Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut ei väistä kävellessä? Kävelevät vaikka päin, mutta eivät väistä.

Vierailija
06.02.2021 |

Kevyen liikenteen jalankulkijoille tarkoitettu "puolikas" täyttyy koko leveydeltä, jos kolmihenkinen perhe kävelee vierekkäin. Niin usein olen nähnyt, että he eivät väistä, tulevat koko rintamalla väistämättä. Muutenkin on paljon ihmisiä, jotka kävelevät päin, eivätkä väistä? Miksi minä olen aina se, joka joutuu väistämään?

Testasin ja päätin olla väistämättä ketään. Kilometrin matkalla 4 ihmistä käveli minua päin. Itse en katsonut ihmisiä, kävelin suoraan ja nämä 4 kävelivät päin, jolloin keikat osui 1/3 vastakkain ohitustilanteessa.

Jos minä en väistä, miksei toinenkaan väistä? Miksi minun pitää olla aina se, joka väistää?

Miten kadulla kulkemisestakin on tullut ihmisten välistä valtataistelua?

Kommentit (1352)

Vierailija
1/1352 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, niin minäkin teen

Vierailija
2/1352 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa ei havainnoi ollenkaan ympäristöään, osa on niin kusipäitä että on tottunut että heitä väistetään ja loput ovat kaltaisiasi tarkoituksellisia punkijoita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/1352 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska patriarkaatti.

Vierailija
4/1352 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, niin minäkin teen

Miksi?

Vierailija
5/1352 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat kyllästyneet väistelemään.

Vierailija
6/1352 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt samoja testejä itsekin ja jos minä en väistä, ihmiset kävelevät päin. Sitten pahimmillaan huutavat perään "kato mihin kävelet" / "älä nyt päälle tuu" vaikka OIKEANPUOLEINEN liikenne. Mihin mun pitäisi väistää? Ojaanko? Kävelkää itse tien oikeaa reunaa niin kukaan ei törmää keneenkään.

Vierailija
7/1352 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää kun joka toinen vastaantulija kulkee aina eri puolella tietä ja ne kaikki odottaa että mä väistän, vaikka sitten ajoradalle tai ojaan. Ihan oikeasti on sellaista minäminää liikkeellä!

Nyt kun on paljon lunta, ihmiset myös odottaa että se toinen väistää tallatulta uralta polvenkorkuiseen kinokseen.

Vierailija
8/1352 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan ei koskaan törmää??

T. M 202cm 185kg.

Vierailija
9/1352 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, niin minäkin teen

Miksi?

Koska minä olin siinä ensin

Vierailija
10/1352 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein kanssa kerran testin, että en väistä. Testin kohteeksi joutunut pariskunta ihmettelivät toisilleen, että mä kävelin päälle. Vielä monen vuoden jälkeen mä ihmettelen, että miksi se olin minä, joka kävelin päälle, eivätkä he.

Vierailija
11/1352 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että k usipäisyys on lisääntynyt. Sithän se on. Olen viime vuosina saman huomannut.

Vierailija
12/1352 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljin kinttupolkua joka on suositti ulkoreitti ja minun piti väistää 2 miestä eri kerralla

Vierailija
13/1352 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä mietin monta kertaa odottaessani bussia jalkakäytävällä Helsingin keskustassa. Seisoin paikallani ja ihmiset käveli suoraan päälle, jos en hypännyt ajoradalle tai ratikkakiskoille. Aikaa tästä on noin 30 vuotta, eli ihmisillä ei ollut edes kännyköitä silloin.

Vierailija
14/1352 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. M 202cm 185kg.

Samoin.

T. Ison vihaisen koiran onnellinen omistaja

Vierailija
15/1352 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt samoja testejä itsekin ja jos minä en väistä, ihmiset kävelevät päin. Sitten pahimmillaan huutavat perään "kato mihin kävelet" / "älä nyt päälle tuu" vaikka OIKEANPUOLEINEN liikenne. Mihin mun pitäisi väistää? Ojaanko? Kävelkää itse tien oikeaa reunaa niin kukaan ei törmää keneenkään.

Ärsyttää niin hel*etisti, kun kaikki eivät näköjään tiedä että Suomessa on oikeanpuoleinen liikenne. Pyöräteillä ajetaan, varsinkin talviaikaan, keskellä tietä. Olen tuollaisia ohittanut oikealta puolelta, sillä pyöräilen oikeaa kaistaa. Viime syksynä jouduin ohittamaan lastenvaunupariskunnan, joka valtasi koko pyörätien leveyden, reilusti pientareen puolelta ja matkaa oli ainakin puolitoista metriä tuohon toiseen osapuoleen ja kuulin ohittaessani närkästyneen huudahduksen "mitä helevettiä".

Vierailija
16/1352 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tein kerran kokeilun, en väistänyt enää ihan mahdottomasti jos toinenkaan ei väistänyt. Kerran sitten osui joukko laitapuolenkulkijoita. Vieressä meni pyörätie alamäkeen. Tie oli nyt onneksi nyt hiljainen, mutta en silti uskaltanut täysin väistää pyörätien puolelle. Kun sitten ohitin nämä tyypit vähän väistäen mutta tosi läheltä, yksi näistä työnsi yhtäkkiä nyrkin kaulaani. Todella röyhkeää. Kai se oli sellainen uhittelu ele että minä olen maailmanvaltias ja kuljen tässä, ja muut painukoot helvettiin. Tietysti mitä muunlaista käytöstä laitapuolenkulkijoilta voikaan odottaa. En jättänyt asiaa siihen, paikalla oli kameroita ja poliisiin yhteys vaan.

Vierailija
17/1352 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. M 202cm 185kg.

Samoin.

T. Ison vihaisen koiran onnellinen omistaja

Miksi koirasi on vihainen? Eläintenrääkkääjä😡

Vierailija
18/1352 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihmisiä jotka väistää, niitä jotka ei väistä.

Vierailija
19/1352 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman oon huomannut. Viime keväänä kun korona oli vielä uusi juttu, porukka väisti ehkä hieman useammin, nyt taas tuntuu että suomalaisiin on iskenyt sietämätön ihokontaktin kaipuu. Ja just noi perheet ja pariskunnat jotka käy yhdessä ain' rinnakkain, kai niille iskee eroahdistus jos joutuisi edes ohittamisen ajan kävelemään peräkkäin. Pari vuotta sitten talvella klenkkasin kyynärsauvojen kanssa, ja kerran kaksi lasta juoksi rinnakkain täyttä vauhtia suoraan kohti, ilmeisesti isänsä käveli muutaman metrin taaempana. Mä horjahdin pientareelle, keppien ansiosta pysyin sentään pystyssä. Salaa toivoin että se faija olisi käskenyt kakaroita väistämään, mutta yhtä levein askelin sekin marssi keskellä tietä.

Vierailija
20/1352 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua myös hämmästyttää, miten ihmisiltä on unohtunut oikeanpuoleinen liikenne. Pidän myös itsestäänselvyytenä, että jos minä kävelen yksin ja vastaan tulee kolme tyyppiä rinnakkain, tämä kolmikko väistää, koska he vievät enemmän tilaa.

Kerran kävelytielle oli asettunut kaksi isää vaunujen kanssa seisomaan ja juttelemaan. Ei väistetty, koska kuulemma ”ihan hyvin tosta vierestä autotieltä pääsee ohi”.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi