rasvaimun, kävihän Queen of Eve siellä, vaikka painoi 150kg.
Mutta mikä klinikka?