Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä itsestäänselvä asia sinulle selvisi aivan liian myöhään?

Vierailija
06.02.2021 |

Ketjussa ei ole tarkoitus pilkata ketään vaan ihan hyvällä mielellä muistella.

Itse luulin varmaan 9-vuotiaaksi asti että naiset eivät saa ajaa autoa. Jotenkin sen vaan käsitti niin, kun meillä ajoi aina isä ja jos (harvoin) kylään tuli äidin ystävättäriä, heidän miehensä ajoivat heidät perille ja hakivat. Asuimme metsän keskellä maaseudulla ja suurin "nähtävyys" oli kyläkauppa. Kaikki naapurit jotka siellä autolla kävivät, olivat miehiä. Sitten erään kerran mieslomittajamme lopetti ja tilalle tuli nainen. Olin aivan ällikällä lyöty kun hän ajoi itse meille ja takaisin :D

Kommentit (1226)

Vierailija
661/1226 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tule koskaan kelpaamaan romanttisessa mielessä kenellekään naiselle, josta olen kiinnostunut. Enkä todellakaan tavoittele kuuta taivaalta.

Hei te alas peukuttajat. Mikä teitä vaivaa? 

Koska miessika joka kuitenkin oikeasti himoitsee vain niitä instabeibejä.

Vierailija
662/1226 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tule koskaan kelpaamaan romanttisessa mielessä kenellekään naiselle, josta olen kiinnostunut. Enkä todellakaan tavoittele kuuta taivaalta.

Hei te alas peukuttajat. Mikä teitä vaivaa? 

Miehien herkkää puolta tällä palstalla ei suvaita.

Itselläni myös ihastumisesta samanlaista kokemusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
663/1226 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että olen jotenkin hölmö, jos olen kiinnostunut uskonnoista tai jumalasta. Nykyään uskonnot ja usko ovat tärkeä voimavara, oikea henkireikä. 

Vierailija
664/1226 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että keittiön hanassa on takana sellainen nappi, jota painamalla vettä alkaa tulla kovemmalla paineella. Oon vuosikausia suhistellut sillä puolipaineella ja kironnut, kun ei tule tarpeeksi vettä.

Vierailija
665/1226 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsena ajattelin pitkään, että jos olen kiltti muita kohtaan ja en anna mitään aihetta kiusaamiseen niin muut kohtelevat hyvin. Eli kiusatuksi joutuisi vaan jos on itse kohdellut ensin muita huonosti. Totuuden tiesin sen jälkeen, kun alettiin kiusaamaan, vaikka en ollut tehnyt mitään pahaa tai sanonut ilkeästi toiselle. Tämänkin jälkeen ajattelen silti, ettei kiusaaminen pahene jos ei välitä siitä ja reagoi. Sain huomata, että tällä ei ollut vaikutusta ja kaikki paheni silti. Vielä tämän jälkeenkin mietin, että kyllä kaikki unohtuu ja muuttuu, kun ihmiset kasvavat ja ikää tulee, mutta olin taas väärässä. En myöskään uskonut ihmisetn lähteävän valheisiin niin helposti mukaan, mutta tajusin senkin myöhemmin.

Vierailija
666/1226 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsena ajattelin pitkään, että jos olen kiltti muita kohtaan ja en anna mitään aihetta kiusaamiseen niin muut kohtelevat hyvin. Eli kiusatuksi joutuisi vaan jos on itse kohdellut ensin muita huonosti. Totuuden tiesin sen jälkeen, kun alettiin kiusaamaan, vaikka en ollut tehnyt mitään pahaa tai sanonut ilkeästi toiselle. Tämänkin jälkeen ajattelen silti, ettei kiusaaminen pahene jos ei välitä siitä ja reagoi. Sain huomata, että tällä ei ollut vaikutusta ja kaikki paheni silti. Vielä tämän jälkeenkin mietin, että kyllä kaikki unohtuu ja muuttuu, kun ihmiset kasvavat ja ikää tulee, mutta olin taas väärässä. En myöskään uskonut ihmisetn lähteävän valheisiin niin helposti mukaan, mutta tajusin senkin myöhemmin.

Vierailija
667/1226 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta omaan kämppään muutettuani huomasin pölyä kiertyvän nopeasti. Täällä, kun kukaan ei siivoa puolestani.

Vierailija
668/1226 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että kaikki poliisit/palomiehet/ambulanssihenkilöt  eivät ole miehiä. Selvisi kun olin 11-vuotias ja isä sai sydänkohtauksen. Hämmästyin kun ambulanssista nousi nainen auttamaan isää.

Vierailija
669/1226 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että Jokeri (hahmo ja pelikortti) on englanniksi "Joker" eli vitsailija (eli narri.)

Tämä selvisi minulle vastikään, 44-vuotiaana. Tosiaan olin ajatellut että Jokeri on kuin mikä tahansa satuhahmon erisnimi, kuten Lumikki tai Kroisos Pennonen.

Vierailija
670/1226 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
671/1226 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epävakaa isä alisti ja hyväksikäytti. No aikuisena suhteissa en osannut pitää puoliani yhtään. En sitten yhtään.

Se veti puoleeni hyväksikäyttäjiä, jotka koki oikeudekseen vahingoittaa minua lisää.

En osannut olla vastaamatta kun puhelin soi. Vastaamatta jättäminen ei ollut vaihtoehto.

Nyt vanhana ja traumatisoituneena vihaan entistä itseäni joka ei osannut puolustautua.

He toimivat väärin ja sinä et tiennyt paremmasta.

Olet selvinnyt monista ikävistä asioista, joten arvosta itseäsi. :)

Vierailija
672/1226 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies 39v kirjoitti:

Se, kuinka julmia naiset ovat ja kuinka julmasti vain nainen voi kostaa luulottelemansa kokemansa vääryyden, jota ei siis ole oikeasti tapahtunut.

Kaikki naiset? Mielenkiintoista.

Outoa, että valtaosa sodista on miesten aloittamia.

Vierailija
673/1226 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies 39v kirjoitti:

Se, kuinka julmia naiset ovat ja kuinka julmasti vain nainen voi kostaa luulottelemansa kokemansa vääryyden, jota ei siis ole oikeasti tapahtunut.

Tää.

Vaimo luuli/uskoi/tiesi minut toiseksi naiseksi jota en ollut.

Ei tarvinnu kato selitellä mitään kun hän tiesi. Älä puhu paskaa, huusi.

Vierailija
674/1226 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Kadun lopun elämää että jäin tänne pohjoiseen sen sijaan että olisin asunut eri maissa ja oppinut kieliä sekä saanut asua eri kulttureiden parissa. Tämä pohjola tappaa nuoret jotka haluavat kehittyä . 

Kaipaan Schweiziin, USA han Australiaan, Kanadaan.

Nyt muutan Espanjaan, siellä tein melkeen kolme vuotta töitä. 

Äidin sairaus palautti minut tänne .

Toivottavasti äitisi vointi paranee ja pääset vielä muuttamaan Schweiziin ja USA han.

Vierailija
675/1226 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin vasta joskus 35-vuotiaana että liikunta auttaa kropan kipuiluihin. En ole koskaan harrastanut liikuntaa ja aloin käymään joogassa ja pilateksessa. Kolmessa kuukaudessa koko aikuisiän vaivanneet niska-, hartia- ja selkäkivut olivat vähentyneet lähes nollaan. Tähän asti olin kaatanut tuhansia euroja fysioterapeuteille, hierojille ja ties mille parantajille. Tunnen itseni melko tyhmäksi, kun ratkaisu olikin 30e/kk salikortti ja pari tuntia aikaa viikosta. 

Vierailija
676/1226 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy tunnustaa, että itse luulin aina johonkin lukio ikään asti, että tonnikalat ovat pieniä silakan kokoisia kaloja. Tämä ehkä siksi, että jotenkin yhdistin purkkikalojen ( silakka, sardiini yms) olevan kaikkien pieniä. Se nimikin ( tonnikala) jotenkin toi ajatuksiin pienet kalat suuressa parvessa. Sitten, kun aloin myöhemmin käyttää tonnikalaa enemmän niin tajusin enemmän, mutta lopullinen ymmärrys tuli vasta, kun katsoin tv:stä tonnikalan saalistajat- ohjelmaa ja silloin ymmärsin minkäkokoisesta kalasta onkaan kyse. Kirjoitin lukiossa myös vielä sanan beautiful muodossa beatiful ja mietin mikä meni väärin ja silti toistin samaa virhettä. 

Vierailija
677/1226 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin tossa jokin aika sitten, että poliiseja kutsutaan kyttä-sanalla tosiaan siksi, että ne kyttää ihmisiä :D

Vierailija
678/1226 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että ihmiset luulevat, että muiden tunteilla pelaaminen on ihan yleistä ja normaalia.

Kun itse on hyvin suoraluontoinen, niin kaikki sellainen herättää yökkäysrefleksin.

Ihmiset ei kestä suoruutta,on täysin totta.Ei sitä että ei jaksa lähtee juoruumaan,otta negatiivisiin asioihin kantaa edes.on sit vaikea tosikko ihminen ja ei mitään huumoria ymm.Itse en nuolekele ketään,on faktka.Hastan pahan puhujat.Turhaan en imartele ketään,olen todella kenkku muiden mielestä.

Vierailija
679/1226 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että niitä paperimaskin kuminauhoja voi venyttää pikkasen niin ne ei kiristä niin hirveesti.

Vierailija
680/1226 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudessa asuinkaupungissa ketään ei kiinnosta, että minua kiusattiin koko kouluaika jossain perähikiällä. Olisin voinut rohkeasti kohdata uusia ihmisiä, jotka eivät tiedä taustaani. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan