Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä itsestäänselvä asia sinulle selvisi aivan liian myöhään?

Vierailija
06.02.2021 |

Ketjussa ei ole tarkoitus pilkata ketään vaan ihan hyvällä mielellä muistella.

Itse luulin varmaan 9-vuotiaaksi asti että naiset eivät saa ajaa autoa. Jotenkin sen vaan käsitti niin, kun meillä ajoi aina isä ja jos (harvoin) kylään tuli äidin ystävättäriä, heidän miehensä ajoivat heidät perille ja hakivat. Asuimme metsän keskellä maaseudulla ja suurin "nähtävyys" oli kyläkauppa. Kaikki naapurit jotka siellä autolla kävivät, olivat miehiä. Sitten erään kerran mieslomittajamme lopetti ja tilalle tuli nainen. Olin aivan ällikällä lyöty kun hän ajoi itse meille ja takaisin :D

Kommentit (1241)

Vierailija
1221/1241 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena luulin, että Kekkonen on ammatti. Ymmärsin, että presidentin nimi on Kekkonen, mutta jotenkin luulin sitä myös hänen ammatikseen. Toinen juttu n. 12 vuotiaana. Selasin jotain kuvalehteä jossa oli Hth-voiteen tai suihkusaippua mainos. Nainen piti tuotetta kädessään niin, että hänestä näkyi vain paljas vatsa ja käsi jossa tuote oli. Kuvaa katsoessani tajusi siihen asti luulleeni, että kaikilla(naisilla) on vatsassa pysty leikkausarpi. Ihan vain siksi, että itselleni oli tikattu 4vuotiaana 19 tikkiä tosi rumasti, ja äidilläkin oli tosi pitkä leikkausarpi vatsassa.

Vierailija
1222/1241 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että elämä on tässä ja nyt eikä joskus 20 vuoden päästä. Et tule koskaan saamaan menetettyä aikaa tai mahdollisuuksia takaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1223/1241 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että naiset haluaa vain sitä yhtä.

Vierailija
1224/1241 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että elämä on tässä ja nyt eikä joskus 20 vuoden päästä. Et tule koskaan saamaan menetettyä aikaa tai mahdollisuuksia takaisin.

Mutta kun olet kuollut ei sillä ole enää niin väliä : )

Vierailija
1225/1241 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan sen järkytyksen, kun 12-vuotiaana tajusin, että opettajatkin voivat polttaa tupakkaa. Olin pitänyt itsestään selvyytenä, ettei opettaja voi tehdä mitään paheellista, mutta sitten näin ala-asteen luokanopettajani tupakalla ja järkytyin perin juurin. :D

Yksi oppilaani kysyi ekaluokan alussa että: Missäs se sinä käyt töissä? Yllättävän moni pikkuoppilas ei hoksaa että se opettaminen on open työ ja työurani aikana yllättävän moni pikkuoppilas on luullut että asun koululla. 

Lasten kanssa juttelemista voi olla vaikea nähdä "työnä".

Vierailija
1226/1241 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin yli 20-vuotiaaksi asti, että nainenkin voi haluta seksiä. Nyt onneksi tiedän, että naiset eivät halua sitä koskaan. Mies 44v.

Vierailija
1227/1241 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tajusin just äsken (10min sitten) että mulla ja mun molempien vanhempien nuorimmilla sisaruksilla (yht 4 kpl) on vähemmän ikäeroa kuin mulla ja mun omilla sisaruksilla, tai mun omilla lapsilla keskenään.

Ja siis olen tiennyt asian aina, mutta TAJUSIN sen vasta nyt.

Ja ikää minulla 54v.

Vierailija
1228/1241 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että ainoat ammatit ovat lähäri ja raksalainen. Ja juuri siten, että naiset ovat lähäreitä ja miehet raksalaisia. Se pienempänä stressasi paljon, koska en ole koskaan halunut tehdä mitään työtä, joka liittyy ihmisläheiseen vuorovaikutukseen. En sitten sitä tajunnut, että isäni on kuitenkin poliisi :D, ja että on muitakin ammatteja olemassa.

Vierailija
1229/1241 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei opetettu lapsuudenkodissa mitään kotiaskareita, joten niihin liittyvät asiat valkenivat vasta asuttuani omassa kodissa jo jonkin aikaa. Osasin käyttää imuria, mutta minulle selvisi vasta kahden vuoden imuroinnin jälkeen, että pölypussi on hyvä vaihtaa välillä. Kummasti parani imuteho tämän oivalluksen myötä. Myös ruuanlaitto tuotti ongelmia, söin ekat vuodet eineksiä. Vasta kun opiskelin ravintola-alaa, minulle selvisi, että lempiherkkuani, bolognesekastiketta voi helposti tehdä itsekin, olin siihen asti syönyt säilykeversiota.

Vierailija
1230/1241 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvittelin lapsena että kaikki aikuiset on fiksuja, älykkäitä ja käyttäytyy hyvin jne.

Tähän varmaankin syynä sanonnat kuten älä ole kuin lapsi, kasva aikuiseksi, älä ole lapsellinen.

Tämä kuvitelma minullakin oli. Kuvittelin, että aikuiset oikeasti ovat kivoja ja auttavat toisiaan ja ovat kaikkien kavereita. :D :D Taitaa olla niin, että lapset ennen kouluikää ovat sellaisia, koulussa sitten alkaa tapahtua jonkinalaista negatiivista kehitysta.

Minua kiusattiin jo päiväkodissa. Lapset ovat pieniä eläimiä. :D

Minulle antoi luunappeja päiväkodin täti, kun en syönyt porkkanaa

enkä nukahtanut päikkäreille  kuin muut lapset.

Vierailija
1231/1241 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettäminen parisuhteessa on typerää. Tajusin sen vasta 30 vuotiaana. Elämä on ollut sen jälkeen hemmetin paljon helpompaa. Kunpa olis tajunnut edes 10 vuotta aikaisemmin.

Vierailija
1232/1241 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että pieni ja ketterä voittaa ison ja vahvan.

Toteutuu kaikissa saduissa ja animaatioissa, mutta ei tosielämässä koskaan.

Jaa, muistatko erään Wayne Gretzkyn? Jääkiekkoa tais joskus pelailla.

183 cm, 86 kg. Ei nyt niin kovin pieni mielestäni. Ketterä kylläkin.

Joo tämä, sitten se ois ollu ehkä 2m ukkojen seassa pienikokoinen 160 cm ?

Vierailija
1233/1241 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nyt ei ole itsestään selvä asia kaikille, mutta mulle se, ettei omiin vanhempiin kannata sokeasti luottaa!  Kaksi sellaista, vittumaista källiä tekivät viimeisinä elinvuosinaan, ettei edes sisarukset usko!  Pelkäävät kai, että joutuvat maksumiehiksi!   Kyllä sisarusparvessa voidaan yhtä sorsia aivan surutta, jos ei tajua pitää puoliaan.  Kurjaa, kun jutut nousee mieleen tämän tästä, vaikka yrittää unohtaa koko paskan!

Vierailija
1234/1241 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kaikki ihmiset eivät ole joko dementoituneita tai kuolleita 75 vuoden iässä.

Vierailija
1235/1241 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että mitä tulee naisten parisuhdevalintojen perusteluihin, niin he sanovat yhtä ja tekevät toista.

Vierailija
1236/1241 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten niin monilla, kasarilapsuus jossa ala-asteikäisten hölmöilyistä seurasi punaiset rannut takalistoon. Itse piti aina käydä pihalta hakemassa koivunoksa, ja valitsin aina samanlaisen ohuen ja taipuvaisen oksan. En tajunnut ollenkaan, että niin tekemällä varmistin itse että se sattuu aina mahdollisimaan itkettävän kovaa (siinä vielä vähän isompanakin lapsena, viimeinen kerta oli tupakan kokeilusta kun olin tyyliin 12). Jos olisin tuonut jonkun jäykemmän keppimäisemmän välineen niin sillä ei olisi voitu ollenkaan yhtä kovaa vedellä.

Vierailija
1237/1241 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että mitä tulee naisten parisuhdevalintojen perusteluihin, niin he sanovat yhtä ja tekevät toista.

Sulle ei naiset edes puhu.

Vierailija
1238/1241 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että Puppa 👴🏻 on paras

Vierailija
1239/1241 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että Esc-näppäin on lyhenne sanasta escape. Jotenkaan en ollut vain tullut ajatelleeksi koko asiaa, kunnes koin tuon "älynväläyksen"...

Vierailija
1240/1241 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin fiksu ja paljon lukeva lapsi ja tiesin jo varmaan ala-asteella kaikkia yllättäviä tietosanakirjafaktoja, mutta olinkohan tyyliin jo 14-vuotias oivaltaessani, että Maan ulkopuolisesta älyllisestä elämästä ei siis ole mitään tieteellisesti hyväksyttyjä todisteita. Tykkäsin Salaisista kansioista ja meillä oli kotona joku Valittujen palojen  kirja jossa taisi olla jotain ufojuttuja, ja ilmeisesti noiden myötä oli vaan jäänyt jäsentymättä että humanoidi- ja lentävä lautas -havainnot ei ole totta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi