Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (664)

Vierailija

Ehdottomasti suurin osa naisista EI halua romanttista, "sisäisesti kaunista", kirjaston rakkausromaanihyllyjen liepeillä hortoilevaa hempeilijämiestä, joka kysyy jokaisen varovaisen työnnön jälkeen naisen vointia.

• ylös 24
  • alas 3
Vierailija

Olin 5-vuotias, kun kuiskailtiin, että naapurin Liisa oli mennyt kihloihin. Se oli minulle uusi sana ja kuvittelin, että se tarkoitti, että hän oli matkustanut johonkin sen nimiseen salaperäiseen paikkaan. Asia tosin selvisi aika pian, eikä liian myöhään, joten vähän asian vierestä.

• ylös 11
  • alas 0
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Viimevuonna eräs palstailija avasi silmäni.
En ole tajunnut Palmolive olevan palm olive.

Myös Airam merkki on toisin päin Maria.

25 vuotiaana aikaisintaan olen sivistynyt näistä.

Luulin keksineeni Maria Airam -nimen, mutta kun tarkistin löysin vaikka kuinka monta, jostain Euroopasta.

Vierailija

Luulin aivan liian pitkään, että kaikki ihmiset ovat tasa-arvoisia keskenään vaikka eihän se tietenkään ole niin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Pitkään yritin löytää kivoja 85A-rintaliivejä. Vasta vuosien jälkeen opin, että koko 80B käy minulle myös ja niitä oli helpompi löytää...

Sama! Etsin epätoivoisesti sopivia 75-80A ja tunsin itseni piiitkään epämuodostuneeksi. Lopulta sopivat löytyi koosta 65-70B.

Vierailija

Että Sanonta änyytee NYT kostuu oikeasti kirjaimista N-Y-T olin 30-vuotias kun asian tajusin,,

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Perussuomalaiset puhuu muunneltua totuutta. Liian monta vuotta uskoin heidän juttuihin ilman kriittistä tarkastelua ja kuvittelin että he olisivat jokin rehellinen vaihtoehto korruptoituneelle valtaeliitille.

Mulla tömähti järki päähän heti, kun kuulin halliksen kehuvan trumpia hyväksi presidentiksi.

Vierailija

Olimme veljen kanssa ala-asteikäisiä, teimme 80-luvun alussa mummolassa kesäisin monia töitä. Kitkimme esim. rikkaruohoja ja autoimme pienissä arjen askareissa. Kun illalla tuli palkanmaksun aika, antoi vaari veljelleni enemmän rahaa ja sanoi sen olevan "hyvänmiehen lisä". Muistan tämän hetken edelleen kuin eilisen, en tietenkään lapsena uskaltanut tätä "lisää" kyseenalaistaa eikä kukaan vanhempi siihen puuttunut. Luulin tosiaan pitkään tämän jälkeenkin, että miesten kuuluu saada samasta työstä parempi palkka ja siihen on tyytyminen. Minä raukka yritin jatkossa entistä enemmän miellyttää häntä ja tehdä vielä enemmän, mutta eihän se auttanut. Toki tämä mieslisä on totta edelleen palkoissa, mutta ei ihan näin räikeästi esiintuotuna.

Myöhemmin tajusin muistakin asiayhteyksistä, että vaarini oli pahemman luokan sovinisti, ja suhteeni miehiin yleensäkin on osaltaan näiden kokemusten myötä myrkyttynyt. Olen myös naisten oikeuksien raivokas puolustaja.

• ylös 37
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Teet niin tai näin joku on aina sitä mieltä että teet väärin.

Ketään, toistan, ketään ei kiinnosta raatamisesi määrä ja yhtään kiitosta et saa kun palat loppuun ja saat kärsiä seuraukset ihan yksin.

Tämä! Oi, niin tämä!!

Lisäksi vielä jotkut olettavat että juuri sinä raadat tyytyväisenä ja innolla, aina, mutta kun tajuat, että siinä ei ole järjenhäivää, lopetat ja asetat rajat, sitäkään ei ymmärretä. Toki se on ymmärrettävää, että joku toinen ei raada ja pitää ne rajat. Se on ihan fine.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Luulin aivan liian pitkään, että kaikki ihmiset ovat tasa-arvoisia keskenään vaikka eihän se tietenkään ole niin.

Toi on muuten näkökulmasta kiinni.

Vierailija

Luulin ihan liian pitkään että Enkeli taivaan- laulussa lauletaan

"Nyt Jumalalle kunnia,
kun antoi ainoon Poikansa.
Siit enkelitkin riemuiten
vei Saavathälle kiitoksen.

Menee siis "Veisaavat hälle kiitoksen"

Ihmettelin miten kenenkään nimi voi olla Saaväthä.

Vierailija

Minä tajusin vasta aikuisena, kun äiti jakoi omenaa, niin hän sanoi aina, että isommalle isompi pala ja pienemmälle pienempi pala. Minulle tuli tietysti se pienempi pala. Luulin vaan, että niin kuuluu olla. Ilmankos en vieläkään osaa oikein pitää puoliani.

Vierailija

Että hullu paljon työtä tekee. Lopputili tuli kuitenkin. Viisas pääsi vähemmällä ja hän sai jatkaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olimme veljen kanssa ala-asteikäisiä, teimme 80-luvun alussa mummolassa kesäisin monia töitä. Kitkimme esim. rikkaruohoja ja autoimme pienissä arjen askareissa. Kun illalla tuli palkanmaksun aika, antoi vaari veljelleni enemmän rahaa ja sanoi sen olevan "hyvänmiehen lisä". Muistan tämän hetken edelleen kuin eilisen, en tietenkään lapsena uskaltanut tätä "lisää" kyseenalaistaa eikä kukaan vanhempi siihen puuttunut. Luulin tosiaan pitkään tämän jälkeenkin, että miesten kuuluu saada samasta työstä parempi palkka ja siihen on tyytyminen. Minä raukka yritin jatkossa entistä enemmän miellyttää häntä ja tehdä vielä enemmän, mutta eihän se auttanut. Toki tämä mieslisä on totta edelleen palkoissa, mutta ei ihan näin räikeästi esiintuotuna.

Myöhemmin tajusin muistakin asiayhteyksistä, että vaarini oli pahemman luokan sovinisti, ja suhteeni miehiin yleensäkin on osaltaan näiden kokemusten myötä myrkyttynyt. Olen myös naisten oikeuksien raivokas puolustaja.

Tuli tuosta vaarisi palkanmaksusta mieleen eräs juttu.

Olin nuorempana kesätöissä hotellissa kerroshoitajana eli siivoojana. Joskus sattui tulemaan joku linja-autollinen vieraita, joiden laukut piti kantaa huoneisiin. Yleisesti siinä hotellissa ei ollut mitään piccolokäytäntöä, mutta nämä vieraat oli jotain ulkomaalaisia ja hirveän tärkeitä ja isoja asiakkaita. No tietenkin me hiki hatussa kiikutettiin laukkuja huoneisiin. Satuin kulkemaan työparina yhden nuoren pojan kanssa, kun me kaikki muut oltiin tyttöjä. Kas kummaa, pojan taskuun kilisi jatkuvasti tippejä, me tytöt ei saatu lanttiakaan. Oltiin aika äimistyneitä, kun tajuttiin, miten vanhakantaista meno oli. Laukunkantaja = mies, sille annetaan tippejä. Me tytöt varmaan oltiin ihan näkymättömiä sitten, vaikka yhtä lailla laukkuja toimitettiin.

No, tipit jaettiin lopuksi kaikkien kesken, joten paha mieli ei jäänyt, vaikka muistankin tämän vielä vuosien jälkeen.

• ylös 30
  • alas 0
Vierailija

Se, että miehen ulkonäkö merkitsee naisille (osalle) enemmän kuin luonne.
Olin lapsesta asti reilusti ylipainoinen. Tulin aina hyvin juttuun tyttöjen ja myöhemmin nuorten naisten kanssa, mutta jos vähääkään menin esittämään olevani kiinostunut, homma lopahti siihen. Esimurrosiässä tuo tehtiin varsin selväksi, että olen "ällötys".
Vuosien jojoilun jälkeen sain lopulta elintapamuutoksen myötä itseni normaalipainoiseksi. Olin 28 vuotias, 190 cm pitkä ja komeaksi kehuttu (Kuulemma nuoren Selänteen tai Elviksen näköinen). En käynyt baareissa tai menopaikoissa, mutta naisilta osaksi saamani huomio arkipäivän tilanteissa oli suoraan sanoen häkellyttävää. Sain treffipyyntöjä milloin parturilta, urheiluliikkeen, kirjakaupan, kauppahallin naismyyjiltä. Jopa terveyskeskuksen vastaanotolla sairaanhoitaja kysyi, haluaisinko lähteä käymään viereissä kahvilassa (wtf?!).

En olisi kuuna kullan valkeana uskonut, että muuttuneella ulkonäöllä olisi näin merkitystä.

• ylös 20
  • alas 5

Sivut