Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut ei väistä kävellessä? Kävelevät vaikka päin, mutta eivät väistä.

Vierailija
06.02.2021 |

Kevyen liikenteen jalankulkijoille tarkoitettu "puolikas" täyttyy koko leveydeltä, jos kolmihenkinen perhe kävelee vierekkäin. Niin usein olen nähnyt, että he eivät väistä, tulevat koko rintamalla väistämättä. Muutenkin on paljon ihmisiä, jotka kävelevät päin, eivätkä väistä? Miksi minä olen aina se, joka joutuu väistämään?

Testasin ja päätin olla väistämättä ketään. Kilometrin matkalla 4 ihmistä käveli minua päin. Itse en katsonut ihmisiä, kävelin suoraan ja nämä 4 kävelivät päin, jolloin keikat osui 1/3 vastakkain ohitustilanteessa.

Jos minä en väistä, miksei toinenkaan väistä? Miksi minun pitää olla aina se, joka väistää?

Miten kadulla kulkemisestakin on tullut ihmisten välistä valtataistelua?

Kommentit (1404)

Vierailija
1401/1404 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa sakkia jotka istuvat kuntosalilla perseellään laitteissa sarjojen välillä. Luulisi normaalit käytöstavat sanovan sen verran että muutkin ihmiset pitää ottaa huomioon.

Vierailija
1402/1404 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älypuhelinidiootit monesti kävelevät eteenpäin tuijottaen puhelintaan eivätkä väistä. Joskus törmään heihin tahallaan, että tajuavat tyhmyytensä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1403/1404 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua myös hämmästyttää, miten ihmisiltä on unohtunut oikeanpuoleinen liikenne. Pidän myös itsestäänselvyytenä, että jos minä kävelen yksin ja vastaan tulee kolme tyyppiä rinnakkain, tämä kolmikko väistää, koska he vievät enemmän tilaa.

Kerran kävelytielle oli asettunut kaksi isää vaunujen kanssa seisomaan ja juttelemaan. Ei väistetty, koska kuulemma ”ihan hyvin tosta vierestä autotieltä pääsee ohi”.

Ihmiset ei viitsi muuttaa kulkusuuntaansa milliäkään väistääkseen ja törmäilystä ei saa mitään rangaistusta.

Vierailija
1404/1404 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oli yksi keskenkasvuinen joka joka päivä koulun jälkeen juoksi lujaa jalkakäytävää pitkin ja kadun yli torille ketään väistämättä. Oli vissiin jonkinlainen päähänpinttymä tai haaste. Loppu tuli kun jäi bussin alle. Vanhemmat käräjöi bussikuskia vastaan että hän se oli ollut varomaton. Juupatijuu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme