Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä itsestäänselvä asia sinulle selvisi aivan liian myöhään?

Vierailija
06.02.2021 |

Ketjussa ei ole tarkoitus pilkata ketään vaan ihan hyvällä mielellä muistella.

Itse luulin varmaan 9-vuotiaaksi asti että naiset eivät saa ajaa autoa. Jotenkin sen vaan käsitti niin, kun meillä ajoi aina isä ja jos (harvoin) kylään tuli äidin ystävättäriä, heidän miehensä ajoivat heidät perille ja hakivat. Asuimme metsän keskellä maaseudulla ja suurin "nähtävyys" oli kyläkauppa. Kaikki naapurit jotka siellä autolla kävivät, olivat miehiä. Sitten erään kerran mieslomittajamme lopetti ja tilalle tuli nainen. Olin aivan ällikällä lyöty kun hän ajoi itse meille ja takaisin :D

Kommentit (1226)

Vierailija
641/1226 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maikkarin lentävä pöllö logon olen nähnyt naamana. Pöllön silmät sieraimina. Siiven päät kulmakarvoina. Pöllön jalat suuna.

Noin 20 vuotiaaksi näin kuvan sellaiseksi, kunnes minulle sanottiin siinä olevan pöllö.

T: Mies alle 30v

Minä näin Rantasipi-hotelliketjun logon jäniksenä. Linnun nokka oli jäniksen korvat jne. Vasta joskus pitkällä aikuisuudessa tajusin sen esittävän lintua.

Minä näin sen aasina :D

Vierailija
642/1226 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia pitää kohdella hyvin, mutta kaikkien kaveri ei tarvitse olla. Saan itse valita ketä päästän lähipiirini eikä kaikkia ongelmaisia ihmisiä tarvitse ymmärtää loputtomiin. Kesti melkein nelikymppiseksi ymmärtää tämä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
643/1226 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että Hernesaari kirjoitetaan noin eikä "Hernessaari". Tosi moni lausuu tuossa s-kirjaimen tuplana, niin siitä jäänyt harhakäsitys.

Luulin, että suomi on foneettinen kieli, eli lausutaan niinkuin kirjoitetaan. Ei olekaan, vaan on mm. noita tuplana lausuttavia konsonantteja.

Vierailija
644/1226 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

- kaikkia ei tarvitse miellyttää, eikä edes voi

- on ihan ok lopettaa yhteydenpito raskaisiin tyyppeihin

- keskustelun ylläpito sosial. Tilanteissa ei ole vain mun vastuulla, on ihan ok olla myös hiljaa

- töissä teen vaan omat hommat, muut kyllä teettäisi omatkin, mutta muistan omat rajat

Vierailija
645/1226 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin lukea sen täältä, mutta olen tosiaan vasta viime aikoina tajunnut, miten sensaatiohakuista, negatiivista ja riitaa haastavaa uutisointi yleisesti on sosiaalisessa mediassa. Etenkin klikkiotsikot saavat helposti sykkeen nousuun, jo ennen kuin lukee niihin liittyviä kommentteja. Ja tarvitseeko joka päivä lukea uusia tiedota jostakin murhasta? No ei.

Joten kiitos sinä joku kommentoija, takiasi silmäni ovat avautuneet! Nykyään koitan käyttää uutisten lukuun vain teksti-TV -appia, ja jättää FB:n selailun vähemmälle. Elämänlaatu nousee ja olen rauhallisempi ja onnellisempi.

Vierailija
646/1226 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on koko ikäni ollut paha migreeni, joten kun lapsena usein kuulin että "kaikilla särkee välillä päätä" - niin todella luulin, että muidenkin päänsäryt ovat yhtä kamalia, mutta he ovat vain tosi vahvoja tai minä liian heikko kun aina oksennan.

Vierailija
647/1226 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummuni surkutteli flyygelimme äärellä eräänä iltana uudenvuoden aattona "Tästä tulee kyllä kamala vuosi" (oli menettänyt puolisonsa niihin aikoihin)

Minä 3-vuotiaan aivoillani käsitin, että siellä flyygelin alla asuu joku kamala hirviö nimeltä Vuosi. Pelkäsin sitä ainakin kouluikään saakka, kunnes flyygelimme myytiin.

Tällä 863 yläpeukkua tähän mennessä, mutta multa meni kyllä ohi...

Vierailija
648/1226 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mummuni surkutteli flyygelimme äärellä eräänä iltana uudenvuoden aattona "Tästä tulee kyllä kamala vuosi" (oli menettänyt puolisonsa niihin aikoihin)

Minä 3-vuotiaan aivoillani käsitin, että siellä flyygelin alla asuu joku kamala hirviö nimeltä Vuosi. Pelkäsin sitä ainakin kouluikään saakka, kunnes flyygelimme myytiin.

Tällä 863 yläpeukkua tähän mennessä, mutta multa meni kyllä ohi...

Lapsi yhdisti mummun puheet siihen, että mummu nojaili? Siihen flyygeliin ja käsitti että sen flyygeliin alta ryömii joku kamala hirviö nimeltä Vuosi.

Vierailija
649/1226 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vasta ymmärtänyt, että saattaa olla hämmentävää jos on avoin näin tuttujen kesken. Myös jos kertoo tavallisenkin kuulumisen toisesta tutusta, saattaa olla juoruilua.

Julkisuuden henkilön tai tosi-tv tähden intiimitkin avautumiset ovat normaalia, puhumattakaan niistä juoruista. Ne on ihan ok. Ja saa vaikka mässäillä.

Minua kiinnostaisi enemmän tavallisen ihmisen asiat.

Vierailija
650/1226 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin vasta lähemmäs kolmekymppisenä.että alaselkäkipuni johtuivat todella kireistä takareisistä. Kun aloin venytellä, kivut hävisivät. Ja tajusin samalla että vaikka mulla on luonnostaan tosi kireät takareidet, kärsivällisesti venyttelemällä minäkin pystyn koskemaan varpaisiini. Ennen siis kuvittelin että no mulla on kireät lihakset niin en voi venytellä. Vaikka tietenkin se on just toisinpäin että pitäisi venytellä enemmän!

Vierailija
651/1226 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajusin vasta lähemmäs kolmekymppisenä.että alaselkäkipuni johtuivat todella kireistä takareisistä. Kun aloin venytellä, kivut hävisivät. Ja tajusin samalla että vaikka mulla on luonnostaan tosi kireät takareidet, kärsivällisesti venyttelemällä minäkin pystyn koskemaan varpaisiini. Ennen siis kuvittelin että no mulla on kireät lihakset niin en voi venytellä. Vaikka tietenkin se on just toisinpäin että pitäisi venytellä enemmän!

Jatkan vielä että olen ärsyyntynyt siitä että monta kertaa kävin selkäni takia lääkäreillä eikä yksikään ehdottanut että kipujen syy voisi olla takareidet ja venyttely auttaisi. Särkylääkkeitä vain tuputettiin...

Vierailija
652/1226 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vinkistä. Oon 44 ja 43vuotiaana alkoi selkäkivut kun en koronan takia pääse uimaan. Tajusin NYT mitä voin tehdä eli venytellä. Pikkuisen tyhmä olo 😅

T. Uimari

Vierailija
653/1226 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että viikonpäivien loppulyhenne -tai on muunnos dai.

Eli mahdollinen kuolema. Muistutus kuolemasta ja kiertokulusta yleisesti.

Muinaiset skyytit olisivat sanoneet vuorella suklaapatukka kädessään että tänään on hyvä päivä kuolla.

Vierailija
654/1226 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei tule kotoa hakemaan.

655/1226 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tule koskaan kelpaamaan romanttisessa mielessä kenellekään naiselle, josta olen kiinnostunut. Enkä todellakaan tavoittele kuuta taivaalta.

Hei te alas peukuttajat. Mikä teitä vaivaa? 

656/1226 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadun lopun elämää että jäin tänne pohjoiseen sen sijaan että olisin asunut eri maissa ja oppinut kieliä sekä saanut asua eri kulttureiden parissa. Tämä pohjola tappaa nuoret jotka haluavat kehittyä . 

Kaipaan Schweiziin, USA han Australiaan, Kanadaan.

Nyt muutan Espanjaan, siellä tein melkeen kolme vuotta töitä. 

Äidin sairaus palautti minut tänne .

Vierailija
657/1226 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvun alussa oli 2. luokalla koulussa. Muistan että opeteltiin maapallolta eri maita ja maanosia, Afrikkaa ja Australiaa.

Samaan aikaan uutisissa kerrottiin Tähtien Sota- ohjelmasta, siis siitä Reaganin ohjuspuolustusjärjestelmästä. Ihmettelin miksi joku haluaisi käyttää ydinaseita, kun kaikki asuvat samalla maapallolla. Kaikkihan kuolisivat.

Sitten näin StarWars-elokuvan. Johtopäätökseni 8-vuotiaan logiikalla oli, että olin ymmärtänyt maapallon jotenkin väärin, ja kaikki eri maat, USA, Neuvostoliitto ja Suomi olivat varmaankin sitten eri planeetoilla, kuten siinä elokuvassa. Sitten niillä avaruusaluksilla sodittaisiin planeettojen kesken. Muutenhan ydinaseissa ei olisi ollut mitään järkeä.

No, kysyin isältäni miksi koulussa opetettiin maapallo sillä tavalla, hän selitti minulle kylmän sodan periaatteen. Silti se oli minusta typerää, kuten tämä nykyinenkin maailmanpolitiikka.

Vierailija
658/1226 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan liian pitkään ajattelin, että Nevada on kuvitteellinen paikka, jota käytetään vain huitsin Nevada -sanonnassa.

Vierailija
659/1226 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissäni opin, että kappaleenkin voi kääntää kahdella tavalla ympäri. Sivuttais-suunnassa ja pysty-suunnassa. Hahmotuskyky ollut hakusessa sitä ennen.

Vierailija
660/1226 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töissäni opin, että kappaleenkin voi kääntää kahdella tavalla ympäri. Sivuttais-suunnassa ja pysty-suunnassa. Hahmotuskyky ollut hakusessa sitä ennen.

Tähän ylempään kommenttiini vielä, että samoinpäin kappale ei asetu molemmilla kääntötavoilla. Eli ihan oleellinen tieto on, kun työstää jotakin kappaletta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän