Miten saada mies kertomaan mikä on vialla?
Miehen käytös on muuttunut kahden kuukauden aikana merkittävästi. Tekee pitkää työpäivää, aina on kiire. Perheen kanssa ei jää juurikaan aikaa mitä viettää. Mies on kireällä tuulella, eikä suostu keskustelemaan, mikä on vialla. Välillä hermostuu jos koitan antaa läheisyyttä arjessa. Välillä kimpaantuu ihan yhtä äkkiä, saattaa alkaa tiuskimaan tai huutamaan. Kääntää kaiken aina minun syyksi.
Mitä tässä voi olla tehtävissä? Ero? Eniten pohdin onko hänellä toinen.
Kommentit (1105)
Vierailija kirjoitti:
Juota humalaan, niin alkaa puhua.
Ei ole ollut vaikutusta.
Jos on kovin pahalla tuulella, ei se oo vieraaltakaan saanut..
Vierailija kirjoitti:
Saisi kertoa , mikä vaivaa. Ei tee hyvää perheen ilmapiirille. Lisäksi itse joudun miettimään aina kaiken niin, ettei vain toinen loukkaannu
Miehiltä menee se pää sekaisin jos on paljon asioita tehtävänä. Eivät osaa organisoida. Se putkiaivoisuus on todella hyvä sana.
Järjestäkää lapsenvahti, viettäkää kahdenkeskeistä mukavaa aikaa, älä painosta.
Puhuu todennäköisemmin rentoutuneena ja ei-painostettuna.
Usein miehet kokee että perheen taloudellinen vastuu on heillä ja kokevat olevansa epäonnistuneita jos on rahavaikeuksia. Sitten kun niitä yksinään miettii, niin asiat vaan paisuu päässä.
Yritä muistuttaa että olette samalla puolella, että hän on perheensä rakastama.
Mitä tapahtuisi, jos muuttaisit taktiikkaa ja antaisit miehen olla ihan rauhassa? Kokeile joskus, tuloksena kun voi olla mukava, rauhallinen ja leppoisa mies, joka tietää, että kotona ei koko ajan nalkuteta.
Avopuoliso muuttui yks kaks etäiseksi, eikä suostunut puhumaan mistä on kyse. Ei mukamas itsekään tiennyt. Ajettuaan minut lähes hulluuden partaalle puoli vuotta etäisyyttä jatkettuaan ei auttanut muuta kuin erota. Kolme viikkoa erilleen muutosta hän julkisti jo suhteensa nykyiseen puolisoonsa. Todellisuudessa mies siis hautoi eroa, ja mahdollisesti uusi kumppanikin oli tullut jo katsottua valmiiksi, vaikka sen kiistääkin. Erityisen epäreilua oli, että jätti eropäätöksenkin minun tehtäväksi, vaikka minä en olisi alunperin erota halunnut, vaan luulin, että meillä on kaikki hyvin.
Eihän se kerro asioita jotka haluaa salata.
Otan osaa. Sama meno täällä, tosin jatkunut jo yli vuoden. Miehellä lähes aina pinna kireällä ja ihan pienistä asioista. On ollut lyhyitä aikoja ok tässä välissä mutta enimmäkseen vain kiukuttelee koko perheelleen. Ei suostu kertomaan että mikä on pielessä. Minua yleensä syyttää kuinka teen kaiken muka väärin? Olen ehdottanut jo eroakin että saa aloittaa ns. oman elämän mutta eipä vaan sekään vaihtoehto kelpaa. Ihan kuin tarkoituksella yrittäisi minut saada pimahtamaan ja tekemään sen ratkaisun? Mies on myös löytänyt uudet kaverit joiden kanssa viettää paljon aikaansa. Epäilen pettämistä.
99% tapauksista johtuu siitä, että seksiä on liian vähän. Anna sille kyytiä makkarissa, niin mies muuttuu hyväntuuliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saisi kertoa , mikä vaivaa. Ei tee hyvää perheen ilmapiirille. Lisäksi itse joudun miettimään aina kaiken niin, ettei vain toinen loukkaannu
Miksi mies saisi loukkaantua? Miksi vain sinun ja perheen pitää loukkaantua, mutta suojelet miestä? Jos miehellä on jotain syytä olla outo perheelleen niin sitten hän voi oikein hyvin hieman tai vähän enemmänkin loukkaantua, kun alat puhumaan asiasta. Eli kysyt lapsille hoitopaikan muutamaksi tunniksi ja suuta auki vaan. Jos normaalilla äänellä ei mene jakeluun, niin sitten kerrot huolesi isommalla äänellä. Vaadit asiallisuutta perhettä kohtaan heti ja myös sitä, että tuollaista typerää lapsekasta mökötystå ei enää joskaan tule. Mies on aikuinen ihminen, jonka tulee osata kertoa huolistaan asiallisesti puolisolleen, koskivat ne sitten työn rankkuutta, ikäkriisiä, terveysongelmia tai mitä vain.
En jättäisi asiaa puolitiehen ja luimistelisi yhtään.
Vierailija kirjoitti:
99% tapauksista johtuu siitä, että seksiä on liian vähän. Anna sille kyytiä makkarissa, niin mies muuttuu hyväntuuliseksi.
Hirveästi tekee mieli seksiä ihmisen kanssa, joka tiuskii eikä halua läheisyyttä?
Kyllä yleensä tuollaisen taustalla on jotain. Oli se sitten vaikka peliongelmaa, pettämistä tai masennuksen alkua... Ei ole normaalia, että ihminen on koko ajan pahalla tuulella ja purkaa sitä perheeseensä.
Miesten vaihdevuodet alkaa aikaisemmin kuin naisten eli testosteroni. Lääkäriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hirveästi tekee mieli seksiä ihmisen kanssa, joka tiuskii eikä halua läheisyyttä?
Sen takia se tiuskii eikä halua läheisyyttä, kun joutuu elämään puutteessa
Vierailija kirjoitti:
Työstressi
Tyhmä mies, jos ei kykene kertomaan asiasta. Se on niin helppoa: töissä on kiireistä ja aikataulut kaatuvat päälle, siksi olen poissaoleva. Kyllä se tästä kesään mennessä rauhoittuu.
Jos seksin puute, niin sekin on helppo sanoittaa auki samalla tapaa. Mies on varmasti huomannut, että räkyttämällä kotona seksi ei ainakaan ole sen parempaa tai sitä saa hymyilevältä vaimolta.
Jos miehellä on toinen nainen, niin sekin olisi hyvä kertoa lastensa äidille ajoissa. Jos siihen kertomiseen ei ole munaa, niin eipä ole häävi mies muutenkaan ja saa mennä.
Uupumusta voi olla. Toipuminen vei itselläni kolme vuotta ja ylikin. Ensiavuksi voisi toimia tuollainen kuukausi erossa perheestä ja ylipäätään kaikesta.
Välillä epäilevä minun suuntaani, jota en ihan ymmärrä. Olen vain kotona lasten kanssa, Minne edes pääsisin?