Mikä itsestäänselvä asia sinulle selvisi aivan liian myöhään?
Ketjussa ei ole tarkoitus pilkata ketään vaan ihan hyvällä mielellä muistella.
Itse luulin varmaan 9-vuotiaaksi asti että naiset eivät saa ajaa autoa. Jotenkin sen vaan käsitti niin, kun meillä ajoi aina isä ja jos (harvoin) kylään tuli äidin ystävättäriä, heidän miehensä ajoivat heidät perille ja hakivat. Asuimme metsän keskellä maaseudulla ja suurin "nähtävyys" oli kyläkauppa. Kaikki naapurit jotka siellä autolla kävivät, olivat miehiä. Sitten erään kerran mieslomittajamme lopetti ja tilalle tuli nainen. Olin aivan ällikällä lyöty kun hän ajoi itse meille ja takaisin :D
Kommentit (1226)
Luulin että kauppaan pitää mennä aina täydet meikit päällä, kun äitinikin meni. Hän väitti että se on kohteliasta muita asiakkaita kohtaan
Olin tässä luulossa yli 20-vuiotiaaksi saakka. Nykyään tajuan, ettei ketään kerta kaikkiaan kiinnosta miltä näytän kun teen ostoksia. Vielä vähemmän kun on maski naamalla.
Tajusin vasta nelikymppisenä että hei, vitsi mä oonki aika ihana nainen kaikkine epätäydellisyyksineni. Eli opin rakastamaan ja kunnioittamaan itseäni.
Viimevuonna eräs palstailija avasi silmäni.
En ole tajunnut Palmolive olevan palm olive.
Myös Airam merkki on toisin päin Maria.
25 vuotiaana aikaisintaan olen sivistynyt näistä.
Vierailija kirjoitti:
Sinappituubi avataan tökkäämällä suuaukkoa korkin keskellä olevalla terävällä kohdalla.
Tupla-patukka avataan katkaisemalla se.
Nämä opin 28-vuotiaana
Ei ole kovin montaa vuotta sitten kun itsekin tuon tajusin. Mä olin jo 30 silloin. :) Sinappituubia piti pitkään jollain puukolla vääntää auki ja joskus junan ravintolavaunusta ostin Tuplan ja katsoin käärettä ja siinäkin näkyi, että ai tämän voi katkaistakin. No käyhän se toki se perinteinenkin tapa sen avaamiseen.
Vähän päälle 20 vuotiaana tajusin, ettei tarvitse elää toisten mieliksi. Omaa elämäänihän mä elän.
Vierailija kirjoitti:
Olin yli 30v kun minulle selvisi että kaikki ihmiset ei ole jatkuvasti väsyneitä ja halua tappaa itseään. Ja että masennus on muka sairaus josta saa sairaslomaa. Minä luulin että esitän hyvinvoivaa vain huonommin kuin muut ja syön lääkkeitä koska olen niin heikko ja tyhmä toisin kuin muut jotka hallitsi hittomän itsemurhatarpeensa kepeästi. Maailmani oikeastaa luhistui kuin kuoleva tähti sillä hetkellä. Tajusin että elän ihan toisessa todellisuudessa kuin ihmiset ympärilläni.
Minä jaksan yhä edelleen ihmetellä että toisetko ihan oikeasti tykkää elämästään, eivät ole olleet koko elämäänsä masentuneita ja eivät vihaa itseään. Se tuntuu niin hämmentävältä, kuin toiset oikeasti eläisivät ihan eri todellisuudessa, enkä osaa kuvitellakaan millaista sellaisen ihmisen elämä on.
Vierailija kirjoitti:
Minä elin pitkään jonkinlaisessa hyväntahtoisuuden kuplassa. Siis sinnikkäästi kuvittelin, että ihmiset joitakin hulluja sarjamurhaajapsykopaatteja lukuun ottamatta ovat kivoja ja reiluja ja ovat lähtökohtaisesti hyväntahtoisia. Totta kai vastaan tuli ärsyttäviä ja raskaita tyyppejä, mutta uskoin että heidänkin käytökseensä on jokin syy tai että he vain ovat hyvin erilaisia kuin minä ja siksi ärsyynnyn.
Vasta yli nelikymppisenä olen tajunnut, että maailmassa on aika paljon pahansuopia ihmisiä, jotka ovat valmiita esimerkiksi huijaamaan, valehtelemaan ja vehkeilemään selkäsi takana, luistavat omista hommistaan sumeilematta ajattelematta yhtään muita ihmisiä ympärillään, että on tosi paljon ihmisiä jotka käyttäytyvät aivan törkeästi jos heille antaa siihen mahdollisuuden, ts. ei pidä rajojaan ja puoliaan. Karu havainto, mutta jotenkin kasvattava.
Minulla meni päinvastoin, pitkään luulin että kaikki ihmiset ovat pahantahtoisia, yrittävät aina jotenkin hyötyä ja tekevät kaikkensa että elämäni olisi kurjaa. Vasta viime vuosina olen ymmärtänyt että maailmassa on paljon todella ihania, hyväntahtoisia ihmisiä jotka oikeasti välittävät ja pitävät minusta. Että se ei olekaan normaalia että oma "paras ystävä" tekee elämästä helvettiä ja jopa opettajat kiusaavat.
Akateeminen tutkinto ei riitä työllistymiseen. Eikä näköjään edes kaksi. Relevantti työkokemus, suhteet ja sattuma/ajoitus ovat tärkeämpiä.
Vierailija kirjoitti:
En ole tajunnut Palmolive olevan palm olive.Myös Airam merkki on toisin päin Maria.
Mulle tämmöinen hoksaaminen on arkea, tajunnan räjäyttävää.
Viime viikolla tajusin, että Cruella De Vil nimen. Tuo loppuhan on siis devil.
N48
Vierailija kirjoitti:
Tajusin vasta nelikymppisenä että hei, vitsi mä oonki aika ihana nainen kaikkine epätäydellisyyksineni. Eli opin rakastamaan ja kunnioittamaan itseäni.
Ja bliw-saippua on heijastuksena wild!
Vierailija kirjoitti:
Olin tavattoman hämmästynyt parikymppisenä, kun uusi poikaystäväni ei osannutkaan itse korjata autoaan vaan joutui viemään sen korjaamoon. Veljeni, heidän kaverinsa ja kaikki (siis molemmat) siihenastiset poikaystäväni olivat olleet hyvinkin taitavia konehommissa, joten olin jotenkin kuvitellut sen kulkevan miehillä geeneissä.
Sama ajatus, kun mieheni ei osannut sitoa muuttokuorman liinaa. En minäkään, mutta veljeni ja isäni hanskasivat tuommoiset. Siksi en varmaan ollut itse oppinut. Tuolloin.
Ehdottomasti suurin osa naisista EI halua romanttista, "sisäisesti kaunista", kirjaston rakkausromaanihyllyjen liepeillä hortoilevaa hempeilijämiestä, joka kysyy jokaisen varovaisen työnnön jälkeen naisen vointia.
Olin 5-vuotias, kun kuiskailtiin, että naapurin Liisa oli mennyt kihloihin. Se oli minulle uusi sana ja kuvittelin, että se tarkoitti, että hän oli matkustanut johonkin sen nimiseen salaperäiseen paikkaan. Asia tosin selvisi aika pian, eikä liian myöhään, joten vähän asian vierestä.
Vierailija kirjoitti:
En ole tajunnut Palmolive olevan palm olive.Myös Airam merkki on toisin päin Maria.
Luulin keksineeni Maria Airam -nimen, mutta kun tarkistin löysin vaikka kuinka monta, jostain Euroopasta.
Mitäs mieltä tästä:
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10158612357268800&id=568278…
Haastaa Finnairin oikeuteen koska ei halunnut käyttää maskia lennolla?
Luulin aivan liian pitkään, että kaikki ihmiset ovat tasa-arvoisia keskenään vaikka eihän se tietenkään ole niin.
Nää on musta tosi kiehtovia. Lapsenakin pohdin tarkkaan että tuleeko niihin kirjoittaessakin tuplat vai ei.